Mercedes-Benz 190 vm86 ! amatöörille apua!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pakkis-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 12.10.2010 22:17

Mercedes-Benz 190 vm86 ! amatöörille apua!

Viesti Kirjoittaja Pakkis- »

Savuttaa todella paljon tyhjäkäynnillä ja kun menee pakoputken päähän haistelee ni ei ainakaan öljy haise tuntuu pikemminkin vesihöyryltä, mutta auto käy normaaliste eikä oo ajoakaan mitenkään haitannu. jäähdytysnestettä auto kyllä vie kohtalaisesti...

Eli missä vois olla vikaa ?
Kansipahvi menny ? vai voisko olla muuta ?
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

No se jäähdytysnestehän ei ole mitään kuluvaa tavaraa, jos ei alle vuoda niin kansipahvihan se tuurilla on, huonolla tuurilla koko kansi halki...
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Pakkis-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 12.10.2010 22:17

Viesti Kirjoittaja Pakkis- »

Ihmetyttää vaanse, että oon ajellu sillä kohta monta viikkoa, eikä mitenkään oo vaikuttanu kaikki kyllä toimii normaalisti, kaise pian sanoo sopimukses irti.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tai sitte ei. kaveri ajellu jo reilun vuoden vuotavalla kannentiivisteellä ja tankkaa vettä masiinaan pari, kolme litraa viikossa. aluks se oli tyyliin litran kuussa. ei se kyl hyvää tee koneelle...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aldrae
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 22.10.2010 20:11

Viesti Kirjoittaja Aldrae »

Saattaa toi tommoinen mennä pitkäänkin, kunhan ei öljyn sekaan mene, pumpun kautta voitelemaan jotain kampiakselin laakerointia. :)

Jos sitä tippa tai pari menee aina männän päälle niin se vaan tulee höyrynä pois, eikä se siitä mikskään mene.

Miltäs ne öljyt näyttää? Harmahtavaa on silloin jos on vettä seassa.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

tulee vaan mieleen et kannattaisko kattoo toi aika pian, vois selvitä vielä sen pahvin vaihdolla :wink: joku kaunis kerta se vesi onkin loppu, viimestään sillon kun lainaat autoos jollekin, ja sit on kansi sökö
ja pääsishän siinä eroon tosta veden lisäyksestäkin :shock:
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Pakkis-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 12.10.2010 22:17

Viesti Kirjoittaja Pakkis- »

Ei näyttäs ainakaan menevän, veet ja öljyt sekaisin kun tarkistin, ei ollu öljy sellase haalee väristä.
Mistä muusta tuollainen savuttaminen voisi johtua ?
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

laitas kintaas sinne pakarin päähän kun se höyryää ja maista sit onkos se makeaa :oops: niin siis se höyry, ei sun kintaas
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Pakkis-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 12.10.2010 22:17

Viesti Kirjoittaja Pakkis- »

Laitoin mercedeksen tossa äsken käymään ja ei savuttanut yhtään, tosin sit huomasin et mittaristoo pilkahti valo, että nesteet on taas vähissä. Avasin säiliön korkin ni sieltä tuli oikeen paineella nesteitä pihalle vaikka kuinka varovaisesti yritti avata, ja kuuluisko niitten kuplia siellä säiliössä ? Oon aivan pihalla kirjaimellisesti.
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pakkis- kirjoitti: Oon aivan pihalla kirjaimellisesti.
Älä välitä niin on kannentiivisteeski. :lol:
Pakkis-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 12.10.2010 22:17

Viesti Kirjoittaja Pakkis- »

Ilmeisesti, lisätään nestettä ja katsotaan kuin äijjän käy.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

joo, eiköhän tämä ole selvä peli...

ja puhdas vesihän ei itsessään ole kovin vaarallista koneelle, mutta pakkasnestettä kun pääsee öljyn sekaan, niin sitten on pian koko kone vainaa, hirttää laakerit kiinni ja se on sitten moro koko koneelle... vesi toimii sentään vielä voiteluaineenakin laakereissa, mutta glygoli tahmaa ne laakerit ja pian liuskat pyörii iloisesti kaulojen mukana, niin kauan kuin kone yleensä pyörii :P

eli jäähdytysnesteen hävikkiin pitää aina suhtautua vakavasti ja varsinkin jos siitä alkaa löytyä merkkejä öljyn joukosta, on parempi tehdä tilanne arvio, että olenko valmis uusimaan koko moottorin ja ajan niin kauan kuin kone toimii, vai uusinko vain tiivisteen, mutta hankin kyydin jostain muualta siihen asti, kunnes se on vaihdettu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hehe jooo ei se piä porista tollee, mennyttä kalua on paffi :(
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Pakkis-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 12.10.2010 22:17

Viesti Kirjoittaja Pakkis- »

Vettä lisätty, savutus alkaa taas. Siis selväpeli tiivistekaupoille ! Minähän en mersuani jätä tonne kaikenmaailman yöntimojen ja mokkamunien potkittavaksi !
Vastaa Viestiin