124:nen kasin koneella?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Narza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 26.06.2008 19:11

124:nen kasin koneella?

Viesti Kirjoittaja Narza »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/400/3238412


Perhana, tekisi mieli jo sopia kauppa :lol:

Tuollaista (oikeastaan E500) olen pienestä asti himoinnut. Hintakaan ei näytä olevan kamala. Onko liiankin halpa?


Mersuja olen omistanut aiemmin, mutta en yhtään V8:lla. Olen halpoihin huoltohintoihin tottunut mersujen kanssa, mutta miten tuo kasikone niihin vaikuttaa?
Tulppia nyt menee ainakin enemmän :D

Kuinkas kestävyys?



Jos on kokemuksia veekaseista, antaa tulla vaan :)
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: 124:nen kasin koneella?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Narza kirjoitti:hOlen halpoihin huoltohintoihin tottunut mersujen kanssa, mutta miten tuo kasikone niihin vaikuttaa?
Tuleepahan sitten siihenkinasiaan muutos.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Juu ja 400E ja 500E pikkusen eri autoja. En tiedä onko 400E ihan mersun omaa tuotetta mutta 500E on porschen kanssa tehty.
Onhan siinä ulkonäössäkin eroa. 500E:ssä on komeat leveät kaaret 8)
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

500E:stä
kone mielestäni on kestävää laatua. Automaattilaatikkoa voi joutua korjauttamaan ainakin jos on kumia jauhettu paikallaan tai muuten vaan väärin käytetty. Siihen saa menemään varmaan 2t€. Sitten on sytkäosien uusimisia jos ei joku ole jo uusinut. Ja hinnat on moninkertaisia perusversioihin nähden.
Ulkomaisista verkkokaupoista taitaa saada paljon halvemmalla osia noihin erikoismalleihin. Esim. pyörijät (Nopean vilkaisun tein sivulle http://www.pelicanparts.com/euro/catalo ... .htm#item6
Haullakin varmaan löytyy niistä juttua.

On se 500E komea auto. Itse en ole omistanut mutta kaverilla oli joskus vuosia sitten.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Näyttäisi kl-varaosilla olevan samaa luokkaa hinnat noissa osissa. Varmaan vähän vaihtelee osien mukaan. Mutta halventunut ainakin mitä ne joskus oli.
Varmaan myyntiä nykyään enempi noihin isoihin moottoreihinkin kun ennen.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Kyllähän se niin on että jos ajaa porschen käsin kasaamalla mersulla, niin ei siinä sovi miettiä huoltokuluja :wink:

Itse kuolannut viissatkuja ulkomailta, mutta ei vielä rahkeet riitä hankkimaan moista edes sunnuntaiautoksi :oops:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Narza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 26.06.2008 19:11

Viesti Kirjoittaja Narza »

Taidan jo hankintahinnankin vuoksi tyytiä "nelisataseen" :lol:


Ymmärrän kyllä ettei huoltohinnat ole samanlaiset kuin jossain 200D:ssä, mutta toivon että ne on myös sellaiset jotka on varaa normi työssäkäyvällä maksaa :lol:

Ja huoltohinnoista nyt ei tarvitse stressata jos auto kestää.


Kohteena olisi nyt tuo aloituspostauksessani linkittämä auto. Mitähän noista ensimmäisenä kannattaisi tarkistaa?



(Toki jos oikein hieno kolmisatanen löytyy niin voin harkita :D)

( http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3202328 Esim tuossa on hieno)
Viimeksi muokannut Narza, Ma 14.06.2010 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

320, 300 ja 260 nyt ei paljoa eroa 200 ja 230 malleista, mutta tuo 400 ja 420 on jotain "hienompaa" (ainakin siinä on kasin äänet), 500 taas on jo hieman liian harvinainen omasta mielestä = varaosat kalliita (ja peltiosat varsinkin kiven alla) :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ostajiahan on erillaisia mutta ite pitäisin linkin autossa ISONA miinuksena jälkeenpäin tehdyn wannabe-E-faceliftauksen ku kyseessä ei ole kuitenkaa mikä tahansa tusina-auto vaikkei nyt 5satanen olekkaan. Mielestäni tollaset räpellykset vaan laskee auton arvoa toisin ku jossaa perus 300 missä nyt menee vaikka ladan konepelti ilman että arvo laskee yli 20e :lol:
Viimeksi muokannut sonikki, Ma 14.06.2010 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Sitten noihin kasikoneitten pannuhuoneisiin saa olla vaihtelemassa johtosarjoja kun kuumuuden takia eristeet menee koppuraksi ja kovettuu, josta taas sitten syntyy jos sun vaikka mitä hauskoja ilmiöitä, kun piuhat ottaa yhteen...

Olihan ne uutena hienoja, mutta ainankaan itseäni ei kiinnostas omistaa sellasta tänäpäivänä.

Karra ajelee 400 vai oliko se 420:llä. Eiköhän ko. mies kohta osallistu topicciin ja kerro aktuaalisia käyttökokemuksiaan...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Otapa yhteys nimimerkkiin karra. Hänellä on (kylläkin pari vuotta tuoreempi) E 420 arkiajossa.

Tuossa linkin autossa näyttää olevan ainakin tehty pientä tuunausta, E-faceliftin pelti mutta törmäyslistat jätetty vaihtamatta/maalaamatta :roll: . Molemmissa 320- (M104) ja 400/420 (M119) -malleissa kannattaa tarkistaa moottorin johtosarjojen kunto. Eristeet hapertuvat niistä ajan myötä rikki ja se voi johtaa ohjausyksiköiden ym. tuhoon. Mikä ei ole edullista. Pidä huoli että ne on vaihdettu tai varaa pari toimintatonnia hankintabudjetin lisäksi. Tai siis varaa joka tapauksessa :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ei tuo 400E paljon poikkea halvemmista mersuista. Huolto ja osat ovat
ihan kohtuuhintaisia. Moottorissa sytkäpoksi voi hajota kuumuuden takia,
mutta halvimmillaan noita sai 300 euroon, kun hiukan etsi. Tuossa
1992-vuosimallissa on moottorin johtosarjakin vielä kunnollinen.

Minulla taitaa olla tuohon sopivat tulpat hyllyssä muutaman sata km
ajettuna, kun KL myi väärät tulpat SL:in. Kahdeksan tulppaa maksoi
alle 30 euroa. Kasin suodattimet, termostaatti yms. huolto-osat ovat
itse asiassa hyvinkin halpoja. Samaten jarruosat ovat ainakin minusta
aika halpoja auton painoon ja tehoon nähden.

500E on sitten oma lukunsa ja siinä on tosiaan enemmän eroa monessa
paikassa tavallisiin verrattuna. Ja ne maksavat Saksassa ja Japanissakin
oikeaa rahaa ja arvo on jo nousemaan päin.

Hinta on ihan kohdallaan tuossa 400E:ssa, mutta eipä nuo paljon
Japanissa maksakaan. Tonnilla parilla saa varmaan noita yli 100.000 km
ajettuja. Tuskin myyjä kuitenkaan voittoa saa, sillä tonnin auto on
verotettuna ehkä 5-6 tonnia ja laitot päälle. Japanin autoissa ei yleensä
ole ruostetta eikä paljon muutakaan sanomista.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

400 ja 420 on ainakin omasta mielestäni vielä ns. tavallisia malleja, joihin voi huoletta tehdä näitä omia "faceliftejä" ym. ja heittää vaikka megasquirtin ja tehdä omat johtosarjat ym. jos vikoja tulee, auton ARVON siitä vielä pahemmin kärsimättä (joskus käyttöarvo voi jopa parantua luotettavuuden lisääntyessä...), mutta räpelläppä johonkin 500 omia virityksiä, niin aina auton arvo tippuu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Huvittaisi käydä katsomassa ko.auto. Jos km lukema pitää paikkaansa niin ei aivan älytön pyynti.Edellyttäen että kaikki kunnossa. Tosin isokoeniset bensa-autot uudemmatkin ei ole enää kovassa huudossa autoliikkeissäkään.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kyllä, itse ajellut vajaa 3 v 1993 E420:lla, noin 35 tkm on kertynyt.

Olisiko minulla johtosarjat jo vaihdettu, ei ole (ollut) ongelmia mutta paksussa kuittinivaskassa ei ollut kyllä niistä kuitteja.

Kulutusosat ja huolto-osat ei erityisen kalliita; takajarrulevyjä ei saanut tarvikeliikkeestä vaan KL toimitti - noin esimerkkinä.

Maantiekulutus kesällä kuten ohjekirjassa kerrottu; 90 km/h n. 9 l sadalla ja 120 km/h n 12 l sadalla, noin siis karkeesti.

Haulla löytyy paljon juttuja, laita siihen E420/400E tai 500 tai vaikka M119 (moottori).

Hiljainen, jämäkkä, jotenkin tukevamman ja arvokkaamman oloinen kun rivimoottorimalli.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Hieno peli ! Ja jos kilometrit pitää kutinsa niin hintansa arvoinen peli.
Monella on vaan mielikuva että tollanen vetää sitten penkkiin niin että istuinten etukiinnike pultit paukkuu poikki.
Käy kokeilemassa ja totea että kiihtyminen on kuminauhamaista ja maisema vaihtuu nopeasti mutta räjähtävää tehon tunnetta et kyllä löydä.
Itsekin aikoinaan petyin nuorena kun 400hv limoon istahdin kun otettiin kyydissä täysvetoja.
Veljellä kanssa oli 3.5 v8 bmv ja oliko siinä noin345hv ja aika kuminauhahan se,mutta kyllä nopeus kasvoi nopesti ja kun nelos koneet hyytyy niin tämän kiihtyvyys pysyy ja pysyy.
Älkää ymmärtäkö väärin ,en minä mikään revittelijä ole ja ei tällaisia autoja ole revittelyyn tehtykään mutta koe ajakaa ensin niin ei tule pettymyksiä jos ennakko ajatukset ovat muuta.Tämän takia moni tehokas auto on ollut kiertopalkinto kun kaverit ostaa kasin tähden ja kyllästyvät sitten ja ei sitten ole vielä rahaa korjata sitä.Toivottavasti tämä yksilö menee asiantuntijalle/keräilijälle joka pitää siitä huolen.
Ei ne paperilla olevat tehot kerro täyttä totuutta jos esim verrataan sierrassa olevaan 300hv.

Tässä on kyllä ollut asiaa että ennemmin 400/420 kuin e500 ,olen samaa mieltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mustahan tuo ei ole mutta mutta :D toiminta tonni tarkoittaa kaseissa selllaista 2-3 kertaista käteisvarantoa mahdollisiin huoltoihin... Tankilla käydessä tulee ikävä äitiä jos on penni tiukassa ja pitäis jokapäiväiset ajot tuolla vedellä....

Ja kuten todettu niin ei tuo alle 300hp tee 124:sta mitenkään "suu virneessä" peliä, toki maisemat vaihtuu hippasen eri tahtiin mitä hinnat alkaen mallissa. Jos nämä seikat ei ahdista niin perkeleen mukavaa kyytiä tuollainen antaa, täysin eri auto mitä vajaamukiset :) niin hyvässä kuin pahassa :)
Narza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 26.06.2008 19:11

Viesti Kirjoittaja Narza »

Perhana, enemmän ehkä alkoikin houkuttaa http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3202328 .

Vaikuttaa hyvältä. :? Saa nähdä :lol:
180C -98
180C -93
230CE -88
250D -91
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Narza kirjoitti:Perhana, enemmän ehkä alkoikin houkuttaa http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3202328 .

Vaikuttaa hyvältä. :? Saa nähdä :lol:
Tuohan on ainut 6-koneinen w124 mitä kannattaa edes harkita :)
Tarkista johtosarja ja ettei kansipahvi vuoda jos menet kattomaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla oli jonkin aikaa w126 koppanen v8. sen muistan, että kulutus oli suht kova ja ainakin osat maksoi mansikoita. jotakin niveliä jouduin uusiin, niin esim. yläpallonivel oli aika lähellä sataa euroa. mutta hieno laite se oli ajella. ei mikään super tehokas, mutta raakaa vääntöä heti tyhjäkäynniltä alkaen.

motonetin sivuilta voi kattellä vähän varaosahintoja kasikoneisille.

tommosen auton hankintaa ei voi pitää järkiostoksena, kasimersu ostetaan tunteella. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

pera8x kirjoitti:mulla oli jonkin aikaa w126 koppanen v8. sen muistan, että kulutus oli suht kova ja ainakin osat maksoi mansikoita. jotakin niveliä jouduin uusiin, niin esim. yläpallonivel oli aika lähellä sataa euroa. mutta hieno laite se oli ajella. ei mikään super tehokas, mutta raakaa vääntöä heti tyhjäkäynniltä alkaen.
W126 varaosat ei ole mielestäni erityisen kalliita, siis alustan osat.

Mutta, raakaa vääntöä löytyy tyhjäkäynniltä lähtien enemmin M117 kuin M119 moottorissa. Eli siis 500SE on miellyttävämpi ajaa kuin E420 noin niin kuin väännön (tunteen) perusteella. Molempia on ollut saman vuoden aikana eli helppo verrata :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

nyt takana vajaassa vuodessa 55tkm.
huoltoihin ja korjauksiin on mennyt jotain....
katalysaattorit 300€, kaksi turhaa puolaa 300€, öljyt ja suodattimet 600€ (veholla) ja toisen kerran omassa tallissa 150€, lampun pesimien moottori 80€ (puuttui!), sisälämpötila ropelianturihärdelli 100€, tulpat 30€.
ilmastoinnin kenno,kuivain+täyttö 170+80€.....

siinä ne tais olla....lisäksi luonnonraikastinta eli E95:ta paljon...tuohan kulkee kivasti huoltoasemalta toiselle.... :wink:

keskikulutus 10-12....riippuu miten lähelle on säätänyt penkin ja kuinka paljon jalka oikosenaan yltää suoraksi....

manio peli, ei näytä miltään mutta on hieno ajella...

tarkastaisin koneen ja varusteiden toiminnan sinuna, peltiä saa helpolla ja halvalla mutta nuo koneen osat tuppaa olemaan ne kalleimmat...

hinta tuolla on mielestäni vähän kova kun vertaa että uudempia väykkyjä saa lähes samaan hintaan....8000-10000.....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

JarkkoN kirjoitti:Ei tuo 400E paljon poikkea halvemmista mersuista. Huolto ja osat ovat
ihan kohtuuhintaisia.
Vaihdoin itse aikanaan 220E:stä E420:een ja suurin yllätys oli nimenomaan se, ettei tarvikeosia ollutkaan niin paljoa saatavana. Eri asia tietysti, jos vaan pokkana laittaa vääränlaista osaa.

Perusosat kuten jarrut ja suodattimet ovat molemmissa kasimalleissa suhteellisen halpoja. Alustan puolella ollaan eri sfääreissä. Kun vein omani tukivarsien vaihtoon (alapallot eivät olleet erikseen vaihdettavissa), osat maksoivat 600 euroa ja työtä parisen tuntia. Katselin netistä hinnastoja ja vertailin jousien ja iskarien hintoja perusmalleihin nähden. Kalliita olivat.

Moottorin osat ovat kalliita ja niitä menee enemmän - esimerkiksi pyörijöitä on kaksi, samaten puolia. Monessa lähteessä sanotaan, että moottorin johtosarjaongelma vaivaa kaikkia 91-95-vuosina tehtyjä malleja. Tiedä sitten. Koneessa on erilaisia antureita, joita voi joutua vaihtamaan; niistä kallein taitaa olla ilmamassamittari, joka kustantaa joku 300-400 euroa. Tarvikeosana en sitä löytänyt mistään, käytettyjä (kunnostettuja) kyllä. Jopa moniurahihna maksoi melkein tuplaten rivineloseen verrattuna.

Hyvin pidetyssä E420:ssä on myös räjähtävää voimaa. Monet autoani koeajaneet kommentoivat, että tässähän lentää selkä penkkiin kun painaa kaasun pohjaan. Itse olin tullut asialle immuuniksi. Ajattelin, että totta kai selän kuuluu painua penkkiin, kun lyö tallan pohjaan.

Oma suositukseni on, että jos harkitset 400E:n ja 500E:n välillä, osta ihmeessä 500E. Sen huolto on käytännössä yhtä kallista.

Pikku tarkennus on kuitenkin paikallaan: muistelen, että 400E:n ihan alkumalleissa ei ollut kaikkia osia päivitetty tehoja vastaaviksi. Tällaiseen voi saada halpoja osia. Mutta esimerkiksi omassa E420:ssäni ei ollut missään mitään mainintaa sport-alustasta, mutta silti siinä oli ne ökykalliit sport line -tukivarret. Eli ero 400E:n ja E420:n välillä ei ole pelkästään se, että E-kirjain on eri paikassa.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

pikku vinkinä, että jos vaihtaa 420E malliin skodan jarrulevyt eteen ja laittaa muutaman 10 sentin hintaiset prikat satulan ja pyörän navan väliin, voi sen jälkeen käyttää niitä perusmallin alatukivarsia, jos haluaa halvalla korjata alustaa... tuollaisen operaation viitsisin itse tehdä vielä 420E malliin, mutta en kyllä enää 500E malliin, sellaista eroa itse pidän näillä malleilla :roll:

500E alkaa olla keräilyharvinaisuus ja myös sen huolto/korjaus vaatii alkuperäisosien käyttämistä, myös tälläsen "säätäjän" mielestä :D

400E ja 420E malleja on myös purettuna ja käytettyjä osia saa aika hyvin, mutta 500E purkuauton löytäminen on lottovoittoon verrattava asia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Eihän tuo ole mikään korjaus, vaan huononnus. Jos osa toisensa jälkeen laittaa jotain Skodaa ja pikkumallikrääsää sisään, eihän se enää tunnu sitten samalta. Miksi ylipäätään ostaa E420, jos jonkun 300E:n ajotuntuma riittää?
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sonikki kirjoitti:
Narza kirjoitti:Perhana, enemmän ehkä alkoikin houkuttaa http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3202328
Tuohan on ainut 6-koneinen w124 mitä kannattaa edes harkita :)
Tarkista johtosarja ja ettei kansipahvi vuoda jos menet kattomaan.
mutta hintaa on kyllä aika reilusti :shock:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tur_o kirjoitti: Hyvin pidetyssä E420:ssä on myös räjähtävää voimaa. Monet autoani koeajaneet kommentoivat, että tässähän lentää selkä penkkiin kun painaa kaasun pohjaan. Itse olin tullut asialle immuuniksi. Ajattelin, että totta kai selän kuuluu painua penkkiin, kun lyö tallan pohjaan.

...

Pikku tarkennus on kuitenkin paikallaan: muistelen, että 400E:n ihan alkumalleissa ei ollut kaikkia osia päivitetty tehoja vastaaviksi. Tällaiseen voi saada halpoja osia. Mutta esimerkiksi omassa E420:ssäni ei ollut missään mitään mainintaa sport-alustasta, mutta silti siinä oli ne ökykalliit sport line -tukivarret. Eli ero 400E:n ja E420:n välillä ei ole pelkästään se, että E-kirjain on eri paikassa.
Olin toista vuotta sitten karran E 420:n kyydissä. Kun kuski painoi kick-downia, niin juuri tuo sana "räjähtävä" kuvasi hyvin sitä voimantunnetta.

3/1993 alkaen 400 E sai siis suuremmat jarrut 600 SL:stä. Samalla muuttui myös tuo etualatukivarsi. Tätä aiemmin jarrut olivat olleet pienet ja rengaskoko 195/65-15 johtuen Japanin ja USA:n markkinoiden pienemmistä nopeuksista ym.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Timo L. kirjoitti:Olin toista vuotta sitten karran E 420:n kyydissä. Kun kuski painoi kick-downia, niin juuri tuo sana "räjähtävä" kuvasi hyvin sitä voimantunnetta...
Ai sillon kun minä talutin sen auton sinne Laurin plantaasille?
Ajoithan sillä sinäkin - mutta ei kyllä mulle mitään räjähdyksiä jäänyt mieleen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mesedesi kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Olin toista vuotta sitten karran E 420:n kyydissä. Kun kuski painoi kick-downia, niin juuri tuo sana "räjähtävä" kuvasi hyvin sitä voimantunnetta...
Ai sillon kun minä talutin sen auton sinne Laurin plantaasille?
Ajoithan sillä sinäkin - mutta ei kyllä mulle mitään räjähdyksiä jäänyt mieleen.
Sinäpä polkaisitkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

räjähtävä suorituskyky on näköjään aika henkilökohtainen kokemus :D

no, kyllähän kunnossa oleva kasi (myös ne 400E ja 420E mallit) vie w124 koppaista varmaan ihan kiitettävästi, mutta tuskin se siitä mitään rakettia tekee :roll:

itse pelkään nykyään sitä, että moottori räjähtää, kun kiihdytän oikein tosissani tuolla 300E:llä, mutta se taitaa olla eri asia, mistä nyt oli puhetta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin