Eli oisko kellään kuvaa josta ilmenis mistä-ja miten 4maticin automaatin paineita nostetaan.Polttoainepumppua huolettiin ylivieskassa ja nyt luistaa 2-3 välillä aikas paljon mutta kaasupohjassa vaihtaa ihan ok....Käytin tänään kuskin puolelta laatikosta etukardaanin takaa lunkan pois mutten kyllä mitään säätöä löytänyt (tumpelo)????
Niin ja laatikko on 722344 0 3659316.
Omaan 722.4-lootaani vaihdettiin juuri tuo jousisarja öljyjen ja suodattimen lisäksi, ja eron kyllä huomaa. Kakkoselta kolmoselle vaihtaa nyt selvästi napakammin, eikä luistoa pintakaasulla enää ole.
Kiitti vinkistä tuolla näytti menevän melko hifistelyksi tuon öljyn kans,mulla on öljyt ja suodatin veholta joten.....
Säätöä jutskaa en kyllä ole löytänyt,mutta kaipa sen joku muu löytää kun ajaa verstaalle?
seuraat sitä moottorilta tulevaa ohutta muoviputkea joka menee laatikon kylkeen ja otat siitä "mokkulasta" korkin pois jonka alta paljastuu pieni peltiläpykkä! vedät läpyskää hieman ulospäin ja kierrät 1/4-1/2 kierrosta kiinni ja painat läpyskän pohjaan,laitat korkin kiinni! ja eikun testaamaan!
Minun 300d Mersun loodassa oli dieselpumpun syötön lisäämisen jälkeen samanlainen ongelma, että 2-3 vaihto luisti. Tai oikeastaan ikäänkuin heitti vapaalle.
Ongelma korjaantui sillä, että käänsin noin millin verran dieselpumpun kyljessä olevaan alipainelootaa myötäkellon suuntaan.
Teppo L kirjoitti:seuraat sitä moottorilta tulevaa ohutta muoviputkea joka menee laatikon kylkeen ja otat siitä "mokkulasta" korkin pois...
Tuossa 4-maticissa on sikäli työläämpi että joutuu ottamaan etuvedon kardaanin pois enenkuin pääsee käsiksi säätöön.
Kardaanin asetusmerkit kannattaa tarkistaa ennen irroitusta tai merkitä omilla merkeillä.
eikä tarvi kun etupäästä irrottaa ja painaa alemmas niin mahtuu tekeen säädön ja siin ei viel tule edes pyöräytettyä sit.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Kiitos kaikille vastauksista,tuolla teppo l vastauksella alkoi löytyyn oikea kohta testaus vielä kesken,pitää vissiin laittaa isommat peilit jos tuota pakitus vaihtoehtoa kokeilee
No niin viimein säädöt kohdallaan,ei tarvinnut etuvedon kardaania irroitta kuin etupäästä ja mahtu säätään 1,5 pelti lärpyskää kiinnipäin ja pumpun kyljestä alipainekelloa n.7,5 mm myötäpäivään.Nyt vaihdot tosi mukavia ja täsmällisiä,kiitokset hyvistä neuvoista kaikille!