Mutta tosiaan osa w124 korisista on jo moniventtiilikansilla. Siis samalla, kuin c-sarja. Olisko ne E- sarjalaiset niitä? Muistaakseni -93 ei vielä ole E-sarjaa, eli taitaa olla ihan perus 8- venttiilinen.
W124 ensiautoksi Mietiskelyä
Neliventtiilibensat tulivat 9/92: 200 E, 220 E, 280 E, 320 E.
Dieselit sitten 7/93 E-faceliftin yhteydessä pl. E 200 D.
Dieselit sitten 7/93 E-faceliftin yhteydessä pl. E 200 D.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
yleisesti ottaen joku asia maksaa sen, minkä maksaa. oli kyseessä sitten auto, taikka vaikka rälläkkä, niin kyllä se hinta sille jostakin on tullu. satasella saa satasen auton. tonnilla tonnin ja monella tonnilla monen tonnin auton. kyllä niissä vaan on eroja. tietenkin sitten on näitä, jotka haaveilee suurista summista jostakin vanhasta paskasta. esim. autoliikkeillä on ollu tapana pyytää joistakin vanhoista ruosteisista 200D:istä monta tonnia sillä perusteella, että tekniikka kymppi.
nojoo, raha ratkasee. jos haluaa ruosteettoman, niin se maksaa, jos haluaa ilmastoinita, säjhköikkunaa ne maksaa. jos haluaa tehoo, se maksaa. kyllä aika järjestäen on kalliimpia mersut turbolla, kun ilman. sama homma, moniventtiilien kanssa. maksaa!
vaikka kuinka luulee, että ne on kaikki samoja paskoja, niin tonnilla ei varmasti löydä moniventtiili turboa. ei löydä edes vajaa venttiilistä turboa.
sitten taas asiaan. tekniikkaa pystyy ja jaksaa korjata, mutta jos koppa mätänee käsiin, niin se alkaa jo jarruttaa auton kunnossa pitoa. kannattaa katsoa tarkkaan, ettei mitään mätäkoppasta osta. ovien alareunat tuppaa happaneen, sieltä kun vilkasee ja totee hyväks, niin sitten voi tarkistaa pohjaa. jos sekin vaikuttaa terveeltä, niin kauheen pahasti ei voi metsään mennä.
pensamekkereissä kannattaa ottaa huomioon, että ruiskunohjaus toimii kunnolla. tsekkailet siis, että motti käy suht tasasta tyhjäkäyntiä, ei sammu, kun polkasee kaasua ja käy muutenkin kylmänä ja kuumana ja kiihdytyksien jälkeenkin toimii moitteetta. jos oireilee jotenkin, esim. meinaa sammua, niin joku anturivika, säädöt pielessä, taikka muuta sähköhäikkää voi olla. kallista, taikka hankalaa paikantaa ja korjata.
nojoo, raha ratkasee. jos haluaa ruosteettoman, niin se maksaa, jos haluaa ilmastoinita, säjhköikkunaa ne maksaa. jos haluaa tehoo, se maksaa. kyllä aika järjestäen on kalliimpia mersut turbolla, kun ilman. sama homma, moniventtiilien kanssa. maksaa!
vaikka kuinka luulee, että ne on kaikki samoja paskoja, niin tonnilla ei varmasti löydä moniventtiili turboa. ei löydä edes vajaa venttiilistä turboa.
sitten taas asiaan. tekniikkaa pystyy ja jaksaa korjata, mutta jos koppa mätänee käsiin, niin se alkaa jo jarruttaa auton kunnossa pitoa. kannattaa katsoa tarkkaan, ettei mitään mätäkoppasta osta. ovien alareunat tuppaa happaneen, sieltä kun vilkasee ja totee hyväks, niin sitten voi tarkistaa pohjaa. jos sekin vaikuttaa terveeltä, niin kauheen pahasti ei voi metsään mennä.
