Laitan uuden aiheen kun en löytänyt onngelmiini ratkaisua.
2kertaa kun olen nyt auton ajanut halliin niin molemmilla kerroilla huomannut auton valuttavan suhteellisen paljon öljyä tuolta tasonsäädön säiliöstä, jostain korkin tienoilta se tulee kun koko säiliö on öljystä kiiltävä.
Säiliö vuodoista huolimatta täynnä?
Ja tuo koko systeemi on muutenkin kuralla aika pahasti kun ei perä jousta juuri lainkaan.
Jos se ei jousta niin kaasupallot vaihtoon. Tuota en tiedä miksi se öljy pursuu sieltä säiliöstä ulos...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Varmaankin kun ajat montuun ja siellä ei ole kaasua missään, ainaostaan nestettä, se ei pääse joustamaan (neste ei puristu kasaan) tulee raju painepiikki ja nesteet virtailee putkia pitkin rajusti minne sattuu ja roiskuu säiliöön hallitsemattomasti.
Ekaksi uudet pallot ja sitten ihmetellään lisää.
Tarkista nyt kuitenkin ensin, että se on säädetty oikealle korkeudelle, ettei ole ääripäässä.
Joo uudet pallot ja tosiena vikana saattanee olla hyrdaulipumpun akselitiiviste ja imee moottorista lisää öljyä säiliöön, edellyttäen että tuossa on vielä nokka akselinpäässä tasonsäädönpumppu.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa kuin mulla oli remottia tehdessä: irrotettaessa taipuneen teräsputken päässä oleva nippa oli ihan perkeleen vaikea saada kierteilleen paineakkuun, varsinkin kun se pitää laittaa "vinoon". Onnistuin saamaan yhdestä paineakusta kierteet huonoksi ähertäessä.
Meni niin pahasti hermot, että piti tehdä hydrauliputket kupariputkesta, liittimet ja tyssäys hydrauliliikkeestä ja putkelle tuli hintaa 3,40€. Terveisiä muuten epäileville tuomaksille: hyvin ovat kupariputket ja liittimet kestäneet ja toimineet puolitoista vuotta, tarkistin muutama päivä sitten asentajan tehdessä laakeriremonttia.
Jani R-K kirjoitti:Joo uudet pallot ja tosiena vikana saattanee olla hyrdaulipumpun akselitiiviste ja imee moottorista lisää öljyä säiliöön, edellyttäen että tuossa on vielä nokka akselinpäässä tasonsäädönpumppu.
On kyllä pumppu nokan päässä. Kuinka tuon tiivisten vaihto onko minkälainen homma?
Mitä öljyä tuonne tasonsäätöön kuuluu tai mitä ootte laittaneet ja kuinka paljon sitä menee? Entä ilmaantuuko itestään? Kuinka kaikki vanhat öljyt pois ja uudet tilalle?
jjk300td kirjoitti:Mitä öljyä tuonne tasonsäätöön kuuluu tai mitä ootte laittaneet ja kuinka paljon sitä menee? Entä ilmaantuuko itestään? Kuinka kaikki vanhat öljyt pois ja uudet tilalle?
Sille on ihan oma öljy, löytyy mm. Motonetistä.
Vaihto on helppo:
paluulinjasta lasket koneen käydessä öljyt johonkin astiaan niin kauan, että sieltä tulee puhdasta öljyä, sitten putki kiinni säiliöön ja määrän tarkistus.
Juu, ilmaantuu.
Jos tasonsäädöllä varustetun auton perän korkeutta laskee matalemmilla jousen yläpään kumeilla niin tarviiko 4-pyöräsuuntausta vai muuttuuko kulmat ollenkaan?
jjk300td kirjoitti:Jos tasonsäädöllä varustetun auton perän korkeutta laskee matalemmilla jousen yläpään kumeilla niin tarviiko 4-pyöräsuuntausta vai muuttuuko kulmat ollenkaan?
tänään tuli vaihdettua kans omaan farkkuun noi painekammiot.. kl varaosista tuli osat ja on muuten samat osat ku motonetis eli "febi bilstein". tuli kyl tosi hyvä tosta takapäästä.. ei pompota enää..