123 2.3 öljynpaine?!? <---Korjattu
123 2.3 öljynpaine?!? <---Korjattu
Miten sais 123 2.3 öljynpaineita hilattua ylöspäin? Painetta sais olla ajossa ja paikoillaan noin kilo enemmän? Justiinsa vaihdoin öljyt 10-40 mut ei helpannut, suodattimen vaihto on heti kun sellaisen saan käsiini.
Viimeksi muokannut mdc666, Pe 24.09.2010 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
no mitä ne paineet nyt on? ja onko mitattu todelliset paineet, vai ollaanko sen alkuperäsen mittarin antaman tiedon varassa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
miks niitä paineita tarvii saada ylöspäin? jos kone on kulunu, niin ei se kuluneisuus sillä poistu, että laittaa sinne vaikka 20w60 öljyt. paineet voi pikkasen nousta.
parhaiten paineet saa takas laakeroimalla koneen uudestaan. mutta en näe siinä mitään järkeä, jos auto tollain toimii, eikä koneessa ole mitään vikoja. harrastejutut sitten erikseen, niihin tehdään kaikkee järjetöntäkin.
parhaiten paineet saa takas laakeroimalla koneen uudestaan. mutta en näe siinä mitään järkeä, jos auto tollain toimii, eikä koneessa ole mitään vikoja. harrastejutut sitten erikseen, niihin tehdään kaikkee järjetöntäkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
laakerit ja uusi öljypumppu tuohon on ainut järkevä korjaus, kaikki muu on tehohengitystä/itsensä pettämistä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
onpas matalat paineet. ensimmäisenä tarkistaisin jollakin toisella mitarilla paineet. jos todellakin noin matalat, niin sitten alkaisin ihmetteleen konetta tarkemmin. voihan siellä valskata vaikka se öljynpaineen ylipaineventtiili. taikka sitten on ne laakerit jo vähän kilometrejä nähny.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Mersun paineista täydellisen tietämättömänä kerron kuitenkin amerikkalaisissa koneissa melko yleisesti käytetyn 60psi max eli 4.2kg/cm² ja tyhjäkäynnillä noin 1-1.5kg/cm².mdc666 kirjoitti:Kone kuumana ajossa (80km/h) paine on noin 2. paikoillaan noin 0.2 - 0.4.
Ja luotan tällä hetkellä orkkis mittariin koska kone kylmänä paine on tyhjäkäynnillä 1.5 ja ajossa tapissa 3+. Huolestuttaa vain ettei tule turhanpäiten rikottua komiaa peliä.
Matalaan öljynpaineeseen voi olla monia syitä mutta se todennäköisin on että kampiakselin ja -laakerointi kulunut hylkyrajalle eli koneremontti on tiedossa.
Re: 123 2.3 öljynpaine?!?
Vaihappas ihan ensimmäisenä kumminkin se suodatinmdc666 kirjoitti:... Justiinsa vaihdoin öljyt 10-40 mut ei helpannut, suodattimen vaihto on heti kun sellaisen saan käsiini.
Tukkeutunut suodatin voi aiheuttaa sen että öljyt juoksee varaventtiilistä ja paineet ei nouse.
123 2.3 öljynpaine
Kun saat sen suodattimen vaihdettua niin uskoisin paineiden nousevan selkeästi,tuntuu oleva ton konetyypin ominaisuus.
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Suodatin vaihdettu ja nyt toimii kuin junan vessa!!! Tyhjäkäynti paine 2 - 2.5 kone lämpimänä ja nostaa paineen kolmeen noin 1100 rpm
Off topic.
Ps. auton tuntevalle. Kävin säädättämässä ruiskua noin tuplaten isommalle (päästöjen mukaan) niin löytyivät laitumille päässeet hevoset takaisin talliin ja kulutus putosi roimasti. Nyt lähtee 40 - 60 km/h:sta kuin nato ohjus.
Off topic.
Ps. auton tuntevalle. Kävin säädättämässä ruiskua noin tuplaten isommalle (päästöjen mukaan) niin löytyivät laitumille päässeet hevoset takaisin talliin ja kulutus putosi roimasti. Nyt lähtee 40 - 60 km/h:sta kuin nato ohjus.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88