Tyylikysymyksiä tyyninkiin.

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Tyylikysymyksiä tyyninkiin.

Viesti Kirjoittaja Zake »

Tekisi mieli uusia keulailmettä w203:n noitten lyhtyjen lisäksi hiukan lisää.
Tuli mieleen noi maskit (grillit)
Tuohon keulaan voisi sopia tommonen isotähtinen CL-Look tyylinen maski kenties.
Auto on metallimusta, niin olisiko tuo musta-krominen parempi, kuin tämä koko krominen malli?
En nyt ole juuri noita linkeissä olevia hankkimassa välttämättä, mutta jotain tuon tyylisiä kuitenkin voisi olla.

Sitten se tyyliasia, eli ja kun tuossa on tuo isohko mersun tähti maskissa, niin "kuuluuko" tyylinmukaisesti poistaa se mersutähti konepellin päältä, sillä onhan ne vähän hölmön oloisia edestäpäin ne kaksi päällekkäin olevaa tähteä. Muttakun tykkään siitä konepeltitähdestä... :roll:
Kuvissa, mitä olen nähnyt, on yleensä ollut se konepeltitähti pois, jos on tuo iso maskitähti.

Kuulin kyllä semmosenkin neuvon, että on tyylirikos laittaa W203:een harvaripaista maskia, vaan ne tiuhemmat kokonaan kromatut ja ilman tota isoa tähteä olevat avantgardetyyliset maskit kuuluu tohon malliin.
Mielipiteitä näistä.
Ja tätä topiikkia saa ja voi käyttää mihin tahansa tuningin tyyli- ja mielipidejuttuun aina vanteista katolla olevaan hainevä antenniin. :lol:

Edit: Ja niin laittakaapa vinkkejä ja linkkejä grilleistä ja niitten ostopaikoista ne, jotka olette niitä hankkineet.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mersu käyttää noita isoja tähtiä maskissa työkoneissa ja sporteissa ja sporttia C:stä ei saa edes tekemällä eli tuolla tyylisuunnalla seuraavana loogisena tuunauksena olis karjarauta ja korotettu perä :lol:

No ei... mun mielestä vaan nuo isot tähdet ei sovi mihinkään muihin malleihin ku niihi missä se on jo tehtaalta lähtiessä ollu mut kukaanhan ei estä teippaamasta vaikka tervattua villasukkaa maskiin mikäli se omaa silmää miellyttää :D

Jos päädyt iso tähtisee maskiin niin ehdottomasti se mummotähtäin lepikkoon siintä keulalta siinä vaiheessa!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Kyllä tuo musta-krominen ehdottomasti mun mielestä ja tähtäin pois, lätkämallinen tilalle... Tietenkin ite tykkäisin sellaisesta, mistä tuo maskin tähti puuttuisi ja konepellin päälle pistäisi vain lätkän, omalla tapaa huomaamaton, mutta tunnistettava tähti löytyy.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Jaahass tässä jo kaksi suositusta tullut ison maskitähden hylkäyksen puolesta. Ilmeisemmin.

Lainaan tuosta naapurifoorumin puolelta kuvaa:
Kuva
Eli tuossa on nyt muutenkin muuteltu keula ja hieno peli, mutta isolla maskitähdellä kuitenkin. Tähtäin toki puuttuu.

Sitten merteilissä, eikä edes pahan hintainen muihinkaan verrattuna.
Kuva muistini mukaan 126 euroa.
Olisiko tuo sitten tyyliin sopivampi.
Tästä Kleemannin kuvasta osviittaa, joka on muuten työpöytäni taustakuvana 8) tosin merteilin grillissä on 4 väliripaa, eli se on tiheämpi, kuin tuo Kleemann. Kleeman on itseasiassa saman tiheä, kuin isotähtinen, mutta ilman isoa tähteä.
Kuva
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Nojoo, w204 avantgardessa on tehtaalta asti maskissa iso tähti ja ns. tähtäin puuttuu. Ja helkkarin hyvältä näyttää. Vaikea sanoa, miltä näyttäisi w203 keulalla.

http://farm4.static.flickr.com/3033/300 ... da96_b.jpg
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Nojoo, w204 avantgardessa on tehtaalta asti maskissa iso tähti ja ns. tähtäin puuttuu. Ja helkkarin hyvältä näyttää.
Joo justin ton 204:n mallin mukaan mullekin toi mieleen tuli, mutta 204 on kulmikkaampi kuitenkin muodoiltaan.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Nii ja 204:ssa on myös leveämpi tuo maski minkä takia iso tähti sopii paremmin.
Yllä olevan kuvan perusteella puollan viel enemmän tähdettömän maskin puoleen 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Eikös autot tehdä itseä varten eikä muita? tee just sellanen ku ite haluat! 8)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Syprus kirjoitti:Eikös autot tehdä itseä varten eikä muita? tee just sellanen ku ite haluat! 8)
Siinä totuus tuning hommista tuli.. Auto tehdään oman näköiseks..
8)
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Syprus kirjoitti:Eikös autot tehdä itseä varten eikä muita? tee just sellanen ku ite haluat! 8)


Juuri näin :wink: laitat just minkä ite haluut :D :D
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Juu, tokihan sitä mieleisiänsä laittaa.
Mutta on mukava kuulla mielipiteitä ja tyylisuuntauksia, kun onhan niitä ns. "must" juttuja, mitä itse ei kaikkia aina hiffaa. (vaimokin on monasti sanonut, että ei toi paita sovi tohon takkiin ollenkaan ja itse en ymmärrä, että miksei...)
Näähän on makuasioita ja niistä aina voi keskustella ja saattaa saada hyviä vinkkejä kanssa-autoilijoilta myös.

