mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DarkDog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 18.02.2011 17:19

mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä?

Viesti Kirjoittaja DarkDog »

elikkä lyhykäisyydeessään edeltävät tapahtumat: nokka-akseli mennyt poikki,väärin asennetun ketjunkiristäjän takia, uusi nokka-asennettu mutta ei käynyt kuin kolmella! puristuksien mittauksen jälkeen muissa (3:ssa)sylinterissä puristukset n.10bar mutta kolmos sylinterissä ei pihaustakaan...nyt sitten mietinkin että onkohan siitä mennyt venttiilit solmuun tai/ja männässä reikä?! venttiili koneiston kautta kaikki näyttää pelavan ok eikä näytä mikään hajonneelta.

ja mallihan on se vm93 230E BENSA
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja napa »

niin tuota... kuinka edes kuvittelitte, että pelkällä nokan vaihdolla selviäis :shock: venttiilit siellä solmussa on, tuskin on kuitenkaan männässä reikää, ellei sitten venttiilin lautanen ole siitä painunut läpi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

taitaa mennä kannen irrotus hommiks. veikkaisin, että venttiileitä vääntyny, minkä takia sitten ei ole tiivis, eikä tule ruttuja pyttyyn.

jos sen haluaa tarkistaa ilman, että irrottaa kantta, niin voihan sen koneen pyöritellä sellaseen asentoon, että 3 pytyssä on puristus tahti, eli venttiilit kiinni ja liruttaa jotakin nestettä kanaviin, venttiilin päälle ja kattoo meneekö sukkana sisään, vai jääkö siihen. mutta tossa nyt ei sinänsä kovin paljoa järkeä ole, kun kuitenkin sen kannen joutuu ottaan pois, jos kuntoon meinaa laittaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

DarkDog kirjoitti:elikkä lyhykäisyydeessään edeltävät tapahtumat: nokka-akseli mennyt poikki,väärin asennetun ketjunkiristäjän takia, uusi nokka-asennettu mutta ei käynyt kuin kolmella! puristuksien mittauksen jälkeen muissa (3:ssa)sylinterissä puristukset n.10bar mutta kolmos sylinterissä ei pihaustakaan...nyt sitten mietinkin että onkohan siitä mennyt venttiilit solmuun tai/ja männässä reikä?! venttiili koneiston kautta kaikki näyttää pelavan ok eikä näytä mikään hajonneelta.

ja mallihan on se vm93 230E BENSA
Kun nokka-akseli katkeaa, siitä seuraa usein katkenneen osan ja jäljelle jääneen osan eriaikainen ja hallitsematon pyöriminen.
Tämä pyöriminen johtaa venttiilien avautumiseen väärään aikaan eli silloin kun mäntä on matkalla ylös tai on jo siellä.

Mahdollisia vaurioita voivat olla:

-vääntyneet venttiilit

-rikkoutunut mäntä

-katkennut venttiili, irronnut venttiili-istukka, hajonnut sylinterikansi, rikkoutunut mäntä, haljennut sylinteri ja metallimurskaa kampikammiossa. Päällepäin tuo ei välttämättä näy vaan venttiilit voivat olla siistissä rivissä vaikkei venttiililautasta enää olekaan.
Niin ja unohdin vielä murtuneen sylinterilohkon.

Minulla on tallissa yksi tuollainen moottori (tosin ei Mersun mutta nelitahtikone kuitenkin).
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kai sinne voisi paineilmaakin syöttää tulpanreiästä ja kuunnella, minne se virtaa.
Jos ilmaa tulee öljyntäyttöaukosta, niin mäntä rikki, Jos imusarjassa suhisee, niin
imuventtiili vuotaa ja vastaavasti pakosarja/pakoventtiili.