pensamekkereissä kannattaa ottaa huomioon, että ruiskunohjaus toimii kunnolla. tsekkailet siis, että motti käy suht tasasta tyhjäkäyntiä, ei sammu, kun polkasee kaasua ja käy muutenkin kylmänä ja kuumana ja kiihdytyksien jälkeenkin toimii moitteetta. jos oireilee jotenkin, esim. meinaa sammua, niin joku anturivika, säädöt pielessä, taikka muuta sähköhäikkää voi olla. kallista, taikka hankalaa paikantaa ja korjata.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Just tossa laskin, että mulla on mennyt ton oman kanssa nyt jokseenkin sama summa vuodenvaihteen 07-08 jälkeen. Matkaa on tullut nafti 100 000 km lisää mittariin ja summassa on mukana kaikki öljynvaihdot, polttimot sun muut töineen päivineen -- renkaita ei. Seuraavaksi pitäisi takakelkan puslat laittaa ja narinahelat, osat on jo olemassa.LUMI kirjoitti:aijaa tuli sitte maksettua omasta -94 24v 300D stä pikkasen liikaanapa kirjoitti:w124 on alle tonnin autoja!![]()
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2940764
kuukausi yhteistä matkaa =5000km takana ja rahaa oon tohon laittanut karvan alle 2300€ (ruostesuojaus 840€, tuulilasi 220€, talvirattaat 320€ kaikki öljyt ja suodattimet jne...) plus auton hankintahinta päälle
Mene, tiedä sitten onko tuo kovin kallista autonpitoa.
E: sellainen tuntuma on mulle jäänyt, että ehjän w124:n löytää jostain muualta kuin ruuhka-Suomesta. Pohjanmaalta säteittäin kohti pohjoista voisi olla helpompaa etsittävää. Tuusulan Sulan "tosihyvät" yksilöt kannattaa tosiaan sijoittaa lainausmerkkeihin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- TuohkaRacing
- Sisäänajossa

- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 26.05.2009 19:49
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
Poikkeus, joka vahvistaa säännön.TuohkaRacing kirjoitti:mites toi mun on sit vm.-89 300e 24v bensaTimo L. kirjoitti:Neliventtiilibensat tulivat 9/92: 200 E, 220 E, 280 E, 320 E.
Dieselit sitten 7/93 E-faceliftin yhteydessä pl. E 200 D.
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/300e24.htm
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- TuohkaRacing
- Sisäänajossa

- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 26.05.2009 19:49
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
Ach niin, mä ajattelin siis tuota valmistusajankohtaa selventää -- että tuo tuli siis muita aiemmin.TuohkaRacing kirjoitti:nojuu kyllä mä nuo tekniset tiedot tiesin, mut antaa muuten runkonumerolla 170kw tehoiks
Oliisiko tehoeroissa kiinni vaan kat / ei kat- version eroista.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
esim. tuollainen 500-1000e paska mitä suomessa myydään, on ryöstöhintainen, miksi ? no siksi kun sillä 2000-3000e eurolla saa uudemman, ruosteettomamman (/ruosteettoman) ja muutenkin paremman auton.
Joku napan tapauskin , 700e vai mitä maksoitkaan ? kapee kylkinen missä on alusta täysin loppu, sisusta on kaatopaikka, kone käy miten sattuu, koppa ruosteessa. Tähän uusit vähän alustan osaa, korjaat konetta, maalat kopan = vähintään 2500e (+700e auton hinta)
No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
nii kumman otat ?
Joku napan tapauskin , 700e vai mitä maksoitkaan ? kapee kylkinen missä on alusta täysin loppu, sisusta on kaatopaikka, kone käy miten sattuu, koppa ruosteessa. Tähän uusit vähän alustan osaa, korjaat konetta, maalat kopan = vähintään 2500e (+700e auton hinta)
No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
nii kumman otat ?
Ja jos se on vielä joku 300TD /TDT, automaatilla ja muilla niin ainakin pyyntihinta herkästi alkaa jopa vitosella. Kaippa sitä joka autossa vähän tinkivaraa on, mutta kumminkin.epk kirjoitti: No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
miksi kaikki aina olettaa, että auto pitäis maalata/olla hyvässä maalissa, ei sillä maalilla ajeta... no, olen minäkin tuohon peräti 2 purkkia kilikali maalia uhrannut, että ei olis kovin monisävyinen, mutta siihen se saa jäädä, ainakin toistaiseksi... 20 € meni maaleihin...
myönnetään, että mulla on vähän kummalliset vaatimukset näiden harrasteautojen osalta, niiden pitää olla niin vanhoja, että niitä saa vapaasti viritellä, eli uudemmat vähäpäästöiset ei tule laskuihin ja -89 ja vanhemmissa malleissa ei enää mitään priima yksilöitä löydy (kuin ehkä myyjän mielestä...) mielummin sitten ottaa tuollaisen hyvän aihion mistä lähtee tekemään uusiksi koko ruoskaa...
ja kyllä se alusta loppuu niissä uudemmissa ja paremmissakin
niissä sitä remppaa taas tehdään yhtä tai kahta niveltä/tukivartta kerrallaan ja alusta ei ole ikinä sitten kunnolla kuosissa, kun on uutta ja vanhaa osaa sekaisin, harva kuitenkaan malttaa vaihtaa kaikkia osia kerralla, jos niissä ei ole vielä mitään "vikaa" (kulumaa silti on...)
mutta edelleen väitän, että tonnin hintaluokassa löytyy ihan hyviä perusmallin w124 koppaisia, kun ei vain osta sitä ensimmäisenä vastaan tulevaa... 200/230 bensa ei kuitenkaan mikään erikoismalli ole ja on turha tuoda vertailuun mitään "E300DT 24 valve" malleja, kun ei sellaista ole kukaan ollut ostamassakaan, vaan 200 bensaa...
ei tuo 700 € mielestäni paha ollut, kun autossa on kuitenkin suht. hyväkuntoinen M103, ASD perä ja 722.3 laatikko, loppu auto tuli vähän kuin kaupan päälle... jostakin 200/230 manuaalista ilman ASD perää taas olisin ollut valmis maksamaan max. 300-400 €...
myönnetään, että mulla on vähän kummalliset vaatimukset näiden harrasteautojen osalta, niiden pitää olla niin vanhoja, että niitä saa vapaasti viritellä, eli uudemmat vähäpäästöiset ei tule laskuihin ja -89 ja vanhemmissa malleissa ei enää mitään priima yksilöitä löydy (kuin ehkä myyjän mielestä...) mielummin sitten ottaa tuollaisen hyvän aihion mistä lähtee tekemään uusiksi koko ruoskaa...
ja kyllä se alusta loppuu niissä uudemmissa ja paremmissakin
mutta edelleen väitän, että tonnin hintaluokassa löytyy ihan hyviä perusmallin w124 koppaisia, kun ei vain osta sitä ensimmäisenä vastaan tulevaa... 200/230 bensa ei kuitenkaan mikään erikoismalli ole ja on turha tuoda vertailuun mitään "E300DT 24 valve" malleja, kun ei sellaista ole kukaan ollut ostamassakaan, vaan 200 bensaa...
ei tuo 700 € mielestäni paha ollut, kun autossa on kuitenkin suht. hyväkuntoinen M103, ASD perä ja 722.3 laatikko, loppu auto tuli vähän kuin kaupan päälle... jostakin 200/230 manuaalista ilman ASD perää taas olisin ollut valmis maksamaan max. 300-400 €...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Katselin nettiautoa, vaan eipä tuohon 300-400 haarukkaan tahdo löytyä 124-Mersuja. Tuon saisi varmaan tingittyä noille haminoille: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/3068672
Jo parilla tonnilla löytää vaikkapa tuollaisen: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/2721152
Jo parilla tonnilla löytää vaikkapa tuollaisen: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/2721152
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Aku P kirjoitti:Ja jos se on vielä joku 300TD /TDT, automaatilla ja muilla niin ainakin pyyntihinta herkästi alkaa jopa vitosella. Kaippa sitä joka autossa vähän tinkivaraa on, mutta kumminkin.epk kirjoitti: No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
?
no kalleimmat mallit tietysti erikseen, tarkoitin ihan normi nelipyttysiä, diesel taikka bensa, ~250-350tkm ajetut. Näitä löytää hyviä tuolla 2000-3000e.
napa kirjoitti:miksi kaikki aina olettaa, että auto pitäis maalata/olla
hyvässä maalissa, ei sillä maalilla ajeta... no, olen minäkin tuohon peräti 2 purkkia kilikali maalia uhrannut, että ei olis kovin monisävyinen, mutta siihen se saa jäädä, ainakin toistaiseksi... 20 € meni maaleihin...
