Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuva)
Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuva)
Haulla ei löytynyt moista topickia suoranaisesti.
Vaikka täydellisessä suuntauksessa ilmeisesti tarvitaan auton korkeustietoa, niin voisiko tähän topickiin laittaa arvoja, joilla W124:nen tulee hyväksi ajettavaksi suurinpiirtein peruskorkeudessaan. Minua ihmetyttää sellaiset jutut, että jossain osataan säätää kuljettajan tarpeiden mukaan alusta. Siis millaisia toiveita tavallisella kuskilla voi olla muuta kuin, että renkaat eivät kulu epätasaisesti, ratti on suorassa, auto menee suoraan ja tien kaltevuus ei kampea autoa esim. ojaan.????? Vai eikö kaikkia voi saadakkaan kerralla?
No laittakaa tähän kokemukseen perustuvia arvoja asteina automallille W124. Kiitos. Tällainen topicki olisi hyvä, että sieltä voisi katsoa, eikä selailla kirjavia juttuja säädöistä siellä täällä eri topickien sisällä. Katsotaan päästäänkö alkuun.
Vaikka täydellisessä suuntauksessa ilmeisesti tarvitaan auton korkeustietoa, niin voisiko tähän topickiin laittaa arvoja, joilla W124:nen tulee hyväksi ajettavaksi suurinpiirtein peruskorkeudessaan. Minua ihmetyttää sellaiset jutut, että jossain osataan säätää kuljettajan tarpeiden mukaan alusta. Siis millaisia toiveita tavallisella kuskilla voi olla muuta kuin, että renkaat eivät kulu epätasaisesti, ratti on suorassa, auto menee suoraan ja tien kaltevuus ei kampea autoa esim. ojaan.????? Vai eikö kaikkia voi saadakkaan kerralla?
No laittakaa tähän kokemukseen perustuvia arvoja asteina automallille W124. Kiitos. Tällainen topicki olisi hyvä, että sieltä voisi katsoa, eikä selailla kirjavia juttuja säädöistä siellä täällä eri topickien sisällä. Katsotaan päästäänkö alkuun.
Viimeksi muokannut kardaani, La 14.05.2011 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Moro,
mä joskus kirjoitin tästä aiheesta tänne foorumille seuraavaa:
"Piti vielä oikein katsoa siitä Vianorin raportista, mitkä ovat suositusarvot aurauksille.
Eli mun auto on W124 250D, ei Sportline-alustaa, ei tasonsäätöä, jousitus raskaammalle kuormalle. Nämä on mainittu myös tuossa raportissa, joskin vähän eri termeillä.
Eteen aurauksen ohjearvoalue on 0 astetta 05' ... 0 astetta 15'
Taakse vastaavasti ohjearvoalue on -0 astetta 04' ... 0 astetta 30'
Eli takana voi ohjearvon mukaan olla joko vähän aurausta tai sitten tosi vähän haritusta, jos mä en tuota nyt ihan päin seiniä tulkitse."
No, tossa nyt ei ole kuin auraukset, mutta mulla ei just tässä ole sitä raporttia. Voin vaikka täydentää lisää myöhemmin... Noi arvot on olleet mun mielestä todella hyvin kohdallaan; menee suoraan kaltevamman oloisella tielläkin ja tuntuu toimivalta.
T:Timo
mä joskus kirjoitin tästä aiheesta tänne foorumille seuraavaa:
"Piti vielä oikein katsoa siitä Vianorin raportista, mitkä ovat suositusarvot aurauksille.
Eli mun auto on W124 250D, ei Sportline-alustaa, ei tasonsäätöä, jousitus raskaammalle kuormalle. Nämä on mainittu myös tuossa raportissa, joskin vähän eri termeillä.
Eteen aurauksen ohjearvoalue on 0 astetta 05' ... 0 astetta 15'
Taakse vastaavasti ohjearvoalue on -0 astetta 04' ... 0 astetta 30'
Eli takana voi ohjearvon mukaan olla joko vähän aurausta tai sitten tosi vähän haritusta, jos mä en tuota nyt ihan päin seiniä tulkitse."
No, tossa nyt ei ole kuin auraukset, mutta mulla ei just tässä ole sitä raporttia. Voin vaikka täydentää lisää myöhemmin... Noi arvot on olleet mun mielestä todella hyvin kohdallaan; menee suoraan kaltevamman oloisella tielläkin ja tuntuu toimivalta.
T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
En osaa sanoa asiaan sen enempää kuin että mun -92 säädettiin nelipyöräsuuntauksessa säätäjän opuksen mukaisiin arvoihin uusilla Energy Savereilla ja nivelillä jne. Lopputulos on ollut äärettömän neutraali ajokäyttäytyminen kaikissa olosuhteissa.
1991 W140 300 SE
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Onko sinulla siitä olemassa sitä säätöraporttia, jonka saisi tänne esille?Finn kirjoitti:En osaa sanoa asiaan sen enempää kuin että mun -92 säädettiin nelipyöräsuuntauksessa säätäjän opuksen mukaisiin arvoihin uusilla Energy Savereilla ja nivelillä jne. Lopputulos on ollut äärettömän neutraali ajokäyttäytyminen kaikissa olosuhteissa.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
edessä ja takana n. 2mm aurausta niin on hyvä siltäosin... loppu sitten perstuntumalla asteina en osaa sanoa, kun ei ole sellaisia välineitä käytettävissä, missä niitä tarvitsis/vois käyttää
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Sori, tais mennä viimeisen autonsiivouksen myötä roskiin. Samat laitteet, säätäjä ja kirja oli myös kyseessä kun viime kesänä nelipyöräsäädettiin mun -86 Vette. Herra siunaa mikä ero aiempaan.kardaani kirjoitti:Onko sinulla siitä olemassa sitä säätöraporttia, jonka saisi tänne esille?
1991 W140 300 SE
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Asteista en osaa sanoa minäkään, mutta perjantaina olisi suuntaus, jotenka kiinnostaisi erityisesti tuo Camber-negatiivistahan sen tulisi olla, mutta kuinka paljon. Vanhassa suuntausraportissa oli ohjeena maksimissaan -0.45" camber. Eli kannattaako laittaa camberi maksimi negatiivisiin arvoihinsa? Onko jotain hyötyä jos oikealla ja vasemmalla olisi erilainen camber?
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Arvot > http://www.w124performance.com/service/ ... 0-0001.pdf
korkeus on helppo mitata vaikka rullamitalla.
Perästä: tukivarren sisäpään pultin keskeltä (korkeus maasta)
suhteessa vetarin ulkopään laipaan (korkeus alareunasta maahan)
myös tämä kannattaa lukea casterista http://www.w124performance.com/service/ ... _Align.pdf
korkeus on helppo mitata vaikka rullamitalla.
Perästä: tukivarren sisäpään pultin keskeltä (korkeus maasta)
suhteessa vetarin ulkopään laipaan (korkeus alareunasta maahan)
myös tämä kannattaa lukea casterista http://www.w124performance.com/service/ ... _Align.pdf
autodidakti
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Miten tarkastetaan/mitataan W124:sen etupäästä auton korkeus. Tuo taulukkohan antaa suuren vaihteluvälin tuolle Camberille riippuen auton korkeudesta -0.15" ja -2.00". Tarkoittaako tuo taulukko, että normaalikorkeudessa (0) camber kuuluisi olla -1,30"? Tarkoittaako Toe-in aurausta?felmit kirjoitti:Arvot > http://www.w124performance.com/service/ ... 0-0001.pdf
korkeus on helppo mitata vaikka rullamitalla.
