606 st:ksi + voimansiirto
606 st:ksi + voimansiirto
se vähäpäästöinen saa nyt sitten olla vähäpäästöinen käyttöauto ja vanhempi 124 viritetään harraste käyttöön st:ksi, jarkko sitä ehdottikin heti alkuunsa mutta eihän sitä usko ennekuin näkee
eli väykystä on kone 606 ite aattelin tehdä pakarin, 3" lienee tarpeeks iso, välijäähyn teen ite niin iso kun keulaa mahtuu, ei liene koosta haittaa, pako- ja imusarjat aattelin ostaa, niistä ja turbosta kuuntelisin mielellään kokemuksia, pitäiskö lisärikastin laittaa pumppuremontin yhteydessä? mikö laatikko on sellanen josta kannattaa ruveta vahvisteleen? entäs perä, voiko 606 väykyn perästä tehdä vahvemman? entäs kardaani?
eli väykystä on kone 606 ite aattelin tehdä pakarin, 3" lienee tarpeeks iso, välijäähyn teen ite niin iso kun keulaa mahtuu, ei liene koosta haittaa, pako- ja imusarjat aattelin ostaa, niistä ja turbosta kuuntelisin mielellään kokemuksia, pitäiskö lisärikastin laittaa pumppuremontin yhteydessä? mikö laatikko on sellanen josta kannattaa ruveta vahvisteleen? entäs perä, voiko 606 väykyn perästä tehdä vahvemman? entäs kardaani?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Hommaa jostakin ASD perä, pitäisi kyllä kestää st käyttöä. Ainakin joissakin semmoinen on! Ja jos nyt en väärin ole laatikkoasioita ymmärtänyt, niin ihan mikä tahansa "iso" automaagilaatikko voidaan vahvistaa st käyttöön, mutta ilmeisesti paljon käytetty 300td:n omaa.
Turbosta on paha sanoa kun ei tiedä tehotavoitetta, mutta kun otetaan huomioon että st:n raja on kolmelitraisessa 400hp ja risat, niin kait jollakin hx50:Sellä päästään helposti tonne, riittänee vielä pidemmällekkin.
Pumpun laittaisin mynädieselille, he tietävät mitä sille tarvii tehdä
Turbosta on paha sanoa kun ei tiedä tehotavoitetta, mutta kun otetaan huomioon että st:n raja on kolmelitraisessa 400hp ja risat, niin kait jollakin hx50:Sellä päästään helposti tonne, riittänee vielä pidemmällekkin.
Pumpun laittaisin mynädieselille, he tietävät mitä sille tarvii tehdä
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Riittänee varmaan hx40 superikin. Lähtee vetämään matalemmalta ja tosin riittää ST nimitykseen... Mutta siitä edespäin varmaan vähän nihkeää?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
ASD tainnut olla minkä tahansa koneen kanssa saatavissa, lisävarusteena. Vakiona ei taida olla missään? Anyhow, usealla eri välityksellä ollut, eli kannattaa olla tarkkanaTimo N kirjoitti:minkäs koneen perässä toi asd? on ollutnj^ kirjoitti:Hommaa jostakin ASD perä
"iso" automaagilaatikko
ja toi löytyy vissiin 300 bensan perästä?
Automaattilootista en juur mitään tiedä, mutta ilmeisesti kaikissa kolmisatasissa automaageissa ollut tämä ns. "iso". Joku voisi vahvistaa tämän tiedon
Lisäys:
Imusarjaksi kelpaisi varmaan vaparin imusarjasta jollakin kunnon plenumilla?
Viimeksi muokannut nj^, Ke 10.03.2010 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
ASD perä on lukkoperä, joka kytketään hydraulisesti 100% lukoksi, muuten toimii 35 % kitakalukkona... vaatii oman hydrauliikka systeeminsä ja ohjaimensa autoon, jos haluaa sen toimivan 100% lukkona...Timo N kirjoitti:ASD?
Viimeksi muokannut napa, Ke 10.03.2010 23:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Anti Slip Differencial tai joku tommonen, eli lukkoperä.
Jälleen lisäys;
Niin ja imusarjaksi kelpaisi varmaan tämmöinen (kuvaa lainattu Petehriltä). Eli awm plenumilla (oliko ton merkkinen)
Jälleen lisäys;
Niin ja imusarjaksi kelpaisi varmaan tämmöinen (kuvaa lainattu Petehriltä). Eli awm plenumilla (oliko ton merkkinen)
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
kumpaa haluat, kiihtyvyyttä vai huippunopeutta... jollain tosi harvalla perällä (2.65 vai mikä se harva perä oli...) päästään jo yli 300 km/h joku vois piruuttan laskea mitä tuolla oikeasti pääsis, jos on 5 vaihteinen manuaali ja tuo 2,65 perä ja vaikka 18" vanteet 235/45 renkailla...Timo N kirjoitti:mikäs ois oikee välitys perässä?
Viimeksi muokannut napa, Ke 10.03.2010 23:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
3,27 perä on varmaan kiihtyvyyden kannalta ihan hyvä, omassa 300E mersussa on muistaakseni 3,07 perä ja se kiihtyy ihan kivasti, että pysyy vaivattomasti liikenteen mukana... kakkonen vetää hieman yli sataseen automaatilla... jos olettais, että siinä olis joku 400 heppainen ST moottori, niin se kiihtyis varmaan tosi hyvin katuautoksi...Timo N kirjoitti:ei kai noita huippuja tarttis olla kun vaan nousis nopeesti tonne 200
tiheämpi, kuin 3,27 perä ei enää katukäytössä tunnu mielekkäältä, tuollakin taitaa kierrokset 100 km/h nopaudessa olla jossakin 3500-3700 rpm, eli se 200 km/h voi olla jo vaikea saavuttaa, ilman koneen ylikierrättämistä...
onhan noita perävälityksiä mersuissa vaikka kuinka montaa, mutta tuossa nuo "yleisimmät"... eli 2,65 2,87 3,07 ja 3,27
3,46 on kai vielä olemassa, mutta se on automaatin kanssa jo liian lyhyt, jos meinaa oikeasti ajaa autolla muutakin, kuin varttia
edit: kummalisia taulukoita ja tietoja tuolla netissä kans on, kun ASD perää muka ei ole saanut kuin dieseleihin ja silti tuossa munkin omassa bensa 300 on tehtaan asentama ASD perä vai onko se muka bensoihin ollut niin "erikois erikois optio", että se jo lasketaan mahdottomaksi, vai miksi tuollaista infoa tulee vastaan
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mersun ASD on "Automatische Sperrdifferential" eli automaattinen lukkoperänj^ kirjoitti:Anti Slip Differencial tai joku tommonen, eli lukkoperä...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
3,27 perä on varmaan kiihtyvyyden kannalta ihan hyvä, omassa 300E mersussa on muistaakseni 3,07 perä ja se kiihtyy ihan kivasti, että pysyy vaivattomasti liikenteen mukana... kakkonen vetää hieman yli sataseen automaatilla... jos olettais, että siinä olis joku 400 heppainen ST moottori, niin se kiihtyis varmaan tosi hyvin katuautoksi...napa kirjoitti:Timo N kirjoitti:ei kai noita huippuja tarttis olla kun vaan nousis nopeesti tonne 200
tiheämpi, kuin 3,27 perä ei enää katukäytössä tunnu mielekkäältä, tuollakin taitaa kierrokset 100 km/h nopaudessa olla jossakin 3500-3700 rpm, eli se 200 km/h voi olla jo vaikea saavuttaa, ilman koneen ylikierrättämistä...
taidan kyllä pikkasen tinkiä kiihtyvyydestä jos 100km/h toi 3,27 perä pyytää jo 3500rpm
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
pumppu lienee helppo laittaa vaikka ilm.kompuran tilalle mutta entäs toi ohjaus?napa kirjoitti:ASD perä on lukkoperä, joka kytketään hydraulisesti 100% lukoksi, muuten toimii 35 % kitakalukkona... vaatii oman hydrauliikka systeeminsä ja ohjaimensa autoon, jos haluaa sen toimivan 100% lukkona...Timo N kirjoitti:ASD?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Mulla oli s.getrakki jossa suora vitonen ja perävälitys 3.46 ja kierroksia 100km/h n.3000rpm. nyt 2.65 välitys ja kierroksia n.2300.Timo N kirjoitti:napa kirjoitti:3,27 perä on varmaan kiihtyvyyden kannalta ihan hyvä, omassa 300E mersussa on muistaakseni 3,07 perä ja se kiihtyy ihan kivasti, että pysyy vaivattomasti liikenteen mukana... kakkonen vetää hieman yli sataseen automaatilla... jos olettais, että siinä olis joku 400 heppainen ST moottori, niin se kiihtyis varmaan tosi hyvin katuautoksi...Timo N kirjoitti:ei kai noita huippuja tarttis olla kun vaan nousis nopeesti tonne 200
tiheämpi, kuin 3,27 perä ei enää katukäytössä tunnu mielekkäältä, tuollakin taitaa kierrokset 100 km/h nopaudessa olla jossakin 3500-3700 rpm, eli se 200 km/h voi olla jo vaikea saavuttaa, ilman koneen ylikierrättämistä...
taidan kyllä pikkasen tinkiä kiihtyvyydestä jos 100km/h toi 3,27 perä pyytää jo 3500rpm
itellä on 3.07 välitys 2.5L jatkeena ja se tahtoo olla hiukan liian tiuha.. riippuu ajeletko matkaa vai pätkää.. itelle mainaan joskus viä kattella 2.88 ja jos olis 300dee niin varmaankin 2.65 riittääs koska 6-konees on vääntöä alhaallaki enempiku tuos vajaas.. asd perään laitoin rasvaprässillä painetta sen verran että perä antaa periksi jo kun rengasta lihasvoimin tunkipäällä pyörittää.. eikä mitään muita asd vempeleitä.. hyvin sutii kahta raitaa ja viä paremmin jos viihtii ekan metrin kuovittaa auton ollessa vielä suorassa.. onhan mulla toki tuolla myytävien osien puolella nuo asd rojutkin myytävänä ja tuossa se myyntipuhe sit oliki
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
kuinkahan isoille ahtoputkille toi on, ei kai putket tarvi olla sen isompia kun toi tulo on tossa kotelossa?nj^ kirjoitti:Anti Slip Differencial tai joku tommonen, eli lukkoperä.
Jälleen lisäys;
Niin ja imusarjaksi kelpaisi varmaan tämmöinen (kuvaa lainattu Petehriltä). Eli awm plenumilla (oliko ton merkkinen)
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
veikkaisin että 2.5"-3".. Ite suunnittelin 2.5" omaan 2.5l vermeeseen, joku fiksumpi voisi sanoa onko sopivaTimo N kirjoitti:kuinkahan isoille ahtoputkille toi on, ei kai putket tarvi olla sen isompia kun toi tulo on tossa kotelossa?nj^ kirjoitti:Anti Slip Differencial tai joku tommonen, eli lukkoperä.
Jälleen lisäys;
Niin ja imusarjaksi kelpaisi varmaan tämmöinen (kuvaa lainattu Petehriltä). Eli awm plenumilla (oliko ton merkkinen)
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Onko tuohon ahtoputken kokoon olemassa jotakin nyrkkisääntöä? Voiko se olla liian iso? Itselle tosiaan 602:seen näillä näkymin tulossa hx35 ja edelleen 250-300 heposta tavoite. Imusarjaa aloitin työstämään ja tuon lähdön kokoa olen miettinyt..
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Hydraulinen käsijarru (tai kytkinsylinteri) on yksi vaihtoehto, jos mekaaninen ohjaus riittää. Tällöin ei tarvita pumppuja. Laineracing on vissiin toteuttanut sellaisen.Timo N kirjoitti:pumppu lienee helppo laittaa vaikka ilm.kompuran tilalle mutta entäs toi ohjaus?napa kirjoitti:ASD perä on lukkoperä, joka kytketään hydraulisesti 100% lukoksi, muuten toimii 35 % kitakalukkona... vaatii oman hydrauliikka systeeminsä ja ohjaimensa autoon, jos haluaa sen toimivan 100% lukkona...Timo N kirjoitti:ASD?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
[quote="nj^"]Hommaa jostakin ASD perä, pitäisi kyllä kestää st käyttöä. Ainakin joissakin semmoinen on! Ja jos nyt en väärin ole laatikkoasioita ymmärtänyt, niin ihan mikä tahansa "iso" automaagilaatikko voidaan vahvistaa st käyttöön, mutta ilmeisesti paljon käytetty 300td:n omaa.
aihio on vasta hakusessa mutta hyvä tietää mitä siltä vois toivoa, onkos tolla "isolla" laatikolla joku tyyppi?
aihio on vasta hakusessa mutta hyvä tietää mitä siltä vois toivoa, onkos tolla "isolla" laatikolla joku tyyppi?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
toimiikos toi 606 td:n oma imusarja tässä touhussa vai onko virisarjat selkeesti parempia?nj^ kirjoitti:ASD tainnut olla minkä tahansa koneen kanssa saatavissa, lisävarusteena. Vakiona ei taida olla missään? Anyhow, usealla eri välityksellä ollut, eli kannattaa olla tarkkanaTimo N kirjoitti:minkäs koneen perässä toi asd? on ollutnj^ kirjoitti:Hommaa jostakin ASD perä
"iso" automaagilaatikko
ja toi löytyy vissiin 300 bensan perästä?
Automaattilootista en juur mitään tiedä, mutta ilmeisesti kaikissa kolmisatasissa automaageissa ollut tämä ns. "iso". Joku voisi vahvistaa tämän tiedon
Lisäys:
Imusarjaksi kelpaisi varmaan vaparin imusarjasta jollakin kunnon plenumilla?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95