Huoltoa Mb

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Huoltoa Mb

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Olisiko tietoa? Vantaa/ Hki.ym ym.

Olisi projekti.
Etujousen vaihto
molemmat alapallot eteen.
Taakse 1 jarruletku ja käsijarrukengäy voisi vaihtaa myös.

Osat hankin itse. Tilattu ja valmiina odottaa.

Vinkkejä.
Olen selannut läpi tuon pk- huollot ja soittanut muutamaan, ei vastata ja laittanut useita viestejä / tarjouksia.


Auto on Mb 300 S 1994 140 kori

Vastaile jos itsellä on paja tai tietoa >>> saaripe@jippii.fi
Viimeksi muokannut sotka1, Ti 09.02.2010 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ruuskanen

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terveisin
Tero
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: Ruuskanen

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Soitin hänelle, ei löydy jousupuristimia ja ei ole enään aktiivisesti työhommissa....
poutsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 15.05.2007 22:10
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

Kokeile tuolta , on myös KL- varaosien jälleenmyyjä .


Jussin korjaus ja huolto Ky

Niittytie 63 Sipoo, puh. 050-576 9119

Tekniset korjaukset ja huollot. Edukkaan puoleinen. KL-Varaosat virallinen jälleenmyyjä.

Vaikea löytää ilman kunnon karttaa. Sijaitsee Talman takana. Tulosta kartat mukaasi 020202 numerohaun kartoista: syötä osoite osoitehakuun paikassa 020202 Kartat
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

poutsi kirjoitti:Kokeile tuolta , on myös KL- varaosien jälleenmyyjä .


Jussin korjaus ja huolto Ky

Niittytie 63 Sipoo, puh. 050-576 9119

Tekniset korjaukset ja huollot. Edukkaan puoleinen. KL-Varaosat virallinen jälleenmyyjä.

Vaikea löytää ilman kunnon karttaa. Sijaitsee Talman takana. Tulosta kartat mukaasi 020202 numerohaun kartoista: syötä osoite osoitehakuun paikassa 020202 Kartat
Juu, soitin on Saksassa :)
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Oletko kahlannut jo tämän toikin läpi.

Siintä löytyy noitten edellisten lisäksi ainakin ne Rollen tähtihuolto ja Autokorjaamo E. Järvinen, joita molempia on kehuttu.
Omakohtaisia kokemuksia ei vielä ole, mutta aika on jo varattuna Järviselle.
Molemmissa pitäisi olla jo sen verran porukkaa töissä, että isännän liikematkat ei seisauta hommia kokonaan... :P
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Kokeile Autohuolto T. Holmberg. Ainakin Mersun jousipuristimet löytyy. Tosin jonoa voi olla pari viikkoa.

Vanha Nurmijärventie 83, 01730 Vantaa. Gsm: 040-538 9279
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Matsa,
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 23.01.2010 09:41

Re: Huoltoa Mb

Viesti Kirjoittaja Matsa, »

sotka1 kirjoitti:Olisiko tietoa? Vantaa/ Hki.ym ym.

Olisi projekti.
Etujousen vaihto
molemmat alapallot eteen.
Taakse 1 jarruletku ja käsijarrukengäy voisi vaihtaa myös.

Osat hankin itse. Tilattu ja valmiina odottaa.

Vinkkejä.
Olen selannut läpi tuon pk- huollot ja soittanut muutamaan, ei vastata ja laittanut useita viestejä / tarjouksia.


Auto on Mb 300 S 1994 140 kori

Vastaile jos itsellä on paja tai tietoa >>> saaripe@jippii.fi
ainaski Etelä-Suomen autopalvelu 09-2420381 Keravalla tekee tollaset hommat hyvin ja edullisesti.Mieki sain apua kiireellisenä ,ku vito hyyty lahdenväylälle.
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Andy »

Rollen tähtihuolto. Ei halvin, mutta hyvä. Ei aina vastaa puhelimeen.
seppo1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 27.12.2004 19:48
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja seppo1 »

[quote="Andy"]Rollen tähtihuolto. Ei halvin, mutta hyvä. Ei aina vastaa puhelimeen.[/quoteen en kyllä veis ostin auton joka ollut siellä vaihteistoöljyn vaihdossa suodatin roikkus kahden löysän pultin varassa kolmatta en löytänyt.w124 cabriolet.
mersu1
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Auto viety korjaamolle ja lisää infoa jne tulee ensiviikolla...

Osat sain edullisesti
- 1kpl jousi
- 2 kpl alapallonivelet
- 1 jarruputki
- käsijarrukengät
- käsijarrukenkä sarja ( jouset ym
167 euroa...

Lisää huolloista ja paikoista ja hinnoista seuraa . ..
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

seppo1 kirjoitti:
Andy kirjoitti:Rollen tähtihuolto. Ei halvin, mutta hyvä. Ei aina vastaa puhelimeen.
en kyllä veis ostin auton joka ollut siellä vaihteistoöljyn vaihdossa suodatin roikkus kahden löysän pultin varassa kolmatta en löytänyt.w124 cabriolet.
Outo juttu - Rollea on 99% pidetty erityisen luotettavana. Siinä Espoossa olevassa K.L.autossa (jota erehdyin kehumaan) haiskahtaa kyllä jokin pahasti. :?

Taitaavat vaihdattaa toimivia osia ja kuoria katetta sillä .... Mulla ainakin sanoivat, että laturin vapaakytkin rikki - olisivat vaihtaneet ,vaan "eivät saaneet irti" - laturi olisi pitänyt irroittaa ja ihan tuskanen lasku olisi tullut - onneksi soittivat ja sanoin ettei vaihdeta. Rolle sanoi, että ei ole vikaa tuossa vapaakytkimessä, kun öljynvaihdossa käytin autoa K.L. auton käsittelyn jälkeen.... :evil: :!:
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Taas olisi S mersu leimassa... :)

Mistäs aloittaisi..

Niin soittelin, laittelin viestiä, odottelin yhteydenottoja, 70 % turhaan..

Suurin osa yrityksistä ei tee "Omilla" osilla, eli et saa itse hankkia osia.
Kun vastatsin, että no hankkikaa te osat ja kertokaa hinta, yhteydenpito loppui siihen.


Avinor antoi 500 euron tarjouksen pelkästä työstä- ja osat yritykset samaa luokaa, mielestäni liian kallis.
Itsekkin autoja korjannut ja kasaillut, mutta Jussin paja Talma / Kerava antoi kohtuullisen tarjouksen ja vein pirssin sinne su iltana ja aika oli vasta tänään, mutta soittikin tänään, että auto valmis.

Oli vaihtannut extraa eli takapää mb on hoidettu, jarrupalat, jarruletkut, jarrukengät, no ei ole niiden remppa heti edessä, lisäksi sääti koko systeemin.
Vaihtoi etujousen.
Vaihtoi molemmat alapallonivelet
2 x jarruletkut
käsijarrukengät 2 x
molemmat jarrupalat 2 x

Toki hänellä meni jarrunestettä ymym, mutta hinta todella kohtuullinen vain 300- 400 väliin ja oli nopea.

Kyllä S 300 mersu kun on ajettu 200200 tha pieniä remppoja tulee.
Vaikka ikäänsä nähden onkin kohtuu ajettu.

Nyt alkaa tummenuksen suunnittelu ja etusäleikön hommaaminen, sivuvilkkujen vaihto...

Kiitokset foorumille ja vinkkejä antaneille. . .
Teidän kautta otin yhteyttä Ruuskaseen ja hän taas Jussille...


:)
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Omat osat/Veho

Viesti Kirjoittaja geoman »

Niinpä, minulle on Veho Olari tehnyt omilla osilla. En moiti Vehoa - suurin osa Vehon moitteista on ennakkoluuloa?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

En minäkään suostuisi töissä antamaan kustannusarviota puhelimitse, kokemuksesta tiedän että korjausajat venyy, tulee varaosaviiveitä, löytyy uusia vikoja. Joten on ihan ymmärrettävää ettei tällaisiin "mitä maksaa se ja se" kyselyihin tule vastausta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Aapo.T kirjoitti:En minäkään suostuisi töissä antamaan kustannusarviota puhelimitse, kokemuksesta tiedän että korjausajat venyy, tulee varaosaviiveitä, löytyy uusia vikoja. Joten on ihan ymmärrettävää ettei tällaisiin "mitä maksaa se ja se" kyselyihin tule vastausta.
No jos osat on itse hankittu ja kerrottu mitä korjataan. Ei luulisi olemaan ongelmia.

Ajasta tässä ei ollut kyse, itselläni vaan on ollut kokemuksia 2 kpl, että on sanottu suunnilleen hinta ja kun on mennyt noutamaan hinta on ollut 70 % isompi, onneksi on vielä olemassa kormaamoita jotka voivat antaa hinnan.

Sehän on vaan yrityksen menetys jos ei kiinnosta tehdä työtä, antakot sitten vaikka 50 % isomman hinnan, mutta ei viitsitä vastata ym ym.
No itse ainakin tyytyväinen palveluun, osasta ei voi samaa sanoa.

Yleensäkkin miksi mainostaa ottakaa yhteyttä sähköpostilla, kysyää tarjous, sitten vastataa, "teinityyliin" hä ootsä sekasin, ei voi tietää tai iso homma ym ym.
Luulisi kun on korjaamo niin voisi hoitaa töitä, olisin itse hoitanut kaikki paitsi jousen vaihdon, mutta ei kiinnosta pakkasessa väsätä :)

Mieluimmin maksan joka osaa tehdä kohtuu hintaan, tälläkin allla on paljon ylihintaa.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

...
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

sotka1 kirjoitti:Taas olisi S mersu leimassa... :)

Mistäs aloittaisi..

Niin soittelin, laittelin viestiä, odottelin yhteydenottoja, 70 % turhaan..

Suurin osa yrityksistä ei tee "Omilla" osilla, eli et saa itse hankkia osia.
Kun vastatsin, että no hankkikaa te osat ja kertokaa hinta, yhteydenpito loppui siihen.

<snip>

:)
Rolle on tehnyt myös omilla osilla... ainakaan ei toistaiseksi ole ollut merkitystä. Ja kun olen kysellyt hintoja, niin olen lopettanut omien osien hommaamisen... ellei ole ollut tarkoitus itse vaihtaa ja jäänyt 'käteen'. Vanhemman mersun aikoihin myös teki oheishuoltoa tyyliin 'kunolihyllyssäparempikuntoinenvanha'...

Niin on tullut reilu 10v luottamus mersun huollosta pääkaupunkiseudulla ja ei tartte miettiä minne autonsa vie.

Ja totta... ei vastaa aina puhelimeen, siis lanka sellaiseen. Kännynumeroon on vastannut aina ja kertoo myös korjausvinkkejä, jos on auto kiireesti saatava liikenteeseen.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Vastaa Viestiin