w211 sbc- tai Airmatic-vika?
w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Terve,
Ajattelinpa heti kirjoittaa tänne arvon foorumilaisille, kun tuoossa autossani (W211 E320 cdi -05 aj.254tkm.) ilmeni ajon jälkeen outoa normaalista poikkeavaa käytöstä. Eli sbc-jarruista yleensä kuuluu auton sammuttamisen jälkeen surinaa tai ovet avatessa, niin tänään noin 100 km ajon jälkeen tuo surina ei meinannutkaan loppua sitten millään? Odotin ja odotin, että surina loppuisi ja lopulta ajattelin laittaa auton uudestaan käyntiin. Autoa käynnistettäessä jostain takaa tai keskeltä kuului outo kolina joka oli huomattavaa, mutta se loppui kuitenkin lähes heti auton käynnistämisen jälkeen. Surina kuului kuitenkin koko ajan vaikka auto oli käynnissä. Sammutin auton taas ja uusi käynnistys, sama kolina kuului heti käynnistämisen yhteydessä ja vähän aikaa jälkeen, mutta loppui melko nopeasti. Kun seuraavaksi sammutin auton myös tuo surina loppui. Käynnistin auton vielä kerran ja nyt toimi normaalisti eikä kolahdusta kuulunut.
Huomenna pitäisi lähteä aamulla töihin ja kieltämättä hieman jännittää että lettaako tuo nyt johonkin tien päälle? Kirjoitan huomenna aamulla, jos töihin pääsen tilanneraporttia.
Autossa löytyy myös airmatic, josta viime viikolla tuli kerran alustan vikailmoitus. Tuo vikailmoitus tuli muutaman kerran myös viime vuonna, mutta ei ole mitenkään oireillut koskaan eikä auto ole laksenut kenttään. Huollossa tehtiin viimeksi vuototesti, eikä ongelmia ollut.
Ajattelinpa heti kirjoittaa tänne arvon foorumilaisille, kun tuoossa autossani (W211 E320 cdi -05 aj.254tkm.) ilmeni ajon jälkeen outoa normaalista poikkeavaa käytöstä. Eli sbc-jarruista yleensä kuuluu auton sammuttamisen jälkeen surinaa tai ovet avatessa, niin tänään noin 100 km ajon jälkeen tuo surina ei meinannutkaan loppua sitten millään? Odotin ja odotin, että surina loppuisi ja lopulta ajattelin laittaa auton uudestaan käyntiin. Autoa käynnistettäessä jostain takaa tai keskeltä kuului outo kolina joka oli huomattavaa, mutta se loppui kuitenkin lähes heti auton käynnistämisen jälkeen. Surina kuului kuitenkin koko ajan vaikka auto oli käynnissä. Sammutin auton taas ja uusi käynnistys, sama kolina kuului heti käynnistämisen yhteydessä ja vähän aikaa jälkeen, mutta loppui melko nopeasti. Kun seuraavaksi sammutin auton myös tuo surina loppui. Käynnistin auton vielä kerran ja nyt toimi normaalisti eikä kolahdusta kuulunut.
Huomenna pitäisi lähteä aamulla töihin ja kieltämättä hieman jännittää että lettaako tuo nyt johonkin tien päälle? Kirjoitan huomenna aamulla, jos töihin pääsen tilanneraporttia.
Autossa löytyy myös airmatic, josta viime viikolla tuli kerran alustan vikailmoitus. Tuo vikailmoitus tuli muutaman kerran myös viime vuonna, mutta ei ole mitenkään oireillut koskaan eikä auto ole laksenut kenttään. Huollossa tehtiin viimeksi vuototesti, eikä ongelmia ollut.
Viimeksi muokannut arto79, Ti 07.12.2010 08:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: w211 sbc-häiriö?
Ajoin aamulla töihin, eikä mitään vikaa imennyt tällä kertaa.
Lisättäköön vielä tuohon edelliseen postaukseen, että vaihdoin alustan säädön sport 2:lta comfortille, jonka jälkeen tuo surina loppui, joten vika saattaa olla myös tuossa airmatic-järjestelmässä..?