Nämä tietysti näkee silmällä, kun irrottaa kannen ja sen tuossa kai nyt joutuu tekemään.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DarkDog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 18.02.2011 17:19

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja DarkDog »

nokkahan siis katkesi ihan jakopään puolelta, ekan pukin kohdalta,ja olen korjannut muutaman auton missä ei ole käynyt venttiileille mitään ko. tapahtumassa..siitä kolmosen kohdalta kuuluu ns. supsutusta käydessä....joo ja kannen olen aukasemassa,tilasin imu ja pako venttiilinkin äsken jo varuiksi.

eräs pitkään mersuja harrastanut mies,kerran sanoi minulle että jos et ole perehtynyt mb:hen älä kajoa niihin...pikku hiljaa rupee tuntumaan siltä :D on tuossa ollut nyt sellassia omia ``juttuja``. esim:juuri tuo jakoketjun kiristin mikä pitää purkaa atomeihin ennen kasausta. (siitä johtui nokan katkeaminen)
miho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 05.01.2010 21:26

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja miho »

eräs pitkään mersuja harrastanut mies,kerran sanoi minulle että jos et ole perehtynyt mb:hen älä kajoa niihin...pikku hiljaa rupee tuntumaan siltä :D on tuossa ollut nyt sellassia omia ``juttuja``. esim:juuri tuo jakoketjun kiristin mikä pitää purkaa atomeihin ennen kasausta. (siitä johtui nokan katkeaminen)
Ite tein kansirempan eka kertaa, ei tullu purettua tuota kiristintä. Mutta hyvin on pelittänyt siitä huolimatta.
DarkDog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 18.02.2011 17:19

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja DarkDog »

tuossa se painaa ketjun ihan liian kireälle jos sitä ei pura ja kasaa osa kerrallaan,jakopää oikein vonku kireydestä,edellinen remontti mies sitä ei ollut purkanut ja oli aatellut ääntä normaaliksi n.300km eteenpäin nokka-poikki...joku muukin foorumilla kertoi että oli käynyt samalla lailla ja neuvoohan alfamerikin kasaamaan paikoilleen jakoketjun kiristimen osa kerrallaan.
miho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 05.01.2010 21:26

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja miho »

Joo kyllähänse Alfaimerin mukann olisi pitänyt purkaa. Jotenki unohtu koko homma siinä kasausvaiheessa. Onneksi ei oo tullu onkelmia tuon takia.
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Mersun bensakoneiden hyrdaulinostimissa on todella vähän säätövaraa, eli jos venttiilit on kulumisen takai painunu vähänkin seeteihin niin jää kantamaan. Homma selviää kun tyhjää nostajista öljyn pois niin sen jälkeen pitäis olla edes vähän välystä mieluusti ainakin 0.2mm. Jos ei venttileitä ole mahdollisuutta hioa niin hätätapauksessa sen kupin voi jättää nostimen ja venttiilin välistä pois (en suosittele).

edit: takoitan siis että uusi nokka saattaa olla perusympyrältään hieman suurempi mikä yhdessä kuluneiden venttiilien kanssa riittää siihen että nostimien säätövar loppuu kesken.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
DarkDog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 18.02.2011 17:19

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja DarkDog »

Jani R-K kirjoitti:Mersun bensakoneiden hyrdaulinostimissa on todella vähän säätövaraa, eli jos venttiilit on kulumisen takai painunu vähänkin seeteihin niin jää kantamaan. Homma selviää kun tyhjää nostajista öljyn pois niin sen jälkeen pitäis olla edes vähän välystä mieluusti ainakin 0.2mm. Jos ei venttileitä ole mahdollisuutta hioa niin hätätapauksessa sen kupin voi jättää nostimen ja venttiilin välistä pois (en suosittele).

edit: takoitan siis että uusi nokka saattaa olla perusympyrältään hieman suurempi mikä yhdessä kuluneiden venttiilien kanssa riittää siihen että nostimien säätövar loppuu kesken.

joo sii kokeilin purituksia myös että venttiili koneisto oli irti eikä ollut pihaustakaan.
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja ES »

No jos venttiilikoneiston tai sen osan toiminta jostain syystä lakkaa moottorin pyöriessä niin aina siellä on sellainen tilanne, että jossain sylinterissä venttiilit ovat auki, tai siis aina toinen vuorollaan. Ja kun moottori pyörii ja mäntä käy kerrankin yläkuolokohdassa, se on selvä peli. Lukuunottamatta niitä moottoreita, joissa mäntä ei voi koskettaa venttiilliin, mutta ne ei kai ole mersun koneita?

Ei sillä ole merkitystä, että nokka-akseli katkesi, mutta ketju pelasi. Tilanne on venttiilien kannalta ihan sama. Mikään ei silloin tahdista niiden toimintaa suhteessa mäntien liikkeisiin, siinä katkoskohdan jälkeisessä osassa moottoria.

Veikkaan varrestaan vääntynyttä venttiiliä, vähintään.

Eli suomeksi: ihan sama se on, mistä syystä yläkerta ei pelaa alakerran tahtiin, samaa jälkeä syntyy.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

miho kirjoitti:Joo kyllähänse Alfaimerin mukann olisi pitänyt purkaa. Jotenki unohtu koko homma siinä kasausvaiheessa. Onneksi ei oo tullu onkelmia tuon takia.
Kertooko kirja miksi se pitää purkaa? Itte en äkkiä keksi syytä moiseen? Ne sisällä olevat osat on helppo laittaa väärin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Jari Ke kirjoitti:
miho kirjoitti:Joo kyllähänse Alfaimerin mukann olisi pitänyt purkaa. Jotenki unohtu koko homma siinä kasausvaiheessa. Onneksi ei oo tullu onkelmia tuon takia.
Kertooko kirja miksi se pitää purkaa? Itte en äkkiä keksi syytä moiseen? Ne sisällä olevat osat on helppo laittaa väärin.
en ole pensakoneisen merusn ketjun kiristintä koskaan nähny, mutta jos se on semmonen niinku aiemmin kuvailtiin, niin jos sitä ei pura ja kasaa vasta paikoilleen, niin menee ketju liian tiukalle.

elikkäs kiristimessä on "räikkä", mikä antee kiristimen/ketjun mennä vaan kireemmälle, muttei koskaan löysemmälle. ja siinä vaiheessa, kun kiristin irrotetaan kannesta, niin räikkä naksuu täysille, toiseen ääripäähän. ja jos sen sitten antaa vaan olla ja kasaa niine hyvineen, niin räikkä on edelleen täysillä kireyksillä ja alkaa painaa ketjua kireemmälle heti, kun sitä kiristintä aletaan ruuvaan paikalleen. ketju saattaa painua kiristimen kohdalta monta milliä, sentintikin liikaa, mikä sitten taas on ketjun vetovoimassa todella paljon ja näin ollen aihetuutaa turhaa liiallista painetta esim. sinne nokka akselille ja muillekkin osille. monissa laitteissa on tämän mallinen kiristin, esim. lähes kaikki moottoripyörät, joissakin autoissa, missä nyt ylipäätään on ketjukone, esim. saab ja mersu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

pera8x kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
miho kirjoitti:Joo kyllähänse Alfaimerin mukann olisi pitänyt purkaa. Jotenki unohtu koko homma siinä kasausvaiheessa. Onneksi ei oo tullu onkelmia tuon takia.
Kertooko kirja miksi se pitää purkaa? Itte en äkkiä keksi syytä moiseen? Ne sisällä olevat osat on helppo laittaa väärin.
en ole pensakoneisen merusn ketjun kiristintä koskaan nähny, mutta jos se on semmonen niinku aiemmin kuvailtiin, niin jos sitä ei pura ja kasaa vasta paikoilleen, niin menee ketju liian tiukalle.

elikkäs kiristimessä on "räikkä", mikä antee kiristimen/ketjun mennä vaan kireemmälle, muttei koskaan löysemmälle. ja siinä vaiheessa, kun kiristin irrotetaan kannesta, niin räikkä naksuu täysille, toiseen ääripäähän. ja jos sen sitten antaa vaan olla ja kasaa niine hyvineen, niin räikkä on edelleen täysillä kireyksillä ja alkaa painaa ketjua kireemmälle heti, kun sitä kiristintä aletaan ruuvaan paikalleen. ketju saattaa painua kiristimen kohdalta monta milliä, sentintikin liikaa, mikä sitten taas on ketjun vetovoimassa todella paljon ja näin ollen aihetuutaa turhaa liiallista painetta esim. sinne nokka akselille ja muillekkin osille. monissa laitteissa on tämän mallinen kiristin, esim. lähes kaikki moottoripyörät, joissakin autoissa, missä nyt ylipäätään on ketjukone, esim. saab ja mersu.
Ei ne ainakaan Mynällä kiristintä pura kun pumppua pöydällä käyttävät. Silloinhan kiristintä löysätään senttitolkulla ja pumpun ratas irroitetaan. Ittellä putosi ykskerta hilut pöydälle vahingossa ja ei siellä mielestäni mitään räikkäsysteemiä ollu. Jotenkin päättelin että öljynpaine kiristää ketjua ja jousikuormitteinen hauli rajaa kiristimessä olevan "sylinterin" painetta? Onkos bensavehkeessä erilainen kiristin kun dieselissä?

