muutoskatsastus c280.....c36???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

muutoskatsastus c280.....c36???

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/3475754

kertokaapa miten tuossa käy kun menee muutoskatsastamaan?
taitaa tulla lisä veroa ja kunnolla?

ihan mielenkiinnosta, en ole ostamassa.

jos jonkun foorumilaisen auto niin tämä ei ole v****lua vaan rehellisesti mielenkiintoa muutoskatsastuksia kohtaan....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

siinä mitään veroja mene tai muitakaan yllätysmaksuja tule, jos kaikki tekniikka tosiaan on siirretty C36 mallista, eikä niitä prosentteja pitäis yli 50 tulla tuossa "päivityksessä"... muutoskatsastus maksaa jonkun satasen, niin sitten olis virallinen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:siinä mitään veroja mene tai muitakaan yllätysmaksuja tule, jos kaikki tekniikka tosiaan on siirretty C36 mallista, eikä niitä prosentteja pitäis yli 50 tulla tuossa "päivityksessä"... muutoskatsastus maksaa jonkun satasen, niin sitten olis virallinen...

ok. tuo muutos-% just kiinnosti että tuleeko noinkin isosta osavaihdosta jo yli 50%....
mistä noita %:ja löytyy.....kiinnostaisi hieman noin tulevaisuutta odotellen.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

thanks, tuossa tulikin jo seuraavaan lisäkysymykseen vastaus (mp) samalla.

noita pikaisesti lukien tuo c280...c36 vaihto mennee katsastuksesta helposti läpi....
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jarruista, vöistä jne. ei tule prosentteja, koska ovat turvallisuuteen olennaisesti liittyviä. Ilmeisesti näin on päätetty, ettei niistä tingittäisi prosenttisodassa. Ts. jarrut saa vaihtaa parempiin ilman "sanktioita", vaikkei esim. tehokkaamman tekniikan vaihto sitä edellytäisikään. Itellä 190E:ssä 25,5%, vaihettu kone, loota, perä, vakaajat, jouset ja maski, plus ne jarrut.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jep, turvallisuus varusteet on käytännössä pois prosenteista, jos niistä ei halua niitä... usein niistä kuitenkin merkitään automaattisesti niitä prosentteja :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mites toi moottorin todistaminen menee jos ei voida näyttää toteen että moottori on just tietystä autosta? vai riittääkö moottorin numero todisteeks?

nimim. "Juu tää o iha orkkis C36 moottori"
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Eikös se oo ihan sama, että onko siellä joko fiiatin, ooppelin tahi mersun kone. Jos herroja alkaa epäilyttämään teho, niin senhän pitäisi penkissä selvitä..??
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

auto on ii uus että se tarttee päästötodistuksen :arrow: siksi kysyn ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:mites toi moottorin todistaminen menee jos ei voida näyttää toteen että moottori on just tietystä autosta? vai riittääkö moottorin numero todisteeks?

nimim. "Juu tää o iha orkkis C36 moottori"
nyt en enää 100% varmasti muista, kuinka me siinä vähäpäästöisen sierran kohdalla todistettiin se moottorin alkuperä... vai menikö se vain tosiaan niin, että sanottiin sen olevan alunperin ford scorpio cosworth autosta lähtöisin :roll: jarrujen kanssa siinä piti hakea jos jonkinlaista lappoa, mutta tuo kone tais mennä ihan näyttämällä sen scorpion saksalaista rekisteriotetta, josta siis napattiin se teho (206 hp)...

moottorin numerollahan se kone pitäis pystyä helposti todistamaan, että mikä/mistä se on...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
umppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 24.08.2010 09:01
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja umppo »

Itse kävin vastaavanlaisessa tapauksessa kyselee konttorilta siellä ois pitäny olla tekniikan alkuperäisen auton rekisteri ote tai kopio siitä :shock: Näin siis savonlinnassa...
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tuontiauton osanvaihtoprosentti on 30%. Toivotaan että on suomiauto pohjana.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Huikko kirjoitti:Tuontiauton osanvaihtoprosentti on 30%. Toivotaan että on suomiauto pohjana.
Ei pidä enää paikkansa, sama 50% on niilläkin nykyään.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:Tuontiauton osanvaihtoprosentti on 30%. Toivotaan että on suomiauto pohjana.
ai saatana, olikos näissä vielä tälläinen pykäläkin :shock: ja koskeeko tuo 30% sääntö kaikkia tuontiautoja (tuotu maahan esim. -91 vuonna), vai vasta näitä autovero uudistuksen jälkeen tuotuja :roll:

edit: onneksi Tctic paljasti jo nykytilanteen...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Huikko kirjoitti:Tuontiauton osanvaihtoprosentti on 30%. Toivotaan että on suomiauto pohjana.
Ei ole ollut tuo voimassa enää moneen vuoteen, taisi samalla muuttua kun prosentit meni uusiksi ja kanta-auton tarkastus poistui.

Edit: hidas olin
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Onko näin jos tuo muutos autoon on tehty ennen lakimuutosta?

En tästä tiennytkään että tuo on poistunut. Koskahan se on tapahtunut? Tämä helpottaa muutamaa avoautoprojektia huomattavasti eteenpäin.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mullekin tuo tieto oli uutta. ja käsitykseni mukaan raja oli 34%. tästä syystä monet ruotsin muutosautot ei ole kelvanneet vaikka prosentteja ei ole ollut kuin vajaa 40... vanhan systeemin mukaan siis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ketjun aloittajalle semmoista mietittävää, että kun noita aitojakin löytyy lähes samaan rahaan niin kannattaako ostaa korinvaihtoautoa.

Suomessa semmoisesta on kokemuksen mukaan hankalaa päästä eroon.
Vanha "ai tää on joku korinvaihtovessa" istuu tosi tiukassa suomalaisissa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

puhumattakaan laittomasta sellaisesta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sergey kirjoitti:mites toi moottorin todistaminen menee jos ei voida näyttää toteen että moottori on just tietystä autosta? vai riittääkö moottorin numero todisteeks?

nimim. "Juu tää o iha orkkis C36 moottori"
No eihän ne muuta siitä koneesta puusilimillään ees nää. Itellä riitti ku oli numero luettavissa ja taulukkokirjan kopio josta moottorin tiedot selevis. Koneessahan voi sisällä olla vaikka Wisecoa ja rietasta nokkaa.
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

pikku ot väliin, jos kerran kone on ollu irrallaan niin ois varmaan pikkusen voinnu siistiä tota konetta ja maalata vaikka joitakin pisteosia...itellä pisti silmään heti noista kuvista törkynen kone!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Kannattaako tuota alkaa muutoskatsastelemaan jos kerran on jo kilvissä "wanna be" C36 mallina ? 8)

Hyvä huomio että oikeitakin alkaa saamaan suunnilleen samaan hintaan mutta kunto voi olla huonompi. Ihan noin paljoa en maksaisi..

Tuon 3.6 putken koneen päälltä ehkä ottaisin pois.. ja tavallinen kansanmalli tilalle. Mersuja tunteva katsastusmies ei ehkä heti sitten tartu pikku yksityiskohtiin. ja sarjanumerohan sen jo todiistaa että ei ole se miltä näyttää :D
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ei naurata ajaa vaikka vahingossa jonkun yli tuommoisella.

Tuohan on käytännössä "tieliikenteeseen hyväksymätön ajoneuvo" jonka käytöstä suomessa saa noin 126 kertaa kovemman rangaistuksen kuin esim raiskauksesta tai jostain muusta lievähköstä rikkeestä.

Vakuutusyhtiöt osaavat nykyään jo luistella vastuistaan jos löytävät porsaanreiän, tuon kanssa se ei ole edes kovin vaikeaa.

Kyllä tuo ehdottomasti kannattaa muutoskatsastaa jos aikoo ostaa. Muutoskatsastus taitaa olla noin 36 euroa. Ota yhteyttä myyjään ja kysele ensin kuinka läpihuutojuttu se on olisi muutoskatsastaa, sitten sanot että maksat 40€ enemmän kun ensin muutoskatsastaa sen.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mua ainaki naurattaa joka kerta kun ajan jonku yli, tulee niin hassun näköstä jäläkee. Maantiepizzaa!!!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:Ei naurata ajaa vaikka vahingossa jonkun yli tuommoisella.
tai ajaa kolari ylipäätään...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin