124 ja Motonetin lokasuojat
124 ja Motonetin lokasuojat
Onko foorumilaisilla kokemusta 124 Mersun Motonet etulokasuojien laadusta ? Ihan sillä vaan kun on auto nosturilla ja etu kaarissa pientä kuppaa. Ei ollenkaan pahoja korjata, mutta kun Motonetin lokasuojat maksaa alle 50 € kappale niin alkoi kiinnostaa josko pistäisi uudet. KL-varaosassa on myös halpaa n. 50 € ja hyvää alkuperäistä n. 250 €. Mut miten noiden halpisten laatu ja istuvuus ? Kellä kokemusta niin valaiskoon asiaa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
kyllähän ne moponetin lokarit sinne istuu, mutta ei heittämällä. vähän tuurista kiinni minkälaisen sattuu saamaan. jos semmoset meinaa ostaa, niin enneku maala/vie maalarille, niin kannattaa sovittaa niitä ja väännellä ja kännellä sen, mitä tarvii. melkein aina niitä johonkin suuntaan saa vääntää, että istuu hyvn. muuten ihan jees. sellasta ohkosta peltiähän se on.
jos jättää sovittamatta, niin saattaa olla, että hinkkaa esim. nokkapeltiin, tai a pilariin. vai onko se edes A pilari, mikä siinä tulilasin reunoilla on? ja jos on jo maalattu, niin sitten on riskiä alkaa väänteleen, jos maalit lähtee, tai muuten tulee jälkiä.
kaiken kaikkiaan: kyllä niillä aina yhden mätäkoppasen korjaa. ja jopa menee vuositolkulla, kun kunnolla maalaa ja laittaa sopivasti kaariin jotakin kiveniskuteippiä, massa tms. yhdellä w201 koppasella ajelin 4 vuotta motonetin lokareilla, eikä ollu kukkaa ollenkaan myytäessä, että ei ne kait samaa peltiä ole, kun hiaceissa..
jos jättää sovittamatta, niin saattaa olla, että hinkkaa esim. nokkapeltiin, tai a pilariin. vai onko se edes A pilari, mikä siinä tulilasin reunoilla on? ja jos on jo maalattu, niin sitten on riskiä alkaa väänteleen, jos maalit lähtee, tai muuten tulee jälkiä.
kaiken kaikkiaan: kyllä niillä aina yhden mätäkoppasen korjaa. ja jopa menee vuositolkulla, kun kunnolla maalaa ja laittaa sopivasti kaariin jotakin kiveniskuteippiä, massa tms. yhdellä w201 koppasella ajelin 4 vuotta motonetin lokareilla, eikä ollu kukkaa ollenkaan myytäessä, että ei ne kait samaa peltiä ole, kun hiaceissa..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
korjaa ihmeessä alkuperäiset lokasuojat noi tarvike lokarit ovat todella surkeita
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Pitäsköhän ostaa yksi kokeeksi. Jos näyttää ettei istu kunnolla, niin saahan siitä ainakin oivat korjaus palat
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Itse laitoin kl-varaosista ostaman tarvikelokarin kuskin puolelle viime kesänä. Ei ollut istumisen kanssa mitään ongelmia. Meni ihan heittämällä paikalleen.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
sundiz kirjoitti:Itse laitoin kl-varaosista ostaman tarvikelokarin kuskin puolelle viime kesänä. Ei ollut istumisen kanssa mitään ongelmia. Meni ihan heittämällä paikalleen.
se onkin kl-varaosista, toisin on asiat moponetissä
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Löytyy motonetistäkin sopivia lokasuojia. Täytyy vaan tietää valmistaja.Roobert kirjoitti: se onkin kl-varaosista, toisin on asiat moponetissä
Minä en tiedä, mutta yritän selvittää.
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
- Fosforihärkä
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 19.10.2008 16:44
- Paikkakunta: Siuntio
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Itselläni ei ole ollut mitään onglemaa motonetin lokarin kanssa. hyvin istuu.
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Muistatko valmistajan?Fosforihärkä kirjoitti:Itselläni ei ole ollut mitään onglemaa motonetin lokarin kanssa. hyvin istuu.
-82 500 SEC
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL 500
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-87 Citroen C25 Burstner
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Itse ostin edelliseen lankkuun uudet tarvikesuojat,toisen motonetistä ja toisen mb-osasta.
Vänkärin puolelle istui kuin "nakutettu" ja kuskin puolelle sai hakata taittaa,vääntää ja kääntää ennen kuin sopi edes sinnepäin...
