tasonsäätö ruiskii öljyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

tasonsäätö ruiskii öljyä

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Laitan uuden aiheen kun en löytänyt onngelmiini ratkaisua.

2kertaa kun olen nyt auton ajanut halliin niin molemmilla kerroilla huomannut auton valuttavan suhteellisen paljon öljyä tuolta tasonsäädön säiliöstä, jostain korkin tienoilta se tulee kun koko säiliö on öljystä kiiltävä.
Säiliö vuodoista huolimatta täynnä? :shock:

Ja tuo koko systeemi on muutenkin kuralla aika pahasti kun ei perä jousta juuri lainkaan.

Mikä tässä mättää, mistä aloittaa?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jos se ei jousta niin kaasupallot vaihtoon. Tuota en tiedä miksi se öljy pursuu sieltä säiliöstä ulos...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

juhape kirjoitti:Jos se ei jousta niin kaasupallot vaihtoon. Tuota en tiedä miksi se öljy pursuu sieltä säiliöstä ulos...
Mitkä ihmeen kaasupallot? Mistä noita kaasupalloja saa ja missä ne sijaitsee tuolla autossa? antä minkälainen homma on vaihtaa?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/01092007.html

Varmaankin kun ajat montuun ja siellä ei ole kaasua missään, ainaostaan nestettä, se ei pääse joustamaan (neste ei puristu kasaan) tulee raju painepiikki ja nesteet virtailee putkia pitkin rajusti minne sattuu ja roiskuu säiliöön hallitsemattomasti.

Ekaksi uudet pallot ja sitten ihmetellään lisää.

Tarkista nyt kuitenkin ensin, että se on säädetty oikealle korkeudelle, ettei ole ääripäässä.

KL-varaosista saa niitäkin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Joo uudet pallot ja tosiena vikana saattanee olla hyrdaulipumpun akselitiiviste ja imee moottorista lisää öljyä säiliöön, edellyttäen että tuossa on vielä nokka akselinpäässä tasonsäädönpumppu.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Tarkista nyt kuitenkin ensin, että se on säädetty oikealle korkeudelle, ettei ole ääripäässä.

Mistä tämän tietää?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/15082007.html

Eräs versio ohjeesta...kyllä se pitäisi silmällä näkyä jos se roikkuu "maassa". Äläkä nyt tapa itteäs sinne auton alle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onko muilla ollut samaa ongelmaa kuin mulla oli remottia tehdessä: irrotettaessa taipuneen teräsputken päässä oleva nippa oli ihan perkeleen vaikea saada kierteilleen paineakkuun, varsinkin kun se pitää laittaa "vinoon". Onnistuin saamaan yhdestä paineakusta kierteet huonoksi ähertäessä.

Meni niin pahasti hermot, että piti tehdä hydrauliputket kupariputkesta, liittimet ja tyssäys hydrauliliikkeestä ja putkelle tuli hintaa 3,40€. Terveisiä muuten epäileville tuomaksille: hyvin ovat kupariputket ja liittimet kestäneet ja toimineet puolitoista vuotta, tarkistin muutama päivä sitten asentajan tehdessä laakeriremonttia.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kirjoitin tuonne sivuille, että piti irroittaa metalliputki korista, jotta sai helposti pallolle :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
kvaan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ke 07.06.2006 13:18
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja kvaan »

Siinä korkin allahan on nylonverkkosuodatin. Onko se tukossa?
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

kvaan kirjoitti:Siinä korkin allahan on nylonverkkosuodatin. Onko se tukossa?
Kyllä siitä oljy läpi virtaa kun sen pois koittaa nostaa, tosin aika hitaasti valuttaa, mutta eikai tuollainen kovin nopeastikaan läpi päästä? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Jani R-K kirjoitti:Joo uudet pallot ja tosiena vikana saattanee olla hyrdaulipumpun akselitiiviste ja imee moottorista lisää öljyä säiliöön, edellyttäen että tuossa on vielä nokka akselinpäässä tasonsäädönpumppu.
On kyllä pumppu nokan päässä. Kuinka tuon tiivisten vaihto onko minkälainen homma?
M-B V 250 cdi 2014
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Mitä öljyä tuonne tasonsäätöön kuuluu tai mitä ootte laittaneet ja kuinka paljon sitä menee? Entä ilmaantuuko itestään? Kuinka kaikki vanhat öljyt pois ja uudet tilalle?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

jjk300td kirjoitti:Mitä öljyä tuonne tasonsäätöön kuuluu tai mitä ootte laittaneet ja kuinka paljon sitä menee? Entä ilmaantuuko itestään? Kuinka kaikki vanhat öljyt pois ja uudet tilalle?
Sille on ihan oma öljy, löytyy mm. Motonetistä.
Vaihto on helppo:
paluulinjasta lasket koneen käydessä öljyt johonkin astiaan niin kauan, että sieltä tulee puhdasta öljyä, sitten putki kiinni säiliöön ja määrän tarkistus.
Juu, ilmaantuu. :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

millä nimellä tai merkinnällä öljyä löytyy?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Esim. tällä:
Jousitushydröljy MB-0009899103 1L (KELTAINEN)
Tuote
59-0009
Motonet
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0009


Edit
linkki lisätty.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Jos tasonsäädöllä varustetun auton perän korkeutta laskee matalemmilla jousen yläpään kumeilla niin tarviiko 4-pyöräsuuntausta vai muuttuuko kulmat ollenkaan?
M-B V 250 cdi 2014
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

jjk300td kirjoitti:Jos tasonsäädöllä varustetun auton perän korkeutta laskee matalemmilla jousen yläpään kumeilla niin tarviiko 4-pyöräsuuntausta vai muuttuuko kulmat ollenkaan?
Tähän kellään vastausta? :shock:
M-B V 250 cdi 2014
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Luulisi että vähän muuttuu, mutta niin vähän ettei mitenkään ratkasevaa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
sammy.razer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.08.2010 14:18
Paikkakunta: nummela

Viesti Kirjoittaja sammy.razer »

tänään tuli vaihdettua kans omaan farkkuun noi painekammiot.. kl varaosista tuli osat ja on muuten samat osat ku motonetis eli "febi bilstein". tuli kyl tosi hyvä tosta takapäästä.. ei pompota enää.. 8)
ei oo hoppu hyväx
Vastaa Viestiin