w126 seuraavaksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

w126 seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Olis plakkarissa yks 300SE w126 saksantuonti, alle 170 ajettu ja mielenkiinto heräs, mutta mitä muistettavaa kun käy katsomassa? En niinkään ruostepaikkoja kaipaa, enemmänkin jotain juttuja mitä mersumies tietää.

Myös mitenkä luotettava tuo vm 88 kutosen kone, onko kallis pitää? Bensaa se syö, se on varma mutta huoltokulut, vakuutukset ym?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pitäisin tärkeimpänä tsekkauksena juurikin ruostetta, ja takakontista katsottuna takalasin alapelti. Kato onko kannen etukulmassa, pakosarjan puolella S-kirjain stanssattuna. Silloin siinä on vahvempi nokka-akseli. Moottorissa ei juuri ihmeempiä, vanhemmiten KE-Jet voi kiusailla, mutta niinhän se oli sulla W201:ssäkin. Sekalainen kulutus 11-12 litrasta ylöspäin. Suodattimien hinnat ei järin kalliita.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

minä taas pitäisin tärkeimpänä tsekkauksena konetta... jos pellin alta ei löydy 8 sylinteriä, se kannattaa unohtaa :D 6 koneet on näiden pikkuautojen (w201, w124) koneita, w126 pitää olla kokonaisella koneella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

:D
Noniinno totta tuokin mutta kun mitä isompi kone niin sitä isommat huolet aina.
Mulle se teho ei oo tärkeintä, "Fast cars impress guys, Nice cars impress girls." :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eepi kirjoitti::D
Noniinno totta tuokin mutta kun mitä isompi kone niin sitä isommat huolet aina.
Mulle se teho ei oo tärkeintä, "Fast cars impress guys, Nice cars impress girls." :wink:
en minäkään tehoja ajattele, kun V8 konetta ajattelen w126 koppaan... lähinnä äänimaailmaa ja sitä yleistä fiilistä... miksi hankkia ns. "hinnat alkaen" malli, kun hinnoissa ei nykypäivänä enää kovin suurta eroa ole 300 ja 500 välillä :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

napa kirjoitti:...hinnoissa ei nykypäivänä enää kovin suurta eroa ole 300 ja 500 välillä :wink:
Kasikoneita myydään suhteessa halvemmalla, koska niitten myyntihinnan muodostuksessa yleensä otetaan huomioon myös kohtuuttoman kovat käyttökulut. Pienikoneiset ovat taas suhteessa korkeammala hinnalla juuri sen takia, kun käyttökulut ovat pienemmät.

Ainankaan minulla ei olisi varaa ajella W126:sella päivittäin, jos siellä olisi vielä kaksi mukia lisää juotettavana, vaikka monesti tehonpuutos tuntuukin.

Ja ei siellä sisällä torottaessa pahemmin kasikoneenkaan äänistä pääse nauttimaan. Useimmat ajamani W126:set nitisee ja natisee sisältä niinpaljon, että niitten äänien alle häviää kaikki moottorin äänet.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

Mesedesi kirjoitti:
napa kirjoitti:...hinnoissa ei nykypäivänä enää kovin suurta eroa ole 300 ja 500 välillä :wink:
Kasikoneita myydään suhteessa halvemmalla, koska niitten myyntihinnan muodostuksessa yleensä otetaan huomioon myös kohtuuttoman kovat käyttökulut. Pienikoneiset ovat taas suhteessa korkeammala hinnalla juuri sen takia, kun käyttökulut ovat pienemmät.

Ainankaan minulla ei olisi varaa ajella W126:sella päivittäin, jos siellä olisi vielä kaksi mukia lisää juotettavana, vaikka monesti tehonpuutos tuntuukin.

Ja ei siellä sisällä torottaessa pahemmin kasikoneenkaan äänistä pääse nauttimaan. Useimmat ajamani W126:set nitisee ja natisee sisältä niinpaljon, että niitten äänien alle häviää kaikki moottorin äänet.
Juurikin näin. Ja vakioputkilla äänet ovat hiljaiset ja vaatimattomat. Ja mersuissahan näin kuuluu ollakin, pörinäputkilla mersuja ei tarvitsisi kenenkään kyllä mennä raiskaamaan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

420 hyvä välimalli. Eikö tätä saanu viel 380 myös?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

eepi kirjoitti::D
Noniinno totta tuokin mutta kun mitä isompi kone niin sitä isommat huolet aina.
Mulle se teho ei oo tärkeintä, "Fast cars impress guys, Nice cars impress girls." :wink:


Eipä se nyt mun mielestä tuola 8 mukisella ne huolet lisäänny, vähä taitaa koneeseen mennä enemmän öljyä muuten kustannukset huoltojen kannalta niin lähellä toisiaan.... :roll: + kun tuo on niin "yksinkertaista" tekniikkaa näissä W126:ssa että pystyy vielä itte sitä helposttikkin ruuvata.... :D



Sergey kirjoitti: 420 hyvä välimalli. Eikö tätä saanu viel 380 myös?
Juu 380:en oli se pienin V8....
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kutosellakin pärjää, kiihdytyksessä kiva ääni! Pidä auto kunnossa äläkä sorru räpeltämään jotain teinivirityksiä nousukauden miljoonamersuun! Kyseessä on sen verran "karu" edustusauto, jonka tyylikkyys ja tietynlainen niukkuus katoaa samantien jos esimerkiksi lasit tummennetaan, autoa madalletaan jne.

JA oikea sisuta on veluuri :)

Tuossa muutama kuva kuumetta nostamaan

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

Tuning on ylipäätään lähinnä kirosana/ auton raiskausta tietoisesti, mutta nuo kuraläpät kyllä irrottaisin, ovat nimittäin järkyttävän näköiset :D
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mulsu kirjoitti:Tuning on ylipäätään lähinnä kirosana/ auton raiskausta tietoisesti, mutta nuo kuraläpät kyllä irrottaisin, ovat nimittäin järkyttävän näköiset :D
Niillähän on ihan hyvänlainen tarkoitus :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

Onhan noilla, mutta tuhoavat auton uljaat muodot aika tyylikkäästi.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Ere866 kirjoitti:Kutosellakin pärjää, kiihdytyksessä kiva ääni! Pidä auto kunnossa äläkä sorru räpeltämään jotain teinivirityksiä nousukauden miljoonamersuun! Kyseessä on sen verran "karu" edustusauto, jonka tyylikkyys ja tietynlainen niukkuus katoaa samantien jos esimerkiksi lasit tummennetaan, autoa madalletaan jne.

JA oikea sisuta on veluuri :)

Tuossa muutama kuva kuumetta nostamaan
Heh, puhut nyt ihan väärälle ihmiselle. :D Kattelin jo 17" 3osaisia AMG:ta ja kuvittelin ilmapusseja.
Vaikka sortuisin laittamaan sitä, teiniviritykset on aika kaukaata mun auton laittojen kannalta... :roll:

Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit.

Kyllähän toi hyväkuntoisena ja ryhdikkällä asennolla toki päätä kääntää...vain vannoituneita mersumiehiä. :roll: :wink:
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

kyllähän w126 saa aika makeen pelin pienelläkin laitolla,varsikin jos auto on yks värinen kokonaan,meinaan että puskurit kylkilistat on korinväriset niin tulee semmonen massiivinen ulkonäkö ja tontitus siihen päälle niin onhan se aika porno 8) vieläkö siihen lisää nätit huulivanteet missä et on kohillaan :shock: jos eepi meinaat hommata w126 niin hommaa kerralla v8 ja kaikilla mausteilla niin ei ala jälestäpäin harmittaa! w126 sec on sitte ihan omaa luokkaa 8)
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

"Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit."

Pakko kysyä, minkälainen se uudemman mallinen W126 on, jossa on ne paremmat penkit? Tai tarkoititko W140?
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Veluurit on tyylikkäintä sisutaa (tosin vain hyväkuntoisena) mitä mersuun saa. Kädelle hyvin lempeä ja mukavantuntuinen ja penkithän on tunnetusti jousitettu. Hyvin autenttinen ja arvokas istuin!

