w124:ssa häipyy hiljalleen jäähdytysnestettä järjestelmästä ja sitä ilmestyy auton sisälle jalkatilaan, eli lämmityslaitteen kenno tai jokin sen liitoksista taitaa vuotaa.
eli ohjeita kennon esiin saamiseksi kaivataan. kirettä tahi hätää ei ole koska auto on telakalla ja sen voi tarvittaessa purkaa laajaltikin. haulla en löytänyt selkeitä ohjeita / kuvia ensikertalaiselle..
w124 lämmityslaitteen kennon vaihto
Re: w124 lämmityslaitteen kennon vaihto
Oon exsään vaihtanu kennon. Vuoti putkiliitoksesta joka tulee kennoon kiinni. Liitoksen O-rengas oli tullu tiensäpäähän. Kenno ittessään oli ehjä.hpkatteli kirjoitti:w124:ssa häipyy hiljalleen jäähdytysnestettä järjestelmästä ja sitä ilmestyy auton sisälle jalkatilaan, eli lämmityslaitteen kenno tai jokin sen liitoksista taitaa vuotaa.
eli ohjeita kennon esiin saamiseksi kaivataan. kirettä tahi hätää ei ole koska auto on telakalla ja sen voi tarvittaessa purkaa laajaltikin. haulla en löytänyt selkeitä ohjeita / kuvia ensikertalaiselle..
Vaihtoa varten otin keskikonsolin sekä koko kojelaudan kokonaan pois. Muistaakseni purin vielä sen poikittaistuen joka menee kojelaudan sisässä. Sit lämppäri näkyykin jo hyvin. Kojelautaa purettaessa kannattaa varata hyvät hermot ja paljon aikaa
Kyllä tuossa kennorempassa tosiaan pitää purkaa koko kojelauta kuten "Jari Ke" jo kuvailikin, koska lämmityslaite on irroitettva kokonaan tulipellistä. On ekakertaa tehtynä melkeimpä koko päivän savotta jo tuo purkaminen ja hyvät hermot eivät ole tosiaankaan haitaksi.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
On siinä hommaa:
EDIT: Kokeillaas linkittää uuelleen, ja laitetaa tähänki näkyville yks kuva, ni saa käsitystä siitä et kuinka paljo saa purkaa autoa
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 549&ref=mf#
EDIT: Kokeillaas linkittää uuelleen, ja laitetaa tähänki näkyville yks kuva, ni saa käsitystä siitä et kuinka paljo saa purkaa autoa
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 549&ref=mf#
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Ka kenellä? Tuo miulla laitossa ollu palautu vappuaattona omistajalleen. Oli sikäli pitkäkestonen projekti, ku tuli myös pestyä kaikki irrallaan olleet osat lämmityslaitteen ilmaputkia myöten. Mut mukavampi se on tehä ku saap viimesen päälle laittaaSampo N. kirjoitti:Joko on auto nipussa?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)