W211 E350
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
W211 E350
Haulla ei tuntunut löytyvän vastauksia, joten laitetaampa uusi keskustelu.
Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?
Itseä lähinnä kiinnostaa ton moottorin "tyyppiviat"...itse W211-korisestahan tältä foorumilta löytyy tietoa ihan kiitettävästi.
Mutta jos nyt joku omaa kyseisellä moottorilla varustetun auton niin olisi kiva kuulla kokemuksia..esim kultus?pitääkö ilmoitetut kulutuslukemat yhtään paikkaansa? Miten 7G-laatikko pelaa tollasen bensakoneen kanssa? Varaosien saatavuus,löytyykö mitää esim Kl-varaosilta?
Loppuun vielä kysyisin että mitä varusteita sport-pakettiin e-sarjassa kuului aikoinaan?
Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?
Itseä lähinnä kiinnostaa ton moottorin "tyyppiviat"...itse W211-korisestahan tältä foorumilta löytyy tietoa ihan kiitettävästi.
Mutta jos nyt joku omaa kyseisellä moottorilla varustetun auton niin olisi kiva kuulla kokemuksia..esim kultus?pitääkö ilmoitetut kulutuslukemat yhtään paikkaansa? Miten 7G-laatikko pelaa tollasen bensakoneen kanssa? Varaosien saatavuus,löytyykö mitää esim Kl-varaosilta?
Loppuun vielä kysyisin että mitä varusteita sport-pakettiin e-sarjassa kuului aikoinaan?
Toi on niin iso ja kestävä kone ettei Faijasi saa sitä suomen nopeusrajoituksilla rikki ajamalla.Tomp kirjoitti:Varaosien osto on nyt niin ja näin. Riippuu ostaako auton viimeisillä rahoilla vai ei...
Olisko tossa sport paketissa ollut nyt ne erilaiset kaasu ym polkimet, pakoputken päät ja erilaiset vanteet.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Re: W211 E350
Tälläisen bongasin jostain vanhasta hinnastosta (facelift)tuomkiti81 kirjoitti: Loppuun vielä kysyisin että mitä varusteita sport-pakettiin e-sarjassa kuului aikoinaan?
Urheilulliset etuistuimet, mustaa Artico-tekonahkaa, vaaleat koristeompeleet (istuimet muotoilultaan vakiot ja ilman koristeompeleita koodien 248, 401, 404, 405, 433, 434, 573, 872 yht.) lisähinnasta mustaa nahkaa
- Ohjauspyörän nahkaverhoilu
- Säätyvä ohjaustehostus
- Vaihdevivussa kromi-/nahkaverhoilu
- Automaattivaihteiston yhteydessä ohjauspyörän vaihdevivut, ja 7-G automaattivaihteisto lyhennetyllä vaihto- ja reaktioajalla olevalla M-ohjelmalla
- Urheilulliset polkimet harjattua jaloterästä, kuminoppapinta
- Velouriset matot, hopeanvärinen reunus
- Somisteosat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
- Urheilullinen alusta
- 18" 10-kaksoispuolaiset kevytmetallivanteet, väri sterlinghopea, edessä 8,5Jx18, rengaskoko 245/40R18, takana 9Jx18, rengaskoko 265/35R18;
- Etujarrusatulat hopeanväriseksi maalatut; Mercedes-Benz-teksti Suuremmat etujarrut (kuten E 500), edessä rei'itetyt jarrulevyt
- Etuhelmat ja kylkisuojalistat malliversion vakiovarustuksen mukaiset
- Omat takaäänenvaimentimet
- Kaksiputkinen pakoputkisto, päät ovaalinmuotoiset, kiillotettua jaloterästä
t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
Viime syksynä toin iäukolle 05' E350 avantgarden, juurikin tuolla 7G loodalla.
Ajoin sillä saksassa noin 600km ja hesasta savoon noin 400km. Aivan älyttömän hyvä vehje, Vaihteisto pelaa kuin unelma
ja kyyti ensiluokkaista.
Kulutus on hyvin lähellä tehtaan ilmoitusta, ukon ajoilla jopa hieman vähemmän, mutta minä käyn
välillä tasoittamassa luvut.
