w126 seuraavaksi?
w126 seuraavaksi?
Olis plakkarissa yks 300SE w126 saksantuonti, alle 170 ajettu ja mielenkiinto heräs, mutta mitä muistettavaa kun käy katsomassa? En niinkään ruostepaikkoja kaipaa, enemmänkin jotain juttuja mitä mersumies tietää.
Myös mitenkä luotettava tuo vm 88 kutosen kone, onko kallis pitää? Bensaa se syö, se on varma mutta huoltokulut, vakuutukset ym?
Myös mitenkä luotettava tuo vm 88 kutosen kone, onko kallis pitää? Bensaa se syö, se on varma mutta huoltokulut, vakuutukset ym?
Pitäisin tärkeimpänä tsekkauksena juurikin ruostetta, ja takakontista katsottuna takalasin alapelti. Kato onko kannen etukulmassa, pakosarjan puolella S-kirjain stanssattuna. Silloin siinä on vahvempi nokka-akseli. Moottorissa ei juuri ihmeempiä, vanhemmiten KE-Jet voi kiusailla, mutta niinhän se oli sulla W201:ssäkin. Sekalainen kulutus 11-12 litrasta ylöspäin. Suodattimien hinnat ei järin kalliita.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
minä taas pitäisin tärkeimpänä tsekkauksena konetta... jos pellin alta ei löydy 8 sylinteriä, se kannattaa unohtaa 6 koneet on näiden pikkuautojen (w201, w124) koneita, w126 pitää olla kokonaisella koneella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
en minäkään tehoja ajattele, kun V8 konetta ajattelen w126 koppaan... lähinnä äänimaailmaa ja sitä yleistä fiilistä... miksi hankkia ns. "hinnat alkaen" malli, kun hinnoissa ei nykypäivänä enää kovin suurta eroa ole 300 ja 500 välilläeepi kirjoitti:
Noniinno totta tuokin mutta kun mitä isompi kone niin sitä isommat huolet aina.
Mulle se teho ei oo tärkeintä, "Fast cars impress guys, Nice cars impress girls."
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kasikoneita myydään suhteessa halvemmalla, koska niitten myyntihinnan muodostuksessa yleensä otetaan huomioon myös kohtuuttoman kovat käyttökulut. Pienikoneiset ovat taas suhteessa korkeammala hinnalla juuri sen takia, kun käyttökulut ovat pienemmät.napa kirjoitti:...hinnoissa ei nykypäivänä enää kovin suurta eroa ole 300 ja 500 välillä
Ainankaan minulla ei olisi varaa ajella W126:sella päivittäin, jos siellä olisi vielä kaksi mukia lisää juotettavana, vaikka monesti tehonpuutos tuntuukin.
Ja ei siellä sisällä torottaessa pahemmin kasikoneenkaan äänistä pääse nauttimaan. Useimmat ajamani W126:set nitisee ja natisee sisältä niinpaljon, että niitten äänien alle häviää kaikki moottorin äänet.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Juurikin näin. Ja vakioputkilla äänet ovat hiljaiset ja vaatimattomat. Ja mersuissahan näin kuuluu ollakin, pörinäputkilla mersuja ei tarvitsisi kenenkään kyllä mennä raiskaamaan.Mesedesi kirjoitti:Kasikoneita myydään suhteessa halvemmalla, koska niitten myyntihinnan muodostuksessa yleensä otetaan huomioon myös kohtuuttoman kovat käyttökulut. Pienikoneiset ovat taas suhteessa korkeammala hinnalla juuri sen takia, kun käyttökulut ovat pienemmät.napa kirjoitti:...hinnoissa ei nykypäivänä enää kovin suurta eroa ole 300 ja 500 välillä
Ainankaan minulla ei olisi varaa ajella W126:sella päivittäin, jos siellä olisi vielä kaksi mukia lisää juotettavana, vaikka monesti tehonpuutos tuntuukin.
Ja ei siellä sisällä torottaessa pahemmin kasikoneenkaan äänistä pääse nauttimaan. Useimmat ajamani W126:set nitisee ja natisee sisältä niinpaljon, että niitten äänien alle häviää kaikki moottorin äänet.
eepi kirjoitti:
Noniinno totta tuokin mutta kun mitä isompi kone niin sitä isommat huolet aina.
Mulle se teho ei oo tärkeintä, "Fast cars impress guys, Nice cars impress girls."
Eipä se nyt mun mielestä tuola 8 mukisella ne huolet lisäänny, vähä taitaa koneeseen mennä enemmän öljyä muuten kustannukset huoltojen kannalta niin lähellä toisiaan.... + kun tuo on niin "yksinkertaista" tekniikkaa näissä W126:ssa että pystyy vielä itte sitä helposttikkin ruuvata....
Juu 380:en oli se pienin V8....Sergey kirjoitti: 420 hyvä välimalli. Eikö tätä saanu viel 380 myös?
- http://www.v-tuning.fi
Kutosellakin pärjää, kiihdytyksessä kiva ääni! Pidä auto kunnossa äläkä sorru räpeltämään jotain teinivirityksiä nousukauden miljoonamersuun! Kyseessä on sen verran "karu" edustusauto, jonka tyylikkyys ja tietynlainen niukkuus katoaa samantien jos esimerkiksi lasit tummennetaan, autoa madalletaan jne.
JA oikea sisuta on veluuri
Tuossa muutama kuva kuumetta nostamaan
Uploaded with ImageShack.us
JA oikea sisuta on veluuri
Tuossa muutama kuva kuumetta nostamaan
Uploaded with ImageShack.us
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Heh, puhut nyt ihan väärälle ihmiselle. Kattelin jo 17" 3osaisia AMG:ta ja kuvittelin ilmapusseja.Ere866 kirjoitti:Kutosellakin pärjää, kiihdytyksessä kiva ääni! Pidä auto kunnossa äläkä sorru räpeltämään jotain teinivirityksiä nousukauden miljoonamersuun! Kyseessä on sen verran "karu" edustusauto, jonka tyylikkyys ja tietynlainen niukkuus katoaa samantien jos esimerkiksi lasit tummennetaan, autoa madalletaan jne.
JA oikea sisuta on veluuri
Tuossa muutama kuva kuumetta nostamaan
Vaikka sortuisin laittamaan sitä, teiniviritykset on aika kaukaata mun auton laittojen kannalta...
Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit.
Kyllähän toi hyväkuntoisena ja ryhdikkällä asennolla toki päätä kääntää...vain vannoituneita mersumiehiä.
kyllähän w126 saa aika makeen pelin pienelläkin laitolla,varsikin jos auto on yks värinen kokonaan,meinaan että puskurit kylkilistat on korinväriset niin tulee semmonen massiivinen ulkonäkö ja tontitus siihen päälle niin onhan se aika porno vieläkö siihen lisää nätit huulivanteet missä et on kohillaan jos eepi meinaat hommata w126 niin hommaa kerralla v8 ja kaikilla mausteilla niin ei ala jälestäpäin harmittaa! w126 sec on sitte ihan omaa luokkaa
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
w126 500sec kesä pirssi!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Veluurit on tyylikkäintä sisutaa (tosin vain hyväkuntoisena) mitä mersuun saa. Kädelle hyvin lempeä ja mukavantuntuinen ja penkithän on tunnetusti jousitettu. Hyvin autenttinen ja arvokas istuin!
Seuraavasta oikeesta tilistä ostan valkosen 560-sel tummansinisillä veluureilla. Oi mikä herkku
Seuraavasta oikeesta tilistä ostan valkosen 560-sel tummansinisillä veluureilla. Oi mikä herkku
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Tarkoitin myöhempiä vuosimalleja joissa sit paremmat penkit.maukkarinen kirjoitti:"Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit."
Pakko kysyä, minkälainen se uudemman mallinen W126 on, jossa on ne paremmat penkit? Tai tarkoititko W140?
w126:ssa penkkine muotoilu on ollut samanlainen koko mallin historian ajan. Vaihtoehtoja verhoilulle on käsittääkseni6 erilaista+coupen penkit mutta varsinaisesti penkin muotoilu on samanlainen kaikissa penkeissäeepi kirjoitti:Tarkoitin myöhempiä vuosimalleja joissa sit paremmat penkit.maukkarinen kirjoitti:"Ja sori, ei aiheuttanut kuumetta, ei ikinä tuollaista sisustaa. Nahkaa edes sen tarvii olla, ja nyt kyllä tarvii päivitellä unelmia eli uudemmanmallinen missä paremmat penkit."
Pakko kysyä, minkälainen se uudemman mallinen W126 on, jossa on ne paremmat penkit? Tai tarkoititko W140?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3587472 vm.88
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3475813 vm. 90
Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
En tiedä, sit olen kuullut väärää tietoa tästä asiasta.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3475813 vm. 90
Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
En tiedä, sit olen kuullut väärää tietoa tästä asiasta.
Taitaa olla w124:ssa samat penkit? Niissä ainaki nuo uudemmat on mukavammat istua ja onhan nuo pystytikkaukset nyt aika kammottavan näkösetkin. Veluurit taas on ihan omassa luokassa kammottavuuden suhteeneepi kirjoitti:Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
M103:sta ei ole kokemuksia (onneksi) mutta M104 ei käyttökuluiltaan juuri M117:sta eroa. Tehoa on suunnilleen samaa luokkaa, mutta viissatasella pääsee maantieajossa aavistuksen verran pienemmällä kulutuksella. M103 on vanha ja laiska eikä kuulu edustusautoon.Mesedesi kirjoitti: Kasikoneita myydään suhteessa halvemmalla, koska niitten myyntihinnan muodostuksessa yleensä otetaan huomioon myös kohtuuttoman kovat käyttökulut. Pienikoneiset ovat taas suhteessa korkeammala hinnalla juuri sen takia, kun käyttökulut ovat pienemmät.
Ainankaan minulla ei olisi varaa ajella W126:sella päivittäin, jos siellä olisi vielä kaksi mukia lisää juotettavana, vaikka monesti tehonpuutos tuntuukin.
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Tuo penkki on käytännössä sama, nahan verhoilu ja muoto on vaan erilainen. Tuota nahkamallia on ollut saatavissa faceliftin jälkeen eli 85-->eepi kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/3587472 vm.88
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3475813 vm. 90
Uudemmassa näyttäis olevan ensinnäkin hienomman näköiset sekä varmaan mukavammat penkit.
En tiedä, sit olen kuullut väärää tietoa tästä asiasta.
Minun laskujen mukaan w126 penkinverhoiluvaihtoehdot ovat
-kangas
-veluuri
-mb-tex
-kaksi eri nahkaa /kuten yllämainitut
-alcatraz tms
+coupen vaihtoehdot
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975