Vanteet + alusta W124...

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

prkkll lisää kuvia tästä rojektista, hyvä teaseri
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
vesku!!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ti 08.09.2009 00:15
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja vesku!! »

18x8" 225/40 kumilla ja 30et luvulla mahtui juuri ja juuri 124 alle :lol: edessä mahtui sormet väliin mut takana 10mm kaareen. pitää taakse pikkasen koittaa kumien kanssa sumplia tai sitten hioa vähän pokkausta. eteen tosin tulossa 215/40 ja takana pysyy tuo 225/40. pienempi et olis ollu paikallaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13287
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

On jäänyt tämä topicci huomioimatta :oops: . Siirsin tänne jutun jonka jo postasin muualle:

Tässä sitten kuvia omista W124 vanteista. E420 orkkis vannekoko on 7J16 ET46 renkaalla 215/55R16.

Näissä kuvissa 7J16 ET37 208:n numerolla vanteet, rengas vakio.

Kuva

Kuva

Ja tänään saapui kevät Lappeenrantaan, alle vaihtui 8J16 ET34, 129 numerolla vanteet, vakio rengaskoko (HKPL Q):

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Kuva

Muistin virkistykseksi edelliset kesäpyörät, 8.5J18 ET35, renkaat 235/40R18:

Kuva

Kuva

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 010007.jpg

Kesäksi alle tulee BBS RS 236 eli 8.5J17 ET30 ja kaavailen 225/45R17 renkaita niille. Lievä gyntter look tulee siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vetovehje
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.01.2010 19:37
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Vetovehje »

Tuli tilattua tuommoset Inter Action Mesh vanteet, 4kpl 8x18 et 35. Auto on 91vm 4-ovinen w124 300E. Siihen on ny laitettuna h&r:än -30 jouset, edessä 3 kumit, takana 2. Silti edessä on renkaan keskiöstä lokasuojaan vain 33cm, ja takana 34cm. Tarkotus olisi nyt renkaat tilata jotka tulis olemaan Hankook Ventus V12 evo, hiljaisten rengas äänien vuoksi. Mittari heittää nyt 195/65/15 renkaalla n:7 km/h 100 vauhdissa. Pelkästään matalaprofiili rengas voi vähän vaikuttaa asiaan koska se "painu" ajossa niin paljon, mutta autosoundin rengaslaskurin mukaan 225/40/18 renkaalla nopeusmittari näyttää samaa kuin nykyisillä vanteilla. Miten on, mahtuuko 215/45/18 pyörimään? 225/40 verrattuna halkaisija kasvaisi 13mm, mutta toisaalta 215 olisi kapeampi kun ajattelee että se lokasuojaan osuisi. Mitä ollaan mieltä?
Jos tämä ei käy niin sitten varmaan 215/40 eteen ja 225 taikka 235/40 taakse..
Juu sano
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

[quote="Vetovehje"]Tuli tilattua tuommoset Inter Action Mesh vanteet, 4kpl 8x18 et 35. Auto on 91vm 4-ovinen w124 300E. Siihen on ny laitettuna h&r:än -30 jouset, edessä 3 kumit, takana 2. Silti edessä on renkaan keskiöstä lokasuojaan vain 33cm, ja takana 34cm. Tarkotus olisi nyt renkaat tilata jotka tulis olemaan Hankook Ventus V12 evo, hiljaisten rengas äänien vuoksi. Mittari heittää nyt 195/65/15 renkaalla n:7 km/h 100 vauhdissa. Pelkästään matalaprofiili rengas voi vähän vaikuttaa asiaan koska se "painu" ajossa niin paljon, mutta autosoundin rengaslaskurin mukaan 225/40/18 renkaalla nopeusmittari näyttää samaa kuin nykyisillä vanteilla. Miten on, mahtuuko 215/45/18 pyörimään? 225/40 verrattuna halkaisija kasvaisi 13mm, mutta toisaalta 215 olisi kapeampi kun ajattelee että se lokasuojaan osuisi. Mitä ollaan mieltä?
Jos tämä ei käy niin sitten varmaan 215/40 eteen ja 225 taikka 235/40 taakse..[/quote]

Mulla coupessa -35mm h&r jouset alla ja ykkösen kumeilla edessä oli mitta 31,5cm ja takana kakkosen kumeilla 32,5cm. Vanteina 8x18 ET31 ja edessä 225/40 ja takana 235/40 eikä mahtunu vakiokaarilla edessä eikä takana pyörimään nyt kakkosen kumit edessäkin ja kaaret rullattu joka nurkasta ja mahtuu jo pyörimäänkin :) Laita 215/40 eteen ja 225/40 taakse. Voi tiukkaa tehdä noilla 45 profiilisilla.
Vetovehje
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.01.2010 19:37
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Vetovehje »

Tulee kyllä varmaan tehtyä kaupat noista 215/40 ja 225/40 renkaista. Kaaret on ihan alkuperäsessä mallissa, miten niitten kanssa mahtaa olla? Nelosen kumit ny ekana eteen kai? Auto on pelleiltään täysin ruosteeton, eikä lokasuojien maalipinnassa ole mitään vikaa (tehtaan maalit) niin miten niitten kaarien mankeloinnin kanssa on? Pitääkö uudestaan maalata vai saako niitä taivutettua ilman että maalipinta kärsii? Sori kun menee vähän offtopicin puolelle mutta saapahan vähän selvyyttä.
Juu sano
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13287
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pistän vielä kuvia kun mallasin BBS RS 236 W124 alle. Edessä on spaceria 3 mm ( siis prikat vaan). Strategiset mitat on 8.5x17 ET30 ja aika saakelin ulos tulee. Vaatisi eteen varmaan 0.5" tai 1" kehät orkkis 1.5" tilalle. Ja takaa voisi laipasta koneistaa ET:tä lisää vaikka 5 mm.

Sovittelen kumeilla ennen kun alan muokkaamaan vanteita, eteen jos laittaisikin 215/45 R17. Taakse ajattelin siis 225/45 R17.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja alatukivarren alla on toinen tunkki jolla nostin ylös tukivartta, mutta koko painolla ei varmaan levännyt vielä - vanne ei ole siis ihan oikeassa paikassa noissa kuvissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Vetovehje kirjoitti:Tulee kyllä varmaan tehtyä kaupat noista 215/40 ja 225/40 renkaista. Kaaret on ihan alkuperäsessä mallissa, miten niitten kanssa mahtaa olla? Nelosen kumit ny ekana eteen kai? Auto on pelleiltään täysin ruosteeton, eikä lokasuojien maalipinnassa ole mitään vikaa (tehtaan maalit) niin miten niitten kaarien mankeloinnin kanssa on? Pitääkö uudestaan maalata vai saako niitä taivutettua ilman että maalipinta kärsii? Sori kun menee vähän offtopicin puolelle mutta saapahan vähän selvyyttä.
Eiköhän nuo 215/40 kumit mahdu pyörimään edessä vakiokaarilla noilla 3 kumeillakin. nuo et35 vanteet jää kumminki 4mm sisemmälle kun nuo mun et31. Takana ei kyllä mitään ongelmaa noilla kakkosen kumeilla, mahtuu hyvin pyörimään.
Vetovehje
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.01.2010 19:37
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Vetovehje »

OK! Kiitoksia, ilmottelen miten pelittää kun on alla :) Nyt on tulossa renkulat!
Juu sano
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ei löytynyt tälläseen vastausta vaikka kovasti kahlasin. C124 sportline, 17" 8" levee, offset 40. jääkö miten sisään? Olisko jopa rumahko? Hankaileeko tolppiin?

Jos jää sisään, niin saako miten spacereillä istumaan.

Ja niin, sori, oon vähän aloittelija tässä vanneshowssa =)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

karra kirjoitti:Pistän vielä kuvia kun mallasin BBS RS 236 W124 alle. Edessä on spaceria 3 mm ( siis prikat vaan). Strategiset mitat on 8.5x17 ET30 ja aika saakelin ulos tulee. Vaatisi eteen varmaan 0.5" tai 1" kehät orkkis 1.5" tilalle. Ja takaa voisi laipasta koneistaa ET:tä lisää vaikka 5 mm.

Sovittelen kumeilla ennen kun alan muokkaamaan vanteita, eteen jos laittaisikin 215/45 R17. Taakse ajattelin siis 225/45 R17.


