300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Eli vanha pois ja garretin gt32 tilalle vakio pakosarjalla 3"putki ja välijäähdytin nyt alkuun pumppu toistaiseksi vakio saa nähdä toimiiko tuolla vakiopumpulla miten?
On kyllä olemassa mynän 7mm tapeilla pumppu mutta meinasin se laittaa vasta kun olen laatikon saanut käytettyä pajalla.
Mitä on veikkauksia onko turbon vaihdosta mitään hyötyä vakio pumpulla?
Ja mitkä mahtaa olla tuolle kokoonpanolle tehot? Vakiopumpulla ja mynän 7mm pumpulla?

Niin ja sitten vielä onko jotain asioita mitä pitäisi ottaan huomioon tai tehdä pitääkö vakio pakosarjalle esim. tehdä jotain?
Kaikki kommentit otetaan vastaan.
Ja kyseiseen turboon voi tarjota parempaa pakosarjaa jos jollain on ylimääräisenä sama laippa kun vakio turbossa.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja pera8x »

veikkaisin, että pelkällä turbon vaihdolla et saa, kun hepan, tai kaks ja pakarista toiset 2 heppaa. tarvii se soppaakin, eikä pelkällä ilmalla kulje.

pumpun säätelyllä alkaa jo tapahtua ja sillä mynämäen laitteella sitten päästään jo sellasiin ruokamääriin, että gt32 jää pieneks.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Joo tuskin tuolla vakiopumpulla mitään eroa edes huomaa.
Täytyy nyt ajaa kumminkin tuolla kokoonpanolla hetki ja vahvistaa tuo laatikko ja sen jälkeen pumpun vaihto.
Ja on tuolla hyllyssä hx40super ja siihen pakosarja jos sit joskus lisää kaipaa.
Olisi kumminkin tämä toinen tarkoitus pitää suht pienellä teho päivityksellä että kestäis ja tuo toinen ikuisuus projekti on sit eri asia kun joskus taas jaksaa
sitä projektia jatkaa.
Eikös nuo muutekset kannata muutoskatsastaa kans eli cooleri+tuo gt32 pumpun voi sit myöhemmin vaihtaa.
Ja täytyy tuosta vakiopumpusta syöttöä säätää jos siitä jotain apua sit ois.
Viimeksi muokannut Jku, La 19.02.2011 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Mihin asti tuo gt32 yleensä riittää?
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, kannattaa katsastaa kaikki, mitä siihen muutetaan, taikka laitetaan. laittelet rauhassa vaan kaikki palikat kasaan ja teet ne testiajot, että varmana pelaa kyseisillä osilla. sitten vaan tehopenkkiin ponnistaan tehoja. sitten sen teholappusen kanssa konttorille muutoskatsastaan. kannattaa selvittää etukäteen, että kuinka paljon niitä heposia saa millekkin kokoonpanolle olla. jos jotakin 300 heppaakin ottaa, niin voi tulla hankalaks, tai kalliiks, tai mahdottomaks. (jotuu kaikkia alustanosia vaihteleen jostakin tehokkaammista malleista.) mutta jos siitä nyt vaikka 150 heppaa ottaa paperille, niin ei varmaan tartte juuri mitään tehdä. jarrut ja muut semmoset turvallisuus jutskat kannattaa jokatapauksessa laitella kuntoon, vaikkei niitä vaadittaiskaan. vähän aikaa, ku testailee ja revitteleen, niin ikävä alkaa jarrutteleen, kun levyt on punaset ja poljin painuu pohjaan, eikä mitään tapahdu..

se gt32 taitaa piisata järkevästi esikammiokoneessa johonkin 300 heppaan. ei ainakaan kauheesti enempään ja noillakin tehoilla pyörii jo aika kovaa. jos kaikki hevoset otetaan pihalle, niin sitten joku toinen ahdin. mutta jos tahtoo semmosen kohtuu heppasen ja alhaalta vääntävän, niin taitaa olla ihan passeli siihen. itellä ei ole kokemuksia kyseisestä ahtimesta, mutta jotakin tämän suuntaista muistelen kuulleeni/lukeneeni.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Joo jarrut on kaikki uudet vakio kylläkin mutta uudet ja takapäähän vaihdettu kaikki puslat (vahvemmat),laakerit ja iskarit eteen ja taakse uudet. (muutettu sedanin iskarit)
Ja minun käsityksen mukaan sais olla joku 188hv noilla jarruilla mut en tietenkään täysin varma.
Etu jarrut taitaa olla sellaiset että ei muita saa ainakaan kovin helposti käymään ei tietoa mut arvelen niin jos jollain tietoa käykö jotku paremmat isommat suoraan niin ilomielin otan tiedon vastaan.
Ja kyllä se alle 300 riittää (ainakin aluks)
Eli jos nyt edes tuonne 200 ja 250 väliin pääsis niin ok ja ala vääntö on tervetullu.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Tulin tuossa siihen tulokseen että taidan käyn tuolla rullilla katsomassa että mitä näyttää ihan tuolla gt32+3"putki ja cooleri vakiopumpulla ilman syötönsäätöä tai jos itse vähän syöttöjä käännän isommalle mut tuskin sitäkään.
Niin näkee et mitä tuo putki ja cooleri vaikuttaa, turbo tuskin paljoo ainoo et se uusi ja edellinen jo loppu.
Niin saa ainakin leimattua ja laillisesti suorittaa koe ajoa tulevilla muutoksilla.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Cuulerin ja turbon kun muutoskatsastaa niin ei katsastusmies sen jälkeen huomaa onko pumppu vakio vai isoilla tapeilla.
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Niin meinasinkin ja eipä tarvii ihmetellä tehojen kanssa.
Vaikka ei se tuolla kokoonpanolla tietenkään ongelma ole muutenkaan.
Kun ei viitsi mynän pumppua laittaa ennen kun on laatikko puoli kunnossa.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Roger »

