nb s500 -96 abs/asr volot taas riesana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

nb s500 -96 abs/asr volot taas riesana

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

Ensin kiitos sille joka antoi alipainepumpun ostopaikan tiedot,sain myös jouset.Nyt on taas ongelma ABS/ASR valojen kanssa.

Viimeksi Vehossa löydettiin testerillä ABS johto,joka antoi vääriä lukemia,nyt ei Vehossakaan 42,63e pikatestillä löytynyt vikaa,mutta kun ajoi n.10km syttyi 1:kan kerran ja uusestaan 5 km:päästä eikä meinanut samua millään,kun sammutin ja käynnistelin autoa.

Siinä on hankalinta tuo pysähtyminen,joka on pakollinen jos haluaa,että ohjaustehtostin,abs jarrut,luistonesto,ajonvakaus,vakionopeus säädin toimivat ja mitä muuta jota en ole huomannut,poistuu kuvioi

Käytin autoa,myös autosähkö korjaamolla,mutta ei sielläkään löydetty.Vika on hiukan erillainen,kuin viimeksi,nyt kun ajattelin siirtää auton pois tien reunasta,kun en saanut valoja sammumaan,niin siirtäessäni autoa n.0,5km valot sammuivat ja kaikki palautui toimintaan.

Onko kellään velhoa Turku-Huitinen välimailla joka kenties osaisi korjata vian.

Toinen kysymys on,kuinka usealla on ylätukivarret pettäneet kinnitys kohdistaan(ruostuneet puhki) onko yleistäkin.

3:me vuotta olen kats. auton,eikä näistä ole koskaan huomautettu,eikä näin pahaksi mene vuodessa tai kahdessa,nyt ainakin loppui jarrulevyjen vaihto,kun se oli jo tuhannen ajetuissa levyissä(kuvittelin) tärinä,eipä tärissyt yhtään kun tuossa oikein hiukan kiusasin jarruja,ne hiton ylätukivarret.

Sitten kun piti tehdä 4-pyörä suuntaus,vahingossa huomattiin,että alin kerros jousesta oli pätkä poikki,no vaihdetaan,kun taka jouset ovat tulleet.Päästöt helpottui,kun vaihdoin pakopuken väli tiivisteet,niissäkin toinen oli CLK:koon ja toinen tämän V8:si moottorin,mutta arvot on todella hyvät,ilman koneen huudattamista lämpimäksi.

Ovien sivupeilit,muistilla 200e+joku euro,on poitossa KL:ssä ja tuon 350 td:n moottori tyynyt,ovat samat kuin V8 koneisen S:sän,jään odottelemaan,jospa joku tietäisi paikan,missä tuo ABS/ASR järjestelmä saataisiin kuntoon,niin se on kohta 4;jäs katsastus tälle meselle.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3248
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ehdotus: jossakin ABS-anturissa tai sen johdossa vikaa; oikosulku tai katkos.

Kerran korjattiin S350 jossa oli anturin johtoon hangannut jarrulevy uran = valot syttyi kun käänsi rattia sopivasti ja piuha sai levyn kautta maata.
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Onko akku missä kunnossa, lataako riittävästi? Nuo kannattaa katsoa ensin.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Konehuoneen sähkölaatikosta sieltä vänkärinpuolen takanurkassa olevasta se takimmainen poksi.. onko sulakkeet ehjiä? jos on niin auki ja tinaile juotokset uusiksi....
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

[quote="jysi"]Ehdotus: jossakin ABS-anturissa tai sen johdossa vikaa; oikosulku tai katkos.

Kerran korjattiin S350 jossa oli anturin johtoon hangannut jarrulevy uran = valot syttyi kun käänsi rattia sopivasti ja piuha sai levyn kautta maata.[

/quote]
Nuo tutkittin Vehossa ja vielä Loimaan Autosähkössä,jossa vielä vaihdetaan jouset+nelipyöräsuuntaus,sekä yritetään vielä löytää ABS/ASR valot niin kamakat ole,mutta noi jarrut ja ohjaus kyllä niiden pitää toimia.

AUTOSÖHKÖ MITTASI JOHDOT JA NE OLI KUNNOSSA,vEHOSSA TAAS SANOTTIIN,ETTÄ MUISTI ON TÄYNNÄ HÄIRIÖITÄ,MUTTA EMME LÖYDÄ VIKAA.Sori toi caps lock löi päälle(kone menossa korjaamolle)
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

[quote="rokka65"]Onko akku missä kunnossa, lataako riittävästi? Nuo kannattaa katsoa ensin.[/

Akku on uusin.3kk ja tarkastettiin,lataus kaikki päällä 13,4v joten sekin kunnossa.Kuten huomaat olen kyllä tosissani yrittänyt itse ensin ja sitten antanut ammattilaisten etsiä,mutta tuntuu olevan jossain muualla.
kiintotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
Paikkakunta: oripää

Viesti Kirjoittaja kiintotähti »

Mika.T kirjoitti:Konehuoneen sähkölaatikosta sieltä vänkärinpuolen takanurkassa olevasta se takimmainen poksi.. onko sulakkeet ehjiä? jos on niin auki ja tinaile juotokset uusiksi....
Sulakkeet ja releet on irroitettu ja tutkittu,ensin minä ja sitten Shell,sitten Veho.Putsasin ja ruiskutin kuivaavaa kontaktisprayta,mutta valot senkuin paloi,sen jälkeen tarkistettiiin tinaukset,sen verran muutttui,että ennen kun pysähdyin ja käynnistin uudellen valot sammui ja kaikki alkoi toimimaan.

Nyt ei aina tahdo sammua millään,vaikka käynnisttää 5-10 kertaa,mutta mutta kun hermostuin ja ajattelin siirtää auton tienreunasta buussipysäkille,niin ajaessa valot sammui ja kaikki alkoi toimimaan,seuraavat 10km:metriä,taidan jo varmuuden vuoksi aukaista startin.
t10ojt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: La 06.06.2009 11:42

tuliko

Viesti Kirjoittaja t10ojt »

Jokos vika on löytynyt ?
Vastaa Viestiin