Tosta maskista, että nyt, kun vähän hartaammin katselee tuota kuvaa, missä tuo isotähtinen maski on, niin ei se kyllä omaakaan silmää miellytä, sillä noi isotähtiset maskit näyttää paremmilta noissa myynti-ilmoituksissa, missä ne ei ole autossa. Toi 203:n maski on ehkä liian kapea tolle tähdelle.
Täytyy nyt koittaa katsella, josko löytyy tommosta musta-kromista harvaripaista grilliä ilman tähteä...
Eli vinkkejä vaan kehiin, jotka ovat maskeja vaihdelleet. (mistä, minkälaisia ja mihin hintaan.)

Tossa kuvassa (siinä ylimmässä) muuten on hopeisessa autossa noita ohkasia kromilistoja puskureissa ja kyljissä. Noi vois osaltaan sopia myös mustaan, ehkä pienemmässä määrin kuitenkin.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

harvaripaista tähdetöntä grilliä itsekkin etsiskellyt, muttei taida paljo löytyä...

kerro ihmeessä jos jostain löydät!
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Syprus kirjoitti:harvaripaista tähdetöntä grilliä itsekkin etsiskellyt, muttei taida paljo löytyä...

kerro ihmeessä jos jostain löydät!
Tälläistäkö? http://www.mbscashopen.se/en/articleima ... llheight=0
Itse himoitsen tuollaista, kun löytyy lätkä enään nokalta ja vähän tuo moniripainen avarimaski kyllästyttää.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Tällä lyhyellä tonkimisella ebaysta olen löytänyt w203 maskeja ilman tähteä vain tollasen kolmiripaisen (kolme väliripaa) mallin.

Isolla tähdellä löytyy kaksripaisia ja on niitä kyllä paremman näköisiä, kuin toi ylhäällä kuvassa oleva.

Edit: Ainiin, saatoin jossain kertoa nähneeni myös tähtäintähdellä ja isolla maskitähdellä varustetun keulan:
Tossa kuva siitä vieläpä mustana.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Macex kirjoitti:
Syprus kirjoitti:harvaripaista tähdetöntä grilliä itsekkin etsiskellyt, muttei taida paljo löytyä...

kerro ihmeessä jos jostain löydät!
Tälläistäkö? http://www.mbscashopen.se/en/articleima ... llheight=0
Itse himoitsen tuollaista, kun löytyy lätkä enään nokalta ja vähän tuo moniripainen avarimaski kyllästyttää.
juurikin tuollaista... vieläku löytyis w203:seen tuollainen...
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Zake kirjoitti:Edit: Ainiin, saatoin jossain kertoa nähneeni myös tähtäintähdellä ja isolla maskitähdellä varustetun keulan:
Tossa kuva siitä vieläpä mustana.
Tuossa on mun mielestä vähän liikaa tähteä jo noin näkyvästi. Tuohon kyllä läiskä tai tähdetön maski, niin olis mun mieleen sopiva.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mää painin itse tän hommelin kans ainkoinaan ja oli kyllä viittä vaille että lähtee tolallanen 4-ripanen isotähtinen maski tilaukseen. No tuohon AMG:hen en ainakaan mene mitään thyyningi maskia tunkemaan vaan pidän auton alkuperäisen ainakin ulkonäön suhteen :wink:

EDIT: Tollasta vois harkita, mutta ei se käy. (C55)
Kuva

Kuva

Sitten on se mattig grill tai hiilikuituinen.. En nyt sattunut kuvaa löytymäänn
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Sitten on se mattig grill tai hiilikuituinen
Kuva
Tarkoititko tuota?
Tota mattigia kyllä olen itsekin katsonu jo aika pitkään, mutta miten toi on, tuleeko liian mustaksi keula. Toi melkeen pitäis nähdä luonnossa.

Tossa valkosessa autossa on sopivan hillitty ja kolmella välirivalla.

Tämä voisi olla lähelle sinnepäin

Vaikka suurin osa on tuominnut tuon ison maskitähden, niin katsokaapa kuitenkin vielä Kuva
Ei toi nyt ihan madoton ole.
Olen silti vielä tuon simpan viestissä olevan valkoisen auton tyylisen maskin kannalla.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Zake kirjoitti:Edit: Ainiin, saatoin jossain kertoa nähneeni myös tähtäintähdellä ja isolla maskitähdellä varustetun keulan:
Tossa kuva siitä vieläpä mustana.
:shock: Tuota rumempaa on jo vaikea tehdä...

Ääni tuolle simppa80 vinkkaamalle valkoiselle.
jostain syystä minulla tulee aina noista suurista maskimerkeistä mieleen tämä :roll:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

jostain syystä minulla tulee aina noista suurista maskimerkeistä mieleen tämä
:lol: Aika paha, mutta kyllä Rekordi oli aikoinaan -80 luvulla hyvä peli ajaa erillisjousitettuine taka-akseleineen, joka oli toki mersulla ollut paljon aiemmin, mutta ei esim. volvolla.

Postin pakettiseurannan mukaan mun lyhtypaketti on tullut kylän postiin tänään iltapäivällä, joten soitan aamulla sinne ja koitan saada haettua paketin pois. Sitten päästään viikon päästä asentamaan (paja-aikaa ei löytynyt aiemmin) faceliftin umpiot, jotka heti muuttaa ilmettä, toivottavasti parempaan suuntaan.
Olen nyt hieronut kauppaa Saksanpäähän sellaisesta kromi/mustakromi avantgarden maskista kolmella välirivalla. Jospa sais sen vielä tilattua tähän rytäkkään ja sitten oli semmoinen takaluukun kromilista, joka on kuulemma oikeaa rosteria. Tulee siihen rekkarin päälle (yläpuolelle) neljällä pikkuruuvilla kiinni (kahvaan)
Sen jälkeen on jo pidettävä taukoa jo budjettisyistä näissä osien tilaamisissa.
Kevään aikana on pakkohankinnassa kuitenkin vielä kesäpyörät.
Siinä taas kiperiä vaihtoehtopulmia tiedossa. :roll:
Tuttu rengasalan ammattilainen lupasi kuitenkin jeesata niissä, joten voipi olla, että halvalla, jos haluaa niin vaihtoehtoja ei juurikaan sitten tule vanteisiin. No sen näkee kohtapuoliin myös.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Aina saa tehdä mieleisensä mutta tosiasia on ettei vielä yhtään ulkonäköä parantavaa maskivaihtoehtoa ole esitetty, ehkä tuo merteil mikä on kyllä aika samanlainen kuin vakio., persoonallisen noilla isomerkki maskeilla kyllä saa mutta auton ulkonäkö on täysin pilalla.Simppa80 laittamassa kuvassa valkoisessa autossa on myös ihan ok mutta sekin on samantyylinen kuin vakiomaski.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Zake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 24.12.2009 22:44
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zake »

Joo kyllähän se näin on, mutta tässä classicissa on ne ohuet välirivat, jotka on vielä semmoset muovisen harmaat, niin on kyllä rumat noihin tavallisiin kromimaskeihinkin verrattuna.
Varmaan päädyn juuri tommoseen normi avantgardetyyppiseen maskiin, jos sitä nyt tulee muutettua. Mustaan autonväriin nyt kuitenkin tommonen kromi istuu suht hyvin.
Koitan kuitenkin pitää auton suht orkkiksen näköisenä silleen, ettei siihen tule mitään hirveitä muovihärpäkkeitä puskuri- ja helmalevikkeineen, saatikka työntöauran kokoisia spoilereita takaluukkuun.
Sanottaisko, että vastaavaa, kuin kaunis nainen laittaa korvakorut ja kaulahelminauhan itselleen.
Aikamme legenda takaisin F1 mersulle
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

juu avarimaski mustalla pohjalla ei voi mennä pieleen....
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Zake kirjoitti: Postin pakettiseurannan mukaan mun lyhtypaketti on tullut kylän postiin tänään iltapäivällä, joten soitan aamulla sinne ja koitan saada haettua paketin pois. Sitten päästään viikon päästä asentamaan (paja-aikaa ei löytynyt aiemmin) faceliftin umpiot, jotka heti muuttaa ilmettä, toivottavasti parempaan suuntaan.
Kannattaa vilkaista se sähköliitin kuitenkin ennen kuin purkaa koko keulan että se varmasti sopii sinne. Ja jos se yltää niin voithan toki käyttää jopa uudessa umpiossa kiinni ja kokeilla toiminnan.

Nimimerk. sain ne omat paikalleen ja toisessa ei korkeussäätö toiminut. No empä jaksanut purkaa taas kaikkia ja alkaa lähettämään Saksaan yhtä umpiota..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

Viesti Kirjoittaja mehtis »

Messerschmitt kirjoitti:juu avarimaski mustalla pohjalla ei voi mennä pieleen....
onhan se hieno mutta jos laitetaan 10 mersua riviin niin 7 on tuo kyseinen avarimaski. liian yleinen, menee maku
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Voi kai sitä muutenkin erottua massasta kuin rumalla maskilla???? Ainakin luulis mutta jos se omaan silmään on hieno niin sehä kai riittää, mutta onko loppupeleissä sitten kyse että pitää olla erillainen?Itsellä paras ulkonäkö on valintakriteeri, tietenkin voi olla erillaisia "hienoja" mutta ei ulkonäön kustannuksella...juu mun mielipide ok
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Moddaa avari-maskia vienosti 8)
Vastaa Viestiin