
Kolmannella yrityksellä lähti käyntiin eikä edes kovin pahasti kolistellut... itse asiassa todella sievästi kävi heti alkuunsa. näillä pakkasilla sais toki webasto pysyä yli 10min päällä.
Kyllä saisi, ensimmäiset 10 minuuttia taitaa lämpö mennä suurimmaksi osaksi kabiinin lämmittämiseen eli starttaamisen kannalta vain takapakkia kun akku tyhjenee webaston käytöstä.PYY kirjoitti:... näillä pakkasilla sais toki webasto pysyä yli 10min päällä.
Kyllä on pysynyt, aamua iltaa 15-20min enimillään 30min. Eikä ole siis "itsekseen sammunut". ja päälläolojen välissä maantienopeuksilla tunteroinen että latautuakkin pitäis.woke kirjoitti:Onko webasto siis aiemmin ja pienemmillä pakkasilla pysynyt päällä?
Bensa vai dieselmoottori?nh1131 kirjoitti:Miten teillä lähtee w211 käyntiin webaston ollessa päällä noin 20-30min pikku pakkasella noin -15 C?
Mulla pitää startata jopa kolme kertaa että hörähtää, mutta kylmänä ilman webastoo se hörähtää heti käyntiin.
Olen paininut tämän ongelman kanssa ennenkin täällä foorumilla, mutta en ole tavannut ketään muuta jolla olisi tämä sama ongelma.
Taitaa liittyä jotenkin lämpötila tunnistimeen ja polttoaineen syöttöön???
Mites jos on ennemän tai vähemmän pakkasta kun toi noin -15c(onko toiminta aina samanlista?)nh1131 kirjoitti:Miten teillä lähtee w211 käyntiin webaston ollessa päällä noin 20-30min pikku pakkasella noin -15 C?
Mulla pitää startata jopa kolme kertaa että hörähtää, mutta kylmänä ilman webastoo se hörähtää heti käyntiin.
Olen paininut tämän ongelman kanssa ennenkin täällä foorumilla, mutta en ole tavannut ketään muuta jolla olisi tämä sama ongelma.
Taitaa liittyä jotenkin lämpötila tunnistimeen ja polttoaineen syöttöön???
E 320 cdi -05 tekee samaa, yleensä kovemmilla pakkasilla.nh1131 kirjoitti:Miten teillä lähtee w211 käyntiin webaston ollessa päällä noin 20-30min pikku pakkasella noin -15 C?
Mulla pitää startata jopa kolme kertaa että hörähtää, mutta kylmänä ilman webastoo se hörähtää heti käyntiin.
Olen paininut tämän ongelman kanssa ennenkin täällä foorumilla, mutta en ole tavannut ketään muuta jolla olisi tämä sama ongelma.
Taitaa liittyä jotenkin lämpötila tunnistimeen ja polttoaineen syöttöön???
Itsekin olen vähän ihmetellyt että lyhyen webaston käytön jälkeen hehkutusaika on tosi lyhyt vaikka moottori ei mitenkään erityisen lämmin vielä ole kun webasto on enimmäkseen puskenut lämpöä kabiiniin.jytäkkä kirjoitti:--------------------
Mutu:Hehkutusaika lyhenee liian lyhyeksi kun webaston kuumentama jäähdytysneste vaikuttaa lämpötila-anturiin.
Ei kanssa ole havaintoja että webaston käyttö heikentäisi käyntiin lähtöä, paitsi jos on käyteety niin paljon että akku tyhjä(väärä jännite raja)woke kirjoitti:Mulla kyllä tärähtää aina hyvin käyntiin kun on webastolla lämmittänyt, vaikka hehkun merkkivalo ei yleensä pala kuin ehkä sekunnin verran.
Hörähtääkö yhtään tulille ennenkuin sammuu, vai starttaako tipstartin ajan loppuun(n.10s)?nh1131 kirjoitti:Joo, sen hehkutusajan lyhyyden olen myös huomannut.
Kyllä mullakin aina käyntiin lähtee, mutta ottaa se pattiin kun pitää startata monesti ja pitkään.
woke kirjoitti:JYTÄKKÄ, Eikös sullakin ollut ongelmia webaston päälläpysymisessä pakkaskeleillä? Joko oot sen ongelman saanut ratkaistua?
