Vikakoodien nollaus
Vikakoodien nollaus
Oli yön virrat päällä ja akku tyhjä. Ladattu on ja kaikki toimii, mutta jätti koodit päälle.(näytössä: ensin 1 malfungtion ja napin painon jälkeen Wisit work shop ja akun kuva).Mitkäs on kokemukset vikakoodien nollauksesta, eli pystyykö ns. huoltoasema läppärillä poistamaan esim. akun varaus varoitus näytön vai pitääkö mennä Veholle? (ei oo kotikulmilla Vehoo)
W 211 E 500 vm. 2004
W 211 E 500 vm. 2004
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kannattaa hakeutua jonnekin *:rin piuhan päähän
niitä on muuallakin kuin vehossa
niitä on muuallakin kuin vehossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eipä se sitten taida ajelemalla poistua,
siis virrat oli jostain syystä jäänyt päälle?
siis virrat oli jostain syystä jäänyt päälle?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Vieläkin tarkennus: oliko virrat päällä kun 4-vuotias katseli autossa DVD:tä? Videoitahan voi katsella vaikka virrat olisi pois päältä ja auto sammuttaa laitteet ennen akun tyhjentymistä.kari v kirjoitti:Joo, poika katteli dvd:tä (4.v) ja enpä muistanut käydä tallissa tarkistamassa että kaikki on pois päältä...
Ei siitä akun tyhjäksi menosta pitäisi mitään korjaamolla nollattavaa koodia tulla ellei jotain mennyt rikki. Sekin on epätodennäköistä jos latasit akun laturilla eikä toisesta autosta virtaa syöttämällä (oikein tehtynä tuokin tietenkin OK).
Ohjekirjakin sanoo vain laturin hihnan syyksi tuohon vikailmoitukseen ja jos laturi oikeasti toimii niin olisi sen vikailmoituksen pitänyt hävitä. Tuo yksi vikailmoitusko siellä vain oli?
Nyt on sitten uusi akku: 100/ 1000 eli pitäs olla potkua ja vaikka ohjekirja sanoo, että olis latauksessa ja hihnassa vikaa, niin erittäin hyvin lataa, 14.2v, eli jättääkö tietokone tosiaan sellasenkin asian muistiin, joka on jo korjattU
Viimeksi muokannut kari v, Ti 02.11.2010 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäähän joitakin vikakoodeja muistiin mutta ei tuollaisten lataukseen liittyvien pitäisi jäädä eikä juuri noiden vikojen joista mittaristo kertoo. Joku SRS-vika voi jäädä päälle mutta se on ihan eri asia.kari v kirjoitti:Nyt on sitten uusi akku: 100/ 1000 eli pitäs olla potkua ja vaikka ohjekirja sanoo, että olis latauksessa ja hihnassa vikaa, niin erittäin hyvin lataa, 14.8 v, eli jättääkö tietokone tosiaan sellasenkin asian muistiin, joka on jo korjattU
Eiköhän siellä jotain vikaa ole mikä selviää vain Starilla lukemalla (jos ei muuta vikaa niin tuo vioista varoittava systeemi).
Ehkä vähän OT, mutta aihepiiriin löysästi liittyen: Kun ostin autoni Saksasta, se oli seissyt pitkään ja akku oli totaalisen kuollut. Se laitettiin käyntiin apuvirralla ja niinhän tuo lähti, kuin palmun alta. Mutta valoista ei pelannut, kuin etuparkit, takana ei edes vilkut. Myyjän piikkiin meni ohjausboksi sitten lopulta Mersun tehdashuollossa (Sindelfingen). Kuten myös uusi akku.
Olen pohtinut, olisiko tuo apuvirtakäynnistys tuhonnut sen boksin? Akun annettiin kyllä "latautua" hetki ennen käynnistystä, mutta eihän se ottanut vastaan yhtään mitään. Hetken käyttämisen jälkeen käänsin virrat pois ja takaisin päälle, mutta yksikään valo ei edes vilahtanut.
Vastaisuuden varalle olisi ihan hyvä tieto.
Olen pohtinut, olisiko tuo apuvirtakäynnistys tuhonnut sen boksin? Akun annettiin kyllä "latautua" hetki ennen käynnistystä, mutta eihän se ottanut vastaan yhtään mitään. Hetken käyttämisen jälkeen käänsin virrat pois ja takaisin päälle, mutta yksikään valo ei edes vilahtanut.
Vastaisuuden varalle olisi ihan hyvä tieto.
Ei kaikki neuvo eri tavalla mutta riittää kun on parikin ristiriitaista ohjetta. Minusta tuohon on muutama ratkaisu, yksi on se että selvittää itselleen miten se auto oikeasti toimii ja millä konsteilla saa aikaan tuhoisia virtapiikkejä ja millä niitä pystyy välttämään. Toinen konsti on hakea foorumilta joku luotettava ja kokenut ekspertti kuten dealer ja seuraa vain hänen antamiaan ohjeita.kari v kirjoitti:Mites kun kaikkki neuvoo eri tavalla: 1. Ei saisi ladata akkua laturilla. 2. Ei saa laittaa apuvirralla käyntiin. 3. Vaihda aina uusi akku. 4. Akun vaihdon aikana korvaus virta toisesta akusta 5. Ei korvaus virtaa... Nyt on meikä poika ihan SEKAISIN....
No sitähän tässä on yritetty etsiä, meinaa, oikeeta opastajaa...DBFI kirjoitti:Ei kaikki neuvo eri tavalla mutta riittää kun on parikin ristiriitaista ohjetta. Minusta tuohon on muutama ratkaisu, yksi on se että selvittää itselleen miten se auto oikeasti toimii ja millä konsteilla saa aikaan tuhoisia virtapiikkejä ja millä niitä pystyy välttämään. Toinen konsti on hakea foorumilta joku luotettava ja kokenut ekspertti kuten dealer ja seuraa vain hänen antamiaan ohjeita.kari v kirjoitti:Mites kun kaikkki neuvoo eri tavalla: 1. Ei saisi ladata akkua laturilla. 2. Ei saa laittaa apuvirralla käyntiin. 3. Vaihda aina uusi akku. 4. Akun vaihdon aikana korvaus virta toisesta akusta 5. Ei korvaus virtaa... Nyt on meikä poika ihan SEKAISIN....
Talvella mulla tuli molemmista akuista vika ilmotusta. Pikkuakun vaihdoin ja isolle en tehny mitään. Ei niistä mulle mitään vikailmotusta jääny ikuisix ajoix näytölle. Pikkuakussa oli 9.8V ja isossa jotain 11.5V. Isoakku ajossa latautu aina niin sitten auto ite sano, että nyt on virtaa ja saa penkinlämmittimetkin päälle. Pikkuakusta tuli aina se akun kuva näytölle ja SBC Hold unavailable. Sulla on varmaan jotain oikeesti rikki jos joka käynnistyksessä täysillä akuilla herjaa.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ei kai peruskuljettajalle tarvitse sanoa minkä akun takia sinne korjaamolle pitää mennä.kari v kirjoitti:Onko isolla ja pienellä akulla erillainen vikanäyttö?, mulla näkyy vain akun kuva ja visit workshop punasella.
Jos kyse olisi tyhjästä akusta niin se viestihän olisi jotain "convenience functions switched off" joka häviää kun akkujen jännitteet nousevat riittävästi (ja molemmathan nousevat ajon aikana samaa tahtia kun ne on releelle rinnan kytketty).
Jos ei jotain vinkkiä ongelmaan tule niin tuota muutamaan kertaan ehdotettua vikakoodien lukua kannattaisi harkita.
No mistä löydän tämän vikakoodin lukujutun? Jos tarkotat huoltamon läppäriä, tilasin juuri ajan Joensuun Mersu-huoltoon, siellä varmaan selviää, kiitos kaikille opastuksesta, terv. K.VDBFI kirjoitti:Ei kai peruskuljettajalle tarvitse sanoa minkä akun takia sinne korjaamolle pitää mennä.kari v kirjoitti:Onko isolla ja pienellä akulla erillainen vikanäyttö?, mulla näkyy vain akun kuva ja visit workshop punasella.
Jos kyse olisi tyhjästä akusta niin se viestihän olisi jotain "convenience functions switched off" joka häviää kun akkujen jännitteet nousevat riittävästi (ja molemmathan nousevat ajon aikana samaa tahtia kun ne on releelle rinnan kytketty).
Jos ei jotain vinkkiä ongelmaan tule niin tuota muutamaan kertaan ehdotettua vikakoodien lukua kannattaisi harkita.
Tarkoitin koodien lukua Star'illa kuten CDI203 heti ekassa vastauksessa tässä threadissa. Ja kuten samaisella asiantuntijalla on tapana sanoa, noita Stareja on muuallakin kuin Vehossa, useamman kuusen alla.kari v kirjoitti: No mistä löydän tämän vikakoodin lukujutun? Jos tarkotat huoltamon läppäriä, tilasin juuri ajan Joensuun Mersu-huoltoon, siellä varmaan selviää, kiitos kaikille opastuksesta, terv. K.V
No niin, kävin eilen kotipaikkakunnan korjaamolla, oli 1 tietokone, ei löytänyt vikaa(.meillä päin ei ole kyseisiä laitteita "joka kuusen alla")
Tänään kävin sitten oikeassa MB-huollossa ja asia selvis seuraavasti:
Ns. vika oli "akun ohjain laitteessa". Kun virrat oli tyhjentynyt, kyseinen laite oli nollautunut ja ilmoittanut paljon muitakin vikakoodeja. Toimenpiteenä oli ohjelmoida kyseinen laite. Lisäksi ohjelmoivat varmuudeksi vielä uuden "softan"koko tietokone järjestelmään ja nyt pelittää... Ja vielä tieto faktaa Veholta:
Akkua voi ladata ihan kotilaturilla milloin vaan ja antaa ja ottaa lisävirtaa. Lisäksi W 211 mallissa voi akun vaihtaa myös ilman ylläpitovirtaa eli ei mee ikkunat, ABS ym. sekasin. Mutta jos virrat jää päälle ja akku tyhjenee, niin silloin on ohjelmointi reissu tiedossa...
Tänään kävin sitten oikeassa MB-huollossa ja asia selvis seuraavasti:
Ns. vika oli "akun ohjain laitteessa". Kun virrat oli tyhjentynyt, kyseinen laite oli nollautunut ja ilmoittanut paljon muitakin vikakoodeja. Toimenpiteenä oli ohjelmoida kyseinen laite. Lisäksi ohjelmoivat varmuudeksi vielä uuden "softan"koko tietokone järjestelmään ja nyt pelittää... Ja vielä tieto faktaa Veholta:
Akkua voi ladata ihan kotilaturilla milloin vaan ja antaa ja ottaa lisävirtaa. Lisäksi W 211 mallissa voi akun vaihtaa myös ilman ylläpitovirtaa eli ei mee ikkunat, ABS ym. sekasin. Mutta jos virrat jää päälle ja akku tyhjenee, niin silloin on ohjelmointi reissu tiedossa...
Hyvä että ongelma ja syy selvisi eikä uusia osia tarvittu.kari v kirjoitti:No niin, kävin eilen kotipaikkakunnan korjaamolla, oli 1 tietokone, ei löytänyt vikaa(.meillä päin ei ole kyseisiä laitteita "joka kuusen alla")
Tänään kävin sitten oikeassa MB-huollossa ja asia selvis seuraavasti:
Ns. vika oli "akun ohjain laitteessa". Kun virrat oli tyhjentynyt, kyseinen laite oli nollautunut ja ilmoittanut paljon muitakin vikakoodeja. Toimenpiteenä oli ohjelmoida kyseinen laite. Lisäksi ohjelmoivat varmuudeksi vielä uuden "softan"koko tietokone järjestelmään ja nyt pelittää... Ja vielä tieto faktaa Veholta:
Akkua voi ladata ihan kotilaturilla milloin vaan ja antaa ja ottaa lisävirtaa. Lisäksi W 211 mallissa voi akun vaihtaa myös ilman ylläpitovirtaa eli ei mee ikkunat, ABS ym. sekasin. Mutta jos virrat jää päälle ja akku tyhjenee, niin silloin on ohjelmointi reissu tiedossa...
Mihinkähän faktaan tuo ohjelmointireissu mahtaa viitata tuosta kun virrat päällä pääsee akku tyhjenemään? Ei kai siellä sen vakavampaa voi olla kuin ohjauspyörän asentotunnistimen normitus, niiden tavallisten lisäksi?
Tuo "voi ottaa ja antaa lisävirtaa" tuntuu aika kevyeltä heitolta, toki pitää paikkaansa mutta väärin tehtynä saavat lisätöitä tuonne korjaamolle. Kysyitkö korjaavatko ilmaiseksi jos jotain kuitenkin menee rikki? Saattaisi vastaus vähän tarkentua.
Juu, näin mulle sanoi Joensuun Autotalo Hartikaisen huoltopäällikkö, että kyllä virtaa täytyy pystyä antamaan ja ottamaan, näin heillä tehdään.
Ja siitä ohjelmoinnista, kuulemma jos akku vaihdetaan ja virta-avain on pois otettuna ei tule ongelmia, mutta virta-avaimen päällejäädessä tämä"akun ohjauslaite" ei kuulemma ymmärrä tapahtumaa normaaliksi virran katkaisuksi., jää laite miettimään että mitähän virtaa ohjais kun ei ole mitä ohjata. tämä kyseinen laite sijaitsee farkussa takakontissa akun vieressä. Ennen ohjelmointia käytti laitteen töpselin irti ja sitten aloitti ohjelmoinnin. Seurasin vierestä, meni aika supsikkaasti ja loogisesti..
Ja siitä ohjelmoinnista, kuulemma jos akku vaihdetaan ja virta-avain on pois otettuna ei tule ongelmia, mutta virta-avaimen päällejäädessä tämä"akun ohjauslaite" ei kuulemma ymmärrä tapahtumaa normaaliksi virran katkaisuksi., jää laite miettimään että mitähän virtaa ohjais kun ei ole mitä ohjata. tämä kyseinen laite sijaitsee farkussa takakontissa akun vieressä. Ennen ohjelmointia käytti laitteen töpselin irti ja sitten aloitti ohjelmoinnin. Seurasin vierestä, meni aika supsikkaasti ja loogisesti..
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Tohon vaivaan löytyy tältäkin foorumilta pari ratkisuakari v kirjoitti:No niin, kävin eilen kotipaikkakunnan korjaamolla, oli 1 tietokone, ei löytänyt vikaa(.meillä päin ei ole kyseisiä laitteita "joka kuusen alla")
Todella helppo/vaivaton ja toinen hiukan vaivaa vaativa hiukan halvempi
ei oikeen kannatta mersua viedä paikkan(tuhlata aikaansa/rahoja)missä ei siihen tarkoitettua
testi vekotinta ja sen käytön halitsevaa henkilöä'
varsinkaan jos vika on hiukaakan
hankalampi
yleis testerit ei oikeen pelitä jos/kun joutuu pintaa syvemältä tonkimaan...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659