KKK ahtimen asennus123 300D

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

KKK ahtimen asennus123 300D

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Ostin projekti autoksi tuollaisen MB 123 300D :oops: auto on tuotu saksasta v.97 alunperin TD(kone ollut poksahtaneena jo tuodessa saksasta)mutta nyt luultavasti tavallinen tiisseli kone! kaveri kaupaa KKK:n ahdinta jossa volkkarin ja audin logot,mittoja tai tyyppiä en nyt muista mutta voin laittaa ne nyöhemmin! eli nyt kiinnostais tietää että tarvitseeko tuohon tavalliseen koneeseen tehdä suurempia muutoksia/kestääkö ja paljonko uskaltais laittaa ahtopaineita :twisted: ???

Ps.turboista tuntuis olevan paljon juttua liikkeellä täällä,mutta 123 korin rakennelmista :?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: KKK ahtimen asennus123 300D

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

satakaskolmonen kirjoitti:Ostin projekti autoksi tuollaisen MB 123 300D :oops: auto on tuotu saksasta v.97 alunperin TD(kone ollut poksahtaneena jo tuodessa saksasta)mutta nyt luultavasti tavallinen tiisseli kone! kaveri kaupaa KKK:n ahdinta jossa volkkarin ja audin logot,mittoja tai tyyppiä en nyt muista mutta voin laittaa ne nyöhemmin! eli nyt kiinnostais tietää että tarvitseeko tuohon tavalliseen koneeseen tehdä suurempia muutoksia/kestääkö ja paljonko uskaltais laittaa ahtopaineita :twisted: ???

Ps.turboista tuntuis olevan paljon juttua liikkeellä täällä,mutta 123 korin rakennelmista :?
Ainakin tuota minun KKK K24-mallia on käytetty 300TDT:n lisäksi Audi coupeRS mallissa ja varmaan siis muissakin VAG:n tuotteissa. Käy varmaan siinä missä muutkin turbot mersuun. Tuo K24 olis varmaan aika optimi kokoinenkin, jos et paljoa yli 200hv:tä halua. Audi RS:ssä tehoja oli 90-luvun alussa 220hv muistaakseni.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mahtaakohan vanhasta OM617 koneesta ihan kahtasataa irrota kestävyyden kärsimättä??? kun lähtökohta on 88hv vapari.
passat31
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 16.03.2004 18:39
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja passat31 »

Noita KKK K24:sia on aika montaa eri kokoa, esim.Audin 2 litranen 5-sylinterinen td on tommosella ja on aikasta pienemmille tehoille kuin RS:n sama tyyyppi.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

otin selvää mikä turbo oli kyseessä ja liikkeestä kertoivat sen olevan päräisi volkkarin tai audin 1,6/1,9 TD koneesta,eli liian pieni 3 litraiseen! pitänee ruveta kahtelemaan mistä löytyis sopiva peli.Mitstubishin turboja kyllä ois mutta niihin ei kuulemma saa osia oikeen mistään!
Onko ehdotuksia minkälainen kannattais laittaa että sais kuitenkin alakierroksille kohtuullisesti vääntöä???
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Täältä löytyisi tuollainen alkuperäinen w124 300turbon KKK K24 ahdin.
Samanlainen kun tuossa DDn autossa.
Turbo on vielä kiinni mutta irtoaa tarvittaessa hyvinkin nopeasti.Saa testata!
Pistä YVtä jos kiinnostaa.
Vastaa Viestiin