W211 E350

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

W211 E350

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Haulla ei tuntunut löytyvän vastauksia, joten laitetaampa uusi keskustelu.

Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?

Itseä lähinnä kiinnostaa ton moottorin "tyyppiviat"...itse W211-korisestahan tältä foorumilta löytyy tietoa ihan kiitettävästi.

Mutta jos nyt joku omaa kyseisellä moottorilla varustetun auton niin olisi kiva kuulla kokemuksia..esim kultus?pitääkö ilmoitetut kulutuslukemat yhtään paikkaansa? Miten 7G-laatikko pelaa tollasen bensakoneen kanssa? Varaosien saatavuus,löytyykö mitää esim Kl-varaosilta?

Loppuun vielä kysyisin että mitä varusteita sport-pakettiin e-sarjassa kuului aikoinaan?
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Muuta en osaa sanoa ku että helvetin hieno kone ainakin SLK:ssa 7G:llä. En kyllä valitettavasti omista, mutta joskus toivon mukaan... Miksei myös E:ssä sitten olisi yhtä loistava. Ei tommosen omistajat kulutuslukemia kysele, eikä osta varaosia KL:stä (liekö edes saada tohon).
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Varaosien osto on nyt niin ja näin. Riippuu ostaako auton viimeisillä rahoilla vai ei...

Olisko tossa sport paketissa ollut nyt ne erilaiset kaasu ym polkimet, pakoputken päät ja erilaiset vanteet.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Tomp kirjoitti:Varaosien osto on nyt niin ja näin. Riippuu ostaako auton viimeisillä rahoilla vai ei...

Olisko tossa sport paketissa ollut nyt ne erilaiset kaasu ym polkimet, pakoputken päät ja erilaiset vanteet.
:twisted: :lol: Toi on niin iso ja kestävä kone ettei Faijasi saa sitä suomen nopeusrajoituksilla rikki ajamalla.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Kyllä sitäkin konetta huoltaa pitää. Esim öljyt vaihtaa. Eihän se koneen suuri koko vapauta huolloista? Lisää vain kustannuksia.
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

tuomkiti81 kirjoitti: Loppuun vielä kysyisin että mitä varusteita sport-pakettiin e-sarjassa kuului aikoinaan?
Tälläisen bongasin jostain vanhasta hinnastosta (facelift)

Urheilulliset etuistuimet, mustaa Artico-tekonahkaa, vaaleat koristeompeleet (istuimet muotoilultaan vakiot ja ilman koristeompeleita koodien 248, 401, 404, 405, 433, 434, 573, 872 yht.) lisähinnasta mustaa nahkaa
- Ohjauspyörän nahkaverhoilu
- Säätyvä ohjaustehostus
- Vaihdevivussa kromi-/nahkaverhoilu
- Automaattivaihteiston yhteydessä ohjauspyörän vaihdevivut, ja 7-G automaattivaihteisto lyhennetyllä vaihto- ja reaktioajalla olevalla M-ohjelmalla
- Urheilulliset polkimet harjattua jaloterästä, kuminoppapinta
- Velouriset matot, hopeanvärinen reunus
- Somisteosat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
- Urheilullinen alusta
- 18" 10-kaksoispuolaiset kevytmetallivanteet, väri sterlinghopea, edessä 8,5Jx18, rengaskoko 245/40R18, takana 9Jx18, rengaskoko 265/35R18;
- Etujarrusatulat hopeanväriseksi maalatut; Mercedes-Benz-teksti Suuremmat etujarrut (kuten E 500), edessä rei'itetyt jarrulevyt
- Etuhelmat ja kylkisuojalistat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
- Omat takaäänenvaimentimet
- Kaksiputkinen pakoputkisto, päät ovaalinmuotoiset, kiillotettua jaloterästä

t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.

//// AMG Owners Club Finland
Västi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 26.10.2005 22:01
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Västi »

Viime syksynä toin iäukolle 05' E350 avantgarden, juurikin tuolla 7G loodalla.
Ajoin sillä saksassa noin 600km ja hesasta savoon noin 400km. Aivan älyttömän hyvä vehje, Vaihteisto pelaa kuin unelma
ja kyyti ensiluokkaista.
Kulutus on hyvin lähellä tehtaan ilmoitusta, ukon ajoilla jopa hieman vähemmän, mutta minä käyn
välillä tasoittamassa luvut.
Öljynvaihto hieman kalliimpi johtuen mukavasta öljytilavuudesta (olikohan 8l).
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Kiitos paljon vastauksista! Ollaan toki käyty yks ton koneinen auto täällä suomessa koeajamassa(ei 7G-laatikolla) ja kyytit oli kyllä erittäin hyväntuntuiset. Voimaa tuntui olevan ihan riittävästi.
piällysmies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 14.05.2010 09:27

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja piällysmies »

tuomkiti81 kirjoitti:Haulla ei tuntunut löytyvän vastauksia, joten laitetaampa uusi keskustelu.

Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?
Edellinen viesti katosi bittiavaruuteen, joten: käyttökokemukset kiinnostaa tännekin, samoin veropäätökset 2007-mallisista E350 S211:stä.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

piällysmies kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:Haulla ei tuntunut löytyvän vastauksia, joten laitetaampa uusi keskustelu.

Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?
Edellinen viesti katosi bittiavaruuteen, joten: käyttökokemukset kiinnostaa tännekin, samoin veropäätökset 2007-mallisista E350 S211:stä.
Auto on ollut nyt vajaa 2viikkoa pelipaikalla ja olen tolla muutaman kerran ottanut "tyypit"..autohan on super-hieno,täysin myynti-ilmoituksen mukaisessa kunnossa. Vuosimalli on 2005 ja kilometrejä 105tkm. Varusteina avantgarde+sport-paketti ym pientä. Itse kun omistan dieselin(Bmw E60 530d)niin toi bensakone tuntuu vähän laiskahkolta...toki johtuen alaväännön puutteesta.Mutta kun E350:lle kierroksia antaa ja vaihtaa ratista vaihteita,niin kyllähän se poistuu ihan kiitettävästi :lol:

Kulutuskin tossa on mielestäni on kohtuullinen...keskikulutus huitelee 12l/100km ja ajo kuitenkin enimmäkseen kaupunkia.Ajettavuus on mielestäni huippuluokkaa ja ohjaus samaten(kiitos ajonopeudenmukaan säätyvän ohjaustehostimen) Sport-pakettiin kuuluu sport-penkit, jotka ovat kyllä loistavat istua...tossa on se laajin navi(onko se nyt command?) tuntuu olevan aika öky laite,kun ilmeisesti toistaa Dvd:täkin..en ole hirveesti siihen ehtiny vielä tutustua. Onneksi tuli hommattua suomenkielinen ohjekirja,niin osaa edes käyttää koko härveliä :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuomkiti81 kirjoitti: navi(onko se nyt command?)
NTG1 Comand.
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja tyko h »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10205830" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tätä saanut kaasuversiona?

En oikein löydä tietoa, vähän kiinnostaa tuo linkin auto.. kuka osaa kertoa lisää, vai onko Sakan automyyjät mallintanut taas sinnepäin...
W903
V126
W203
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

tyko h kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10205830

Onko tätä saanut kaasuversiona?

En oikein löydä tietoa, vähän kiinnostaa tuo linkin auto.. kuka osaa kertoa lisää, vai onko Sakan automyyjät mallintanut taas sinnepäin...
Jälkiasennukselle näyttää, päätellen kojelaudassa olevasta vaihtokytkimestä.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja MiHe »

kaasuonversio, NGT sai 200 kompurakoneella (ei ole tainnut isompia koneita saada kaasulla koskaan?)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja tyko h »

No näin sen päättelin...kiitos tiedosta.

Pitää jatkaa haaveilua.
W903
V126
W203
Avatar
metalman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: To 26.05.2005 12:38
Paikkakunta: Kolari

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja metalman »

Hyvä moottori kaiken kaikkiaan, ml:ssä kulutus pyörii 12-15 välillä. Mukavan hiljainenki. Voimaa löytyy tarvittaessa tarpeeksi.
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
tähtisumu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: Ma 31.01.2011 09:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja tähtisumu »

Minulla vajaan viiden vuoden keskikulutus melkein yksinomaan taajama-ajossa ollut 12 l/100km, W212 kori ja neliveto. Mitattu tankkauksista ja auton omasta matkamittarista.
Tuo moottori on hiljainen ja värinätön ja vie autoa eleettömästi. Muutaman kerran olen ollut jo lähdössä autosta ulos vaikka moottori vielä käy (autossa on keyless go).

Vanhemmat monipisteruiskulla varustetut moottoriversiot (200kW saakka) voinee konvertoida kaasulle. Uudemmat CGI -versiot (suorasuihkutus, yli 200kW) konversio ei onnistu.
Saksan foorumilta löytyy infoa aiheesta (LPG) jos into riittää aiheen tutkimiseen: https://search.motortalk.net/?area=1&query=e350%20lpg
e-class
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W211 E350

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Itselläni ei ole kokemusta ko mallista saati 350 bensakoneesta, mutta olen myös pohtinut useaa eri autovaihtoehtoa tällä moottorilla. Itseäni huolestuttaa alkupään moottoreissa, etenkin vähän ajetuissa, nuo nokkaketjun pyörittämän tasapainoakselin ongelmat. Niitä löytää googlella aika paljon. Eli ketjupyörä huonoa materiaalia ja kuluu nopeasti ja siitä seuraa isompi remppa jakopäälle. Toinen mistä löytynyt vähän juttua on sylintereiden naarmuttuminen jonka jälkeen lohko romu... eli lohkon alumiinissa on sylinterin pinta suoraan pinnoitettuna jollain kulutuspinnoitteella ja kun jostain syystä syntyy vauriota alkaa puhaltaa ohi ja lohkoa ei pysty korjata... tiedä sitten kuinka yleisiä vaivoja nämä oikiasti on. Tuosta nokkaketjuhommasta on kirjoitettu jopa wikipediaan, eli se varmaan aika yleinen...

Saatan kuitenkin itsekin olla hairahtamassa samaan moottoriin tai saman perheen V8...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin