Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
S211 Airmatic - Visit workshop
Minulla oli juuri samanlainen "ongelma" vuosi sitten Lapissa -25 pakkasessa. Parin seisontapäivän aikana perä putosi maahan, mutta kompura nosti sen heti auton käynnistyttyä oikeaan asentoon, eikä sen kummempaa. Mitään vikailmoitusta ei missään vaiheessa tullut, eikä sen koommin ole ongelmaa esiintynyt. Pienemmissä pakkasissa en ole ilmiötä huomannut.MarkoV kirjoitti:Mullahan oli kanssa toisen puolen persaus maassa kun auto oli seisonut pakkasessa kolme päivää. Mitään vikailmoituksia ei tullut. Yhden yön aikana on laskenut ainakin kerran sentin pari alemmaksi.Marko
Auto oli S211 -06 70000 ajettu.
Jussi
laitetaanpa tänne kyselyjä..mulla on samaa vikaa w220 ku pakkanen tippuu -20 nii auton keula aamuisin aivan tontissa,kun käynnistää niin lukee että warning car to low tai jotain mutta kun pari minuuttia käy niin homma okei eikä lämpimillä keleillä ole mitään häikkää?
joten onkohan palkeet loppu?
vai mikä?
joten onkohan palkeet loppu?
vai mikä?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Ei kai varsinaiset palkeet ole loppu jos ilmat vuotaa vain kylmällä? Ehkä joku liitoskin voi vuotaa vain kylmällä mutta veikkaisin venttiilejä. Ikävä tutkia vuotoja jos se tapahtuu vain kylmällä. Star testin sille tietenkin voisi lämpimässäkin tehdä.ahola kirjoitti:laitetaanpa tänne kyselyjä..mulla on samaa vikaa w220 ku pakkanen tippuu -20 nii auton keula aamuisin aivan tontissa,kun käynnistää niin lukee että warning car to low tai jotain mutta kun pari minuuttia käy niin homma okei eikä lämpimillä keleillä ole mitään häikkää?
joten onkohan palkeet loppu?
vai mikä?
oon jonku verran työn puolesta näitä samoja hommia tutkaillut paitsi että ne on ollu raskaan kaluston hommia,
mutta kun autossa ei perä laske vaan pelkästään keula,onko autossa joku 2 piiri systeemi että etu ja taka pää toimivat toisistaan riippumatta?
mutta kun autossa ei perä laske vaan pelkästään keula,onko autossa joku 2 piiri systeemi että etu ja taka pää toimivat toisistaan riippumatta?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Piirit
Seistessä jokainen tolppa on oma piirinsä. Jokaisessa tolpassa on oma venttiili, joka sulkeutuu kun pannaan parkkiin.ahola kirjoitti:mutta kun autossa ei perä laske vaan pelkästään keula,onko autossa joku 2 piiri systeemi että etu ja taka pää toimivat toisistaan riippumatta?
Kun auto jätetään, usein kuuluu suhinaa kun auto itsekseen laskee paineita pienemmäksi parkin ajaksi. Tämä vamaankin siksi, että jos tulee lämpimämpi ilma, niin ei paineet palkeissa nouse turhan suuriksi.
Kylmällä kumit palkeissa menee kovaksi ja ne on tiivistetty vain ilmanpaineella samaan tapaan kuin tubeless rengas vanteseen. Paine vain menee ilman jäähtyessä niin pieneksi, että saattaa senkin vuoksi falskata hiukan.
En olisi huolestunut, jos vain kylmällä laskeutuu alas.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Eikö tuo tule siitä kun auto laskee kompressorin käyntiaikaa, paine ei nouse odotetussa ajassa jolloin joko kompressori on loppu tai jossain niin iso vuoto että se kasvattaa paineen nousuaikaa liikaa?ahola kirjoitti:nyt kuitenki ku tänään starttasin niin lukee senkin jälkeen kun auto on noussut että visit workshop airmatic esp abs...
että hyvää uutta vuotta
Oletko käynyt ajamassa airmatic testin diagnoosilaitteella?
Hiukan OT, mutta tähän asti pitänyt paikkansa tuo kylmyysennuste.eerola kirjoitti:Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Onko tuo nyt off topikkia, suoraan liittyy autojen korjaamiseen. Mutta onko nämä etelän 20 asteen pakkaset keskimääräistä kylmempiä, eihän 30 astetta vielä vähän aikaa sitten ollut mitenkään erikoista vuodenvaihteessakaan. Taisi käydä yöllä -26:ssa mutta nytkin vaivaiset -13, kohta alkaa jo se prskln suolaloska roiskumaan.JP74 kirjoitti:Hiukan OT, mutta tähän asti pitänyt paikkansa tuo kylmyysennuste.eerola kirjoitti:Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste.juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Mulla nyt joka päivä auton apukuskin puoleinen takapää laskee tonttiin yön aikana. Eli pakkasta on ollut pidempään melkein se -20 ast. Mitään virheilmoituksia ei ole vielä tullut ja kompura nostaa perän ylös kun lyö auton tulille. Saa nähdä kun pakkaset vähän helpottaa, että vieläkö laskee alas. Kesällä/syksyllä tätä ei tehnyt.
Marko
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Voihan se olla, että jonkun venttiilin tiiveys on kylmänä (=jäykkänä) vähän vajavainen. Mistä seuraa, että perä laskee vähitellen. Tai että jossain on pieni roska välissä, joka aiheuttaa hidasta vuotamista.
Jos kulma ei kuitenkaan lösähdä nopeasti ja nousee taas ilman virheilmoituksia pumpun käynnistyessä, ei kannata huolestua liian kanssa.
Vaikka onhan tuollainen kosmeettinenkin vika Mersussa hieman nolo, etenkin kun se on kaikille erittäin helposti näkyvää sorttia.
Jos kulma ei kuitenkaan lösähdä nopeasti ja nousee taas ilman virheilmoituksia pumpun käynnistyessä, ei kannata huolestua liian kanssa.
Vaikka onhan tuollainen kosmeettinenkin vika Mersussa hieman nolo, etenkin kun se on kaikille erittäin helposti näkyvää sorttia.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su 17.01.2010 18:31
320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.
Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??
hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??
hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Tässä olis jonkinmoinen kompura Saksanmaalla airmatikiin jos joku tarvii
http://cgi.ebay.de/Mercedes-E-Klasse-W2 ... 3358c4ae34
http://cgi.ebay.de/Mercedes-E-Klasse-W2 ... 3358c4ae34
Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.pastori320CDI kirjoitti:320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.
Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??
hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Mikäli olisi pelkästä vuodosta kyse niin kompura pumppaisi ilmaa tarvittaessa taukoamatta, niin pitkään kunnes kompura hajoaa.
Yleensä nuo ilmaperät kannattaa korjauttaa heti, kun auton kulma tai koko perä alkaa yhden yön aikana laskemaan kunnolla, koska silloin on vuoto jossain ja se johtaa pikkuhiljaa myös kompuran lahoamiseen, kun se joutuu jatkuvasti työstämään ilmaa sinne lisää ajon aikana.
Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.
Lisäksi vikailmoja voi tulla kylmän pakkasyön jälkeen, jos akku alkaa olemaan vaihdon tarpeessa ja, kun kylmä ilma on ohuempaa ja perän paineet laskeneet sen takia ja käynnistäessä kompuran pitäisi täyttää "palkeet", mutta kompuran käyttöön ei riitäkään loppumassa olevasta akusta virtaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Korkeus
muistaakseni 20mmzepe kirjoitti:Hei asiantuntijat,
kuinka paljon tuo Airmatic nostaa auton korkeutta, eli hieman suuremmalle maavaralle olisi käyttöä hetkellisesti.
zepe
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Ja jos ei nosta tarpeeksi voi sitä perus asento säätää
ylemäs
ylemäs
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re:
Division kirjoitti:Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.pastori320CDI kirjoitti:320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.
Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??
hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Mikäli olisi pelkästä vuodosta kyse niin kompura pumppaisi ilmaa tarvittaessa taukoamatta, niin pitkään kunnes kompura hajoaa.
Yleensä nuo ilmaperät kannattaa korjauttaa heti, kun auton kulma tai koko perä alkaa yhden yön aikana laskemaan kunnolla, koska silloin on vuoto jossain ja se johtaa pikkuhiljaa myös kompuran lahoamiseen, kun se joutuu jatkuvasti työstämään ilmaa sinne lisää ajon aikana.
Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.
Lisäksi vikailmoja voi tulla kylmän pakkasyön jälkeen, jos akku alkaa olemaan vaihdon tarpeessa ja, kun kylmä ilma on ohuempaa ja perän paineet laskeneet sen takia ja käynnistäessä kompuran pitäisi täyttää "palkeet", mutta kompuran käyttöön ei riitäkään loppumassa olevasta akusta virtaa.
Miten paljon akulla on kompressorin toimintaan vaikutusta?
Itsellä ei meinaa välillä yön jälkeen nostaa perää ylös. Akku 6 vuotta vanha.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Re:
Ei kuulu laskea yön aikan, jos virtaa ei riitä ei kompura pumppa,280cdi_ep kirjoitti: Miten paljon akulla on kompressorin toimintaan vaikutusta?
Itsellä ei meinaa välillä yön jälkeen nostaa perää ylös. Akku 6 vuotta vanha.
jos akku 6vuotta vanha kannatta se vaihtaa uutten säästyy monelta harmilta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Nyt alkoi w220 oikea takapää oireilemaan oikein kunnolla. Menee reilussa puolessa tunnissa tonttiin, Starilla ajelin eilen tallissa jousitusta niin teki seuraavanlaista kun ajoin vasenta taka jousta tai etujousia ylös niin koko järjestelmän paine pysyi suht vakiona ja nousi tappiin. Heti kun ajoin oikeaa takajousta ylös niin romahti paine koko järjestelmässä. Muita jousia ajellessa nousi paineet maksimiin 11bar jolloin kompura pysähtyi.
Oikeaa takajousta ylös ajettaessa ei paine noussut kirveelläkään yli 8,2barin jousessa/järjestelmässä.
Tänään hain läheiseltä autopurkamolta käytetyn jousen kun kerran sellaine siellä oli kerran saatavilla ja voipi olla että oli turha ostos mutta ompahan nyt sitten varalla tulevaisuutta varten.
Nyt kuitenkin kysyisin miten tuo jousitus on reagoinut kun tuossa säiliössä/sen natsassa ollut vuoto onko oireet edellä kuvatunlaiset vai muullaiset. Vai onko nuo kuvatut oireet jouseen viittaavia? Star:in tiiviystestillä kaikki näytti olevan OK mutta jonnekin se ilmavuotaa.
Oikeaa takajousta ylös ajettaessa ei paine noussut kirveelläkään yli 8,2barin jousessa/järjestelmässä.
Tänään hain läheiseltä autopurkamolta käytetyn jousen kun kerran sellaine siellä oli kerran saatavilla ja voipi olla että oli turha ostos mutta ompahan nyt sitten varalla tulevaisuutta varten.
Nyt kuitenkin kysyisin miten tuo jousitus on reagoinut kun tuossa säiliössä/sen natsassa ollut vuoto onko oireet edellä kuvatunlaiset vai muullaiset. Vai onko nuo kuvatut oireet jouseen viittaavia? Star:in tiiviystestillä kaikki näytti olevan OK mutta jonnekin se ilmavuotaa.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Jousi vaihdettu ja taas pelittää niin kuin pitääkin. Todella helppo homma ko. toimenpide mutta sen verran alkoi nyppimään lattialla maaten ja polvillaan ollessa että nyt tuli tilattua 4-pilariautonostin keventimellä talliin. Et hintoihin tuli tuokin remontti kuiteskin vaikka ehjän osan purkamolta hain
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Tervehdys
Omassa s211 farkussa ei tu mitään ilmoituksia, mutta kuskinpuolelta perä on 40 mm alempana kuin toinen puoli, lokarin reunasta mitattuna .
