Ässän perä vinkuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Ässän perä vinkuu

Viesti Kirjoittaja mwessman »

W140 -ajokkini mittarissa 208 tkm ja nyssejovinkuu! Eli olen kuulevinani takapenkin alta ujellusta kun nopeus ylittää 100 km/h. Ja kun tämä on ainoa ääni muuten hiljaisessa autossa, alkaa asia pikkuhiljaa syömään miestä..

Onko arvon raatilaisilla käsitystä ujelluksen lähteestä, rattaat vai laakerit?

Perässä on öljyä.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: Ässän perä vinkuu

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mwessman kirjoitti:W140 -ajokkini mittarissa 208 tkm ja nyssejovinkuu! Eli olen kuulevinani takapenkin alta ujellusta kun nopeus ylittää 100 km/h. Ja kun tämä on ainoa ääni muuten hiljaisessa autossa, alkaa asia pikkuhiljaa syömään miestä..

Onko arvon raatilaisilla käsitystä ujelluksen lähteestä, rattaat vai laakerit?

Perässä on öljyä.
mutta onkos niitä öljyjä vaihettu sen kahesaantuhannen aikana :roll:
laita sinne perrään hda öljyt jos on tavallinen perä :wink: jos asd niin sitten ei se käy :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

mulla tuo perä ei äännä,mutta lonksuttaa..onkohan muuta ratkaisua kuin rueta etsimään toista perää..? :roll: Öljyt vaihdettu 10tkm sitten+jäykistysaine tuubi laitettu..ei vaikutusta..Vai voiko väljyys olla muualla kun kovassa kiihdytyksessä 1-2:selle perä hieman muljahtaa..joku pusla väljä..? Kilometrejä 280tkm.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Yli 200tkm ja tuskin on peräöljyjä koskaan vaihdettu.

Toinen äänen aiheuttaja voi olla kardaanin kannatinlaakeri.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

JanneVillePetteri kirjoitti:mulla tuo perä ei äännä,mutta lonksuttaa..onkohan muuta ratkaisua kuin rueta etsimään toista perää..? :roll: Öljyt vaihdettu 10tkm sitten+jäykistysaine tuubi laitettu..ei vaikutusta..Vai voiko väljyys olla muualla kun kovassa kiihdytyksessä 1-2:selle perä hieman muljahtaa..joku pusla väljä..? Kilometrejä 280tkm.
vaiha kaikki kumit sinne perrään, ne noteeraa sellasen vajjaa kaks sattaa ja peräpää on jämerä sen jälestä :wink: mites se kartaanin tukilaakeri, onko ehjä joskus se pellaa että vaihtaessa jytkähtää pohojaa vasten, harvemmin ne perän kumit on paskana :roll: tutki ny ensin se kartaanin kummi ja samalla sitten takapalkin ja tukivarsien kumin vaihto, alakaa takapää pyssyy kurissa :)
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Yli 200tkm ja tuskin on peräöljyjä koskaan vaihdettu.
Niimpä,omassa 124:ssa olen vaihtanut peräöljyt aina kun vaihteistonkin,eli 60000 välein. On se peräöljy aina ollut tummaa,ellei mustaa joka silleen ei tietenkään merkkaa mitään.Mutta ei se ole suuri vaiva eikä kustannus.
Mutta W140:n öljyjä en vielä ole vaihtanut,katsotaan sitten keväällä kun herätän Hänet talviunesta.
Minulle epäselvää Hänessä on vielä paljon,esim. onko se öljysäiliö joka on moottoritilassa vas. puolella muovin alla yhteydessä niihin takaiskareihin joihin menee putki yläpäähän? Vai perään,ellei niin mihin? Ja mitä öljyä perässä pitää olla? Purkit hydrauliikaöljyä ja öljyä ohjaustehostimeen tuli mukana. En tiedä miksi,ei mistään ainakan oo vuotanut mitään.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jsmaa kirjoitti:,esim. onko se öljysäiliö joka on moottoritilassa vas. puolella muovin alla yhteydessä niihin takaiskareihin joihin menee putki yläpäähän?
Jep.

600:ssa on tasonsäätö vakiona. Öljysäiliö liittyy siihen.

Ohjaustehostimen säiliö on sitten siinä koneen etuosassa keskellä muovin alla.
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Dodii, kysyin Vehon sediltä ja ne tarjos laakerivikaa. Kuuden laakerin osakokoelma kustantais Vehon tiskin yli ojennettuna 550 €. Jos joululoman uhrais moiseen projektiin. Mikäli itsellä menee sisu kaulaan, osaako arvon foorumi suositella sopivaa pajaa moiseen hommaan? Ja huokeamman laakerikaupan saa ilmiantaa myös.
Vastaa Viestiin