BörjeLinnea (C200) kaipaa huolto/varaosavinkkiä
- diabolicat
- Vakiokalustoa
BörjeLinnea (C200) kaipaa huolto/varaosavinkkiä
Joo, eli mä oon nykyjään autoliikkeessä töissä, joten huollatan autoni meidän korjaamon pojilla (ei MB-edustusta). Nyt määräaikaishuollon yhteydessä ilmeni että takajarrupalat tarvii vaihtaa, ulompi raidepää paskana ja ainakin toinen takajousi tarvii vaihtaa.
Minä kun en tekniikasta mitään tiedä, niin onko noilla käytännön merkitystä ovatko tarvikeosia vai merkkiosia? Eli lähdenkö mä shoppailemaan merkkihuoltoon ennen uutta korjausaikaa vai tilaako pojat mulle suoraan tarvikeosat? JA minkälaisista summista puhutaan noiden osien osalta...
Leimakin menee umpeen tiistaina joten näillä vioilla luultavasti ei mee läpi katsastuksesta? Huoltoaikaa ku en saanu ennen leimapäivää enää ku vähän unohdin tän koko katsastusjutun.
Minä kun en tekniikasta mitään tiedä, niin onko noilla käytännön merkitystä ovatko tarvikeosia vai merkkiosia? Eli lähdenkö mä shoppailemaan merkkihuoltoon ennen uutta korjausaikaa vai tilaako pojat mulle suoraan tarvikeosat? JA minkälaisista summista puhutaan noiden osien osalta...
Leimakin menee umpeen tiistaina joten näillä vioilla luultavasti ei mee läpi katsastuksesta? Huoltoaikaa ku en saanu ennen leimapäivää enää ku vähän unohdin tän koko katsastusjutun.
-
- Mersumaanikko
- diabolicat
- Vakiokalustoa
Joo mieluummin vaihdatan molemmat jouset, mut sekin tietty vähän riippuu siitä jousen hinnasta... Ideana tässä siis oli, että onko merkkisosissa ja tarvikeosissa näissä tälläsissä osissa merkittäviä eroja? Munhan tuskin ite kannattaa mitään tarvikeosia lähtee shoppaileen ku kerran saan hlökunta-alennuksen koko paketista.
Termostaatti kun vaihdettiin niin sitä suosittelivat että kannattaa se merkkiosa hakee edustusliikkeestä, vaikka kyllä he tarvikkeenakin sen laittavat - mutta suosittelevat merkkiosaa. JA merkkiosa saatiin lopulta halvemmalla ku tarvikeosa.
Termostaatti kun vaihdettiin niin sitä suosittelivat että kannattaa se merkkiosa hakee edustusliikkeestä, vaikka kyllä he tarvikkeenakin sen laittavat - mutta suosittelevat merkkiosaa. JA merkkiosa saatiin lopulta halvemmalla ku tarvikeosa.
Viimeksi muokannut diabolicat, Su 27.06.2010 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
merkkiosat on yleensä aina hyviä. tarvikeosat on välillä hyviä ja välillä vähän vähemmän hyviä. mutta molemmilla osilla tulee kuntoon. niille tarvike osille voi olla vaikka minkälaisia valmistajia. jotkut osat tulee italiasta, saksasta, taikka jostakin kiinasta. saksalaisiin osiin voi aika hyvin luottaa, mutta muut voi olla sitten vähän huonoja. se mikä osa on kyseessä ja hinta ratkasee. esim. termaria en laittais tarvikkeena. useimmin saa viallisen termarin, kun ehjän, jos tarvikkeena ostaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Jouset pareina kuten jarrupalatkin.ja pallonivel mielellään KL-laatua koska ero merkki ja tarvikkeen hinnallisesti on pieni mutta laadullisesti iso.
Jarrupalat saa olla tarviketta ja jouset niin katsele hintoja.
Netti osotteita KL-varaosa,Merteill,Motonet.
Katsopa ja vertaile,näet hinnat heti ja voit vaikka tilatakin.
Jarrupalat saa olla tarviketta ja jouset niin katsele hintoja.
Netti osotteita KL-varaosa,Merteill,Motonet.
Katsopa ja vertaile,näet hinnat heti ja voit vaikka tilatakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- diabolicat
- Vakiokalustoa
- diabolicat
- Vakiokalustoa
Eli mitä siihen raidepäähän sit laitetaan? Ei osunu KL-Varaosista raidepää ainakaan simmuun?
Pojat sanoi että jarru on jotenkin hirttäny kii ja ne palat on ihan sököinä (TJSP). Mä aikasemmin kysyin yhdeltä meidän automyyjältä, kun mun jarrut vinkuu välillä risteyksessä ja se sanoi että johtuu siitä jarrupalojen pinnan lasittumisesta, kun niissä ei enää saa sitä asbestia käyttää. Neuvoi polkasemaan kunnolla jarrua jostain kahdeksasta kympistä (jota en vielä kyllä oo tehny). Liittyykö nää nyt toisiinsa, eli vinkuminen ja se että ne palat on sököjä?
Pojat sanoi että jarru on jotenkin hirttäny kii ja ne palat on ihan sököinä (TJSP). Mä aikasemmin kysyin yhdeltä meidän automyyjältä, kun mun jarrut vinkuu välillä risteyksessä ja se sanoi että johtuu siitä jarrupalojen pinnan lasittumisesta, kun niissä ei enää saa sitä asbestia käyttää. Neuvoi polkasemaan kunnolla jarrua jostain kahdeksasta kympistä (jota en vielä kyllä oo tehny). Liittyykö nää nyt toisiinsa, eli vinkuminen ja se että ne palat on sököjä?
elikkäs se on varmaan tarkottanu raide tangon päätä. siinä on semmonen vähän saman moinen nivel, mitä on alapallonivelkin. tää on vaan pikkasen pienempi. jos se nivel on sökö, niin se pitää vaan vaihtaa.
jarrut voi vikistä ihan muuten vaan. ei välttämättä tarkota mitään. mutta jos ääni on semmonen rahiseva ja karhee, niin yleensä on jarrupaloista kitkapinta kulunu loppuun ja siellä hankaa jo rauta rautaa vasten. kiireesti vaihtoon. joissain malleissa on semmonen vikinälevy, että jarrupalat alkaa vinkua, kun palat riittävän kuluneet. jos jarrut on pahasti jumissa, niin voi olla, että tarttee korjaussarjan satuloihin. ei maksa paljoa, mutta asennukseen menee tovi. harvemmin kyllä mersun jarrut ollu niin jumissa, että tosissaan olis saanu raataa.
jarrut voi vikistä ihan muuten vaan. ei välttämättä tarkota mitään. mutta jos ääni on semmonen rahiseva ja karhee, niin yleensä on jarrupaloista kitkapinta kulunu loppuun ja siellä hankaa jo rauta rautaa vasten. kiireesti vaihtoon. joissain malleissa on semmonen vikinälevy, että jarrupalat alkaa vinkua, kun palat riittävän kuluneet. jos jarrut on pahasti jumissa, niin voi olla, että tarttee korjaussarjan satuloihin. ei maksa paljoa, mutta asennukseen menee tovi. harvemmin kyllä mersun jarrut ollu niin jumissa, että tosissaan olis saanu raataa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Kerran on kohdalle osunut jumisatula, kun ostin sikahalvalla suksiboksi S124sen. Jarrut oli kamalat, meinasin tempautua vastaantulevien kaistalle koeajolla. Toisen eturenkaan männän tiivistesarja oli ryssitty rumasti. En alkanut -> ostin uudet etusatulat Venetmäeltä, takajarruihin riitti herkistely ja palojen vaihto.pera8x kirjoitti:harvemmin kyllä mersun jarrut ollu niin jumissa, että tosissaan olis saanu raataa.
Uudet jarrumännät ja korjaussarjat nimittäin maksaa melkein saman kun tehdaskorjatut satulat halvimmillaan..

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- diabolicat
- Vakiokalustoa
Mä voin vähän kysästä meidän huollon pojilta lisää. Oon mä jo KL-Varaosien sivuja tsekkaillu ja nyt mä tiedän että mun autoni on 203.207.
Aina oppii uutta! Tuo numerosarja näköjään on myös alustanumerossa. Ilmeisesti KL-Varaosien osat on nimenomaan niitä merkkiosia joilla se parin vuoden takuu. Isäntä yrittää huomenna viedä BörjeLinnean katastukseen ni katotaan minkälainen vikalista sieltä tulee.
BörjeLinnean oikea vilkkukotelo on muuten myös halki (sisällä kosteutta), olettaisin että se vilkku toimii kyllä (ei oo mitään korjauskehotusta tullu), mutta välillä siihen tulee kontaktihäiriö ja vilkuttaa silleen nopeesti niinku sulake ois palanu tms. Ja sit taas välillä ihan normaalisti. Bongasin KL-Varaosista että siellähän on noita sivupeilikoteloita vilkkuineen jne! Saako tommosta pelkkää vilkkukoteloa vaihdettua vai meneekö sit koko peilikotelo vaihtoon?