Seuraavasta oikeesta tilistä ostan valkosen 560-sel tummansinisillä veluureilla. Oi mikä herkku
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

maukkarinen kirjoitti:"Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit."

Pakko kysyä, minkälainen se uudemman mallinen W126 on, jossa on ne paremmat penkit? Tai tarkoititko W140?
Tarkoitin myöhempiä vuosimalleja joissa sit paremmat penkit.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

eepi kirjoitti:
maukkarinen kirjoitti:"Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit."

Pakko kysyä, minkälainen se uudemman mallinen W126 on, jossa on ne paremmat penkit? Tai tarkoititko W140?
Tarkoitin myöhempiä vuosimalleja joissa sit paremmat penkit.
w126:ssa penkkine muotoilu on ollut samanlainen koko mallin historian ajan. Vaihtoehtoja verhoilulle on käsittääkseni6 erilaista+coupen penkit mutta varsinaisesti penkin muotoilu on samanlainen kaikissa penkeissä
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kerroppas Ere ne kolme muuta vaihtoehtoa, kun minun mielessä ei ole kun peruskangas, veluuri ja nahka. Mitä ne kolme muuta mahtaavat olla?

Mutta täältäkin ääni veluurille.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3587472 vm.88
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3475813 vm. 90

Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
En tiedä, sit olen kuullut väärää tietoa tästä asiasta.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

eepi kirjoitti:Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
Taitaa olla w124:ssa samat penkit? Niissä ainaki nuo uudemmat on mukavammat istua ja onhan nuo pystytikkaukset nyt aika kammottavan näkösetkin. Veluurit taas on ihan omassa luokassa kammottavuuden suhteen :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2260
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...eikö ainakin 126 penkkeihin ollut saatavana buffalon nahka penkit tavallisten nahkojen lisäksi :wink: ...sitten mb-tex, veluuri, kangas :arrow: mutta mikä olisi kuudes sitten :?:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kappas, uudemmassa on Mandrus Emil vanteet. Olispa 2 ja 3 tuumaa leveemmät 8) mitä noita on haeskelut toisinaan niin uudemman mallin penkki on tosiaan pikkusen parempi. ero voi kyl johtua iästäkin mutta silti... ei oo niin hetekka ku toi vanhempi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

No pyh pah. Osta toi mun ässä. Voisin olla kiinnostunu jopa vaihdosta toho sun pikkaseen.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Mesedesi kirjoitti: Kasikoneita myydään suhteessa halvemmalla, koska niitten myyntihinnan muodostuksessa yleensä otetaan huomioon myös kohtuuttoman kovat käyttökulut. Pienikoneiset ovat taas suhteessa korkeammala hinnalla juuri sen takia, kun käyttökulut ovat pienemmät.

Ainankaan minulla ei olisi varaa ajella W126:sella päivittäin, jos siellä olisi vielä kaksi mukia lisää juotettavana, vaikka monesti tehonpuutos tuntuukin.
M103:sta ei ole kokemuksia (onneksi) mutta M104 ei käyttökuluiltaan juuri M117:sta eroa. Tehoa on suunnilleen samaa luokkaa, mutta viissatasella pääsee maantieajossa aavistuksen verran pienemmällä kulutuksella. M103 on vanha ja laiska eikä kuulu edustusautoon.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

eepi kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3587472 vm.88
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3475813 vm. 90

Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
En tiedä, sit olen kuullut väärää tietoa tästä asiasta.
Tuo penkki on käytännössä sama, nahan verhoilu ja muoto on vaan erilainen. Tuota nahkamallia on ollut saatavissa faceliftin jälkeen eli 85-->

Minun laskujen mukaan w126 penkinverhoiluvaihtoehdot ovat
-kangas
-veluuri
-mb-tex
-kaksi eri nahkaa /kuten yllämainitut
-alcatraz tms

+coupen vaihtoehdot
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin