muutoskatsastus c280.....c36???
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
muutoskatsastus c280.....c36???
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3475754
kertokaapa miten tuossa käy kun menee muutoskatsastamaan?
taitaa tulla lisä veroa ja kunnolla?
ihan mielenkiinnosta, en ole ostamassa.
jos jonkun foorumilaisen auto niin tämä ei ole v****lua vaan rehellisesti mielenkiintoa muutoskatsastuksia kohtaan....
kertokaapa miten tuossa käy kun menee muutoskatsastamaan?
taitaa tulla lisä veroa ja kunnolla?
ihan mielenkiinnosta, en ole ostamassa.
jos jonkun foorumilaisen auto niin tämä ei ole v****lua vaan rehellisesti mielenkiintoa muutoskatsastuksia kohtaan....
siinä mitään veroja mene tai muitakaan yllätysmaksuja tule, jos kaikki tekniikka tosiaan on siirretty C36 mallista, eikä niitä prosentteja pitäis yli 50 tulla tuossa "päivityksessä"... muutoskatsastus maksaa jonkun satasen, niin sitten olis virallinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
napa kirjoitti:siinä mitään veroja mene tai muitakaan yllätysmaksuja tule, jos kaikki tekniikka tosiaan on siirretty C36 mallista, eikä niitä prosentteja pitäis yli 50 tulla tuossa "päivityksessä"... muutoskatsastus maksaa jonkun satasen, niin sitten olis virallinen...
ok. tuo muutos-% just kiinnosti että tuleeko noinkin isosta osavaihdosta jo yli 50%....
mistä noita %:ja löytyy.....kiinnostaisi hieman noin tulevaisuutta odotellen.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
thanks, tuossa tulikin jo seuraavaan lisäkysymykseen vastaus (mp) samalla.napa kirjoitti:http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf
noita pikaisesti lukien tuo c280...c36 vaihto mennee katsastuksesta helposti läpi....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Jarruista, vöistä jne. ei tule prosentteja, koska ovat turvallisuuteen olennaisesti liittyviä. Ilmeisesti näin on päätetty, ettei niistä tingittäisi prosenttisodassa. Ts. jarrut saa vaihtaa parempiin ilman "sanktioita", vaikkei esim. tehokkaamman tekniikan vaihto sitä edellytäisikään. Itellä 190E:ssä 25,5%, vaihettu kone, loota, perä, vakaajat, jouset ja maski, plus ne jarrut.
jep, turvallisuus varusteet on käytännössä pois prosenteista, jos niistä ei halua niitä... usein niistä kuitenkin merkitään automaattisesti niitä prosentteja
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
nyt en enää 100% varmasti muista, kuinka me siinä vähäpäästöisen sierran kohdalla todistettiin se moottorin alkuperä... vai menikö se vain tosiaan niin, että sanottiin sen olevan alunperin ford scorpio cosworth autosta lähtöisin jarrujen kanssa siinä piti hakea jos jonkinlaista lappoa, mutta tuo kone tais mennä ihan näyttämällä sen scorpion saksalaista rekisteriotetta, josta siis napattiin se teho (206 hp)...Sergey kirjoitti:mites toi moottorin todistaminen menee jos ei voida näyttää toteen että moottori on just tietystä autosta? vai riittääkö moottorin numero todisteeks?
nimim. "Juu tää o iha orkkis C36 moottori"
moottorin numerollahan se kone pitäis pystyä helposti todistamaan, että mikä/mistä se on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuontiauton osanvaihtoprosentti on 30%. Toivotaan että on suomiauto pohjana.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
ai saatana, olikos näissä vielä tälläinen pykäläkin ja koskeeko tuo 30% sääntö kaikkia tuontiautoja (tuotu maahan esim. -91 vuonna), vai vasta näitä autovero uudistuksen jälkeen tuotujaHuikko kirjoitti:Tuontiauton osanvaihtoprosentti on 30%. Toivotaan että on suomiauto pohjana.
edit: onneksi Tctic paljasti jo nykytilanteen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Onko näin jos tuo muutos autoon on tehty ennen lakimuutosta?
En tästä tiennytkään että tuo on poistunut. Koskahan se on tapahtunut? Tämä helpottaa muutamaa avoautoprojektia huomattavasti eteenpäin.