Aina oppii uutta! Tuo numerosarja näköjään on myös alustanumerossa. Ilmeisesti KL-Varaosien osat on nimenomaan niitä merkkiosia joilla se parin vuoden takuu. Isäntä yrittää huomenna viedä BörjeLinnean katastukseen ni katotaan minkälainen vikalista sieltä tulee.
BörjeLinnean oikea vilkkukotelo on muuten myös halki (sisällä kosteutta), olettaisin että se vilkku toimii kyllä (ei oo mitään korjauskehotusta tullu), mutta välillä siihen tulee kontaktihäiriö ja vilkuttaa silleen nopeesti niinku sulake ois palanu tms. Ja sit taas välillä ihan normaalisti. Bongasin KL-Varaosista että siellähän on noita sivupeilikoteloita vilkkuineen jne! Saako tommosta pelkkää vilkkukoteloa vaihdettua vai meneekö sit koko peilikotelo vaihtoon?
- diabolicat
- Vakiokalustoa
- diabolicat
- Vakiokalustoa
Ei menny läpi.
Hylätty: Akselistot, pyörät ja jousitus, jousitus ja iskunvaimennus, heilahduksenvaimennin, vaimennuskyky riittämätön, takana.
Korjauskehotus: Akselistot, pyörät ja jousitus, jousitus ja iskunvainennus, heilahduksenvaimennin vuotaa, oikealla takana.
Eli mitä toi mahtaa sanoo SUomeksi? Akselistot? Ööö? Heilahduksenvaimennin?
Isäntä ei taida uskoo mun varaosashoppailukykyihini. Mä olin jo niin päättäny ite selviytyä moisesta projektista ja sitä sille eilen hehkutin. Nyt se on sitten tilannu jouset. Ja aikasta kalliimmat ku esmes KL-Varaosista.
Ja sen mielestä jarruille ja raidepäälle ei tarvii tehdä mitään kun ei kerran niistä tullu katsarilla merkintää.
Hylätty: Akselistot, pyörät ja jousitus, jousitus ja iskunvaimennus, heilahduksenvaimennin, vaimennuskyky riittämätön, takana.
Korjauskehotus: Akselistot, pyörät ja jousitus, jousitus ja iskunvainennus, heilahduksenvaimennin vuotaa, oikealla takana.
Eli mitä toi mahtaa sanoo SUomeksi? Akselistot? Ööö? Heilahduksenvaimennin?
Isäntä ei taida uskoo mun varaosashoppailukykyihini. Mä olin jo niin päättäny ite selviytyä moisesta projektista ja sitä sille eilen hehkutin. Nyt se on sitten tilannu jouset. Ja aikasta kalliimmat ku esmes KL-Varaosista.
Ja sen mielestä jarruille ja raidepäälle ei tarvii tehdä mitään kun ei kerran niistä tullu katsarilla merkintää.
Eli auto on hylätty takaiskunvaimentimien (=heilahduksenvaimentimien) takia. Ne uusiksi ja konttorille uudestaan.diabolicat kirjoitti:Ei menny läpi.
Eli mitä toi mahtaa sanoo SUomeksi? Akselistot? Ööö?
Heilahduksenvaimennin?.
Isännästä oilisin kanssa mieltä mutta jätetään.
- diabolicat
- Vakiokalustoa
Mä soitin KL-Varaosiin ku niitä mun iskareita ei sieltä paikallisliikkeestä vieläkään kuulu, kaks viikkoo sitten tilattu. Sieltä saisin iskarit keskiviikkona viimeistään, mutta hinnat menee samoihin ku jo tilatuissa.
Ja nyt mä sit tiedän että jousi ja iskari on eri asia. Ilmankos oli niin iso hintaero ku niiden verkkokaupasta löysin vaan jousia ni luulin että se on sama asia...
Uus asennusaika on 20.7. Toivottavasti ne perkeleen jouset eikun iskarit tulee siihen mennessä... Kohta jo melkeen perutaan paikallisen liikkeen tilaus ja tilataan KL-Varaosista ku niillä on ainakin varastossa.
Ja nyt mä sit tiedän että jousi ja iskari on eri asia. Ilmankos oli niin iso hintaero ku niiden verkkokaupasta löysin vaan jousia ni luulin että se on sama asia...
Uus asennusaika on 20.7. Toivottavasti ne perkeleen jouset eikun iskarit tulee siihen mennessä... Kohta jo melkeen perutaan paikallisen liikkeen tilaus ja tilataan KL-Varaosista ku niillä on ainakin varastossa.