Lisättäköön vielä tuohon edelliseen postaukseen, että vaihdoin alustan säädön sport 2:lta comfortille, jonka jälkeen tuo surina loppui, joten vika saattaa olla myös tuossa airmatic-järjestelmässä..?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
käynti *:rin piuhan pääsä ei olis pahasta
voisi ennakoida muistiin jäänen perusteela että oliko vain tilapäinen sää vaihteluista johtuva häiriö vai jotaan muuta
mikä vaati lisä toimia
voisi ennakoida muistiin jäänen perusteela että oliko vain tilapäinen sää vaihteluista johtuva häiriö vai jotaan muuta
mikä vaati lisä toimia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
MORJENS
Löytypä hyvä Mese saitti,eli olen uus täällä.Mulla on w220cdi vm 2000. On vähän samanlaista vikaa.Vaihdoin takaiskarin parikuukautta sitten,oli mennyt paljepuhki,pelas hyvin sen jälkeen mutta nyt kun tuli lumipyryt niin laskee korinalas.Ei kylläkään tehnyt ainakaan -15 pakkasella,oliskos jotain tekemistä kosteudella/lumella.Auto kun pysäyttää ja antaa olla muutaman minuutin käynnissä niin kori nousee ja matka jatkuu.Oliskos ilmajousituksessa mitään venttiilejä mitkä vois jäätyä lumenvuoksi.Nii ja tietsa näyttää että pitäis pysähtyä kun auto on liian matalalla.
Löytypä hyvä Mese saitti,eli olen uus täällä.Mulla on w220cdi vm 2000. On vähän samanlaista vikaa.Vaihdoin takaiskarin parikuukautta sitten,oli mennyt paljepuhki,pelas hyvin sen jälkeen mutta nyt kun tuli lumipyryt niin laskee korinalas.Ei kylläkään tehnyt ainakaan -15 pakkasella,oliskos jotain tekemistä kosteudella/lumella.Auto kun pysäyttää ja antaa olla muutaman minuutin käynnissä niin kori nousee ja matka jatkuu.Oliskos ilmajousituksessa mitään venttiilejä mitkä vois jäätyä lumenvuoksi.Nii ja tietsa näyttää että pitäis pysähtyä kun auto on liian matalalla.
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Moro. Taitaapi tuossa S-koppasessa olla hieman eri systeemillä tuo ilmajousitus, mutta sulla kyllä selvästi on vuoto jossain kohtaa järjestelmää. Kovilta pakkasilta kun ilma lähtee lauhtumaan, tulevat nuo häiriöt esiin.. Tuossa omassani ei ole korkeuden kanssa ongelmia eikä alusta laske, kuten vuototestikin tämän ilmaisi.jataka kirjoitti:MORJENS
Löytypä hyvä Mese saitti,eli olen uus täällä.Mulla on w220cdi vm 2000. On vähän samanlaista vikaa.Vaihdoin takaiskarin parikuukautta sitten,oli mennyt paljepuhki,pelas hyvin sen jälkeen mutta nyt kun tuli lumipyryt niin laskee korinalas.Ei kylläkään tehnyt ainakaan -15 pakkasella,oliskos jotain tekemistä kosteudella/lumella.Auto kun pysäyttää ja antaa olla muutaman minuutin käynnissä niin kori nousee ja matka jatkuu.Oliskos ilmajousituksessa mitään venttiilejä mitkä vois jäätyä lumenvuoksi.Nii ja tietsa näyttää että pitäis pysähtyä kun auto on liian matalalla.
Huollossa epäilivät, kun asiasta kysyin, että kompuran releessä on mahdollisesti vikaa, koska kompura jää päälle. Kuulemma tällöin voi kompura rikkoontua nopeastikin. Tuossa omassa seuraan vielä tilannetta, koska ei ole ennen moista tehnyt.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
JOO::::::::::
En kyl tiijä oliskos vuotoja kun kori ei laske vaikka seisoo (auto) pari päivää. Tulin taasen tänään reilun 300km reissulta ja muutaman kymmenen km jälkeen kori alas. Pikku pyssäys ja taas alko kompura surraa ja matka jatku. Hiki otsalla loppumatka ettei koppa laske.Voiskos olla rele paskana,tulis vaan halvemmaksi ku viedä ns. merkkikorjaamoon,eivät oikein tykkää "tuontiautoista" vaikka samat eurot pitää lyödä tiskiin valohoidon jälkeen. Muuten moinen värkki pelaa kulkee kuin unelma.