En tästä tiennytkään että tuo on poistunut. Koskahan se on tapahtunut? Tämä helpottaa muutamaa avoautoprojektia huomattavasti eteenpäin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Ketjun aloittajalle semmoista mietittävää, että kun noita aitojakin löytyy lähes samaan rahaan niin kannattaako ostaa korinvaihtoautoa.
Suomessa semmoisesta on kokemuksen mukaan hankalaa päästä eroon.
Vanha "ai tää on joku korinvaihtovessa" istuu tosi tiukassa suomalaisissa.
Suomessa semmoisesta on kokemuksen mukaan hankalaa päästä eroon.
Vanha "ai tää on joku korinvaihtovessa" istuu tosi tiukassa suomalaisissa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
No eihän ne muuta siitä koneesta puusilimillään ees nää. Itellä riitti ku oli numero luettavissa ja taulukkokirjan kopio josta moottorin tiedot selevis. Koneessahan voi sisällä olla vaikka Wisecoa ja rietasta nokkaa.Sergey kirjoitti:mites toi moottorin todistaminen menee jos ei voida näyttää toteen että moottori on just tietystä autosta? vai riittääkö moottorin numero todisteeks?
nimim. "Juu tää o iha orkkis C36 moottori"
Kannattaako tuota alkaa muutoskatsastelemaan jos kerran on jo kilvissä "wanna be" C36 mallina ?
Hyvä huomio että oikeitakin alkaa saamaan suunnilleen samaan hintaan mutta kunto voi olla huonompi. Ihan noin paljoa en maksaisi..
Tuon 3.6 putken koneen päälltä ehkä ottaisin pois.. ja tavallinen kansanmalli tilalle. Mersuja tunteva katsastusmies ei ehkä heti sitten tartu pikku yksityiskohtiin. ja sarjanumerohan sen jo todiistaa että ei ole se miltä näyttää
Hyvä huomio että oikeitakin alkaa saamaan suunnilleen samaan hintaan mutta kunto voi olla huonompi. Ihan noin paljoa en maksaisi..
Tuon 3.6 putken koneen päälltä ehkä ottaisin pois.. ja tavallinen kansanmalli tilalle. Mersuja tunteva katsastusmies ei ehkä heti sitten tartu pikku yksityiskohtiin. ja sarjanumerohan sen jo todiistaa että ei ole se miltä näyttää
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Ei naurata ajaa vaikka vahingossa jonkun yli tuommoisella.
Tuohan on käytännössä "tieliikenteeseen hyväksymätön ajoneuvo" jonka käytöstä suomessa saa noin 126 kertaa kovemman rangaistuksen kuin esim raiskauksesta tai jostain muusta lievähköstä rikkeestä.
Vakuutusyhtiöt osaavat nykyään jo luistella vastuistaan jos löytävät porsaanreiän, tuon kanssa se ei ole edes kovin vaikeaa.
Kyllä tuo ehdottomasti kannattaa muutoskatsastaa jos aikoo ostaa. Muutoskatsastus taitaa olla noin 36 euroa. Ota yhteyttä myyjään ja kysele ensin kuinka läpihuutojuttu se on olisi muutoskatsastaa, sitten sanot että maksat 40€ enemmän kun ensin muutoskatsastaa sen.
Tuohan on käytännössä "tieliikenteeseen hyväksymätön ajoneuvo" jonka käytöstä suomessa saa noin 126 kertaa kovemman rangaistuksen kuin esim raiskauksesta tai jostain muusta lievähköstä rikkeestä.
Vakuutusyhtiöt osaavat nykyään jo luistella vastuistaan jos löytävät porsaanreiän, tuon kanssa se ei ole edes kovin vaikeaa.
Kyllä tuo ehdottomasti kannattaa muutoskatsastaa jos aikoo ostaa. Muutoskatsastus taitaa olla noin 36 euroa. Ota yhteyttä myyjään ja kysele ensin kuinka läpihuutojuttu se on olisi muutoskatsastaa, sitten sanot että maksat 40€ enemmän kun ensin muutoskatsastaa sen.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
tai ajaa kolari ylipäätään...Huikko kirjoitti:Ei naurata ajaa vaikka vahingossa jonkun yli tuommoisella.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."