W211 Halogen-to-Xenon OEM!?? Kokemuksia?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

W211 Halogen-to-Xenon OEM!?? Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Onko kukaan tehnyt ALKUPERÄIS osilla Xenon päivitystä W211:een? Eli mitä umpioiden lisäksi tarvitaan, Johtosarja? Asentotunnistimet? Ohjelmointi?

Jos jollakulla kokemuksia niin tänne vaan.

Idea siis se että saa katsastuksessakin hyväksytyt oikeasti toimimivat Xenonit. Ei siis "laita tarvike.." lätinää tähän kiitos. Laitan sitten sellaiset jos mikään muu ei onnistu (ja vaihdan varmaan autoa) Auton orkkis halogeenit on hieman pinttyneet joten uusien umpioden vaihto on jokatapauksessa edessä. Tässä nyt "samalla" saisi sitten ostaa ne Xenon-umpiot ja tehdä koko päivityksen vielä ennen talvea. Purkuautoja Suomesta alkaa jo aika hyvin löytyä ja monet vielä Avantgardeja tai Eleganceja joissa nämä xenonit jo vakiona..osia siis löytyy, mutta mitä tarvitaan? (Ja kyllä ne työkalut pysyy kädessä joten ei tavitse siitä huolehtia!)

Kiitos!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13206
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Halogen-to-Xenon OEM!?? Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti:Onko kukaan tehnyt ALKUPERÄIS osilla Xenon päivitystä W211:een? Eli mitä umpioiden lisäksi tarvitaan, Johtosarja? Asentotunnistimet? Ohjelmointi?

Jos jollakulla kokemuksia niin tänne vaan.

Idea siis se että saa katsastuksessakin hyväksytyt oikeasti toimimivat Xenonit. Ei siis "laita tarvike.." lätinää tähän kiitos. Laitan sitten sellaiset jos mikään muu ei onnistu (ja vaihdan varmaan autoa) Auton orkkis halogeenit on hieman pinttyneet joten uusien umpioden vaihto on jokatapauksessa edessä. Tässä nyt "samalla" saisi sitten ostaa ne Xenon-umpiot ja tehdä koko päivityksen vielä ennen talvea. Purkuautoja Suomesta alkaa jo aika hyvin löytyä ja monet vielä Avantgardeja tai Eleganceja joissa nämä xenonit jo vakiona..osia siis löytyy, mutta mitä tarvitaan? (Ja kyllä ne työkalut pysyy kädessä joten ei tavitse siitä huolehtia!)

Kiitos!
Olisi parempi jos joku kommentoisi kokemuksesta mutta osalistallasi et maininnut ohjausyksiköitä. Elegancessahan ei Xenonit ole vakiona mutta sillä ei niin väliä ole vaikka osat ottaisi Classicista jossa on xenonit.

Tuon ikäinen tarvitsee myös pesurit mikä teettää lisää töitä (yleensä pesureita ei ole valmiiksi vaikka ne saakin halogeenivaloihin).

Farmarissa täytyy olla taka-akselin asentotunnistin, en tarkistanut mutta varmaan normaali ohjainboxi valmiina. Etupään asentoanturit varmaan puuttuu. Kannattaa tehdä kotitöitä vähän EPC:n kanssa, mielellään vertaa Xenoneilla varustettua vastaavaa autoa omaan mutta omankin tiedoilla pärjää.

Tietenkin WISistä kannattaa katsoa kytkentäkaaviot niin pääsee perille miten osat kytketään.

MBenzNL olisi hyvä paikka osien hankinnalle, saisit varmasti kaikki tarpeelliset kamat kerralla mutta purkuautoista taas huomattavasti edullisemmin joten ei varmaan onnistu muutaman euron osan hankinnan varjolla teettää puutelistaa tuolla.

Pesureiden asennus ja johtosarjojen veto on varmaan työläin vaihe ja maailmalla noita ovat monet tehneet niin miksikäs ei sinulta onnistuisi kun selvästikin sopivaa kokemusta ja osaamista on.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pesurit autossa on joten se työvaihe säästyy. Mutta siis:

-Asentotunnistimet akseleihin + näiden johdotus?
-Valojen ohjauslaite?
-Umpiot

Pitäs siis melkeen paikallistaa Xenonein varustettu lähes purkamaton auto josta tutkia mitä tarvitsee ja nyppiä osat irti.

Umpioissahan on integroitu ballastit ja tasonsäätömoottori, joten asentotunnistimilta tuskin ihan mitään järjetöntä johtovyyhtiä lähtee?
Meneekö näiltä piuhat valojen ohjausboksiin vai suoraan umpioille? Osaako joku kuvailla (tai näyttää kuvaa) millainen laitos tuo ohjausboksi(t) on?

WIS:n + muut hilut saan ensi viikolla koneelle, joten pääsee vähän tutkimaan asiaa josko sieltä jopa löytyisi ohjeet tälle upgradelle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13206
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti:Pesurit autossa on joten se työvaihe säästyy. Mutta siis:

-Asentotunnistimet akseleihin + näiden johdotus?
-Valojen ohjauslaite?
-Umpiot

Pitäs siis melkeen paikallistaa Xenonein varustettu lähes purkamaton auto josta tutkia mitä tarvitsee ja nyppiä osat irti.