Ja alatukivarren alla on toinen tunkki jolla nostin ylös tukivartta, mutta koko painolla ei varmaan levännyt vielä - vanne ei ole siis ihan oikeassa paikassa noissa kuvissa.
ääähh, 215/40 renkaat vaan alle! kyllä se noillakin kehillä mahtuu, jos ei muuten niin mulla on kaarimankeli ;)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jombe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 02.07.2008 12:44
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Onko varmasti et 14? Luulis vanteen tulevan enemmän ulos. :shock:
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 929
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Meneekö W124 alle 8x17 ET48. Kumi 225x45x17
Lähinnä toi ET kiinnostaa. Kokeilin laina vanteita ET42 ja ne on oikein passelit. Tein spacerin vanteen väliin niin että se vastaa ET35 lukua ja se tulee mielestäni turhan ulos matalassa autossa. Lokasuojiin tulee levitys palikat alanurkkiin, mutta kaarta en ajatellu manklata.

Tarjolla olis vanteet ET35 ja ET48. Jos toi 48 sopii ni sitten otan semmoset mutta jos ei ni sitten sorvaan 35:set 42:ksi. Spacereilla en viitti puljata.

Eli osaako kukaan sanoa että pyöriikö ET48 vai ottaako iskariin kiinni.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
koopee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 03.06.2008 20:47

Viesti Kirjoittaja koopee »

Kysytäänpä jos joku viittis vastata :D Mitkä renkaat ne pittää olla w124:seen Vanteet on RH AA eessä 17" ja 8" levee et35 ja takana 17" 9" ja et 29.
Vai saako nuihin mittää renkaita ilman kaarien muokkausta? :roll:

Nii ja autoo on madallettu eestä joku 50mm ja takaa 40mm
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jombe kirjoitti:Onko varmasti et 14? Luulis vanteen tulevan enemmän ulos. :shock:
nii se omistaja väittää. Bongasin tuolta ruottin foorumilta.
Meneekö W124 alle 8x17 ET48. Kumi 225x45x17
19 milliä se on syvemmällä ja 6mm ulompana kuin alkuperäinen 7x15et42. Voipa olla että ottaa kiinni.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hentsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 18.12.2009 18:33
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Hentsa »

Eli mahtuuko -40mm madalluksella W124 alle 19" ja 8 tai 8,5 leveet vanteet ja minkä profiilisilla renkailla pitäis olla ja olisko 225 leveet hyvät?, ja et olis 35 :)
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

8,5" vanteella pitäs tuolla ET:llä ainaki pyöriä 225/35 aika nätisti eessäki ilman raapimisia
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Kun porukka täällä kyselee, että mahtuisko nämä tai nämä vanteet ja madallettu sen ja sen verran. Niin helpottais huomattavasti, kun kertois sen mitan vanteen keskeltä lokasuojan kaareen. Kun näitä w124 tuntuu olevan vaikka minkä korkusia vakiona?
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

niihän se o selkein.tuo mitä ennemmin kirjotin niin korkeus keulassa 32,5cm ja takana 32cm
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

aamulla kävin laittamassa eteenkin nuo 18" vanteet kiinni... hieman meinaa olla ahdasta jo... ja tulevat aavistuksen korista ulos, mutta pienellä levikkeellä sekin hoituu :twisted: edessä raapii jarrutuksessa lokarin takareunaan, muuten pystyy ajamaan raapimatta, jos ei kovasti kiihdyttele, kun takarenkaat tulee tuuman ulos korista...

vanteet siis edessä 8x18" ET 35 ja takana 9x18" ET 30, renkaat edessä 245/45 18 ja takana 255/45 18...

lopullinen rengastus vois olla jotain-> edessä 225/40-245/45 18 ja takana 255/45-275/35 18 :roll: riippuen vähän miltä valmistajalta löytyy hyvät kokovaihtoehdot, kun pitäis kuvionkin ja kuivapidon olla kriteerit täyttävät... nitton katuslicsejä olen jo vähän katsellut sillä silmällä...

ajotuntuma oli yllättävän hyvä, kun pienen koeajon kävin tekemässä :shock:

kuvasta varmaan huomaa, että ei tarvitse sääliä koria/hyvää maalipintaa, kun alkaa levityksiä tekemään ;)

maavaraakin tuli varmaan muutama cm lisää, mikä on vain positiivinen asia...

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
orsii-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 15.03.2010 23:11
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Itse laittaisin tuossa tapauksessa eteen joko 225/40 tai 215/40-18 sekä taakse 235/40 tai 245/35-18. Ei ole liian kapeat noille vanteille ja näyttää hyvältä. :)
C250TDT
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

meinaatko napa muuten laitella tuota autoa :shock:
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Messerschmitt kirjoitti:meinaatko napa muuten laitella tuota autoa :shock:
juu, mutta pikku hiljaa ja tekniikka etusijalla, ulkonäköön panostetaan sitten vasta viimeiseksi... siksi en mitään "hyvää/virheetöntä" ostanutkaan, kun alkuperäistä w124 tuohon ei juuri mitään taida jäädä :? tänään esim. hain kaverilta cossu scorpion etupenkit, jos ne olis vähän paremmat istua, kuin mersun omat... pitää vielä tutkia saisko ne scorpion takapenkitkin tuonne sovitettua :roll:

levityksistä olis tarkoitus tehdä sellaiset E500 tyyliset, eli ei mitään hirveitä pullistuksia, vaan niin hillityt, mitä renkaat antaa myöden...

oikeasti mun tekis mieli laittaa jotku 335 leveät takarenkaat, mutta niiden kanssa on liian suuri työ :cry: mitään 235 "sirkkelinteriä" ei edes harkita :D

huomaako muuten kuvasta, että pidän penkkiä aika takana :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

juu takasivulaseista taidat katella, no joo laitteleha kuvia sitte ulkonäkö/tekniikka muutoksista.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tässä oli kätevä rengaslaskuri, jos on miettimässä erikokoa olevia vanteita/renkaita eteen ja taakse...

http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

esim. eteen 235/40 18" (8" vanne) ja taakse 265/35 18" (9" vanne) halkaisijassa on eroa vain 0.3%...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Kertokaas viisaat, mahtuuko w124 eteen 8" vanne 40 offsetillä ilman että tolppaan raapii?
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mahtuu. mutta miksi haluaisit sellaset? se o tollon näkönen 8) raideväli kapenee entisestään ja vakionaki mersu näyttää lähinnä junalta ku renkaat o siel lokarin syövereissä.

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla on edessä 8" leveät vanteet joissa on ET 35, liikaa sinne tolppaan ei jää tilaa, mutta mulla onkin niiden päällä 245/45 kummit, joka vaikuttaa myös hieman asiaan... ja uloshan nuo korista puskee, eli ilman levityksiä ne on laittomat... eli ei todellakaan näytä tuolta sergeyn veturilta :P

edit: tänään meni taas vähän konhottamiseksi, mutta selvis samalla yksi aika tärkeä asia, eli ostan myös seuraaviksi takarenkaiksi P ZERO Asimmetricot, mutta nyt hieman eri kokoa, eli 265/35 18"... syy on se, että nuo mun koviksi korpuiksi luulemani vanhat Pzerot alkoi pitämään ihmeen hyvin, kun niitä vähän lämmitti :shock: eikä niiden hintakaan ole kuin vähän yli 200€/kpl... vielä kun niiden kuviokin sattuu miellyttämään silmää, niin mikä ettei :roll:

tuosta videosta selviää myös se, että kyllä sillä automaatilla hieman voi leikkiä, kun sitäkin joku kyseli jossain kohtaa :wink:

Pzero
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:mahtuu. mutta miksi haluaisit sellaset? se o tollon näkönen 8) raideväli kapenee entisestään ja vakionaki mersu näyttää lähinnä junalta ku renkaat o siel lokarin syövereissä.

[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/66/Northern_line_train_front.PNG ]
Ei kai nyt sentään =D

En hae katsos äärimmäisyyksiä. Emmä usko, että nuo nyt lokarista juurikaan sisempään jäävät nuo nykyset talvivalssit. Ja nuo talvikumit jo mielestäin sopivan ulkona varsinkin edessä. Mitä enempi tuosta ulos tulee, nii sitä enempi ne viskoo muovihelmoille kiviä, yms (kun hiekkateiden tienoilla asustellaan). Nuo nykysetkin, olikohan 7 tahi 7,5" vanteilla olevat 205 talvikumet meinaa muovihelmoja raiskata. Njotta kunhan ei tolppaan ota, nii mä oon tyytyväinen. Ja niin, ei tuolla pajalla noita vanteita esim. 35et:llä ees löytynt =D

Nyt on vaan pakko tyytyä, kun painaa sulat tiet päälle. Ja niiku mainittu, emmä pelaa sen viimesen muutaman millin päälle. Vanneholistit sit erikseen näiden "ei niin budjetti" vanteiden kera =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Vastaa Viestiin