huoltovalon kuittaus pois

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 24.05.2008 11:16

huoltovalon kuittaus pois

Viesti Kirjoittaja ukko »

Niin miten saa 2000 vuoden G500 mersusta kuitattua öljynvaihdon merkkivalon pois ilman veholla käyntiä? Uskoisin että sama homma on muissakin saman ikäluokan meseissä jos kellään ei satu oleen juuri tuota G mallia.
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: huoltovalon kuittaus pois

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Uskoisin että tämä samainen systeemi on käytössä muun muassa samanikäisissä väyrysissä.
Olisisko jollain tosiaankin tietoa siitä että millaisilla näppäinyhdistelmillä se huoltolaskuri nollaantuu?
Omassa autossani olisi sama juttu, huollettu mutta näyttö vielä valittaa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: huoltovalon kuittaus pois

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

täällä jotain juttuu asiasta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a+spoileri" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Re: huoltovalon kuittaus pois

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Kiitoksia, täytynee koittaa.
Onko muuten kellään tietoa kuinka paljon 500:n automaattivaihteistoon kuuluu öljyä, tikun paikalla on vain musta korkki jossa lukee jotain "vain korjaamo" tyyppistä
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
Mese Mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ti 23.02.2010 22:30

Re: huoltovalon kuittaus pois

Viesti Kirjoittaja Mese Mies »

joo itse vaihdoin omaani tosin on C280 -98 mutta siinä samanlainen korkki tikun reiässä., kysyin asiaa kl varaosista kun ostin öljyt niin ne myi mulle tikun siihen 80€ joka aika sika hintainen mutta mietnkäs muutenkaan itse vaihdat..tikussa on lukemat mittasi öljyt kuuma tai kylmänä.. eli öljyt ja tikku yht 180€ jatkossa ei sitte tarvi enää tikkua ostaa..mulla meni 8litraa öljyä kun vaihdoin aina 2 litraa ulos ja 2 sisälle ja ajoa vähän aikaa..tämä 3 kertaa ja viimesellä kerralla otin sitten öljy pohjan laatikosta irti että sain uuden suodattimen sinne ja tämä siksi että sain turbiiniinkin uudet öljyt vaihtuun kun tässä mallissa ei ollut turbiinissa tyhjennys kroppua.. joissakin kuulemma on..ja jotku kuulemma vaihtanu silleen että katsonu paljoko tulee ulos ja laittanu saman verta uutta öljyä takas mutta voihan siellä olla vajettakin.mistä sitä tietää tikun kun ostaa voi olla 100% varma että öljyä on oikea määrä tai sitten voi tietysti käyttää jossakin huollossa jossa on se tikkukin ja ne vaihtaa mutta se maksaa aika lailla.. ja veholla jos käyttää niitte kriteri on et öljyt on täydellisesti vaihdettu kun ne aukasee kropun ja laitta uutta takas.. ei ne ala lotraan sen öljyn kans... tai kuulemma vaihtaa sitten jos niille sanoo että haluaa turbiininkin uudet öljyt.. se on kuitenkin paras vaihto ehto että ei sotke uusia ja vanhoja öljyjä.. pysyy sitten aika pitkään punaisena öljyt kun saa kaikki vaihdettua...
Vastaa Viestiin