myönnetään, että mulla on vähän kummalliset vaatimukset näiden harrasteautojen osalta, niiden pitää olla niin vanhoja, että niitä saa vapaasti viritellä, eli uudemmat vähäpäästöiset ei tule laskuihin ja -89 ja vanhemmissa malleissa ei enää mitään priima yksilöitä löydy (kuin ehkä myyjän mielestä...) mielummin sitten ottaa tuollaisen hyvän aihion mistä lähtee tekemään uusiksi koko ruoskaa...
ja kyllä se alusta loppuu niissä uudemmissa ja paremmissakinniissä sitä remppaa taas tehdään yhtä tai kahta niveltä/tukivartta kerrallaan ja alusta ei ole ikinä sitten kunnolla kuosissa, kun on uutta ja vanhaa osaa sekaisin, harva kuitenkaan malttaa vaihtaa kaikkia osia kerralla, jos niissä ei ole vielä mitään "vikaa" (kulumaa silti on...)
mutta edelleen väitän, että tonnin hintaluokassa löytyy ihan hyviä perusmallin w124 koppaisia, kun ei vain osta sitä ensimmäisenä vastaan tulevaa... 200/230 bensa ei kuitenkaan mikään erikoismalli ole ja on turha tuoda vertailuun mitään "E300DT 24 valve" malleja, kun ei sellaista ole kukaan ollut ostamassakaan, vaan 200 bensaa...
ei tuo 700 € mielestäni paha ollut, kun autossa on kuitenkin suht. hyväkuntoinen M103, ASD perä ja 722.3 laatikko, loppu auto tuli vähän kuin kaupan päälle... jostakin 200/230 manuaalista ilman ASD perää taas olisin ollut valmis maksamaan max. 300-400 €...
niin no, sitten jos täytyy mahd. halvalla saada alle -89 ja rakentaa täysin uudelleen niin ymmärrän
Se on nettiautoa muutenkin aivan turha selata tässä asiassa. Ne tonnin paskat näyttää kuvissa ihan hyvältä joskus. Totuus on karvaasti toinen paikanpäällä. On ihan tosissaan noita tullu nähtyä. Taino, monen mielestä karsea kittipallo on siisti...
Ei liity tähän aiheeseen, esimerkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2955662
Ruosteeton? Mun mielestä ehkä nettiauton kamalin CE-coupe. Kyljet peilaa ihan pisin vittuja. Korjattu on joo jotenkin - kaiken sais tehdä itse uudestaan. Ihan hirveä tapaus.
Miksi ne jotkut maksaa alle tonnin ollen halvimpia? No tottakai siksi, että ne _on_ niitä suomen huonoimpia, jolloin myös halvimpia. Ei kovinkaan vaativaa päättelyä vaadi.
Hyväkuntoinen w124 maksaa alkaen 1700-2000€. -86 - -93 Mersussa on aika se ja sama vuosimallin kanssa, jos on oikeasti hyvä.
Ei liity tähän aiheeseen, esimerkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2955662
Ruosteeton? Mun mielestä ehkä nettiauton kamalin CE-coupe. Kyljet peilaa ihan pisin vittuja. Korjattu on joo jotenkin - kaiken sais tehdä itse uudestaan. Ihan hirveä tapaus.
Miksi ne jotkut maksaa alle tonnin ollen halvimpia? No tottakai siksi, että ne _on_ niitä suomen huonoimpia, jolloin myös halvimpia. Ei kovinkaan vaativaa päättelyä vaadi.
Hyväkuntoinen w124 maksaa alkaen 1700-2000€. -86 - -93 Mersussa on aika se ja sama vuosimallin kanssa, jos on oikeasti hyvä.