Molemmat olivat saman merkkisiä.
Vänkärin puolelle istui kuin "nakutettu" ja kuskin puolelle sai hakata taittaa,vääntää ja kääntää ennen kuin sopi edes sinnepäin...
Molemmat olivat saman merkkisiä.
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Tuokin että "hyvin istuu" tuntuu olevan aika suhteellista, joillekkin kun tuntuu riittävän se että osa sopii paikalleen ja ovet ja konepelti mahtuu aukeamaan ottamatta kiinni (tälläisiä näkyy todella paljon vanhojen autojen osalta liikenteessä). Itse en ole tähänpäivään mennessä tavannut yhtäkään tarvikepeltiosaa joka istuu heittämällä, klokkerholm on jo kohtuullinen mutta kaukana alkuperäisestä. Pahimmillaan ongelmat ei jää rakojen istuvuuteen vaan tarvikeosassa saattaa olla myös muotovirhettä alkuperäiseen nähden.
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
motonettiläiset paikallaan ja hyvinhän nuo istui,mitä yleensäkään istuvuuteen tulee niin taitaapi 100lankku olla jo sitä vuosikertaa uusinkin ettei enää paljon vaikuta jos ei ihan 100% olekaan.. ainakaan hinta ei muutu tasan mihinkään
kirraa..kirraa... OSU!!!
w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Laitoin kanssa tuossa joku aika sitten motonetin lokarit, eihän ne täydellisesti istunu mutta menettelee.. A-pilarin luonta jäi hieman alas, kyljen pokkausta joutu kattomaan tarkkaa ja vähä asennus vaiheessa vääntämää ennen pulttien kiristystä että sai kohdalleen, mutta kahden miehen voimin meni ihan nätisti. konepellin ja siiven väliin jäävää rakoa joutu sorkkaraudalla pienentämää sisäpuolelta vääntämällä. Vilkkujen kiinnityksessä kannattaa myös olla tarkkana, että meneekö pohjaan ja ottaako "klipsi" kunnolla kiinni. Itse kun en ajatellut edes asiaa niin alkuperäinen vilkku tippu nimismiehen kiharoissa pientareelle.. mutta pääpiirteittäin ihan ok siivet.
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Tarvikelokari vs. alkuperäinen lokari on henkilökohtainen asia. Tarkalle tarvikelokari ei käy missään tapauksessa, ja mitä järkeä on viedä maalarille väänneltäväksi vääränmallista peltiä, kun siitä joutuu kuitenkin maksamaan eli alkuperäisen ja tarvikkeen hintaero kutistuu sellaiseksi, että mulle ei kyllä kelpaa. Mutta se joka itse omalla ajallaan tuon pellin saa muotoonsa, niin siitä vaan tarvikelokari kylkeen ja menoksi.
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
käyttöautoon ihan ok. mutta näyttelyautoon niistä ei ole... saumat tahtoo irvistää vähän tapauskohtaisesti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Mie taidan olla sen verran ahdasmielinen automies että en taida ottaa riskiä istuvuuden kanssa. Sit v..ttaa jos ei saumat istu jne. Vaikka nyt onkin kyseessä ihan duuni auto, jolla joskus joutuu menemään pohjaa myöten liejussa rypien. Pitää huomenissa käydä kaarien kimppuun, ja jos ei tule yllätyksiä niin korjaan entiset.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
sanotaanko vaikka niin, että jopa minä erotan onko w124 alkuperäiset vai tarvike lokasuojat mutta kuten sanottu, 500 €:n käyttöautossa ne ei haittaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Jotkut tarvikeloksut on aika paljon kapeampia pyöränaukon kohdalta, mitä itselle on sattunut.
Tilaa tontitukselle ei jää niin paljoa, kun orkkis loksuilla.
Tilaa tontitukselle ei jää niin paljoa, kun orkkis loksuilla.
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Olisi ajatuksissa hakea Motonetista W124:een uusi kuskinpuolen etulokasuoja. Paljonko tuollaisen maalauttaminen irrallaan maksaa tai mitä siitä siis kannattaa enimmillään maksaa? Onko tarvikelokasuoja täysin maalaamatonta peltiä vai onko siinä joku pohjamaali valmiina?
EQB 300 4Matic -23
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Joku vaalea mattapinta oli niissä mitä joskus aikoinaan hommasin. Vilkunpaikat oli kans valmiina. Kestivät sen 5v No olisivat ehkä kestäneet pidempään jos olis sisäpuolelle laittanu asiaankuuluvat ruoste/kiveniskumassat. Laitatin aikoinaan amiskalla.mamajane kirjoitti:Olisi ajatuksissa hakea Motonetista W124:een uusi kuskinpuolen etulokasuoja. Paljonko tuollaisen maalauttaminen irrallaan maksaa tai mitä siitä siis kannattaa enimmillään maksaa? Onko tarvikelokasuoja täysin maalaamatonta peltiä vai onko siinä joku pohjamaali valmiina?
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Mulle tulee tällä viikolla tdt 4matic ja heti pisti silmään typerät fiat 600 malliset sivuvilkut jotka ovat 10cm liika ylhäällä ja kuskin puolella tarvike loksu.Tuli meinaan rokotiilin kyyneleet! Pakko ruveta paikkaamaan moisia törkeyksiä.Jos ei sovi ni EI SOVI.
tein itse ja säästin
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Niissä on vain varastoväri. Tarvii pohjamaalata ennen varsinaista väriä. Hinnat varmaan 100 e. ja siintä ylöspäin. Muista myös ruostesuojata sisäpuolelta.mamajane kirjoitti:Olisi ajatuksissa hakea Motonetista W124:een uusi kuskinpuolen etulokasuoja. Paljonko tuollaisen maalauttaminen irrallaan maksaa tai mitä siitä siis kannattaa enimmillään maksaa? Onko tarvikelokasuoja täysin maalaamatonta peltiä vai onko siinä joku pohjamaali valmiina?
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Aikanaan E34 Bemariin sain Oili Jaloselta edullisesti jonkun norjalaisen tarvikelokarin joka oli ihan hyvä. Hivenen sitä joutui asettelemaan ennen kuin osui kaikki 99.9% kohdilleen. Mutta ei siitä ilman mittanauhaa huomannut ettei ole vakio. 40eur taisi maksaa jos en aivan väärin muista ja oli tosiaan ihan laatukamaa. Mutta tosiaan valmistajasta, tuurista ja asennustaidostahan nuo on yleensä kiinni että sopiiko se paikalleen nätisti vai ei.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Se "varastoväri" on syytä poistaa kokonaan jos haluaa parasta. Ja siipi kannattaa sepittää kerran paikalleen ennen maalausta, voi tarvita pientä muotoilua.. Veikkaan että n. puolitoista sataa tulee maalaus maksamaan, paitsi jos löydät jonkui hyvän yksityisen niin ei välttämättä maksa satastakaan.pptalo kirjoitti:Niissä on vain varastoväri. Tarvii pohjamaalata ennen varsinaista väriä. Hinnat varmaan 100 e. ja siintä ylöspäin. Muista myös ruostesuojata sisäpuolelta.mamajane kirjoitti:Olisi ajatuksissa hakea Motonetista W124:een uusi kuskinpuolen etulokasuoja. Paljonko tuollaisen maalauttaminen irrallaan maksaa tai mitä siitä siis kannattaa enimmillään maksaa? Onko tarvikelokasuoja täysin maalaamatonta peltiä vai onko siinä joku pohjamaali valmiina?
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Näin vuotta myöhemmin voin vihdoin todeta, että ainakin omalla kohdalla Motonetin lokari meni ongelmitta paikalleen, ei tarvinnut sovittaa juuri ollenkaan eikä se ota mihinkään ylimääräiseen paikkaan kiinni. Paljon enemmän oli hommaa vanhan poisottamisessa, ruosteiset ruuvit eivät aina ole yhteistyöhaluisia vaikka niihin suihkuttelisi kuinka CRC:tä tai vastaavaa.
EQB 300 4Matic -23
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
Itse pistin tarvike loksun ja maalasin ennen laittoa ja perskules .. rälläkkää sai näyttää..a-pilaria vasten nojasi josta sitten pieni ruoste läksi liikkeelle ja kaksin miehen voimin asennettiin ja sitten ruuvit kireälle ja niinkuin Napa sanoi niin helppo on heidän sanoa jo kaukaa jotka ovat laitteneet tai pelanneet tarvikkeiden kanssa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 ja Motonetin lokasuojat
KaarimankeliVästi kirjoitti:Jotkut tarvikeloksut on aika paljon kapeampia pyöränaukon kohdalta, mitä itselle on sattunut.
Tilaa tontitukselle ei jää niin paljoa, kun orkkis loksuilla.