Automaatin hinaus
- Esa Virtanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe 27.06.2003 12:49
- Paikkakunta: Kokkola
Automaatin hinaus
Moi, Viitaten kesän aikaiseen ongelmaan (Viestin aihe: W126 Vastus/Sähköt!?) joka ratkaisematta meinaan hinauttaa automaattini Kulosaaresta Herttoniemeen Abraham Wetterintielle huoltoon.
Kilsojahan ei tule kuin muutama. Huollosta sanoivat ettei yli 30km/h saisi mennä ettei laatikko menisi paskaksi.
Elikä voin turvallisesti hinauttaa autoni muutaman kilsan alle 30km/h vauhtia?
Vai peräti kovempaakin vauhtia? t. Esa
Kilsojahan ei tule kuin muutama. Huollosta sanoivat ettei yli 30km/h saisi mennä ettei laatikko menisi paskaksi.
Elikä voin turvallisesti hinauttaa autoni muutaman kilsan alle 30km/h vauhtia?
Vai peräti kovempaakin vauhtia? t. Esa
lisää
ja vaihde tietenkin vapaalle : N
Kun moottori ei käy, niin vaihdelaatikossa oleva öljypumppukaan ei toimi.
Tästä johtuu tuo lyhyt matka, ja pieni nopeus.
Kun moottori ei käy, niin vaihdelaatikossa oleva öljypumppukaan ei toimi.
Tästä johtuu tuo lyhyt matka, ja pieni nopeus.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
lisää
En osaa selittää toimimattomuutta tarkemmin, Jarkko S. varmaan osaisi.
Kuitenkin, kuten joskus kerroin, niin kaveri hinautti autoaan n. 80 km/h nopeudella, ja noin viiden kilometrin kohdalla jysähti. Laatikon kyljestä lähti
nyrkinkokoinen alumiinipala joka roikkui nop.mittarivaijerin varassa.
Kuitenkin, kuten joskus kerroin, niin kaveri hinautti autoaan n. 80 km/h nopeudella, ja noin viiden kilometrin kohdalla jysähti. Laatikon kyljestä lähti
nyrkinkokoinen alumiinipala joka roikkui nop.mittarivaijerin varassa.

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Viitaten kesän aikaiseen ongelmaasi. Kansi on siis ollut irti eli samalla on irrotettu kaikki anturinpiuhatkin....Asiaa sen enempää tuntematta, eihän siellä sattumalta anturien joukossa ollut vielä jonkinsortin lämmitysvastus imusarjan alla? ja mikäli tuo vastus olisikin ok niin jo pelkkä kannesta lämpöä mittaavan anturin hajoaminen tekee tuollaista. Se saattaa toimia joskus mutta joskus vastus jää hehkuttelemaan pysyvästi jolloin lähtee ehkä vielä käymään mutta sammuu hetken päästä kun virta ei riitä edes kierroksilla auton käydessä....En tosin tiedä onko tuossa mitään lämmitystä,joissain on, joissain ei mutta oireet viittaisi kyllä johonkin tuonsuuntaiseen...............
- Esa Virtanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe 27.06.2003 12:49
- Paikkakunta: Kokkola
Hyvä lukea näitä ohjeita aina jälkeenpäin...
Voinko luottaa että kun se nyrkinkokoinen pala ei tullut laatikon kyljestä, ei mitään vaarallista ole tapahtunut. Äskettäin syylärivaurion takia revittiin autoa n. 7km, mutta kun muistelin max vauhdiksi 50km/h, niin sitä sitten ajeltiin...
Saako varata samalla laatikkovaihtoon ajan, korjaisivat syylärin siinä sivussa...
Täämöistä näin vappuna.. menis pesemään kädet, ja sitten pyyhkisi pikitahrat näppiksestä.
Voinko luottaa että kun se nyrkinkokoinen pala ei tullut laatikon kyljestä, ei mitään vaarallista ole tapahtunut. Äskettäin syylärivaurion takia revittiin autoa n. 7km, mutta kun muistelin max vauhdiksi 50km/h, niin sitä sitten ajeltiin...
Saako varata samalla laatikkovaihtoon ajan, korjaisivat syylärin siinä sivussa...

Täämöistä näin vappuna.. menis pesemään kädet, ja sitten pyyhkisi pikitahrat näppiksestä.
Pooto
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Siis vaihde päällä mäkeä alaskttopar kirjoitti:Miten tehdään Jarkko S:n mainitsema automaatilla varustetun auton mäkistartti ?

Toisin sanoen auton voi hinata käyntiin, mutta omakohtaista kokemusta moisesta ei ole. Ja takaöljypumppu kun särkyy niin tuppaa tulemaan myös aika runsaasti öljyä pihalle. Loppujen lopuksi aika turha keksintö.
w126 mäkistartti tehdään siten, että ensin hinataan autoa muutama kilometri, nopeus riippuu laatikon lämpötilasta. Taisi olla maksimissaan jotain 80km/h. Sitten vain pistetään vaihde päälle ja homma on kunnossa. Pitää muistaa, että jos pykälä ei mene kerralla silmään vaan jää luistamaan, niin vaihde pitää pistää heti takaisin vapaalle. Kaasua taisi myös pitää pitää pohjassa.