Umpioissahan on integroitu ballastit ja tasonsäätömoottori, joten asentotunnistimilta tuskin ihan mitään järjetöntä johtovyyhtiä lähtee?
Meneekö näiltä piuhat valojen ohjausboksiin vai suoraan umpioille? Osaako joku kuvailla (tai näyttää kuvaa) millainen laitos tuo ohjausboksi(t) on?

WIS:n + muut hilut saan ensi viikolla koneelle, joten pääsee vähän tutkimaan asiaa josko sieltä jopa löytyisi ohjeet tälle upgradelle.
Siis ohjainboxeja ei siinä mielessä ole integroitu valaisimiin kun ne ovat erillisiä varaosia mutta onhan ne kiinni lampuissa mitä varmaan tarkoitit (voisi olettaa tulevan lamppujen mukana jos ne autosta purkaa).
http://mb.neoriginal.ru/part/class/1/cc ... /subgr/175

Oletin että kyse olisi pre-faceliftistä mutta et tainnutkaan mainita minkä ikäisestä autosta on kyse. Tasonsäätö tulee faceliftissä CAN-väylältä suoraan lampuille. Vanhemmassa etu-SAMilta.

http://mb.neoriginal.ru/part/class/1/cc ... /subgr/215

WISissä ei ole varsinaista jälkiasennusohjetta xenoneille mutta tietenkin kaikki kytkentäkaaviot ja asennusohjeet joten niillä tiedoilla ja tarvittaessa EPC:n osatietoja käyttäen kaikki tarpeellinen onkin kasassa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jees, juuri niin siis Ballastit ovat irroitettavissa/vaihdettavissa, mutta ovat useimmissa esim. ebayssä myytävissä seteissä mukana, kuten myös tasonsäädön moottorit. Isännän Faceliftiin tuollainen juuri vaihdettiinkin jokin aikaa sitten.

Projektin kohteena auto on siis 1. Sarjan S211 eli vuosimallia -04, joten linkissäsi mainitut kikkareet siis pitäisi asentaa autoon. Nyt olisi hieno tietää onko näiden palikkojen välinen johtosarja vedetty auton sisältä vai pohjasta? Tietää vaan kuinka paljon joutuu purkamaan osia metsästettäessä.

Hyvällä säkällä tämähän voisi jopa onnistua..

Onkahan farkussa erilaiset "anturit" kuin sedanissa? Tahtoo kuitenkin olla suurimmaksi osaksi sedaneita nämä purkuautoa, vaikkakin pari poikkeustakin on..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13206
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti: Onkahan farkussa erilaiset "anturit" kuin sedanissa? Tahtoo kuitenkin olla suurimmaksi osaksi sedaneita nämä purkuautoa, vaikkakin pari poikkeustakin on..
Anturit on kyllä samat sedanissa ja farkussa, jos niitä vaan on sinne asennettu. Farkussahan on vakiona taka-akselin tasoanturi kun siinä on se tasonsäätö. Airmatic autossa olisi kaikki anturit (kaksi edessä, yksi takana) vaikka ei xenoneja olisikaan.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Eli käytännössä siis tuohon tarvitsee asentaa nuo etupään anturit 2kpl? + niiden johdot.. mitenkähän nuo saa toimimaan?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13206
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti:Eli käytännössä siis tuohon tarvitsee asentaa nuo etupään anturit 2kpl? + niiden johdot.. mitenkähän nuo saa toimimaan?
Versiokoodauksella auto ymmärtää että xenon-valot on asennettu. Tuon voi tehdä samalla kun valojen suuntaus tehdään.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Siten siis. Nyt vaan odottelemaan MBenzNL:ltä osalistaa, hyvin on palvelu pelannut vaikka sanoin että uudet umpiot "on jo minulla".. Muutenhan he myisivät siis sellaisetkin ja uusien OEM Hellojen hinta taitaa olla jossain 1200€-1500€ kieppeillä :shock: Katotaan nyt mitä he haluavat antureista johtoineen..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Ville V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 12.07.2010 14:07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ville V. »

Onko xenon päivitys projekti edennyt?
W211 E320 CDI airmatic -03
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re:

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Ville V. kirjoitti:Onko xenon päivitys projekti edennyt?
Samaa kyselee tässä mies Kiimingistä. Olis kaverin w211 sedani -05 vuodelta vailla bi-xenoneita. Uudet umpiot vois hommata, mutta anturi keulaan ainakin tarvitaan.
Mitä sille keskellä olevalle pitkien valojen umpiolle tapahtuu. Jääkö se sitten lisäpitkäksi?
Eikös Bi-xenoni polttimo ole aina päällä, kun autossa on valot. Läppä vaan polttimon edessä vaihtaa asentoa kun vaihdetaan pitkät päälle.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Halogen-to-Xenon OEM!?? Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Bi-xenoneilla ne apukaukovalot syttyvät ku laittaa pitkät päälle. Itellä autossa Bi-xenon (+ils) ja apukaukovaloissa jälkiasennus xenonit, ballasteissa on syttymisvirta rajoitettu. Onhan tuolla autolla nähäny ajella.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Vastaa Viestiin