noo vaikka raha on jo niivanaha keksintö että sitä pitäs olla jo kaikilla niin silti aattelin kokkeilla säästää vanahalla mersulla
edelliseen käyttikseen jonka ostin -02 uutena ja maksoin siittä 43k€ meni dieseliin 25k€ 400tkm aikana ja huoltoihin, varaosiin, renkaisiin yms 17k€
mersulla en voi päästä samaa 400tkm halvemmalla polttoainekulutuksella mutta jos huollot ois halvempia ja hankintahinnasta ei tippuis 40t€ 8 vuoden aikana
ja kun tulee noita kilsakaorvausajojakin noin 20-30tkm vuodessa niin jotakin ois kiva jäädä taskunpohjallekkin
edelliseen käyttikseen jonka ostin -02 uutena ja maksoin siittä 43k€ meni dieseliin 25k€ 400tkm aikana ja huoltoihin, varaosiin, renkaisiin yms 17k€
mersulla en voi päästä samaa 400tkm halvemmalla polttoainekulutuksella mutta jos huollot ois halvempia ja hankintahinnasta ei tippuis 40t€ 8 vuoden aikana
ja kun tulee noita kilsakaorvausajojakin noin 20-30tkm vuodessa niin jotakin ois kiva jäädä taskunpohjallekkin
Yep, ja bensakoneet on edelleen kautta linjan halvempia. Muutama erittäinkin siistin tapainen 230E:kin tuolla ihan tolkun hintaan.epk kirjoitti:Aku P kirjoitti:Ja jos se on vielä joku 300TD /TDT, automaatilla ja muilla niin ainakin pyyntihinta herkästi alkaa jopa vitosella. Kaippa sitä joka autossa vähän tinkivaraa on, mutta kumminkin.epk kirjoitti: No entäpä sitten nämä ylihinnoitellut ? vaikka joku e mallin 124, hyvä maksaa sen 3000e, ei tarvii maalata, tekniikka kunnossa, parit osat vaihdat alustasta ni se o siinä ? (puhumattakaan 2 faceliftistä minkä auto on saanut)
?
no kalleimmat mallit tietysti erikseen, tarkoitin ihan normi nelipyttysiä, diesel taikka bensa, ~250-350tkm ajetut. Näitä löytää hyviä tuolla 2000-3000e.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Milläköhän perusteella renkaat ja ruostesuojaus ei kuulu huoltokuluihin? Ruostesuojaus ei sinänsä, mutta sitten voi vastaavasti laskea mitä menee ruosteenkorjaukseen!
Kyllä se niin on että hintahaarukat on isoja ja se todellinen arvo selviää kun menee paikan päälle ja kattoo niitä vehkeitä.
Kyllä muakin hirvittää kun noita porttereita mikä mulla on saa alkaen 4ke. vaan omani arvioin tonne 8ke kieppeille.
Siihen hintaan vaikuttaa kyllä aika moni tekijä, esim. ratti on edes vasemmalla puolella.
Kyllä se niin on että hintahaarukat on isoja ja se todellinen arvo selviää kun menee paikan päälle ja kattoo niitä vehkeitä.
Kyllä muakin hirvittää kun noita porttereita mikä mulla on saa alkaen 4ke. vaan omani arvioin tonne 8ke kieppeille.
Siihen hintaan vaikuttaa kyllä aika moni tekijä, esim. ratti on edes vasemmalla puolella.
Tunnetko / tiedätkö auton?Whaeva kirjoitti:esimerkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2955662
Ruosteeton? Mun mielestä ehkä nettiauton kamalin CE-coupe. Kyljet peilaa ihan pisin vittuja. Korjattu on joo jotenkin - kaiken sais tehdä itse uudestaan. Ihan hirveä tapaus.
.
Ehkä en osaa katsoa, mutta ei mun silmään osunut mitään korjauksia.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Aloitan aina päiväni lukemalla mersufoorumia.
Saan täältä mahtavat naurut ja hyvän aloituksen päivälleni.
124 miehet yrittää todistella autonsa ylivertaisuutta, joku jopa maksaa niistä yli tonnin. Itsekkin muutaman omistaneena voin vain todeta että HEH!
Kiitos teille kaikille!
Saan täältä mahtavat naurut ja hyvän aloituksen päivälleni.
124 miehet yrittää todistella autonsa ylivertaisuutta, joku jopa maksaa niistä yli tonnin. Itsekkin muutaman omistaneena voin vain todeta että HEH!
Kiitos teille kaikille!
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex

W209 CLK 30CDI AMG -ex
Noo, ei tässä ylivertaisuutta hoeta mutta hinta- käyttöarvosuhde on vielä varsin mainio. Monellehan riittää perusteeksi auton valintaan jo se, että sitä osataan korjata muuallakin kuin merkkiliikeessämaku kirjoitti:Aloitan aina päiväni lukemalla mersufoorumia.