En kyl tiijä oliskos vuotoja kun kori ei laske vaikka seisoo (auto) pari päivää. Tulin taasen tänään reilun 300km reissulta ja muutaman kymmenen km jälkeen kori alas. Pikku pyssäys ja taas alko kompura surraa ja matka jatku. Hiki otsalla loppumatka ettei koppa laske.Voiskos olla rele paskana,tulis vaan halvemmaksi ku viedä ns. merkkikorjaamoon,eivät oikein tykkää "tuontiautoista" vaikka samat eurot pitää lyödä tiskiin valohoidon jälkeen. Muuten moinen värkki pelaa kulkee kuin unelma.
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Jos tarkoitat kompressorin relettä niin ei kai se mitenkään saa jousitusta yht'äkkiä pohjaamaan. Jos rele jää kiinni, kompressori käy jatkuvasti ja nostaa paineet ylipaineventtiilin rajalle asti. Jos rele ei yhdistä, ei kompressori käy eikä auto nouse ylös jos on kertaalleen pudonnut. Jousen pohjaaminen täytyy tarkoittaa joko vuotoa palkeessa tai venttiilien toimintavirhettä. Vai miten muuten jousi voisi tyhjentyä?jataka kirjoitti:JOO::::::::::
En kyl tiijä oliskos vuotoja kun kori ei laske vaikka seisoo (auto) pari päivää. Tulin taasen tänään reilun 300km reissulta ja muutaman kymmenen km jälkeen kori alas. Pikku pyssäys ja taas alko kompura surraa ja matka jatku. Hiki otsalla loppumatka ettei koppa laske.Voiskos olla rele paskana,tulis vaan halvemmaksi ku viedä ns. merkkikorjaamoon,eivät oikein tykkää "tuontiautoista" vaikka samat eurot pitää lyödä tiskiin valohoidon jälkeen. Muuten moinen värkki pelaa kulkee kuin unelma.
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Tänään hain uuden kompressorin releen varmuuden vuoksi. Mitään vikoja ei ole tuon lauantaisen kompressorin päälle jäämisen jälkeen ollut.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Oisko täälläkin jokin venttiilin jumi iskenyt, kun silloin tällöin perälaskee tasaisesti alas parkissa. Ei ole riippuvainen pakkasen määrästä. Etupää pysyy korkealla aina (parkissa ollessa tuntuu jopa nousevan???). Palkeen vuotooon en usko, koska ei tee sitä joka päivä.
W211 E320cdi V6
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?

Viimeksi muokannut van_gils, Ke 12.01.2011 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Saman se tekee E-mallikin, oven aukaisu laskee keulaa ja nostaa perää jonkin verran. Nyt pakkasella vaan ei jaksa perä nousta ennenkuin pumpulla. Tänä aamuna perä oli taas ihan tontissa. 

W211 E320cdi V6
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Niin mielelläni kyllä tuolla autolla
ajelisin on se vaan niin hyvä peli ajaa
Ehkäpä paras auto mitä olen koskaan ajanut tai omistanut 
ajelisin on se vaan niin hyvä peli ajaa


Viimeksi muokannut van_gils, Ke 12.01.2011 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Omia kokemuksia hieman...
Mulla korjattiin takasäiliöt hitsaamalla ja syksyllä vajoaminen loppui siihen. Hieman laiskasti nostelee varsinkin oikea takakulma jää joskus kiusallisesti 2-5 senttiä alemmas pakkasilla.
Kun ilma lauhtuu, saatta kori suoristua yhtäkkiä ajon aikana. Tason kalibroinnin jälkeen sentään ohjaus ei enää väännä.