Kyllä on pysynyt päällä. Toki itsekin aina välillä latailen akkua laturilla varsinkin nyt kun on ollut kunnon pakkaset. En kuitenkaan jokapäivä. Ennen releenvaihtoa ei puhettakaan että olisi voinut webastoa käyttää ilman päivittäisiä latauksia ja silloin ei vielä ollut edes kunnolla kylmä.jytäkkä kirjoitti:woke kirjoitti:JYTÄKKÄ, Eikös sullakin ollut ongelmia webaston päälläpysymisessä pakkaskeleillä? Joko oot sen ongelman saanut ratkaistua?
Joo, Bosch ylläpitolaturi huutaa toistaiseksi aina kun mahdollista. Muuten en ole tuohon ongelmaan ehtinyt paneutua.
Onko sulla webasto pysynyt päällä releenvaihdon jälkeen?
Ei sen pyöritysnopeuden erikoinen tarvitse olla jos on ruiskutuspuoli kunnossa eli paineet nousevat asiallisesti. Se konehan ei kyllä aloitakaan ruiskutusta ellei rail-paine ole riittävän korkealla mutta viisaammat voi arvuutella voisko paineen nousu kiusata juuri webaston lämmityksen jälkeen eikä muuten kylmässä tai kuumassa. Kannattaisi kokeilla irrottaa rail-paineen anturi kokeeksi.nh1131 kirjoitti:Ekalla 10 sekunnin startilla ei lupaakkaan, tokalla (joskus jopa toisella käynnistyy) jo lupaa ja kolmannella käynnistyy.![]()
Defan pieni ylläpitolaturi jatkuvasti töpselissä.
Voisko se pyöritys olla niin hidasta ettei lähde tulille, vaatis nopeempaa pyöritystä startatessa
DBFI kirjoitti:Ei sen pyöritysnopeuden erikoinen tarvitse olla jos on ruiskutuspuoli kunnossa eli paineet nousevat asiallisesti. Se konehan ei kyllä aloitakaan ruiskutusta ellei rail-paine ole riittävän korkealla mutta viisaammat voi arvuutella voisko paineen nousu kiusata juuri webaston lämmityksen jälkeen eikä muuten kylmässä tai kuumassa. Kannattaisi kokeilla irrottaa rail-paineen anturi kokeeksi.nh1131 kirjoitti:Ekalla 10 sekunnin startilla ei lupaakkaan, tokalla (joskus jopa toisella käynnistyy) jo lupaa ja kolmannella käynnistyy.![]()
Defan pieni ylläpitolaturi jatkuvasti töpselissä.
Voisko se pyöritys olla niin hidasta ettei lähde tulille, vaatis nopeempaa pyöritystä startatessa
aikaisemmin tuolla jo juttuaCDI203 kirjoitti: Mites jos on ennemän tai vähemmän pakkasta kun toi noin -15c(onko toiminta aina samanlista?)
polttoaineen syöttön voisi liityä niin että justiinsa siinä lämpötilassa mihin lämppii suutimet alkaa vuotamaan paluu puoleele"paluuvuoto testi siinä kohtaa" tai ja johonkin kohtaan linjaa tulee sopiva välys mistä imasee ilmaa vällin,
railipaineen säädin jumittaa,
anturi puoleela ehkäpä ensin kampiakselin, nokkaakselin asennon tunnistin, sitten lämpötila anturit
mitä *:ri kertoo sillä hetkellä? mittaus arvot näytää? jotain vika koodeja?
jos "lastutus" tehty ohjelmasta niin tuskin vaikutta(paitsi jos on ihan hirveetä pas***)
jos taas huijaus boxsilla niin sen poistamisesta on hyvä alkaa...
