![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
W 211 E 500 vm. 2004
Vieläkin tarkennus: oliko virrat päällä kun 4-vuotias katseli autossa DVD:tä? Videoitahan voi katsella vaikka virrat olisi pois päältä ja auto sammuttaa laitteet ennen akun tyhjentymistä.kari v kirjoitti:Joo, poika katteli dvd:tä (4.v) ja enpä muistanut käydä tallissa tarkistamassa että kaikki on pois päältä...
Jäähän joitakin vikakoodeja muistiin mutta ei tuollaisten lataukseen liittyvien pitäisi jäädä eikä juuri noiden vikojen joista mittaristo kertoo. Joku SRS-vika voi jäädä päälle mutta se on ihan eri asia.kari v kirjoitti:Nyt on sitten uusi akku: 100/ 1000 eli pitäs olla potkua ja vaikka ohjekirja sanoo, että olis latauksessa ja hihnassa vikaa, niin erittäin hyvin lataa, 14.8 v, eli jättääkö tietokone tosiaan sellasenkin asian muistiin, joka on jo korjattU
Ei kaikki neuvo eri tavalla mutta riittää kun on parikin ristiriitaista ohjetta. Minusta tuohon on muutama ratkaisu, yksi on se että selvittää itselleen miten se auto oikeasti toimii ja millä konsteilla saa aikaan tuhoisia virtapiikkejä ja millä niitä pystyy välttämään. Toinen konsti on hakea foorumilta joku luotettava ja kokenut ekspertti kuten dealer ja seuraa vain hänen antamiaan ohjeita.kari v kirjoitti:Mites kun kaikkki neuvoo eri tavalla: 1. Ei saisi ladata akkua laturilla. 2. Ei saa laittaa apuvirralla käyntiin. 3. Vaihda aina uusi akku. 4. Akun vaihdon aikana korvaus virta toisesta akusta 5. Ei korvaus virtaa... Nyt on meikä poika ihan SEKAISIN....![]()
No sitähän tässä on yritetty etsiä, meinaa, oikeeta opastajaa...DBFI kirjoitti:Ei kaikki neuvo eri tavalla mutta riittää kun on parikin ristiriitaista ohjetta. Minusta tuohon on muutama ratkaisu, yksi on se että selvittää itselleen miten se auto oikeasti toimii ja millä konsteilla saa aikaan tuhoisia virtapiikkejä ja millä niitä pystyy välttämään. Toinen konsti on hakea foorumilta joku luotettava ja kokenut ekspertti kuten dealer ja seuraa vain hänen antamiaan ohjeita.kari v kirjoitti:Mites kun kaikkki neuvoo eri tavalla: 1. Ei saisi ladata akkua laturilla. 2. Ei saa laittaa apuvirralla käyntiin. 3. Vaihda aina uusi akku. 4. Akun vaihdon aikana korvaus virta toisesta akusta 5. Ei korvaus virtaa... Nyt on meikä poika ihan SEKAISIN....![]()
Ei kai peruskuljettajalle tarvitse sanoa minkä akun takia sinne korjaamolle pitää mennä.kari v kirjoitti:Onko isolla ja pienellä akulla erillainen vikanäyttö?, mulla näkyy vain akun kuva ja visit workshop punasella.
No mistä löydän tämän vikakoodin lukujutun? Jos tarkotat huoltamon läppäriä, tilasin juuri ajan Joensuun Mersu-huoltoon, siellä varmaan selviää, kiitos kaikille opastuksesta, terv. K.VDBFI kirjoitti:Ei kai peruskuljettajalle tarvitse sanoa minkä akun takia sinne korjaamolle pitää mennä.kari v kirjoitti:Onko isolla ja pienellä akulla erillainen vikanäyttö?, mulla näkyy vain akun kuva ja visit workshop punasella.
Jos kyse olisi tyhjästä akusta niin se viestihän olisi jotain "convenience functions switched off" joka häviää kun akkujen jännitteet nousevat riittävästi (ja molemmathan nousevat ajon aikana samaa tahtia kun ne on releelle rinnan kytketty).
Jos ei jotain vinkkiä ongelmaan tule niin tuota muutamaan kertaan ehdotettua vikakoodien lukua kannattaisi harkita.
Tarkoitin koodien lukua Star'illa kuten CDI203 heti ekassa vastauksessa tässä threadissa. Ja kuten samaisella asiantuntijalla on tapana sanoa, noita Stareja on muuallakin kuin Vehossa, useamman kuusen alla.kari v kirjoitti: No mistä löydän tämän vikakoodin lukujutun? Jos tarkotat huoltamon läppäriä, tilasin juuri ajan Joensuun Mersu-huoltoon, siellä varmaan selviää, kiitos kaikille opastuksesta, terv. K.V
Hyvä että ongelma ja syy selvisi eikä uusia osia tarvittu.kari v kirjoitti:No niin, kävin eilen kotipaikkakunnan korjaamolla, oli 1 tietokone, ei löytänyt vikaa(.meillä päin ei ole kyseisiä laitteita "joka kuusen alla")
Tänään kävin sitten oikeassa MB-huollossa ja asia selvis seuraavasti:
Ns. vika oli "akun ohjain laitteessa". Kun virrat oli tyhjentynyt, kyseinen laite oli nollautunut ja ilmoittanut paljon muitakin vikakoodeja. Toimenpiteenä oli ohjelmoida kyseinen laite. Lisäksi ohjelmoivat varmuudeksi vielä uuden "softan"koko tietokone järjestelmään ja nyt pelittää... Ja vielä tieto faktaa Veholta:
Akkua voi ladata ihan kotilaturilla milloin vaan ja antaa ja ottaa lisävirtaa. Lisäksi W 211 mallissa voi akun vaihtaa myös ilman ylläpitovirtaa eli ei mee ikkunat, ABS ym. sekasin. Mutta jos virrat jää päälle ja akku tyhjenee, niin silloin on ohjelmointi reissu tiedossa...
Tohon vaivaan löytyy tältäkin foorumilta pari ratkisuakari v kirjoitti:No niin, kävin eilen kotipaikkakunnan korjaamolla, oli 1 tietokone, ei löytänyt vikaa(.meillä päin ei ole kyseisiä laitteita "joka kuusen alla")