Om606 pumpun ajoitus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

Om606 pumpun ajoitus

Viesti Kirjoittaja joonais »

Mulla on ppd 7mm pummpu jonka laitoin pp ohjeittein mukaan 22JYKK Om606 paikalleen mutta ku auto ei käyynny sillä oikeen

niin aikastin pumpun 19JYKK niin sillä auto käy tyhjäkäyntiä mutta vähä kaasua niin rupeaa käymään 5 ja sitte ku turbolähtee mukaan 3000rpm niin käy taas kunnolla kuudella.

Koitin käyttää pumpun 15Jykk sillä auto käy läpi kierrosalueen 6:lla mutta savuttaa tyhjäkäynnillä sinistä


Sama pumppu on ollu itellä om603 siinä pumppu toimi hienosti ja siinä mulla oli se 21JYKK
BMW E60 530D
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

ajootus

Viesti Kirjoittaja esko »

varmista nyt kuitenkin ens alkuun että varmasti on oikealla kierroksella tällätty pumppu paikalleen ......
1 pytyssä puristus ja alamerkki yläkuolokohdassa .....?
:wink:
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja joonais »

Tarkistin just ajotuksen kohillaan näytti olevan.
Kampiakseli OT:ssa ja nokka-akselit pisteet vastakkain ja tappi menee reikään.
Ja siitä sitte pyöräytin koneen siihen 21JYKK ja pummpun ajotus tappi kohillaan. Eli kohillaan ajotus pitäs olla
BMW E60 530D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

varmistetaan nyt vielä. eli ykköspytyssä on mäntä ylhäällä ja nokat ylöspäin? öljykorkin reijästä pitäis näkyä nykkösen nokat, jos ei ole kauheesti roiskepeltiä edessä. ja kampuralle se ruiskuennakko 22 jykk ja pumppu on nyt siinä lukituskohdassaan? jos näin on ja kones käy huonosti, niin voihan sen vielä tarkistaa, että se ruiskutuskohta on todellisuudessakin edes sieläpäin.

kokeiles laittaa "tipalla" kohdilleen. avaat ykköspytyn suutinputken irti pumpun päästä, kuivaat sen ykkösen lähdön pumpusta ja alat pyörittään konetta. sitten kun pinta värähtää, taikka nousee, niin se ajotus on siinä. tällä menetelmällä sen pitäis olla jotakin luokkaa 10-15 ennakkoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin