w126 se "yläpallonivel"
w126 se "yläpallonivel"
Onko näin että joutuu koko tukivarren vaihtamaan ? Vai saako tota pelkkää palloniveltä vaihettua?
w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
Re: w126 se "yläpallonivel"
Kyllä joutuu.
On melko helppo duuni.
Just vaihdoin.
On melko helppo duuni.

Just vaihdoin.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: w126 se "yläpallonivel"
oliko oikeesti helppo vai oliko sarkasmia? 

w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
Re: w126 se "yläpallonivel"
Oli oikeesti.eki.koo kirjoitti:oliko oikeesti helppo vai oliko sarkasmia?
Helpompi vaihtaa koko käikäle kuin pelkkä pallonivel.
Uusiutuu samalla sisempi puslakin.
Sisäpään kiinnitystä luulin ensin hankalaksi laittaa takaisin, mutta se menikin ihan käsin kääntämällä kohdalleen ja pultti sujahti läpi.

Kallistuksen vakaajan kiinnitystä tukivarteen saa hieman jännittää. Voi olla rapea puslan sisällä.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: w126 se "yläpallonivel"
Ok. Ei auta ku lähtee ostoksille :S
w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 se "yläpallonivel"
osta samalla ne kallistuksen vakaajan kumit mikkä on alta kaks euroo kipale ja kaks kpl tukivarren kahta puolen, todella heleppo ja nopee homma, muista rasvata ruuvit ja mutterit ennen kun laitat ne takasi, irtoo sitten seuraavallakin kerralla helepostieki.koo kirjoitti:Ok. Ei auta ku lähtee ostoksille :S

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 se "yläpallonivel"
Kiitän vinkeistä! Pienestä oli leimansaanti kiinni. Kova vehe tuo ässä kyllä 

w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
Re: w126 se "yläpallonivel"
Noniin. Osat pitäs olla huomenna haettavissa. Nyt sitten kaipais vaan pientä opastusta ite vaihto työhön ku ei ole aikasempaa kokemusta noista alustanpalikoiden vaihtelusta. Eli miten helpoin vaihtaa tuo ylätykivarsi ?
w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
Re: w126 se "yläpallonivel"
Pyörä irti (yllärieki.koo kirjoitti:Noniin. Osat pitäs olla huomenna haettavissa. Nyt sitten kaipais vaan pientä opastusta ite vaihto työhön ku ei ole aikasempaa kokemusta noista alustanpalikoiden vaihtelusta. Eli miten helpoin vaihtaa tuo ylätykivarsi ?

Kasaus takaperin uusien puslien kera.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 se "yläpallonivel"
ihan vaan kuva selevennys
ensin tästä irti ja kuvan työkalu maksaa 20€ ja se käy kaikkiin ässän niveliin

sitten tästä irti, huomaa prikkojen asennot

sitten konehuoneen puolelta tämä irti, tarttee ottaa kahella avvaimella

ja tukivarren kiinnitysruuvi kokonaan pois paikaltaan

sitten pientä kopistelua tarvittaessa

sitten putsataan hiukan tukivarren kiinnitys koloo ja sovitetaan uusi tukivarsi sinne että mennee kunnolla paikalleen

tämän jälkeen putsataan ruosteet vakaajan tapista kunnolla ja laitetaan kumin prikat oikein paikalleen ja kumi myös, sitten voidellaan tukivarren kumien kohta sellasella rasvalla mikä ei syö kumia sekä tukivarren kiinnitys reikä kunnon vaseliinillä

sitten vaan laitetaan tukivarsi paikalleen ja tuupataan ruuvi tukivarresta läpi, mutteri huulille, sen jäläkeen kasataan vakaajan pää kumineen ja prikkoneen kierretään ruuvi kokonaan kiinni ja samalla laitetaan pallonivelen mutteri kiinni ja viimesenenä kiristetään itse tukivarren kiinnitys ruuvi kun auto on laskettu pyörilleen maahan/lattialle
vielä kuva kiinnitetystä tukivarresta (olen itte maalannu varren ettei hapetu)


ensin tästä irti ja kuvan työkalu maksaa 20€ ja se käy kaikkiin ässän niveliin

sitten tästä irti, huomaa prikkojen asennot

sitten konehuoneen puolelta tämä irti, tarttee ottaa kahella avvaimella

ja tukivarren kiinnitysruuvi kokonaan pois paikaltaan

sitten pientä kopistelua tarvittaessa

sitten putsataan hiukan tukivarren kiinnitys koloo ja sovitetaan uusi tukivarsi sinne että mennee kunnolla paikalleen

tämän jälkeen putsataan ruosteet vakaajan tapista kunnolla ja laitetaan kumin prikat oikein paikalleen ja kumi myös, sitten voidellaan tukivarren kumien kohta sellasella rasvalla mikä ei syö kumia sekä tukivarren kiinnitys reikä kunnon vaseliinillä

sitten vaan laitetaan tukivarsi paikalleen ja tuupataan ruuvi tukivarresta läpi, mutteri huulille, sen jäläkeen kasataan vakaajan pää kumineen ja prikkoneen kierretään ruuvi kokonaan kiinni ja samalla laitetaan pallonivelen mutteri kiinni ja viimesenenä kiristetään itse tukivarren kiinnitys ruuvi kun auto on laskettu pyörilleen maahan/lattialle
vielä kuva kiinnitetystä tukivarresta (olen itte maalannu varren ettei hapetu)

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 se "yläpallonivel"
Loistavat ohjeet taas kerran ! 

S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: w126 se "yläpallonivel"
Loiustavat kerrassaan!!! Nuo ohjeet pitäs jo kyllä tallentaa tänne foorumille. Miks muuten foorumilla ei ole erikseen mitään ohjeet osiota mihin vois kerätä näit työohjeita ja muita vinkkejä ??
Ja suur kiitos vielä touhottajalle!
Ja suur kiitos vielä touhottajalle!
w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 se "yläpallonivel"
kiitos, kiitoseki.koo kirjoitti:Loiustavat kerrassaan!!! Nuo ohjeet pitäs jo kyllä tallentaa tänne foorumille. Miks muuten foorumilla ei ole erikseen mitään ohjeet osiota mihin vois kerätä näit työohjeita ja muita vinkkejä ??
Ja suur kiitos vielä touhottajalle!

sitten alapalloo ei olekkaan ihan näin simppeli vaihtaa, siinä tarttee olla jo vähän enämpi työkaluja


mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 se "yläpallonivel"
Hyvin vaihtu noilla ohjeilla. Vielä takajarru satula vaihtaa tänään ja sit leimalle -> Jos menis ässä paremmin kaupaksi ku on leimattukkin.
w126 260se -86 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/3928826
Re: w126 se "yläpallonivel"
Kyllä on hienoja kuvallisia ohjeita. Näille on aina käyttöä. 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126