w124 250DT -92 ei nosta ahtoja tarpeeksi
w124 250DT -92 ei nosta ahtoja tarpeeksi
Eli kyseinen auto ei nosta ku 0.4 ahtoja ja normi on kai joku 0.8-1.0? Ja ilmamassamittarilta oli johto irti -> takas paikallee ei edelleenkää -> ilmaputki eli turbolta putsarille on halki ni voiko johtua siitä?
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Minkä näkösestä hukkaportti onkelmasta? ku tällä hetkellä hukkikselle ei mee mittää letkua, mistä siihe vois vetää? ja sitte ku kaikki alipaine hässäkät revitty vekee siitä egr:stä yms nii siihenhä se letku on johonni tullu..
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
garrettilaisia ainakin on ollu vakiona. oliskos tää jo sen verran uudehko laite, että hukkiksen ohjaus on alipaineella? jos on pakokaasun kierrätin, niin sitten ainakin on alipaineohjattu portti.
varmaan siinä hukkiksen ohjauksessa jotakin häikkää. esim. jos paineet nousee liian ylös, niin joku suojapiiri tms pistää ne nollille. ja vaikka ne on nollilla, niin silti kunnon kiihdytyksessä nousee sinne 0,3-0,4 baarin korville, kun hukkaportti on noissa niin pieni.
kaikkein helpoin on korjata, kun vaihtaa sinne paineohjatun kellon. ei tartte ihmetellä, että miks ei ahda ja olla selvittelemässä kaikkia ihme vikoja. toinen on, että selvittää sen, mistä johtuu, että järjestelmä ei anna hukkikselle oikeita käskyjä ja korjaa vian.
varmaan siinä hukkiksen ohjauksessa jotakin häikkää. esim. jos paineet nousee liian ylös, niin joku suojapiiri tms pistää ne nollille. ja vaikka ne on nollilla, niin silti kunnon kiihdytyksessä nousee sinne 0,3-0,4 baarin korville, kun hukkaportti on noissa niin pieni.
kaikkein helpoin on korjata, kun vaihtaa sinne paineohjatun kellon. ei tartte ihmetellä, että miks ei ahda ja olla selvittelemässä kaikkia ihme vikoja. toinen on, että selvittää sen, mistä johtuu, että järjestelmä ei anna hukkikselle oikeita käskyjä ja korjaa vian.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
se menee kait jollekkin solenoidille. solenoidiin tulee taas alipaine jostakin ja varmaan sähköjohto. sähköllä ohjataan, että millon se solenoidi antaa alipaineen virrata hukkaportin kellolle. tai jotenkin niin. en kauheesti ole perhtyny asiaan, mutta perinteisesti se menee jotenkin noin.Peltzi07 kirjoitti:Joo ainaki hukkiksessa näyttäs olevan paikka alipaine letkulle.. ja on egr eli sillohan se on. tuota noin mihinkähä tuosta hukkaportista pitäs se letku viijä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
kiitoksia vastauksista.. mistähä sitä vois saaha alipainekaavion että vois ruveta värkkäileen nuita letkuja paikallee ku pelaa tuolleenki kyllä mutta oikee tympii ku ei ahda yli 0.4 

Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Jotain päivitystä. Ahtopaineet nousee ny noin killoon ku vedin suoran alipaineen hukkaportille, eli koko ajan kiinni, nii mite se sitte jos vedän nuo alipaineet normaalisti sen laitoksen kautta että oikeaan aikaan aukasee yms nii minkä näkönen mötikkä se on ja mite liitetää?
Tuossa ku tuppaa olemaan takakontti täynnä kaikkia alipaine härpäköitä 


Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Ahtopaineen säätö on liitetty pakokaasujen takaisinkierrätykseen. Esim. jos kierrätys ei toimi, ilmamassamittari näyttää "väärää" ilmamäärää ohjainlaitteelle ja systeemi menee vikatilaan (=pitää hukkaportin auki).
Jos järjestelmästä puuttuu paljon komponentteja, ahtopaineohjatun ylipainekellon vaihtaminen alipainekellon paikalle lienee helpoin korjaus.
Jos järjestelmästä puuttuu paljon komponentteja, ahtopaineohjatun ylipainekellon vaihtaminen alipainekellon paikalle lienee helpoin korjaus.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Joo ilmamassamittarilla heitin etelään lentäviä sorsia ja egr tukittu ku ei tuon imusarjan pesun jälkee halluu ennää sammaa paskaa tuonne kierrättää
Joo rupeemma ehtiin paineohjattua hukkista!

Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!