Tuola topikissa vastaava projekti

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=57463" onclick="window.open(this.href);return false;
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Roger kirjoitti:Tuola topikissa vastaava projekti

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=57463" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuota linkkiä olen koittanut ettiä mut en löytäny.
Tuoltahan tuo turbo tuli joskus hommattua. On vaan tääkin projekti venyny aikas paljon itellä.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

En ole aivan varma, kestääkö 4maticin voimansiirto tuplavääntöjä.
Kysy JM-Koneesta Mannisen Jounilta kokemuksia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja teerola »

Mites se pyöris jos nyt laittais suoraan sen hx40:n, jos se on tarkotus jossain vaiheessa kuitenkin vaihtaa?
Vakiopumpun syötöt ite säätäen ja kuuleri ja uus rööri.
Sit ei olis enää kuin se pumpun laitto myöhemmin.
Kuhan höpisen
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä mynäpumpunkin voi laittaa heti, ei sitä ole pakko täysille säätää. Sen saa ihan minimitehollekin laitettua.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

veskola kirjoitti:Kyllä mynäpumpunkin voi laittaa heti, ei sitä ole pakko täysille säätää. Sen saa ihan minimitehollekin laitettua.
Tuota kyl vähän itekkin mietin mut sit sen melkeen tietää että ei malta olla kääntämättä isommalle ja sit menee laatikko heti.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

teerola kirjoitti:Mites se pyöris jos nyt laittais suoraan sen hx40:n, jos se on tarkotus jossain vaiheessa kuitenkin vaihtaa?
Vakiopumpun syötöt ite säätäen ja kuuleri ja uus rööri.
Sit ei olis enää kuin se pumpun laitto myöhemmin.
Kuhan höpisen
niin mutta se ois tuohon toiseen tarkoitus laittaa se hx40 ja sitä enne käydä sen konetta vähän läpi jos sit kestäis edes vähän paremmin.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Tulihan se mynän pumppu jo laitettua täytyy nyt vaan malttaa mieli ja pitää syötöt pienellä jos tuo laatikko kestäis pari kuukautta.
Ja ainakin toistaiseksi tuolla gt32 mennään saa sit nähdä kauanko.
Sattuisko kenelläkään olemaan kunnon pakosarjaa tuolle carretin gt 32.selle myytävänä?
Mitäköhän tuolle koneelle kannattais tehdä tai tarkistaa ainakin. Ennen suurempia tehoja? Kansi ainakin tarkoitus tarkistaa viimeistään laatikon vaihdon yhteydessä.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Jku kirjoitti:Tulihan se mynän pumppu jo laitettua täytyy nyt vaan malttaa mieli ja pitää syötöt pienellä jos tuo laatikko kestäis pari kuukautta.
Ja ainakin toistaiseksi tuolla gt32 mennään saa sit nähdä kauanko.
Sattuisko kenelläkään olemaan kunnon pakosarjaa tuolle carretin gt 32.selle myytävänä?
Mitäköhän tuolle koneelle kannattais tehdä tai tarkistaa ainakin. Ennen suurempia tehoja? Kansi ainakin tarkoitus tarkistaa viimeistään laatikon vaihdon yhteydessä.
no kansi nyt ei pahemmin oireile enneku on jo rikki. melkein antaisin kannen olla, ellei sitten niitä mäntiä ja kiertokankia ala tarkisteleen. siinähän se samalla tulis tarkistettua. tosiaan kansi ja pahvi on ehjiä, kunnes toisin todistetaan. alkaa kyllä sitten ilmotteleen, kun on korjauksen tarpeessa.

jos oikein kunnolla alkaa viritteleen, niin ne kiertokangen laakerit olis hyvä tarkistella. jos ne on huonossa jamassa ja antaa syöttää vaan, niin äkkiä leikkaa kiinni ja katkee kanki, tai ainakin menee kampiaksel/kiertokanki pilalle. mutta jos on oireeton kone ja öljynpaineet hyvät, niin melkein antaisin mennä vaan. kyllähän ne heikkoudet sitten aikanaan tulee ilmi. kyllä se sitten ilmottelee jollakin tapaa, jos jotakin tarvii alkaa tarkistaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Pikkasen epävarma niin pitää tarkistaa tosin haulla saattais kans löytyä mutta eli pumpun päällä metallikello "morkooli" siitä letku suoraan imusarjaan? ennen menny sen magneettiventiilin kautta sen varmaan voi korvata on off magneettiventiilillä katkaisin hyttiin? (katsastus asento ja normi)
Ja laatikolle menevä etunmaiseen ja alipainepumpulta takinmaiseen?
Ja imusarjassa on se mötikkä mihintulee piuha niin en taida sitä tarvita ohjaako se sitä magneettiventtiiliä minkä meinasin nyt jättää pois?
Vai saisko noilla osilla katkaistua alipaineen laatikolta kun ahdot nousee? ja missä ahto määrässä mahtaa katkaista tuo vakio osa ja saako niitä muun laisia jostain?
Kiitos jo etukäteen.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Jos ens viikolla jos pääsis käymään rullilla ja konttorilla niin pääsee testaamaan autoa paremmin. (pikkasen maalaus hommia vielä ja sisustus puuttuu ym..)
Tälleen äkistään testattuna ei nosta ahtopaineita kun 0.6 jostain syystä. Oisko hukkaportti en tiedä vai vaikuttaako joku muu asiaan?
Itsellä nää turbo hommat ainakin vielä tutustumis vaiheessa tähän asti vaan ajanut niillä.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Mistä johtuu kun kierrokset laskee hitaasti paikallaan kun kierrättää?
Jos sitä ens viikolla jo pääsis vihdoin ajamaan niin näkee miten toimii.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

siellä pumpussa pitäisi olla aikalailla keskimmäisten ruuvien välissä sellainen olisko ollu 23mm kannalla oleva lukitusmutteri niin löysää se ja avaa sitä ruuvia noin 1/8 kierrosta.
muistaakseni pienensi ruiskutuspainetta ja pitäisi auttaa vaivaan...
w201 om605
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos siellä on paikoillaan se mynäpumppu, niin vika on pumpun tekijässä, tai sitten siellä on vivustossa, tai niiden säädöissä jotain vikaa. mynädieselin huolimattomuuteen en oikein jaksa uskoa. toki mahdollista sekin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Mitenkäs HX35 vastaan GT32? Hooäxä 54/60mm siivekkeillä ja portiton #12 pesä.

Jompaakumpaa itselleni olen funtsimassa ja aika likelti samat tehot. max 300, jos edes sitäkään. Kumpi heräilee fiksummin ja parempi alavääntö 2.9 suoraruikkarissa?
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^Ota mielummin se 52mm tai pienempi kompura niin toimii paremmin
Holset siellä lukee..
Avatar
maKe|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: To 29.10.2009 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja maKe| »

52/60 vois olla joo fiksumpi valinta. Tuosta pienempää kompurata ei taida 35 olla?

GT32 kuulemma pelittäis maukkaasti. Vetää jo melkein tyhjäkäynniltä loppuun saakka mitä tuo romu kiertää (4500-4700). Ei vaan haisua pesäkkeen koosta. Mitäs tuo holsetin #12 vastaa noin niinku a/r luvultaan? Joku 0.82 tms?
Tomorrow's answers today

Toyota JZX100 Chaser Tourer V -99
Husaberg FS 570 -11

Ex:
W210 290Td -97
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Tarkistus onko niin että mynän tekemässä pumpussa
Ennakko on ennen yläkuolokohtaa eli 0 merkkiä
Ja vakiopumpussa jälkeen?
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Saako täältä jostain tulostettua tarvittavat tiedot vastaavuus todistukseen 300 tdt 4 matic ja 300e 4matic en oikeen järkevää sivua löytänyt ite eli apu ois paikallaan.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja mortti »

Kyllä mynässä on ennen ja vakio jälkeen.

Kokeile vaikka motonetin listasta tulostaa varaosanumeroiden täsmääminen riittä tai sitten pyydät paikallista varaosaliikettä tulostamaan listaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Jku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 13.12.2004 16:41
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Re: 300 tdt 4matic turbonvaihto mielipiteitä asiasta

Viesti Kirjoittaja Jku »

Joo tänään käytin leimalla ja jätin sinne nipun pepereita saa nähdä kelpaako huomenna uusiks kun piti alapallo vaihtaa.
Motonetin listassa on vaan aika vaikee lukuisesti noi 4matic osat mutta on siinä nipussa niitäkin huomenna saa tuomion
ja teho lapussa on vaan se reilu 160hp ei pitäis ainakaan ruveta mitään itkee.
2x300TDT 4MATIC 2+3 paku ym...
Vastaa Viestiin