W126 260SE virranjakajan kansi?
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
W126 260SE virranjakajan kansi?
Onko todellakin niin, että W126 260 SE:n virranjakajan kolmesta kuusiokoloruuvista on alimmainen teräksisen vesiletkun takana ja pitää joko vääntää letku mutkalle tai irroittaa vesipumppu virranjakajankannen ja sen suojuksen vaihtamiseksi?
Onko saksalainen insinööri tyhmä vai muklu, joka nauraa partaansa sijoittelun aiheuttamalle harmistukselle?
Onko saksalainen insinööri tyhmä vai muklu, joka nauraa partaansa sijoittelun aiheuttamalle harmistukselle?
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Ite otin suosiolla jäähdyttäjän ja tuulettajan siivet pois edestä niin on hyvin tilaa työskennellä. Mulla tosin ei ole automaatin eikä ilmastoinnin kennoja, pelkkä syylari on pikku homma irrottaa.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Mainitsemani putki sijaitsee 5mm päässä suoraan alimman virranjakajankannen kiinnitysruuvin edessä.
Putki lähtee käsittääkseni vesipumpulta josta kulkee virranjakajan alta teräksisenä koneen toiselle sivulle, josta jatkuu kumisena tulipellin läpi lämmityslaitteen kennolle.
Muutenkin jakajan seutu on ahtaanpuoleista, mutta ilman putken irroittamista tai runtelua on ruuvin avaaminen tai edes avaimen sen päähän saaminen mahdotonta. Kuusiokoloavain, jonka liittää ohueen lattarautaan voi olla vain 2mm pitkä jos lattarauta on 2mm. Jos tällaisen avaimen saisi pujotettua pultin kantaan, sillä ei olisi kuitenkaan tilaa aueta.
Niin ja auto on automaattilaatikolla ja ilmastoinnilla varustettu.
Putki lähtee käsittääkseni vesipumpulta josta kulkee virranjakajan alta teräksisenä koneen toiselle sivulle, josta jatkuu kumisena tulipellin läpi lämmityslaitteen kennolle.
Muutenkin jakajan seutu on ahtaanpuoleista, mutta ilman putken irroittamista tai runtelua on ruuvin avaaminen tai edes avaimen sen päähän saaminen mahdotonta. Kuusiokoloavain, jonka liittää ohueen lattarautaan voi olla vain 2mm pitkä jos lattarauta on 2mm. Jos tällaisen avaimen saisi pujotettua pultin kantaan, sillä ei olisi kuitenkaan tilaa aueta.
Niin ja auto on automaattilaatikolla ja ilmastoinnilla varustettu.
Olisikohan se putki jotenkin väärässä kohdassa. Kyllä sinne pitäisi päästä suoraan kuusiokoloavaimella kiinni. Omassa myös automaatti ja ilmastointi.
Ahdas rakohan se on, tavallisella kuusiokololla nitkuttaessa menee aikaa reippasti, mutta pikkuräikkään kun hommaa kuusiokolo-palakärjen ja sopivan jatkon, saa sen alimmaisen pultinkin suht helposti auki.
Edittiä: Mulla siis w201. 124:ssä samalla tavalla, mutta onko ässässä sitten jotain lisäroipetta edessä.
Ahdas rakohan se on, tavallisella kuusiokololla nitkuttaessa menee aikaa reippasti, mutta pikkuräikkään kun hommaa kuusiokolo-palakärjen ja sopivan jatkon, saa sen alimmaisen pultinkin suht helposti auki.
Edittiä: Mulla siis w201. 124:ssä samalla tavalla, mutta onko ässässä sitten jotain lisäroipetta edessä.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
-
JanneVillePetteri
- Vakiokalustoa

- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Just katsoin viikolla omasta 300sel.listä virranjakajan sisään,oisko samanlainen kuin 260:ssä,?
Oli tosiaan aika hankala paikka se alempi pultti,mut tupakan verran taistelin niin siitä flektin siivikon välistä niin pitkällä kuusio avaimella et se tuli yli virranjakajan,sitten pihdeillä tai lenkillä käänsin kuusioavainta niin lähtihän se.Aivan hapettuneet natsat siellä kopassa oli et kyllä kannatti vaivaa nähdä.
Oli tosiaan aika hankala paikka se alempi pultti,mut tupakan verran taistelin niin siitä flektin siivikon välistä niin pitkällä kuusio avaimella et se tuli yli virranjakajan,sitten pihdeillä tai lenkillä käänsin kuusioavainta niin lähtihän se.Aivan hapettuneet natsat siellä kopassa oli et kyllä kannatti vaivaa nähdä.
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
On käytössä pikkuräikkiä, kopallinen jatkoja, niveliä sekä 5mm kärkiä.
Se letku vaan on tiellä, yritän ottaa huomenna kuvan jos ehdin. Visuaalinen esitys voittanee verbaalisen.
Virranjakajankansi ja pyörijä pitää hommata, lähinnä olisin aukaissut ruuvit päreiksi hajonneen suojakannen vaihtamiseksi ja katsonut pyörijän ja kannen kunnon.
Motonetissä tsekkasin tarjonnan, tarjolla oli jonkin englantilaisen valmistajan tekemä virranjakajankansi, päädyin sitten kääntymään KL-osien puoleen.
Se letku vaan on tiellä, yritän ottaa huomenna kuvan jos ehdin. Visuaalinen esitys voittanee verbaalisen.
Virranjakajankansi ja pyörijä pitää hommata, lähinnä olisin aukaissut ruuvit päreiksi hajonneen suojakannen vaihtamiseksi ja katsonut pyörijän ja kannen kunnon.
Motonetissä tsekkasin tarjonnan, tarjolla oli jonkin englantilaisen valmistajan tekemä virranjakajankansi, päädyin sitten kääntymään KL-osien puoleen.
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Noonni, nyt niitä kuvia olisi, mutta miten ne liitetään?
Olisiko näin?
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2eapx+m ... ruuvi.html
Eli tämmöinen ongelma. Taidan vesipumpun irroituksen jälkeen vetää putken hieman eri kohdasta.
Olisiko näin?
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2eapx+m ... ruuvi.html
Eli tämmöinen ongelma. Taidan vesipumpun irroituksen jälkeen vetää putken hieman eri kohdasta.
Kerta vuoteen tulee putsattua virranjakajan kansi tuosta omasta 260 ja helppoa kuin heinänteko, ei ole putki alapultin edessä!
Sulla menee se putki nyt väärässä kohtaa, sen pitäis olla vähän alempana
Edit: Putki menee ainakin mun 260 viskon ja moniurahihnan välissä olevassa vapaassa tilassa! Ymmärsitköhän mitä tarkoitin?
Sulla menee se putki nyt väärässä kohtaa, sen pitäis olla vähän alempana
Edit: Putki menee ainakin mun 260 viskon ja moniurahihnan välissä olevassa vapaassa tilassa! Ymmärsitköhän mitä tarkoitin?
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
-
maukkarinen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori





