Ruostesuojaus Mb 270 cdi -01

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
zero123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 21.10.2010 18:31
Paikkakunta: Oulu

Ruostesuojaus Mb 270 cdi -01

Viesti Kirjoittaja zero123 »

Ostin Saksasta tuoden mb:n,,, kannattaako se viedä johonkin ruostesuojaukseen vai voiko sen tehdä itse ?

Onko kellään kokemuksia itse tehdystä ? millä aineilla ?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Käytä hakua, selviää paljon. Esim hakusanaksi ruostesuojaus.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...jos sitä ei ole suojattu aikaisemmin niin on suuri vaara että alle jää johonkin vähän alkavaa tai p.skaa :arrow: ja sitten se vasta muhiikin valmiiksi :evil: ...seuraa vaan pohjaa ja teet alkaville aina jotain :wink: ...joku öljy tms käsittely parempi :!:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ruostesuojaus Mb 270 cdi -01

Viesti Kirjoittaja Jolle »

zero123 kirjoitti:Ostin Saksasta tuoden mb:n,,, kannattaako se viedä johonkin ruostesuojaukseen vai voiko sen tehdä itse ?

Onko kellään kokemuksia itse tehdystä ? millä aineilla ?
Kannattaa, tai riippuu tietenkin että laitatko kiertoon parin vuoden päästä vai ajatko maailman tappiin :D
zero123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 21.10.2010 18:31
Paikkakunta: Oulu

Joo :))

Viesti Kirjoittaja zero123 »

cuuno kirjoitti::D ...jos sitä ei ole suojattu aikaisemmin niin on suuri vaara että alle jää johonkin vähän alkavaa tai p.skaa :arrow: ja sitten se vasta muhiikin valmiiksi :evil: ...seuraa vaan pohjaa ja teet alkaville aina jotain :wink: ...joku öljy tms käsittely parempi :!:
Näin vähän oli mielessä,,,mutta varmistelin kokeneimmilta mersumiehiltä :D Kiitos kaikille vastanneille,,,saa nähä mitä tärkeetä asiaa seuraavaksi sitte taas kyselen ku ei mulla oo mersua ennen ollut,,,
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

cuuno kirjoitti::D ...jos sitä ei ole suojattu aikaisemmin niin on suuri vaara että alle jää johonkin vähän alkavaa tai p.skaa :arrow: ja sitten se vasta muhiikin valmiiksi :evil: ...seuraa vaan pohjaa ja teet alkaville aina jotain :wink: ...joku öljy tms käsittely parempi :!:
Tää oli paljon käytetty kikka vielä 80 luvulla mutten lähtis kyl enää tänäpäivänä mitään öljyjä pohjaan ruiskimaan :lol:

Mikä vehje tarkemmin kyseessä? E, C vai joku muu?
zero123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 21.10.2010 18:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja zero123 »

Jolle kirjoitti:
cuuno kirjoitti::D ...jos sitä ei ole suojattu aikaisemmin niin on suuri vaara että alle jää johonkin vähän alkavaa tai p.skaa :arrow: ja sitten se vasta muhiikin valmiiksi :evil: ...seuraa vaan pohjaa ja teet alkaville aina jotain :wink: ...joku öljy tms käsittely parempi :!:
Tää oli paljon käytetty kikka vielä 80 luvulla mutten lähtis kyl enää tänäpäivänä mitään öljyjä pohjaan ruiskimaan :lol:

Mikä vehje tarkemmin kyseessä? E, C vai joku muu?
W203 270 CDI -01 elikkä C sarjalainen
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

C malli kun on kyseessä niin ehdotttomasti kannattaa :D
Kannattaa muuten syynätä aika tarkkaan ruosteet et vie maalattavaksi ekana ja sit vie tervattavaks.

Aika usein käy niin että ruosteet huomataan vasta kun auto otetaan työn alle :(
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Sulla näkyy olevan 01 et ruostuu vähän eri tavalla kun noi uudemmat (04->)

Eli kannattaa tarkistaa ovien alareunat ja sit lokasuojien kaaret, sieltä noi yleensä ruostuu ekana, yks arka paikka on kans takaoven jälkeinen ( se pieni) pala alhaalla. Takaluukku on kans aika arka eikä sitä tahdo aina huomata.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...muista jos jää ruostetta alle niin ei hyvä :evil: ...jos jää kuraa tai muuta likaa sama juttu :evil: ...itse en 01 autoa suojaisi vaan pitäisin pohjan puhtaana ja korjaisin alut mitä ajan kanssa tulee :wink:
Vastaa Viestiin