Oli juttua mutta minusta ei ollut vastauksia eli jos webasto nostaa lämmöt alueelle jossa auto ei käynnisty niin silloinhan saman ongelman pitäisi esiintyä myös lämpimällä ilmalla jolloin luontoäiti lämmittää paikat samaan lämpöön? Ehkä se auto temppuileekin myös kesällä mutta siihen hain omistajalta vahvistusta.CDI203 kirjoitti: aikaisemmin tuolla jo juttua
ja littyy juri paineinisiin ja sen nousuun
lämpimillä keleillä ei ehkäpä esiiny onkelmaa mikä vosi johtua lämmön erilaisesta jakautumisesta kun se tulle eri paikasta ja myös sisään menevä ilma on eri lämpöistä, edellen sitä mieltä että jos webaston käyttö heikentää auton käyntiin lähtöä niin jotain vikaa onDBFI kirjoitti:Oli juttua mutta minusta ei ollut vastauksia eli jos webasto nostaa lämmöt alueelle jossa auto ei käynnisty niin silloinhan saman ongelman pitäisi esiintyä myös lämpimällä ilmalla jolloin luontoäiti lämmittää paikat samaan lämpöön? Ehkä se auto temppuileekin myös kesällä mutta siihen hain omistajalta vahvistusta.CDI203 kirjoitti: aikaisemmin tuolla jo juttua
ja littyy juri paineinisiin ja sen nousuun
Et kai ymmärtänyt väärin omaa näkemystäni, varmuuden vuoksi tarkennus: tietenkin minustakin siinä jotain vikaa on jos lähtee huonosti käyntiin oli tilanne mikä tahansa, webastoja käytetty tai ei tai kuuma tai kylmä ellei ihan Siperian miinuksia mittarissa lue.CDI203 kirjoitti: lämpimillä keleillä ei ehkäpä esiiny onkelmaa mikä vosi johtua lämmön erilaisesta jakautumisesta kun se tulle eri paikasta ja myös sisään menevä ilma on eri lämpöistä, edellen sitä mieltä että jos webaston käyttö heikentää auton käyntiin lähtöä niin jotain vikaa on
Mulla on sillleen erilainen, että jos lämmitysaika on pieni ja pakkanen reilu.nh1131 kirjoitti:Ekalla 10 sekunnin startilla ei lupaakkaan, tokalla (joskus jopa toisella käynnistyy) jo lupaa ja kolmannella käynnistyy.![]()
Defan pieni ylläpitolaturi jatkuvasti töpselissä.
Voisko se pyöritys olla niin hidasta ettei lähde tulille, vaatis nopeempaa pyöritystä startatessa
Eli ei väärin ymmärystäDBFI kirjoitti:Et kai ymmärtänyt väärin omaa näkemystäni, varmuuden vuoksi tarkennus: tietenkin minustakin siinä jotain vikaa on jos lähtee huonosti käyntiin oli tilanne mikä tahansa, webastoja käytetty tai ei tai kuuma tai kylmä ellei ihan Siperian miinuksia mittarissa lue.CDI203 kirjoitti: lämpimillä keleillä ei ehkäpä esiiny onkelmaa mikä vosi johtua lämmön erilaisesta jakautumisesta kun se tulle eri paikasta ja myös sisään menevä ilma on eri lämpöistä, edellen sitä mieltä että jos webaston käyttö heikentää auton käyntiin lähtöä niin jotain vikaa on
Sitä vaan ihmettelin että joku näistä mainituista ei toimi sen takia että webasto on sen osan lämmittänyt:
"justiinsa siinä lämpötilassa mihin lämppii suutimet alkaa vuotamaan paluu puoleele"paluuvuoto testi siinä kohtaa" tai ja johonkin kohtaan linjaa tulee sopiva välys mistä imasee ilmaa vällin,
railipaineen säädin jumittaa".
Unohdinkohan sanoa että oma auto kyllä sytyttää välittömästi webastolla lämmittämisen jälkeen siinä kuin ilmankin. Se hehkutusaika vaan tuntuu turhan lyhyeltä (ehkä ei ole mutta tuntuu siltä).
Eli jotain vikaa jossain onnh1131 kirjoitti:Vaimo lähti aamulla kaupungille ja kertoi seuraavaa.
Tänään webastolla noin 30 min lämmitystä. Ulkona pakkasta -8 ja kolmannella startilla tulille.
Auto on S211 270 cdi