Iskarit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AMKainuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 06.01.2010 18:10
Paikkakunta: Suomussalmi

Iskarit

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Mitkä etuiskarit kannattais laittaa tuohon 300td vm.92.seen,ja mistä sais sopuhintaan?
s210 290tdt -98
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Sachs!

Kierrä Monroet yms kaukaa.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Timo999 kirjoitti:Sachs!

Kierrä Monroet yms kaukaa.
sassi,boge, bilstain,
slowride
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Pe 19.02.2010 14:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja slowride »

mulla on sachsin kaasu-iskarit takana, vain puoli vuotta vanhat. tänään huomasin ku hain tasoitteita n. 250 kg auton perään lastattuna niin roiskeläpät raapi maata paikoin. oisko ne akut sieltä sököt vai mistä johtuis moinen. iskarit oli niin kalliit että olis voinu oottaa vähän enemmän niiltä. auto samanlainen niin ku ketjun ekalla kysyjällä.
KETJU POIKKI!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo monroe ei oo kyllä kovinkaa hyvä. Bilstein olis varmaa hinta/laatusuhteeltaan paras?

Kyllä se 250kg kun lastaa, menee alas väkisinkin. ei se oo kuitenkaa tarkotettu sellasille kuormille. Oma vakioiskareil oli melkosen lytyssä ku oli 8kpl 40kg sementtisäkkei kontis. Kun ei oo kuraläppiä, ei myöskään raavi ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

slowride kirjoitti:mulla on sachsin kaasu-iskarit takana, vain puoli vuotta vanhat. tänään huomasin ku hain tasoitteita n. 250 kg auton perään lastattuna niin roiskeläpät raapi maata paikoin. oisko ne akut sieltä sököt vai mistä johtuis moinen. iskarit oli niin kalliit että olis voinu oottaa vähän enemmän niiltä. auto samanlainen niin ku ketjun ekalla kysyjällä.
Varmaan hydrauli-iskarit jos on tasonsäätö takana. Veikkaan että säätämällä menee.
Ryömi auton alle taakse ja katso onko miten säädetty se lyhyt tanko joka menee venttiilistä kallistuksen vakaajaan. Sen tangon voi vaikka ottaa irti ja kääntää käsin sitä venttiilissä olevaa vartta.
Näet sitten missä on keskikohta. Voit myös kokeilla että iskarit nostaa perän ylös. Auto täytyy olla siis käynnissä.
Tasonsäätö kantaa vaikka 500kg. Pallot taitaa vain tasata möykyissä.

Jos siellä on ihan normaalit kaasuiskarit niin sitten jouset vaihtoon.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Vastaa Viestiin