Saan täältä mahtavat naurut ja hyvän aloituksen päivälleni.
124 miehet yrittää todistella autonsa ylivertaisuutta, joku jopa maksaa niistä yli tonnin. Itsekkin muutaman omistaneena voin vain todeta että HEH!
Kiitos teille kaikille!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
sitten on vielä sellaisia tyyppejä, kuin esim. minä, jotka näkee autossa vain käyttöesineen
eli laitteen jolla on tarkoitus siirtyä paikasta A. pisteeseen B... ilman mitään "statusarvoja"... mukavuuden ja luotettavuden (joka taitaa olla aivan ykköskriteerejä mulle autoissa) päälle toki ymmärrän, mutta joku auton maalipinnan kunto on mulle aivan yhdentekevää, kunhan siinä nyt yleensä joku väri on päällä, niin se piisaa mulle 
sitten vielä se, että mun pitää päästä korjailemmaan ja muokkaamaan autoa itse, miksi siis maksaisin "ylihintaa" siitä, että joku muu on saanut henkistä tyydytystä siitä, kun on "korjannut" tai huoltanut sen auton millä itse ajan, kun kuitenkin teen auton jossain vaiheessa omia mieltymyksiäni vastaavaksi
mua ei esim. kiinnosta AMG tai brabus mallit, kun ne on "paappamalleja" niin tehoiltaan, kuin käytettävyydeltään
sitten vielä se ainainen "rotta look"/sleepper, jota kannatan
se ei siis omalla kohdallani tarkoita mitään tarkoituksella ruostutettua konepelliä tai muuta tälläistä muoti juttua, vaan ruosteen ja kolhujen pitää olla "aitoja" ja auton herättää ulkoisesti hieman ihmettelyä, että "miten tuollakin joku kehtaa ajella"
silti tekniikka ja muu "näkymätön" on aina täys 10...
kävin minäkin eilen hakemassa eteen uudet 8"x18" ET 35 vanteet (taakse on ollutkin vastaavat, mutta 9"x18" ET 30 jo muutaman vuoden varastossa...) ja nyt on tämä päivä menny miettiessä, että maalaanko ne mattamustaksi, vai millä helvetillä niistä saan sen kiillon pois
sitten vielä se, että mun pitää päästä korjailemmaan ja muokkaamaan autoa itse, miksi siis maksaisin "ylihintaa" siitä, että joku muu on saanut henkistä tyydytystä siitä, kun on "korjannut" tai huoltanut sen auton millä itse ajan, kun kuitenkin teen auton jossain vaiheessa omia mieltymyksiäni vastaavaksi
sitten vielä se ainainen "rotta look"/sleepper, jota kannatan
kävin minäkin eilen hakemassa eteen uudet 8"x18" ET 35 vanteet (taakse on ollutkin vastaavat, mutta 9"x18" ET 30 jo muutaman vuoden varastossa...) ja nyt on tämä päivä menny miettiessä, että maalaanko ne mattamustaksi, vai millä helvetillä niistä saan sen kiillon pois
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eipä ole enää nurkissa satalankkua mullakaan, mutta on tuo oikeasti ihan hyvä auto, kunhan on malttia ostaa se sopivasti ehjä yksilö. Eka autoksi multa ääni 200DEELLE. Tuommonen ehjä E-mallina, niin se on siinä.
Ja vaikka olenkin vaan tasan tavallinen keskituloinen, niin rahasta puhuttaessa tonni ei minusta oikeastaan ole yhtään mikään rahamäärä, jos auton hankinnasta puhutaan. Pikkurahoja siinä prosessissa, mutta maitokaupassa toki aika paljon jo.
Ja vaikka olenkin vaan tasan tavallinen keskituloinen, niin rahasta puhuttaessa tonni ei minusta oikeastaan ole yhtään mikään rahamäärä, jos auton hankinnasta puhutaan. Pikkurahoja siinä prosessissa, mutta maitokaupassa toki aika paljon jo.
No ei hankinnassa välttämättä. Mutta velaksihan nämä joka tapauksessa hankitaan. Mieluummin olen pankille pystyssä jokusen kuukauden pidempään ja ostan sen vähän paremman yksilön -- kuin koitan keksiä jostain akuutisti edes sen tonnin, jos ja kun se halvin mahdollinen sittenkin räjähtää. Maitokaupassa on tuhatlappunen paljon ja niin kyllä muutenkin.RH kirjoitti:Eipä ole enää nurkissa satalankkua mullakaan, mutta on tuo oikeasti ihan hyvä auto, kunhan on malttia ostaa se sopivasti ehjä yksilö. Eka autoksi multa ääni 200DEELLE. Tuommonen ehjä E-mallina, niin se on siinä.
Ja vaikka olenkin vaan tasan tavallinen keskituloinen, niin rahasta puhuttaessa tonni ei minusta oikeastaan ole yhtään mikään rahamäärä, jos auton hankinnasta puhutaan. Pikkurahoja siinä prosessissa, mutta maitokaupassa toki aika paljon jo.
Terv. nimim. omat tulot hyvin keskiverrot, puoliso opiskelee.
E: niin, käyttöauto on tuo 124 mullekin mutta käsi sydämelle: ajatko tosiaan mieluummin kuhmuisella ja ruosteisella autolla kuin edes auttavasti pelleiltään suoralla ja kiiltävällä.
Ei tässä mitään himopuunaajia olla itsekään, mutta tapana on ollut harrastaa silti vähän kaiken kanssa ylläpitoa. Samalla verukkeella vois jättää kohta asunnon imuroimatta, "kun tämä on vaan tällainen käyttöasunto".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
itse olen oppinut parinkymmenen vuoden autoilusta ainakin sen, että jos lähtee kiiltävällä, kuhmuttomalla ja pestyllä autolla, vaikka nyt kauppaan, niin ainakin alkaa satamaan paskaa taivaan täydeltä, joku kolhii auton parkkipaikalla heti, kun silmä vältää jne. tai sitten mulla on vain niin helvetin huono tuuri
ja vaimo imuroi
mulle ei niin paskaista läävää ole vielä tullut eteen, että mun tekis mieli alkaa sitä imuroimaan
sitten tuo asia, että ostaako joku tosiaan 1000-3000 €:n auton velaksi
olisko paras harkita jotain muuta kulkuneuvoa tuossa tapauksessa tai hieman tinkiä niistä omista vaatimuksistaan 
ja vaimo imuroi
sitten tuo asia, että ostaako joku tosiaan 1000-3000 €:n auton velaksi
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No tähän on vaikea sanoa paljoa menemättä kovin henkilökohtaisuuksiin.napa kirjoitti: ja vaimo imuroimulle ei niin paskaista läävää ole vielä tullut eteen, että mun tekis mieli alkaa sitä imuroimaan
![]()
No jos ei tonnin niin ainakin viiden tonnin ja sitä kalliimman, eikä tämä ole vieras tilanne monessakaan perheessä. Kun viikkoa ennen kuun loppua on se satanen tilillä niin siitä ei ihan tosissaan pistetä käypäsen auton hintaa sivuun sitten mitenkään.sitten tuo asia, että ostaako joku tosiaan 1000-3000 €:n auton velaksiolisko paras harkita jotain muuta kulkuneuvoa tuossa tapauksessa tai hieman tinkiä niistä omista vaatimuksistaan
Tervetuloa myös tutustumaan arkeemme, siinä ei tosissaan leveillä ja mm. 400 e kesärenkaat maksoin ihan ylitöitä painamalla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
no, myönnetään, että mä kyllä vastaavasti teen ruuat, tiskaan, pesen pyykit, hoidan lapset pääasiassa, teen pihatyöt, mutta imuriin en koskeAku P kirjoitti:No tähän on vaikea sanoa paljoa menemättä kovin henkilökohtaisuuksiin.napa kirjoitti: ja vaimo imuroimulle ei niin paskaista läävää ole vielä tullut eteen, että mun tekis mieli alkaa sitä imuroimaan
![]()
ja kyllä mulle tuo penninvenytys on ihan tuttua, teen sitä itse jatkuvasti, mutta en silti osta autoa velaksi... ja hyvinhän sulla menee, jos on edes se satanen tilillä viikkoa ennen tilipäivää... mulle kun joskus käy niinkin, että tilipäivänäkään ole aina sitä satasta enää tilillä, kun on laskut ja muut pakolliset menot maksanut...
edit: mä olen joko niin vanhanaikainen tai nuuka, että mulla on "budjetoituna" erilaisiin menoihin omat rahat, eikä niitä ole tapana sekoitella keskenään
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Enkös juuri sanonut, ettei näiden asioiden päälle monet ymmärrä mitään. Kun kyljet näyttää kuvissa jo noin rumalta, on ne paikanpäällä ihan jäätävät.Harri126 kirjoitti:Tunnetko / tiedätkö auton?Whaeva kirjoitti:esimerkki:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/2955662
Ruosteeton? Mun mielestä ehkä nettiauton kamalin CE-coupe. Kyljet peilaa ihan pisin vittuja. Korjattu on joo jotenkin - kaiken sais tehdä itse uudestaan. Ihan hirveä tapaus.
.
Ehkä en osaa katsoa, mutta ei mun silmään osunut mitään korjauksia.
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Kyllä meitäkin löytyy, jotka arvostavat W124:n ajo-ominaisuuksia.
Ajoin juuri 900 km työajoja vuokraamon -09 VW Golfilla ja päästyäni oman sportline-alustaisen lankun rattiin, huokaisin helpotuksesta.
Aivan kammottava etuvetovispilä, pirun kylmä, laiska ja jatkuvasti jokin helvetin ajo-omituisuuksia aiheuttava tietokone päätti puolestani miten laite reagoi ohjausliikeisiin, jarrutuksiin ja kaasuun.
Ajoin juuri 900 km työajoja vuokraamon -09 VW Golfilla ja päästyäni oman sportline-alustaisen lankun rattiin, huokaisin helpotuksesta.
Aivan kammottava etuvetovispilä, pirun kylmä, laiska ja jatkuvasti jokin helvetin ajo-omituisuuksia aiheuttava tietokone päätti puolestani miten laite reagoi ohjausliikeisiin, jarrutuksiin ja kaasuun.
Jopa täällä on ollu keskustelua kun vähän aikaa oon poissa foorumilta ollu
Tosiaan tässä äsken kävin vilkasemassa sitä mersua josta tuossa avausviestissä mainitsin.
Muutamia huomioita: kone lähti mukisematta kylmästä käyntiin kummempaa särinää kuulunut,
ohjaus ei tärrännyt/jurissut, kone kävi tasaisesti tyhjäkäynnillä, perästä ei kuulunut mitään kolinoita/rutinoita, ei puolannut 70kmh vauhdissa kun ratista kädet päästi, tehot oli hyvin tallella! lähti makiasti
, sen mitä hämärässä näin niin ei ulkoisesti ollut ruostetta missään lampulla katsellessa.
Hinnaksi myyjä mietiskeli 3000 euroa joka vähäisellä autotietämyksellä vaikutti auton kuntoon nähden aika kohtuulliselta.
Kevääksi sovittin uus kattelu että näkee katella pohjan sunmuut paremmin, kun autonlaittokin on ajankohtaisempi kesällä kun saa kesätyörahat käsille.
Oisko ollut mitään kummempaa huomattavaa tuon auton suhteen?
Tosiaan tässä äsken kävin vilkasemassa sitä mersua josta tuossa avausviestissä mainitsin.
Muutamia huomioita: kone lähti mukisematta kylmästä käyntiin kummempaa särinää kuulunut,
ohjaus ei tärrännyt/jurissut, kone kävi tasaisesti tyhjäkäynnillä, perästä ei kuulunut mitään kolinoita/rutinoita, ei puolannut 70kmh vauhdissa kun ratista kädet päästi, tehot oli hyvin tallella! lähti makiasti
Hinnaksi myyjä mietiskeli 3000 euroa joka vähäisellä autotietämyksellä vaikutti auton kuntoon nähden aika kohtuulliselta.
Kevääksi sovittin uus kattelu että näkee katella pohjan sunmuut paremmin, kun autonlaittokin on ajankohtaisempi kesällä kun saa kesätyörahat käsille.
Oisko ollut mitään kummempaa huomattavaa tuon auton suhteen?





