Mersu Ce 230 purkaa akkua, apua?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Mersu Ce 230 purkaa akkua, apua?

Viesti Kirjoittaja NH »

Ensimmäiseksi autoksi ostin tuossa viime talvena tuommoisen 230 Ce mersun vuosimallia 1990. Kunnoltaan ihan hyvä pieniä kuskinpuolen kukkia lukuunottamatta. Korttiahan mulla ei vielä ole joten laittoa varten sen nyt alkuun ostinkin, että pääsee sitten vajaan vuoden päästä ajeleen toivottavasti täysin toimivalla autolla. ongelmista ikävin tällä hetkellä on se että akku purkaantuu noin. kolmessa, viimeistään neljässä päivässä. Syy saattaa olla autoon aikanaan asenettu DEFA-murtohälytin joka ei tietenkään toimi. Onko kellään kokemuksia mersuun asenetusta defasta? Missä sen sulakkeet yleensä sijaitsee tai koko yksikkö niin voin heittää samantein koko roskan mäkeen? Vai voiko syy olla jossain muualla? Mankassa vika tuskin on koska siitä irrotin ensimmäisenä virtapiuhan eikä se paljoo auttanu.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse viskasin DEFAn kankaalle.Se pää boxi on ,oli mulla kuskin jalkotilan yläpuolella.
Katsot vaan johtokerrallaan minne menee ja pois.
Tärkein menee sytytys virran kautta se oli mulla kierrätetty boxin kautta eli johto takaisin tinaamalla orginaali paikalle.
Ajon esto muutenkin saattaa vanhemmiten oikkuilla ja tulee käynnistys vaikeuksia.
Mulla aika ajoin tyhjentää akun ja syy pitäisi olla imusarjan lämmitys pelti jonka rele jää päälle.
Kaiketi se johto pitäis nykäistä pois käytöstä.
Helppo myös katsoa jos jatkuva purkaus niin navan ja kengän väliin amppeerimittari ja sulakkeita pois ottamalla rajaa laitteet missä purku on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Viesti Kirjoittaja NH »

atlas kirjoitti:Itse viskasin DEFAn kankaalle.Se pää boxi on ,oli mulla kuskin jalkotilan yläpuolella.
Katsot vaan johtokerrallaan minne menee ja pois.
Tärkein menee sytytys virran kautta se oli mulla kierrätetty boxin kautta eli johto takaisin tinaamalla orginaali paikalle.
Ajon esto muutenkin saattaa vanhemmiten oikkuilla ja tulee käynnistys vaikeuksia.
Mulla aika ajoin tyhjentää akun ja syy pitäisi olla imusarjan lämmitys pelti jonka rele jää päälle.
Kaiketi se johto pitäis nykäistä pois käytöstä.
Helppo myös katsoa jos jatkuva purkaus niin navan ja kengän väliin amppeerimittari ja sulakkeita pois ottamalla rajaa laitteet missä purku on.
Nyt kun oli aikaa niin katoin virtamittarin kanssa ne sulakkeet läpi. Puolta amppeeria se lykkäs koko ajan ulos joten ei ihme jos akku tyhjenee. defasta irrotin piuhat, eli poksi löyty juuri sieltä kuskin jalkotilan yläpuolelta. Mutta tämäkään ei vielä riittänyt, vika löyty sulake C:een takaa. Sulakepoksin kannen mukaan kyseessä on ajovalojen pyyhkijät. Pyyhkijät ite oli irrotettu jo edellisen omistajan aikoihin. Täytynee joku ilta irrottaa pyyhkijöiden moottorit :?
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Akku purkaa

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Minulla ja vaimon siskon pojalla on aivan samanlaiset 124 230E
Sedanit vm 91 Näissä molemmissa on ilmentynyt sama vika.
Akku tyhjenee hetkessä aivan totaalisen tyhjäksi. Minulla ensin
keväällä ja nyt pojalla Minulta ensin vikaa haettiin melkein jo kissojen ja koirien kanssa kunnes vika löytyi melkein vahinkossa.
kuskin puolelta sulakerasian takaa. Kun kiertää sulakerasian kannen irti,niin sieltä takaa paljastuu toinen kotelo,Jossa on muistaakseni 3 relettä joista yksi on valkoinen ilmeisesti alkuperäinen ainakin minulla oli. Tai sitten Oranssin värinen jos on
vaihrettu ja tässä uuressa on sulake päällä. Tämä liittyy jotenki.
Vehon mukaan katalysaattoriin,jonkin puhaltajan rele.

Sen hinta oli 28,00€ Se ei päätä huimaa mutta kun ei meinannut
löytää vikaa. se ei näy akun päästä Vaikka yli 11A purki.

että jos tälläistaa ilmenee niin kannattaa katsoa kyseiseen pakkaan Enstteks. T:js lehti
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Mulla oli sama vika. Akku hetkessä tyhjäksi. Paikansin sen Defaan.
Otin kuskin puolen oven sisältä valkoisen kolminapaisen liittimen irti. Ongelma hävisi. Kaikki ovet saa nyt suljettua vain kun lukitsee takapaksin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
trauha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: La 01.05.2004 21:51
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja trauha »

spede10 kirjoitti:Mulla oli sama vika. Akku hetkessä tyhjäksi. Paikansin sen Defaan.
Otin kuskin puolen oven sisältä valkoisen kolminapaisen liittimen irti. Ongelma hävisi. Kaikki ovet saa nyt suljettua vain kun lukitsee takapaksin.
Mulla ei Defa vaan Boschin Bloctronic mutta teki sen vian että jätti takaluukkuun valon päälle vaikka luukun sulki.
Täällä selostan sen http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 57#p865157" onclick="window.open(this.href);return false;
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
Vastaa Viestiin