Kyseessä siis Airmatic (489) . Ilmeisesti ainoastaan Starilla ajaen vois selvitää vian aiheuttajan , mutta viittais tietysti ilmajouseen.
Olisko Stari apua lähistöllä.
Omassa s211 farkussa ei tu mitään ilmoituksia, mutta kuskinpuolelta perä on 40 mm alempana kuin toinen puoli, lokarin reunasta mitattuna .
Kyseessä siis Airmatic (489) . Ilmeisesti ainoastaan Starilla ajaen vois selvitää vian aiheuttajan , mutta viittais tietysti ilmajouseen.
Olisko Stari apua lähistöllä.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
MB S124 300 TE-24 -92
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Korjattu
Otin ohjeitten mukaan yhteyttä Vexxxiin ja ajettiin Starilla testiajot. Mitään varsinaista vikaa tai isompaa vuotoa ei kuitenkaan löytynyt, kompurakin oli loistokunnossa , oli vaihdettu pari vuotta sitten. Paineet nousi testin mukaan varsin nopeasti. Auton historiaa tarkemmin tutkittuani huomasin että , oikea takatolppa oli uusittu entisen omistajan toimesta joku aika sitten. Voiko olla mahdollista , että olis pitänyt tehdä perän kalibrointi Starilla sen tolpan asennuksen jälkeen . Ainakaan mitään muuta ei tehty ja Airmaticci alkoi pelittään. Vai voiko olla niin, että siellä oli , joku venttiili jumissa ja se sitten Airmaticin testiajon aikana tai siitä johtuen alkoi toimimaan . Tärkeintä tietysti että homma pelittää. Kiitokset neuvoista DBFI:lle ja Vexxille korjauksesta. Staria kannattaa näköjään käyttää vianetsintään.
Otin ohjeitten mukaan yhteyttä Vexxxiin ja ajettiin Starilla testiajot. Mitään varsinaista vikaa tai isompaa vuotoa ei kuitenkaan löytynyt, kompurakin oli loistokunnossa , oli vaihdettu pari vuotta sitten. Paineet nousi testin mukaan varsin nopeasti. Auton historiaa tarkemmin tutkittuani huomasin että , oikea takatolppa oli uusittu entisen omistajan toimesta joku aika sitten. Voiko olla mahdollista , että olis pitänyt tehdä perän kalibrointi Starilla sen tolpan asennuksen jälkeen . Ainakaan mitään muuta ei tehty ja Airmaticci alkoi pelittään. Vai voiko olla niin, että siellä oli , joku venttiili jumissa ja se sitten Airmaticin testiajon aikana tai siitä johtuen alkoi toimimaan . Tärkeintä tietysti että homma pelittää. Kiitokset neuvoista DBFI:lle ja Vexxille korjauksesta. Staria kannattaa näköjään käyttää vianetsintään.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
MB S124 300 TE-24 -92
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.
Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?
Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.
Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?
Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Jos jousitus oikeassa korkeudessaan, vika voisi olla iskunvaimentimen sähköosassa.untuvikko kirjoitti:Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.
Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?
Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Re: S211 Airmatic - Visit workshop
Luin tänään vikakoodit Boschin KTS 200-laitteella. Antoi vikakoodin "5380 ilmakammion erotusventtiili, etuvas. Katkos". Tulkitse tuota nyt sitten.untuvikko kirjoitti:Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.
Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?
Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Tökin käsikopelolla ilmapusseja ja vaikuttivat kovilta.