Öljynvaihto hieman kalliimpi johtuen mukavasta öljytilavuudesta (olikohan 8l).
Ajoin sillä saksassa noin 600km ja hesasta savoon noin 400km. Aivan älyttömän hyvä vehje, Vaihteisto pelaa kuin unelma
ja kyyti ensiluokkaista.
Kulutus on hyvin lähellä tehtaan ilmoitusta, ukon ajoilla jopa hieman vähemmän, mutta minä käyn
välillä tasoittamassa luvut.
Öljynvaihto hieman kalliimpi johtuen mukavasta öljytilavuudesta (olikohan 8l).
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Pe 14.05.2010 09:27
Re: W211 E350
Edellinen viesti katosi bittiavaruuteen, joten: käyttökokemukset kiinnostaa tännekin, samoin veropäätökset 2007-mallisista E350 S211:stä.tuomkiti81 kirjoitti:Haulla ei tuntunut löytyvän vastauksia, joten laitetaampa uusi keskustelu.
Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W211 E350
Auto on ollut nyt vajaa 2viikkoa pelipaikalla ja olen tolla muutaman kerran ottanut "tyypit"..autohan on super-hieno,täysin myynti-ilmoituksen mukaisessa kunnossa. Vuosimalli on 2005 ja kilometrejä 105tkm. Varusteina avantgarde+sport-paketti ym pientä. Itse kun omistan dieselin(Bmw E60 530d)niin toi bensakone tuntuu vähän laiskahkolta...toki johtuen alaväännön puutteesta.Mutta kun E350:lle kierroksia antaa ja vaihtaa ratista vaihteita,niin kyllähän se poistuu ihan kiitettävästipiällysmies kirjoitti:Edellinen viesti katosi bittiavaruuteen, joten: käyttökokemukset kiinnostaa tännekin, samoin veropäätökset 2007-mallisista E350 S211:stä.tuomkiti81 kirjoitti:Haulla ei tuntunut löytyvän vastauksia, joten laitetaampa uusi keskustelu.
Eli isälle tulossa loppuviikosta saksasta W211-korinen E350 bensa 7-G laatikolla. Ilmeisesti tolla koneella varustettuja autoja aika vähän suomessa..eli ei varmaan niitä käyttökokemuksiakaan kovin paljoa löydy?
Kulutuskin tossa on mielestäni on kohtuullinen...keskikulutus huitelee 12l/100km ja ajo kuitenkin enimmäkseen kaupunkia.Ajettavuus on mielestäni huippuluokkaa ja ohjaus samaten(kiitos ajonopeudenmukaan säätyvän ohjaustehostimen) Sport-pakettiin kuuluu sport-penkit, jotka ovat kyllä loistavat istua...tossa on se laajin navi(onko se nyt command?) tuntuu olevan aika öky laite,kun ilmeisesti toistaa Dvd:täkin..en ole hirveesti siihen ehtiny vielä tutustua. Onneksi tuli hommattua suomenkielinen ohjekirja,niin osaa edes käyttää koko härveliä
Re: W211 E350
NTG1 Comand.tuomkiti81 kirjoitti: navi(onko se nyt command?)
Re: W211 E350
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10205830" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tätä saanut kaasuversiona?
En oikein löydä tietoa, vähän kiinnostaa tuo linkin auto.. kuka osaa kertoa lisää, vai onko Sakan automyyjät mallintanut taas sinnepäin...
Onko tätä saanut kaasuversiona?
En oikein löydä tietoa, vähän kiinnostaa tuo linkin auto.. kuka osaa kertoa lisää, vai onko Sakan automyyjät mallintanut taas sinnepäin...
W903
V126
W203
V126
W203
Re: W211 E350
Jälkiasennukselle näyttää, päätellen kojelaudassa olevasta vaihtokytkimestä.tyko h kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10205830
Onko tätä saanut kaasuversiona?
En oikein löydä tietoa, vähän kiinnostaa tuo linkin auto.. kuka osaa kertoa lisää, vai onko Sakan automyyjät mallintanut taas sinnepäin...
Re: W211 E350
kaasuonversio, NGT sai 200 kompurakoneella (ei ole tainnut isompia koneita saada kaasulla koskaan?)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 E350
Hyvä moottori kaiken kaikkiaan, ml:ssä kulutus pyörii 12-15 välillä. Mukavan hiljainenki. Voimaa löytyy tarvittaessa tarpeeksi.
Ei viina mailmasta juomalla lopu,mutta turha juomattomuus lisää juomattoman viinan määrää.
Re: W211 E350
Minulla vajaan viiden vuoden keskikulutus melkein yksinomaan taajama-ajossa ollut 12 l/100km, W212 kori ja neliveto. Mitattu tankkauksista ja auton omasta matkamittarista.
Tuo moottori on hiljainen ja värinätön ja vie autoa eleettömästi. Muutaman kerran olen ollut jo lähdössä autosta ulos vaikka moottori vielä käy (autossa on keyless go).
Vanhemmat monipisteruiskulla varustetut moottoriversiot (200kW saakka) voinee konvertoida kaasulle. Uudemmat CGI -versiot (suorasuihkutus, yli 200kW) konversio ei onnistu.
Saksan foorumilta löytyy infoa aiheesta (LPG) jos into riittää aiheen tutkimiseen: https://search.motortalk.net/?area=1&query=e350%20lpg
Tuo moottori on hiljainen ja värinätön ja vie autoa eleettömästi. Muutaman kerran olen ollut jo lähdössä autosta ulos vaikka moottori vielä käy (autossa on keyless go).
Vanhemmat monipisteruiskulla varustetut moottoriversiot (200kW saakka) voinee konvertoida kaasulle. Uudemmat CGI -versiot (suorasuihkutus, yli 200kW) konversio ei onnistu.
Saksan foorumilta löytyy infoa aiheesta (LPG) jos into riittää aiheen tutkimiseen: https://search.motortalk.net/?area=1&query=e350%20lpg
e-class
Re: W211 E350
Hei
Itselläni ei ole kokemusta ko mallista saati 350 bensakoneesta, mutta olen myös pohtinut useaa eri autovaihtoehtoa tällä moottorilla. Itseäni huolestuttaa alkupään moottoreissa, etenkin vähän ajetuissa, nuo nokkaketjun pyörittämän tasapainoakselin ongelmat. Niitä löytää googlella aika paljon. Eli ketjupyörä huonoa materiaalia ja kuluu nopeasti ja siitä seuraa isompi remppa jakopäälle. Toinen mistä löytynyt vähän juttua on sylintereiden naarmuttuminen jonka jälkeen lohko romu... eli lohkon alumiinissa on sylinterin pinta suoraan pinnoitettuna jollain kulutuspinnoitteella ja kun jostain syystä syntyy vauriota alkaa puhaltaa ohi ja lohkoa ei pysty korjata... tiedä sitten kuinka yleisiä vaivoja nämä oikiasti on. Tuosta nokkaketjuhommasta on kirjoitettu jopa wikipediaan, eli se varmaan aika yleinen...
Saatan kuitenkin itsekin olla hairahtamassa samaan moottoriin tai saman perheen V8...
Itselläni ei ole kokemusta ko mallista saati 350 bensakoneesta, mutta olen myös pohtinut useaa eri autovaihtoehtoa tällä moottorilla. Itseäni huolestuttaa alkupään moottoreissa, etenkin vähän ajetuissa, nuo nokkaketjun pyörittämän tasapainoakselin ongelmat. Niitä löytää googlella aika paljon. Eli ketjupyörä huonoa materiaalia ja kuluu nopeasti ja siitä seuraa isompi remppa jakopäälle. Toinen mistä löytynyt vähän juttua on sylintereiden naarmuttuminen jonka jälkeen lohko romu... eli lohkon alumiinissa on sylinterin pinta suoraan pinnoitettuna jollain kulutuspinnoitteella ja kun jostain syystä syntyy vauriota alkaa puhaltaa ohi ja lohkoa ei pysty korjata... tiedä sitten kuinka yleisiä vaivoja nämä oikiasti on. Tuosta nokkaketjuhommasta on kirjoitettu jopa wikipediaan, eli se varmaan aika yleinen...
Saatan kuitenkin itsekin olla hairahtamassa samaan moottoriin tai saman perheen V8...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex