Villen projektit
Villen projektit
Sain vinkkiä että kannattas luoda tällänen topikki.
Näin aluksi pahoittelen kielioppi virheitä. Sain äidinkielestä hylätyn
No autohan alkaa olla jo valmis sitä on nyt viime talvi sen kanssa painittu ja vielä kyllä puuhaamista olis.
Mutta palataan ajassa taaksepäin......... syksyyn 2008. Etsin pitkään w126 500 tai 560 sel mersua projektiksi. Tarkoitus oli muokata sellainen auto tälle vuosituhannelle ja tehdä siitä "VIP" tyylinen peli. Rahaahan ei mahdottomasti ollut ja suomen tarjonta oli aika heikkoa. Löysin sitten eräänä päivänä nettiautosta kuvien mukaan ihan siistin jenkki tuonti 560 sellin jota sitten pitkän soittelun ja harkinnan jälkeen lähdin joutsaan katsomaan. Mutta jälleen kerran kävi niin että kuvat ei kertoneet totuutta. Auto oli surkeassa kunnossa sekä kaiken lisäksi vielä LYHYT malli vaikka sen pit olla SEL !!!!. Noo suutus päissä kotia kohden ja kehä 3:n varressa näin että erään autoliikkeen pihalla paistatteli uljas pitkä w140 ässä. Kaiken kruunuksi auto oli vielä V12 moottorilla ja olin ihan myyty, sellainen oli siis saatava. No se kyseinen yksilö oli kuitenkin älyttömän hintainen ja mieli haikeana lähdin kotiin. Avasin kotona sitten koneen ja katsoin heti kaikki tax-free mersut mitä suomessa oli myytävänä, sieltä se sitten löytyi.
Lähdin samantien katsomaan Kirkkonummella sijainnutta Mersua. Pääsin pihaan ja olin aivan sanaton. Auto oli hienossa kunnossa ja hintakaan ei päätä huimannut. Silloin en kuitenkaan autoa vielä ostanut vaan kävin katsomassa sitä peräti kolmekertaa ja sitten tein kaupat.
Auto toimi kuin unelma ja ajoin sillä ensimmäisen syksyn ilman murheita. Mutta sitten........
Tuli kevät 2009 ja heti ensi alkuun virtalukko hajosi. No se taisteltiin nopeasti MB Carlssonin kanssa kuntoon. Sitten rekisteröinti katsastukseen ja tietenkin hylkäys, Moottori vuotaa öljyä ja sivuvilkut eivät kelvanneet kun niissä oli yksi numero e-hyväksynnässä väärin. Lisäksi vielä oikean alatukivarren etummainen pusla oli väljä.
Nuo viat kun saatiin kuntoon ja kilvet vihdoin autoon niin se rupesi temppuilemaan kunnolla. Ensin siitä hajosi vaihteisto ja sen jälkeen takapään tason säädön pallukat meni jumiin. Sitten laitettiin ovien imupumppua ja korjattiin vaihteisto taas uudelleen. Sitten laittettiin etuiskareita ja vielä kaiken kruunuksi ilmastoinikin hajosi. Tuossa en varmasti ole edes luetellut kaikkia mahdollisia vikoja koska niitä oli paljon ja en kaikkea edes muista. Pahimpana pidän kuitenkin vieläkin kiusaavaa kaasuläppää joka jää jumiin aika ajoin ja lyö auton vikatilaan. Tuo pitäis vielä korjata ja sitten rupeaa auto olemaan teknisesti kunnossa .
No kituuttamalla siis selvittiin vuodesta 2009 ja auto taisi kulkea silloin enemmän hinurilla kuin omin avuin. Kaveritkin jo sanoi että olen hullu kun en luovuta ja myy autoa pois mutta minä päätin näyttää että laitetaan vaikka joka mutteri ja pultti mutta kuntoon tulee ja loppuun saakka tehdään.
Syksyllä 2009 kun kelit eivät enään sallineet ajamista ruvettiin autoa purkamaan. Samalla tilattiin Japi-partsilta hirmu läjä osia Waldin korisarjaa myöden ja autoa ruvettiin rakentamaan urakalla, sen piti valmistua pääsiäiseen 2010 mennessä. Tavoitteena oli siis American car show 2010, toisin kuitenkin kävi kun ongelmat alkoi tosin tällä kertaa ne eivät olleet omia eikä auton aiheuttamia vaan maalarin. Auto vietiin maalarille joulukuussa ja sen piti valmistua joulukuun viimeiseen päivään mennessä. Auto tuli kuitenkin kotiin vasta pariviikkoa ennen pääsiäistä ja silloin ei keretty enään autoa tekemään valmiiksi saakka.
Nyt auto on kuitenkin pikkuhiljaa hierottu nippuun ja sisusta tehdään tuossa juhannuksen jälkeen. Tällähetkellä autoa vielä hiukan viimeistellään ja hankitaan puuttuvia osia kuten takapönttöä ja sumuvaloja sekä muita pieniä nippeleitä sinne tänne. Kaikkia murheita ja ongelmia en jaksanut tuohon luetella, niitä nimittäin piisaa. Tuossa on tarina tähän päivään lyhyesti .
Kuvia en osaa tänne liittää mutta niitä löytyy osoitteesta : http://www.garaget.org/?car=185401" onclick="window.open(this.href);return false;
Näin aluksi pahoittelen kielioppi virheitä. Sain äidinkielestä hylätyn
No autohan alkaa olla jo valmis sitä on nyt viime talvi sen kanssa painittu ja vielä kyllä puuhaamista olis.
Mutta palataan ajassa taaksepäin......... syksyyn 2008. Etsin pitkään w126 500 tai 560 sel mersua projektiksi. Tarkoitus oli muokata sellainen auto tälle vuosituhannelle ja tehdä siitä "VIP" tyylinen peli. Rahaahan ei mahdottomasti ollut ja suomen tarjonta oli aika heikkoa. Löysin sitten eräänä päivänä nettiautosta kuvien mukaan ihan siistin jenkki tuonti 560 sellin jota sitten pitkän soittelun ja harkinnan jälkeen lähdin joutsaan katsomaan. Mutta jälleen kerran kävi niin että kuvat ei kertoneet totuutta. Auto oli surkeassa kunnossa sekä kaiken lisäksi vielä LYHYT malli vaikka sen pit olla SEL !!!!. Noo suutus päissä kotia kohden ja kehä 3:n varressa näin että erään autoliikkeen pihalla paistatteli uljas pitkä w140 ässä. Kaiken kruunuksi auto oli vielä V12 moottorilla ja olin ihan myyty, sellainen oli siis saatava. No se kyseinen yksilö oli kuitenkin älyttömän hintainen ja mieli haikeana lähdin kotiin. Avasin kotona sitten koneen ja katsoin heti kaikki tax-free mersut mitä suomessa oli myytävänä, sieltä se sitten löytyi.
Lähdin samantien katsomaan Kirkkonummella sijainnutta Mersua. Pääsin pihaan ja olin aivan sanaton. Auto oli hienossa kunnossa ja hintakaan ei päätä huimannut. Silloin en kuitenkaan autoa vielä ostanut vaan kävin katsomassa sitä peräti kolmekertaa ja sitten tein kaupat.
Auto toimi kuin unelma ja ajoin sillä ensimmäisen syksyn ilman murheita. Mutta sitten........
Tuli kevät 2009 ja heti ensi alkuun virtalukko hajosi. No se taisteltiin nopeasti MB Carlssonin kanssa kuntoon. Sitten rekisteröinti katsastukseen ja tietenkin hylkäys, Moottori vuotaa öljyä ja sivuvilkut eivät kelvanneet kun niissä oli yksi numero e-hyväksynnässä väärin. Lisäksi vielä oikean alatukivarren etummainen pusla oli väljä.
Nuo viat kun saatiin kuntoon ja kilvet vihdoin autoon niin se rupesi temppuilemaan kunnolla. Ensin siitä hajosi vaihteisto ja sen jälkeen takapään tason säädön pallukat meni jumiin. Sitten laitettiin ovien imupumppua ja korjattiin vaihteisto taas uudelleen. Sitten laittettiin etuiskareita ja vielä kaiken kruunuksi ilmastoinikin hajosi. Tuossa en varmasti ole edes luetellut kaikkia mahdollisia vikoja koska niitä oli paljon ja en kaikkea edes muista. Pahimpana pidän kuitenkin vieläkin kiusaavaa kaasuläppää joka jää jumiin aika ajoin ja lyö auton vikatilaan. Tuo pitäis vielä korjata ja sitten rupeaa auto olemaan teknisesti kunnossa .
No kituuttamalla siis selvittiin vuodesta 2009 ja auto taisi kulkea silloin enemmän hinurilla kuin omin avuin. Kaveritkin jo sanoi että olen hullu kun en luovuta ja myy autoa pois mutta minä päätin näyttää että laitetaan vaikka joka mutteri ja pultti mutta kuntoon tulee ja loppuun saakka tehdään.
Syksyllä 2009 kun kelit eivät enään sallineet ajamista ruvettiin autoa purkamaan. Samalla tilattiin Japi-partsilta hirmu läjä osia Waldin korisarjaa myöden ja autoa ruvettiin rakentamaan urakalla, sen piti valmistua pääsiäiseen 2010 mennessä. Tavoitteena oli siis American car show 2010, toisin kuitenkin kävi kun ongelmat alkoi tosin tällä kertaa ne eivät olleet omia eikä auton aiheuttamia vaan maalarin. Auto vietiin maalarille joulukuussa ja sen piti valmistua joulukuun viimeiseen päivään mennessä. Auto tuli kuitenkin kotiin vasta pariviikkoa ennen pääsiäistä ja silloin ei keretty enään autoa tekemään valmiiksi saakka.
Nyt auto on kuitenkin pikkuhiljaa hierottu nippuun ja sisusta tehdään tuossa juhannuksen jälkeen. Tällähetkellä autoa vielä hiukan viimeistellään ja hankitaan puuttuvia osia kuten takapönttöä ja sumuvaloja sekä muita pieniä nippeleitä sinne tänne. Kaikkia murheita ja ongelmia en jaksanut tuohon luetella, niitä nimittäin piisaa. Tuossa on tarina tähän päivään lyhyesti .
Kuvia en osaa tänne liittää mutta niitä löytyy osoitteesta : http://www.garaget.org/?car=185401" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Ville126, Ti 15.07.2014 10:33. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Dodge Charger 440 R/T 1969
tää on khyll aivan jumalaisen hieno. Ja hyvät on takajalkatilat. Mitä pidemmältä tätä kattoo, sitä isommaks auto kasvaa.
E: laitetaan kuvat suoraan.
Vaaallu, kuvat saa näkyviin suoraan kun kopioi kuvan osotteen, esmes
http://www1.garaget.org/archive/135/134 ... 929389.jpg image tagien väliin, eli . Nuo tägit saa tuolta ylhäältä kun rustaat viestiä, siellä on tuo b, i, u, Quote, Code, List, List= ja tuo Img boxit
E: laitetaan kuvat suoraan.
Vaaallu, kuvat saa näkyviin suoraan kun kopioi kuvan osotteen, esmes
http://www1.garaget.org/archive/135/134 ... 929389.jpg image tagien väliin, eli . Nuo tägit saa tuolta ylhäältä kun rustaat viestiä, siellä on tuo b, i, u, Quote, Code, List, List= ja tuo Img boxit
Mersuton, toistaiseksi...
Veikkaan että jos tuonne remmin tunkee rupee vikalista olemaan jo niin pitkä että loppuu rahat ja menee terveys. .nj^ kirjoitti:harmi että nämä w140:set ovat jo vähäpäästöisiä, tuommoinen 6.6 sekunnin v12 höystettynä remmillä olisi huikea
Joten onneksi on vähäpäästöinen ja tuo kyyti riittää toistaiseksi
Dodge Charger 440 R/T 1969
Noniin nyt alkaa auto olla katsastus kunnossa. Vielä täytyy puuhastella nuo väliaikaiset tarra sivuvilkut kiinni. Mutta tänään pääsin perhetymään kaasuläppiin.
Purin kuljettajan puolen kaasuläpän irti autosta. Kaasuläppä toimii osittain mekaanisesti ja osittain sähköllä. Apukuljettajan puolen kaasuläppä on taas täysin sähköinen ja toimii kuljettajan puolen orjana.
Jenkkiläisellä V12 uber alles sivulla oli tarinaa vastaavanlaisesta ongelmasta ja kuvien perusteella heillä on ainakin murentuneet piuhat ja ne käy toisiinsa joka taas aiheuttaa vikakoodin ja auto menee vikatilaan sekä mittaristoon syttyy ASR valo.
No minulla on sama vika mutta mutta välillä jää kaasupäälle ja auto menee vikatilaan.
No purin ne siinä toivossa josko niistä olisi joku johto poikki. Minun auton piuhat oli yllätyksenä ihan ehjän näköiset. Nyt on vähän sormi suussa kun vielä testasin että kaasuläppä toimii ainakin kädessä ollessa aivan oikein. En huomannut mitään erikoista tai mikä voisi aiheuttaa kaasun "takertumista".
Samalla kuitenkin kiinnitin huomiota että nokka-akselin asentotunnistimien johdot olivat kuoriutuneet (tyyppi vika näissä). No korjailin johdot ja huomenna kasaan auton, josko vaikka vika oli noissa asentotunnistimien piuhoissa.
Purin kuljettajan puolen kaasuläpän irti autosta. Kaasuläppä toimii osittain mekaanisesti ja osittain sähköllä. Apukuljettajan puolen kaasuläppä on taas täysin sähköinen ja toimii kuljettajan puolen orjana.
Jenkkiläisellä V12 uber alles sivulla oli tarinaa vastaavanlaisesta ongelmasta ja kuvien perusteella heillä on ainakin murentuneet piuhat ja ne käy toisiinsa joka taas aiheuttaa vikakoodin ja auto menee vikatilaan sekä mittaristoon syttyy ASR valo.
No minulla on sama vika mutta mutta välillä jää kaasupäälle ja auto menee vikatilaan.
No purin ne siinä toivossa josko niistä olisi joku johto poikki. Minun auton piuhat oli yllätyksenä ihan ehjän näköiset. Nyt on vähän sormi suussa kun vielä testasin että kaasuläppä toimii ainakin kädessä ollessa aivan oikein. En huomannut mitään erikoista tai mikä voisi aiheuttaa kaasun "takertumista".
Samalla kuitenkin kiinnitin huomiota että nokka-akselin asentotunnistimien johdot olivat kuoriutuneet (tyyppi vika näissä). No korjailin johdot ja huomenna kasaan auton, josko vaikka vika oli noissa asentotunnistimien piuhoissa.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Kiitoksia kehuista. Waldin hinnat määräytyy pitkälti sen hetkisen jenin kurssin mukaan joten on syytä ottaa aina Japi-partsiin yhteyttä ja kysyä.Mikadoo kirjoitti:Voitko sanoa missä hinnoissa noin liikkuu Wald korisarja?
Ja niin, KIITOS että menetin yö-unet, Aivan tajuttoman siisti
-Mika-
Dodge Charger 440 R/T 1969
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Otsikko "W140 600 SEL 93 thuuuuning projekti" tuntui pahalta ja mietin että kannattaakohan edes aukaista, mutta erehdyin tälläkertaa pahasti!
Lopputulos on jotain mitä en ikinä olisi voinut kuvitella näkeäni, upea 600 SEL
Lopputulos on jotain mitä en ikinä olisi voinut kuvitella näkeäni, upea 600 SEL
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Millä valkoisella tuo on muuten vedetty/onko lakkaa päällä vai ihan suorakiilto väri?
Toimii noilla muutosilla todella hyvin tuo valkoinen väri, tuo muotoja aivan eritavalla esille mitä perus musta!
Toimii noilla muutosilla todella hyvin tuo valkoinen väri, tuo muotoja aivan eritavalla esille mitä perus musta!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Millä valkoisella tuo on muuten vedetty/onko lakkaa päällä vai ihan suorakiilto väri?
Toimii noilla muutosilla todella hyvin tuo valkoinen väri, tuo muotoja aivan eritavalla esille mitä perus musta!
Puhdas valkonen+valkonen helmiäinen. On todella komea väri luonnossa, luulin aluks toyotan väriksi.
Mersuton, toistaiseksi...
Minä katoinki noita kuvia moneen kertaan että tuo ei näytä normi valkoiselta ja siksi kysyin...foc-ay kirjoitti:Jube kirjoitti:Millä valkoisella tuo on muuten vedetty/onko lakkaa päällä vai ihan suorakiilto väri?
Toimii noilla muutosilla todella hyvin tuo valkoinen väri, tuo muotoja aivan eritavalla esille mitä perus musta!
Puhdas valkonen+valkonen helmiäinen. On todella komea väri luonnossa, luulin aluks toyotan väriksi.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kiitos taas paljon kehuista ne auttaa jaksamaan tämän auto ongelmien kanssa painimisessa.
Väri on siis 3-kerros helmiäisvalkoinen. joka on tehty niin että valittiin mahdollisimman puhdas valkoinen väri pohjaksi johon vedettiin vitivalkoista helmiästä päälle, jotta autosta ei tulisi likaisen näköinen. Tosin tuleehan siitä aina helmiäisen kanssa.
Tänään sain sitten tuon kaasuläppä asian ratkaistua. Vika ei kuitenkaan ollut kaasuläpissä vaan tuossa kuljettajan puolen nokka-akselin asentotunnistimen johdoituksesa joka oli siis mallille tavanomaisesti hapertunut. Ja nyt auto siis toimii oikein ainakin toistaiseksi.
Väri on siis 3-kerros helmiäisvalkoinen. joka on tehty niin että valittiin mahdollisimman puhdas valkoinen väri pohjaksi johon vedettiin vitivalkoista helmiästä päälle, jotta autosta ei tulisi likaisen näköinen. Tosin tuleehan siitä aina helmiäisen kanssa.
Tänään sain sitten tuon kaasuläppä asian ratkaistua. Vika ei kuitenkaan ollut kaasuläpissä vaan tuossa kuljettajan puolen nokka-akselin asentotunnistimen johdoituksesa joka oli siis mallille tavanomaisesti hapertunut. Ja nyt auto siis toimii oikein ainakin toistaiseksi.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Kukahan tai ketkä mahtoikaan ehdottaa herralle tuota väriä kun joku oli maalaamassa aluksi tuotakin rotteloa ihan eri värillä.. siinäs Vallu näät miten hyvin tuo valkoinen toimiikaan isossa möhkössä ja porukka tykkää vaikka itsehän en mitään tuosta tuuninki hommasta ymmärräkkään..
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Hessu kirjoitti:Kukahan tai ketkä mahtoikaan ehdottaa herralle tuota väriä kun joku oli maalaamassa aluksi tuotakin rotteloa ihan eri värillä.. siinäs Vallu näät miten hyvin tuo valkoinen toimiikaan isossa möhkössä ja porukka tykkää vaikka itsehän en mitään tuosta tuuninki hommasta ymmärräkkään..
No joo, sillon oli puhe vaan valkosesta...
Toki kawasakin vihree tai smurffin sininen ois kans sopinu tähän, ihan niinku spinnerit, lambo-ovet, shogun siipi ja alustavalot. Ja sisusta teknokarvaa. Pinkkiä.
Mersuton, toistaiseksi...
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu