W126 260SE virranjakajan kansi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

W126 260SE virranjakajan kansi?

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Onko todellakin niin, että W126 260 SE:n virranjakajan kolmesta kuusiokoloruuvista on alimmainen teräksisen vesiletkun takana ja pitää joko vääntää letku mutkalle tai irroittaa vesipumppu virranjakajankannen ja sen suojuksen vaihtamiseksi?

Onko saksalainen insinööri tyhmä vai muklu, joka nauraa partaansa sijoittelun aiheuttamalle harmistukselle?
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Kyllä sen ruuvin saa pois sieltä irroittamatta mitään,mutta on melkoinen työmaa ja aikaa ja tupakkia menee.Pari kertaa on tullut vaihdettua.Vaatii oikean pituisen kuusiokolon,eli tarvii lyhentää avainta.
M-B 260SE -86 "basso"
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

No muttakun jne... Se perkeleen ruuvin kuusiokolokanta juurikin vasten sitä teräsputkea.

Kerran kun sen saa auki, voi sen korvata kuusiokannalllisella, jonka aukaisu onnistunee helpommin.

Tämä siis ottaa pannuun.
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 938
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Ite otin suosiolla jäähdyttäjän ja tuulettajan siivet pois edestä niin on hyvin tilaa työskennellä. Mulla tosin ei ole automaatin eikä ilmastoinnin kennoja, pelkkä syylari on pikku homma irrottaa.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No ompa hyvä tietää tämäkin. Ajattelin nimittäin jossainvaiheessa kipasta hakemassa uuden jakajankannen, mutta jos siellä on luvassa tuollaista vastustusta, niin sitten jätän sen kesälle.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Mainitsemani putki sijaitsee 5mm päässä suoraan alimman virranjakajankannen kiinnitysruuvin edessä.

Putki lähtee käsittääkseni vesipumpulta josta kulkee virranjakajan alta teräksisenä koneen toiselle sivulle, josta jatkuu kumisena tulipellin läpi lämmityslaitteen kennolle.

Muutenkin jakajan seutu on ahtaanpuoleista, mutta ilman putken irroittamista tai runtelua on ruuvin avaaminen tai edes avaimen sen päähän saaminen mahdotonta. Kuusiokoloavain, jonka liittää ohueen lattarautaan voi olla vain 2mm pitkä jos lattarauta on 2mm. Jos tällaisen avaimen saisi pujotettua pultin kantaan, sillä ei olisi kuitenkaan tilaa aueta.

Niin ja auto on automaattilaatikolla ja ilmastoinnilla varustettu.
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Teräsputki liittyy varmaan jotenkin ilmastointiin,kun sellaista ei tuossa minulla ole,eikä siis ilmastointiakaan.Ihan tarpeeksi veemäinen irroittaa se pultti ilman mitään teräsputkeakaan :x Kyllä sitten purku hommiksi taitaa mennä.
M-B 260SE -86 "basso"
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Olisikohan se putki jotenkin väärässä kohdassa. Kyllä sinne pitäisi päästä suoraan kuusiokoloavaimella kiinni. Omassa myös automaatti ja ilmastointi.

Ahdas rakohan se on, tavallisella kuusiokololla nitkuttaessa menee aikaa reippasti, mutta pikkuräikkään kun hommaa kuusiokolo-palakärjen ja sopivan jatkon, saa sen alimmaisen pultinkin suht helposti auki.

Edittiä: Mulla siis w201. 124:ssä samalla tavalla, mutta onko ässässä sitten jotain lisäroipetta edessä.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Just katsoin viikolla omasta 300sel.listä virranjakajan sisään,oisko samanlainen kuin 260:ssä,?
Oli tosiaan aika hankala paikka se alempi pultti,mut tupakan verran taistelin niin siitä flektin siivikon välistä niin pitkällä kuusio avaimella et se tuli yli virranjakajan,sitten pihdeillä tai lenkillä käänsin kuusioavainta niin lähtihän se.Aivan hapettuneet natsat siellä kopassa oli et kyllä kannatti vaivaa nähdä.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

On käytössä pikkuräikkiä, kopallinen jatkoja, niveliä sekä 5mm kärkiä.
Se letku vaan on tiellä, yritän ottaa huomenna kuvan jos ehdin. Visuaalinen esitys voittanee verbaalisen.

Virranjakajankansi ja pyörijä pitää hommata, lähinnä olisin aukaissut ruuvit päreiksi hajonneen suojakannen vaihtamiseksi ja katsonut pyörijän ja kannen kunnon.

Motonetissä tsekkasin tarjonnan, tarjolla oli jonkin englantilaisen valmistajan tekemä virranjakajankansi, päädyin sitten kääntymään KL-osien puoleen.
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Muistelen,että oli joku italiaano valmiste Motonetissä viimeksi,kun ostin tuohon omaan ässään.Edellinen oli Bremi merkkinen ja paljon laadukkaamman oloinen,kuin tämä nykyinen.
M-B 260SE -86 "basso"
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Noonni, nyt niitä kuvia olisi, mutta miten ne liitetään?

Olisiko näin?

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2eapx+m ... ruuvi.html

Eli tämmöinen ongelma. Taidan vesipumpun irroituksen jälkeen vetää putken hieman eri kohdasta.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Kuva

Kuva
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Kerta vuoteen tulee putsattua virranjakajan kansi tuosta omasta 260 ja helppoa kuin heinänteko, ei ole putki alapultin edessä!
Sulla menee se putki nyt väärässä kohtaa, sen pitäis olla vähän alempana

Edit: Putki menee ainakin mun 260 viskon ja moniurahihnan välissä olevassa vapaassa tilassa! Ymmärsitköhän mitä tarkoitin?
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Se voi 124:sessa mennä vähän muualta kun Sssässä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Jep, vesipumpun siivapyörän jälkeen pitää putken tehdä mutka alaspäin, jotta se ei ole ruuvin edessä.
Vastaa Viestiin