602 nokkakeppi
602 nokkakeppi
onko vaparissa ja turbossa sama nokka? onko hiottamisesta kuin iso hyöty ahetussa. tarttis keksiä voimaa tohon rokki-ralli 190 meseen
Nostoa vaan enemmän ni sitte on hyöyä. Mutta kanavat paras hinkata kans. -> Venttiilit isoiks, ni siinä sitä sitte taas ollaan. 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
On sama nokka.
>>paljonko voi nostoa lisätä?
Riippuu miten syvälle on venttiili on uponnut tai upotettu kannessa, eli jos ne on jo kertaalleen koneistettu. Nostohan lisätään tietysti perusympyrää pienentämällä mikäli tehdään alkuperäisestä nokasta, jolloin venttiilin pää tulee ylemmäs ja hydraulisen nokan säätövara loppuu. Varminta on ottaa kansi pöydälle ja mitata paljonko sitä säätövaraa on.
Vähän reilu 11 mm on ehdoton maksimi, kun jouset pohjaavat ja venttiilin kumiin ottaa kiinni.
Suuremmat venttiilit -> mäntiä pitää/kannattaa jyrsiä, siellä on se pienenpieni upotus venttiiliä varten.
>>paljonko voi nostoa lisätä?
Riippuu miten syvälle on venttiili on uponnut tai upotettu kannessa, eli jos ne on jo kertaalleen koneistettu. Nostohan lisätään tietysti perusympyrää pienentämällä mikäli tehdään alkuperäisestä nokasta, jolloin venttiilin pää tulee ylemmäs ja hydraulisen nokan säätövara loppuu. Varminta on ottaa kansi pöydälle ja mitata paljonko sitä säätövaraa on.
Vähän reilu 11 mm on ehdoton maksimi, kun jouset pohjaavat ja venttiilin kumiin ottaa kiinni.
Suuremmat venttiilit -> mäntiä pitää/kannattaa jyrsiä, siellä on se pienenpieni upotus venttiiliä varten.
Lisää tietoa: www.skg.fi