Korjaamolla kyllä viaksi arveltiin laiskaa kompuraa, on varmaankin väsynyt jos takasäiliöissä vuotoa on ollut. Uus kompura vaihtoineen palttiarallaa 500e.
Mitään hurinaa ei kyllä kompurasta kuulu, mutta aika usein sammuttamisen jälkeen tulee hetken pihinää, lienee asiaan kuuluvaa?
Mulla korjattiin takasäiliöt hitsaamalla ja syksyllä vajoaminen loppui siihen. Hieman laiskasti nostelee varsinkin oikea takakulma jää joskus kiusallisesti 2-5 senttiä alemmas pakkasilla.
Kun ilma lauhtuu, saatta kori suoristua yhtäkkiä ajon aikana. Tason kalibroinnin jälkeen sentään ohjaus ei enää väännä.
Korjaamolla kyllä viaksi arveltiin laiskaa kompuraa, on varmaankin väsynyt jos takasäiliöissä vuotoa on ollut. Uus kompura vaihtoineen palttiarallaa 500e.
Mitään hurinaa ei kyllä kompurasta kuulu, mutta aika usein sammuttamisen jälkeen tulee hetken pihinää, lienee asiaan kuuluvaa?
SLK 200 (R171)
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Kaikki mersun varaosat pitäisi rahdata Atlantin toiselle puolle ja heti takaisin, hinta putoaa kummasti tuon kuljetuksen aikana:Eemeli320 kirjoitti: Uus kompura vaihtoineen palttiarallaa 500e.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-MERC ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
500€ sisälsi myös vaihto työn?DBFI kirjoitti:Kaikki mersun varaosat pitäisi rahdata Atlantin toiselle puolle ja heti takaisin, hinta putoaa kummasti tuon kuljetuksen aikana:Eemeli320 kirjoitti: Uus kompura vaihtoineen palttiarallaa 500e.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-MERC ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
jokunen hetki siinä pyörähtää ja kädet tulee likaiseksi haalaritkin varmaan laitetava pääle
Mutta Joo jostain ihme syystä lähes kaikki osat on suomeen tuotuna monin kertaistaneet hintansa,
noissa eu aluen ulkopuolelta tilailuissa kannatta muistaa että myös tullia voi joutua maksamaan,
yleensä myös rahti/käsitely kulut on USA:sata korkeammat kuin vaikka italiasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Mulla taas auto kyllä pysyy ajon aikana suorassa, parkissa putoaa vänkärin puoleinen kulma tai molemmat, miten kulloinkin sattuu. Ja kompura käy minusta liian äänekkäästi ollakseen ihan kunnossa... Hitsasitko itse vai kaveri...? Korjaamolla väittivät autoa näkemättä että palje/säiliö vuotaa ja vaihtotyö on valtava urakka, uusi osa maksaisi n700€. Sillä rahalla korjaisi kyllä monta kertaa pikku vuodot.Eemeli320 kirjoitti:Omia kokemuksia hieman...
Mulla korjattiin takasäiliöt hitsaamalla ja syksyllä vajoaminen loppui siihen. Hieman laiskasti nostelee varsinkin oikea takakulma jää joskus kiusallisesti 2-5 senttiä alemmas pakkasilla.
Kun ilma lauhtuu, saatta kori suoristua yhtäkkiä ajon aikana. Tason kalibroinnin jälkeen sentään ohjaus ei enää väännä.
Korjaamolla kyllä viaksi arveltiin laiskaa kompuraa, on varmaankin väsynyt jos takasäiliöissä vuotoa on ollut. Uus kompura vaihtoineen palttiarallaa 500e.
Mitään hurinaa ei kyllä kompurasta kuulu, mutta aika usein sammuttamisen jälkeen tulee hetken pihinää, lienee asiaan kuuluvaa?
W211 E320cdi V6
Re: w211 sbc- tai Airmatic-vika?
Korjaamolla ihan hitsattiin säiliöt. Muistaakseni jotain 225e per säiliö. Kompuran vaihtoa tarjottiin 500e töineen.
SLK 200 (R171)