Kansipahvin vaihto vai koko koneen vaihto?(w201 190e)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Kansipahvin vaihto vai koko koneen vaihto?(w201 190e)

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Onko helpompi vaihtaa kanspahvi vai koko kone??? :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

pahvi on ainakin halvempi. eikä se nyt mikään mahdoton homma ole.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mä vaihoin kaverin autoon koko koneen ku kerra eurolla sain soivan pelin. Oli helpompi vaihtaa ku paffi ;) ihan tosi, eurolla, siis 10 kruunulla :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Sergey kirjoitti:no mä vaihoin kaverin autoon koko koneen ku kerra eurolla sain soivan pelin. Oli helpompi vaihtaa ku paffi ;) ihan tosi, eurolla, siis 10 kruunulla :D
no siellä ruotsissa tuntuu saavan ehjiä ja hyväkuntosia farkkumersujakin ihan ilmaseks!! miksei täälä saa!?! :x

no joo. jos koneen saa suht ilmatteeks, niin se varmaan on helpompi vaihtaa. ei pahvin vaihtokaan vaikeaa ole. työläs ja aikaa vievää hommaa tosin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ton nokkaketjun takia me ei alettu paffia vaihtamaan... nelisen tuntia siihe moottorin vaihtoo meni ku otti samalla keppanaa. Samalla sai 200tkm vähemmä ajetun ja 0,3l isomman moottorin ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hajoohan sitä koneitakin kun on menty itse vaihtamaan osia, kansipahvia tai nokka-akseleita. Helpompi vaihtaa koko kone eikä tarvita momenttiavainta :roll:

Kysymys oli kumpi on helpompi :lol: eli kone on kait helpompi mutta ei sekään helppo ole...pitää tuntea jakoavaimen toimintaperiaate. Välillä kun lukee netistä juttuja tai kuuntelee oman akan höpinää aamupalapöydässä niin ei se jakoavainkaan ole kaikille ihan selvä kampe istiruuvarista puhumattakaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Juu mulla on tuolla tallissa jo uus 194tkm ajettu kone kun ostin varaosa-auton. Mitäs sitten pitää vaihtaa kun tossa uuessa koneessa on automaattilaatikko kiinni niin mitäs siihe pitäs vaihtaa et se kävis manuaalii? :)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei kait siihen mitään erikoista tarvi vaihtaa. vauhtipyörän ja kytkin osat joudut ottaan siitä vanhasta koneesta. ottaa sen automaatin vaan pois siitä uudesta koneesta, vetolevy kans pois ja nostaa koneen paikoilleen.

jotakin ylimääräsiä letkuja siä voi olla sen tomaatin jäljiltä, mutta ei ne ainakaan sen manuaalin toimintaa häiritte.
W201 250DT 20V
w201 190E
sweetomatic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 15.08.2009 11:53
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja sweetomatic »

et haluis myydä sopivasti sitä laatikko mulle ? vai onko se toimiva ?
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

pera8x kirjoitti:ei kait siihen mitään erikoista tarvi vaihtaa. vauhtipyörän ja kytkin osat joudut ottaan siitä vanhasta koneesta. ottaa sen automaatin vaan pois siitä uudesta koneesta, vetolevy kans pois ja nostaa koneen paikoilleen.
..ja silmälaakeri tarvii kans laittaa..
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

sweetomatic kirjoitti:et haluis myydä sopivasti sitä laatikko mulle ? vai onko se toimiva ?
Automaattilaatikkoa jos tarkotat ni kyllä sen pitäis toimia. 194tkm ajetussa koneessa, auto ajettu katon kautta ympäri reilussa vauhissa sen jälkeen pelkästään seisonu. Laatikko öljytkin näytti olevan hyvässä kunnossa. :)
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Nyt ihan varuilta aattelin varmistaa että kun on se silmälaakeri ja sellainen holkki niin, eikös ne tule niin päin että holkki tulee syvemmälle moottoriin ja laakeri siihen reunaan? Ainakaan oman järjen mukaan muuten ei kävis kun se vaihteiston akseli ei kai yltä siihen laakeriin asti edes muuten. :shock:
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Nyt ei kyllä mene jakeluun, että millä perusteella kone on helpompi vaihtaa ku kannentiiviste!!?? :shock:

Jos ei halua, ni sitä ketjua ei tarvi pudottaa kun sitoo sen langalla tiukasti ylös.
Onnistuu toi vaihto ihan pihahommana.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mutta sitten tarvisi melkeimpä pinnat koneistaa jne. Koneen vaihtohan ei hankalaa ole, jos se on samaa puuta edellisen kanssa :wink:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

No projekti on nyt siinä vaiheessa että pitäis kytkin lyyä uuteen koneeseen ja laakerit paikalleen ja nostaa motti sijoilleen. :wink:
Eli nyt en ala enää vaihtamaan kansipahvia siihen 500tkm ajettuun koneeseen kun mulla on 194tkm ajettu kone odottamassa valmiina. :D
Nyt siis tarviis vaan varmistuksen siitä että holkki tulee ennen laakeria tuonne koneeseen?
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Näkiskösen holkin tarpeen siitä vanhasta koneesta?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Holkki on vanhasta koneesta, mutta ei jäänyt mieleen kumminpäin ne siellä oli kun lentivät sieltä ulos kun kone irtos lootasta.
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katopa räjäytys kuvista ,tuosta yläpuolten linkeistä niin löytyy järjestys.
Detali.ru tai joku muu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Juu kahtosinhan minä mutta en valitettavasti osaa venäjää eikä sanakirjastakaan löydy nuita sanoja. :?
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ei tarvitse osata venäjää. Jos kuitenkin tarvitsee, käytä Googlen
kääntäjää. Menet google.fi -sivulle ja pudotat sinne sen sivun osoitteen,
jonka haluat kääntää ja valitset kielet.

Sivu
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000

näyttää suomeksi käännettynä tältä:
http://translate.google.fi/translate?js ... l=ru&tl=fi

Siihen VIN-kenttään annetaan valmistusnumero ja sitten painetaan haku.

Jos VIN ei ole tiedossa, voidaan silti hakea kuvat. Valitaan:
1. Car
201.024 190 E
Europa (BIS tarkoittaa saakka, AB tarkoittaa alkaen saksan kielessä)
Glutch (kytkin englanniksi)

Jos ei saksa tai englanti luonnistu, niin käytetään taas kääntäjää apuna.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Jees no tänä päivänä nuo sivut ei ainakaan enää toiminut, joten kysyn nyt että olisko kellään tietoa noista kaavioista miten koneeseen kytketään kaikki johot yms. :P
Tuli pieni seisaus projektiin kun unohdin muutaman johdon paikan. :lol:
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

No kerropa minkäväriset johdot ja mitä laitteita on nyt ilman karvaa niin katson omista kirjoista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Jeeps, no nimeä ei keksittyy mut sytytykseen taitaa liittyä kuitenki (?)
Tässä ois ainakin kuvaa siitä:http://img88.imageshack.us/img88/6343/img9557q.jpg
Ja johdon pyöreä pää tulee tähän;http://img8.imageshack.us/img8/2228/img9558a.jpg
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Niin tosiaan vanhassa koneessa näyttäis tuo johto menevän virranjakajaan mutta ei tässä uudessa ole tollaselle päälle paikkaa. :lol:
Oisko helpompi vaihtaa virranjakaja vai tietäiskö kukaan mihin se toinen pää tulee. Se pää näyttää niinkun se ois joku anturi. :)
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Sukulaismiehen mukaan tuo johto/anturi vois olla sellanen mikä mittaa nokka akselilta kulman että osaa antaa oikeaan aikaan sytytyksen.
Osaisko kukaan sanoa missähän mahdollisesti sijaitsee paikka tälle anturille? :)
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

johohohoh nyt löytyi paikka johdolle. Se oli startin yläpuolella öljynsuodattimen alla meni lohkoon.
Ei vaan lähtenyt käyntiin kun bensaletkuissa ei ollut bensaa ja pumppukin hörppi tyhjää! :)
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Vastaa Viestiin