Vanhemmissa tojoissa joissa oli ketju oli samantyyppinen kiristin
Avatar
RSU
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 08.02.2004 10:24
Paikkakunta: Vantaa

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja RSU »

Kuten jo edellä on kerrottu niin kiristin on vain ja ainoastaan kiristyvää mallia. Sentähden se oman hovikorjaajani mukaa pitää aina purkaa ja kasata asennettaessa. Se kiristyy jousen ja öljynpaineen avulla. Jos se pääsisi löystymään öljynpaineen loputtua niin käynnistettäessä pelkkä jousi ei jaksaisi kiristää ketjua niin tiukalle ettei olisi mahdollista ainakin venyneen ketjun hypätä hammastukselta. Jos näin kävisi niin männät ja venttiilit kohtaisivat ja moottorivaurio olisi valmis.
Viimeksi muokannut RSU, La 26.02.2011 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yli 25 vuotta mersuilua
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo siis diiselissä ei ole semmosta räikkämallia. senhän pystyy vaikka sormin painaan lyttyyn, kun on irrallaan. mutta ilmeisesti pensakoneisissa, taikka ainakin osassa on se räikkämallin kiristin.

en minäkään diiselin kiristimiä ole purkanu. sen kun irrottaa ja laittaa sinne vaan paikoilleen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5328
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

RSU kirjoitti:Kuten jo edellä on kerrouutu niin kiristin on vain ja ainoastaan kiristyvää mallia. Sentähden se oman hovikorjaajani mukaa pitää aina purkaa ja kasata asennettaessa. Se kiristyy jousen ja öljynpaineen avulla. Jos se pääsisi löystymään öljynpaineen loputtua niin käynnistettäessä pelkkä jousi ei jaksaisi kiristää ketjua niin tiukalle ettei olisi mahdollista ainakin venyneen ketjun hypätä hammastukselta. Jos näin kävisi niin männät ja venttiilit kohtaisivat ja moottorivaurio olisi valmis.
Voin olla ihan väärässä uskossa tässä asiassa. Huolettaa nyt kun käytin kantta pöydällä tässä aikaa sitten enkä koskenu tuohon kiristimeen sillä kertaa. (Ekakerralla se purkaantui vahingossa ja ECP:stä löysin räjäytyskuvan)

Kun siellä on se öljy kiristimen "sylinterissä" ja kiristin paikoillaan niin se jousikuormitteinen hauli estää öljyn ulostulon kun auto on sammuksissa? Näin ketju ei pääse löystymään? Jos kiristimen voi ottaa pöydälle niin ettei se purkaannu ja öljy tu pois niin käsivoimin ei mee kasaan ellei jaksa niin kovaa puristaa että voittaa sen haulin jousivoiman ja sylinterin takana oleva öljy tulee sen haulireiän kautta pois. Näin silloin kuutioin sen toiminnan mutta pitääpä oikein tarkistaa tuo juttu. Selviö on se että kerta akseleita on poikki menny niin jokin juttu siihen liittyy. Ittekkin tiedän muutaman tapauksen mutta ne taisi olla bensavehkeitä?

Tosiaan muistelen että kun kiristimen kasasi niin se meni käsivoimin nippuun mutta sillon siellä "sylinterissä" ei ollu öljyä? Otan ECP:n kehiin ja alan tutkimaan uudelleen :)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin. en tiedä kuuluuko se diiselissäkään oikeesti painua sormin kasaan sen kiristimen. mulla kun nää autot on lähes järjestään jo puoli miljoonaa ajettuja. mutta sen tiedän, että mitään mekaanista naks, naks, naks tyyppistä räikkää niissä ei ole. siis OM601-603 koneissa. ja kyseisiin koneisiin ainak 6kpl erilaisia kansiremontteja tullu tehtyä, missä siis joutuu sen kiristimen irrottaan, tai ainakin löysään. ja koskaan en ole sitä purkanu. irrottanu vaan ja kasatessa sitten laittanu takas. ja aina on toiminu niin kauan, kun olen autoilla ajanu. pisimmillään n. 160tkm remontin jälkeen.

voihan se olla, että siinä on joku hauli, takaiskuvanttiili tms, mutta ilmeisesti mun tapauksissa ne on ollu jo niin väljiä, ettei ole enään käytännössä toiminnassa ollenkaan. taikka sitten sen kuuluu vaan olla semmonen ja öljynpaine sitten kiristelee sen, minkä tarviikin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Dieselin ja bensan kiristimet ovat erillaisia ,muistelen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bensan ja diiselikoneen kiristimet on erilaisia.

Bensoissa on tuo ko. räikkä systeemi ja sellainen kristin pitää purkaa joka kerta kun se asennetaan paikoilleen.
DarkDog
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 18.02.2011 17:19

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja DarkDog »

joo elikkäs sain remontin valmiiksi,ja diagnoosi oli seuraavanlainen---> kolmos sylinterin josta oli puristukset kadoksissa niin oli pakoventtiili hieman vääntynyt!
vaihdoin uuden pako ja imuventtiilin (trw) ,kannentiivisteen/pultit...nyt toimii kaikilla ja hyvin....ainut että pissapoika/ pyyhkijä oli kuulemma lopettanut toiminnan...liekö vaan sulake palanut:/.....tuli aika suuri remontti edellisen korjaajan pienestä virheestä,kaikki nämä laitettiin uusiksi (kattaa myös edellisen korjaajan laittamat osat) 2xkannentiiviste,2x kannenpultit,uusi nokka-akseli,1x imu/pakoventtiilit,moniurahihna ja 2x venttiilin säätöpala?se pastillinkokoinen)....ja yllätys yllätys edellinen remontti mies ei vastaa enää puhelimeen :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

DarkDog kirjoitti:joo elikkäs sain remontin valmiiksi,ja diagnoosi oli seuraavanlainen---> kolmos sylinterin josta oli puristukset kadoksissa niin oli pakoventtiili hieman vääntynyt!
vaihdoin uuden pako ja imuventtiilin (trw) ,kannentiivisteen/pultit...nyt toimii kaikilla ja hyvin....ainut että pissapoika/ pyyhkijä oli kuulemma lopettanut toiminnan...liekö vaan sulake palanut:/.....tuli aika suuri remontti edellisen korjaajan pienestä virheestä,kaikki nämä laitettiin uusiksi (kattaa myös edellisen korjaajan laittamat osat) 2xkannentiiviste,2x kannenpultit,uusi nokka-akseli,1x imu/pakoventtiilit,moniurahihna ja 2x venttiilin säätöpala?se pastillinkokoinen)....ja yllätys yllätys edellinen remontti mies ei vastaa enää puhelimeen :D
ehkäpä se edellinen remontti reiska lukee foorumia.. hyvä kun tuli kuitenkin kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja skye »

sitä kiristintä ei tarvii purkaa ellei se ole jumissa, pelkän jousen tarvii vaan ottaa pois.eli jos se kiristin siellä liikkuu kun sillä jousella sitä heiluttelee niin sitä ei tarvii purkaa ja jos se on jumissa se vaan pitää aivan jumalatonta ääntä jos sen niin kasaa.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

skye kirjoitti:sitä kiristintä ei tarvii purkaa ellei se ole jumissa, pelkän jousen tarvii vaan ottaa pois.eli jos se kiristin siellä liikkuu kun sillä jousella sitä heiluttelee niin sitä ei tarvii purkaa ja jos se on jumissa se vaan pitää aivan jumalatonta ääntä jos sen niin kasaa.
Tarvii purkaa bensakoneessa. Jos Kiristin pääsee myötään takasinpäin,Onse rikki.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: mb:n kolmos sylinterissä ei puristuksia!männässäkö reikä

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

lainerascing on kyllä oikeassa,jos näin,liikkuu edestakaisin bensakoneessa on kiristin kaput!MBn oma manuaalikin antaa ohjeeksi purkaa kiristin aina ko operaatioissa!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Vastaa Viestiin