Perästä: tukivarren sisäpään pultin keskeltä (korkeus maasta)
suhteessa vetarin ulkopään laipaan (korkeus alareunasta maahan)
myös tämä kannattaa lukea casterista http://www.w124performance.com/service/ ... _Align.pdf
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
mittalaitte kehottaa mittaamaan ainoastaan takapään korkeuden, sen vaikutus on camberin arvoon, jota peruasautossa ei voi säätää.
etupäähän pitäisi olla levittäjätanko aurauksen mittauksen yhteydessä
etupäähän pitäisi olla levittäjätanko aurauksen mittauksen yhteydessä
autodidakti
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
Ok. Eli en tee auton korkeustiedolla ilmeisesti mitään? Näillä näkymin suuntaaja saa laittaa casterin vasemmalle 10 ja oikealle vaikka 10,5. Sitten camberia eteen hieman miinukselle esim. -0,10". Olisiko tässä tapauksessa hyötyä laittaa oikealle ja vasemmalle eri arvot?felmit kirjoitti:mittalaitte kehottaa mittaamaan ainoastaan takapään korkeuden, sen vaikutus on camberin arvoon, jota peruasautossa ei voi säätää.
etupäähän pitäisi olla levittäjätanko aurauksen mittauksen yhteydessä
Kuinka paljon aurausta olisi laitettava eteen ja taakse asteina?
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?
esim. minun autossa aurausta pitää olla edessä 0,20 astetta +-0,10 ja haritustangossa 90-110 Nm voima
jos yhtään vetää oikealle, kannattaa oikealle laittaa caster arvoksi 11
takapään korkeusmittausarvolla saadaan koneesta oikeat tehdasarvot camberille, vaikka ei voi säätää
ja auraus takana asteissa 0,25 tolenranssi +0,10 /- 0,05 eli 0,20 ja 0,35 välissä
jos yhtään vetää oikealle, kannattaa oikealle laittaa caster arvoksi 11
takapään korkeusmittausarvolla saadaan koneesta oikeat tehdasarvot camberille, vaikka ei voi säätää
ja auraus takana asteissa 0,25 tolenranssi +0,10 /- 0,05 eli 0,20 ja 0,35 välissä
autodidakti
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle? Säädetty-ei toimi (k
Tällaset arvot tuli suuntauksesta-ei vieläkään hyvä, missäs eniten mättää tässä raportissa? Caster ei ole siis ongelma, vaikka se onkin oikealla pienempi-ei kampea ojaan. Ohjaustuntuma on vieläkin huono-ja ohjaus vetelee urien mukaisesti-ei hyvä. Olkatappi ja summakulma ainakin eroavat puolellaan aika paljon, mutta noihin ei ollut suuntauslaitteessa arvoja. Mitäs noista voisi päätellä?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
kerro mikä autosi tyyppi on
helpompi etsiä vastaavuusarvoit
helpompi etsiä vastaavuusarvoit
autodidakti
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Ei ole minun auto, mutta kuitenkin auto on W124 250 D -91 tavallisella alustalla.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Onkos ohjaus iskari minkä kuntoinen,vaikuttaa aika paljon ajokäyttäytymiseen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
näyttäis arvot olevan rajoissaan
väljää on alustasta, jos ei pysy raiteilla
Etu casterissa arvot saisi olla toisinpäin kallellaan
taka camber arvojen mukaan alustan korkeus on +10 mm arvossa
väljää on alustasta, jos ei pysy raiteilla
Etu casterissa arvot saisi olla toisinpäin kallellaan
taka camber arvojen mukaan alustan korkeus on +10 mm arvossa
autodidakti
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Hyvässä kunnossa oli, kun koitin viime viikolla irroittamalla vasemmalta puolelta ja koittamalla käsin.atlas kirjoitti:Onkos ohjaus iskari minkä kuntoinen,vaikuttaa aika paljon ajokäyttäytymiseen?
Edessä ei ole mitään väljyyksiä eikä takana. Iskunvaimentimia ei ole kuulemma tuohon vaihdettu eteen ainakaan edellisen omistajan toimesta, joka ajoi 200 tkm ja vuodesta 2004. Iskaritestitulokset olivat katsastuksessa hyvät, mutta niihin ei kait voi paljon luottaa? Toisaalta mulla olisi varmasti ehjänä poistetut käytetyt W124 300 D:n iskarit, joita voisi kokeilla asian selvittämiseksi.
Säädössä se pisti silmään, että W124:nen tuntuu olevan tosi herkkä korkeusasemalle-heti kun nokkaa painoi alas, niin arvot olivat aivan erilaiset. Mitenkäs tuo olkatappi ja summakulmahomma-voiko noista mitään sanoa?
Casterilla ei tässä liene paljon merkitystä, sillä autossa ei ole ollut ongelmia ojaan vedon kannalta, vaan pikemminkin ohjauksen vetely molemmille puolilleen. Ohjaus tuntuu hyvältä tuntuman ja palautuksen osalta-en tiedä sitten pitäisikö hiukan kiriä simpukkaa. Mielellään kyllä ei, sillä ohjaus palauttaa ja ei ole tyhjää.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Eri renkailla aivan erillainen käyttäytyminen, ainakin oman kokemuksen mukaan. Minä "pöljä" menin ostamaan continentalin C6 kumit. 205/65-15. Verrattuna Michelinin vakiokokoisiin kitkarenkaisiin on vetelyä urissa hirmuisesti lisää/tuntuu kuiin olisi väljää ohjauksessa enemmän. Teräväolkainen jäykkä kumi ei sovi minun mieltymyksiin yhtä hyvin kuin löysempi rengas S124 alla. Onhan joillakuilla vaikka mitä +17 tuuman matalaprofiili nakkeja ja tyytyväisiäkin ovat, ainakin ulkonäköön...
Löysärunkoisilla kumeksilla tuntuu kulkevan itsestään suoraan urista välittämättä. Säädöt tehty aika vasta, raporttia ei ole tallessa mutta niihin tehdasarvoihin laitettu ja kaikki on noin muuten "vakiota" paitsi tuo rengaskoko ja tyyppi. Nuo renkaat muuten ihan hyvät ja eivät kulu juuri ollenkaan, vähän vajaa 30tkm ajettuna ja pintaa jäljellä vielä 7,5-8mm eli kompromissi eri ominaisuuksien välillä. +100km/h nopeuksissa tuntuu että rupeaa menemään paremmin suoraan.
Löysärunkoisilla kumeksilla tuntuu kulkevan itsestään suoraan urista välittämättä. Säädöt tehty aika vasta, raporttia ei ole tallessa mutta niihin tehdasarvoihin laitettu ja kaikki on noin muuten "vakiota" paitsi tuo rengaskoko ja tyyppi. Nuo renkaat muuten ihan hyvät ja eivät kulu juuri ollenkaan, vähän vajaa 30tkm ajettuna ja pintaa jäljellä vielä 7,5-8mm eli kompromissi eri ominaisuuksien välillä. +100km/h nopeuksissa tuntuu että rupeaa menemään paremmin suoraan.
300td -91, manuaali.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Vakiokokoisista renkaista Michelinin Energyt kyllä kestää ajoa sen olen minäkin todennut. Ajoin noin 65t ja vieläkin noin 2.7mm pintaa jäi. Märkäpito verrattuna Hankookeihin oli selvästi parempi. Mutta löysän runkonsa ansiosta Michelin ei sovi vaunun vetoon tai no kun painetta laittaa lähelle 3 bar ni sitte menee jollakin lailla. Omassa Hankookit on kyllä paremmat ajaa. Ero ei ole suuri mutta kuitenkin sen huomaa. Päätin koittaa Hanksuja kun niitä moni kehui. Katotaan nyt kesä ensin miltä vaikuttaa.roiala kirjoitti:Eri renkailla aivan erillainen käyttäytyminen, ainakin oman kokemuksen mukaan. Minä "pöljä" menin ostamaan continentalin C6 kumit. 205/65-15. Verrattuna Michelinin vakiokokoisiin kitkarenkaisiin on vetelyä urissa hirmuisesti lisää/tuntuu kuiin olisi väljää ohjauksessa enemmän. Teräväolkainen jäykkä kumi ei sovi minun mieltymyksiin yhtä hyvin kuin löysempi rengas S124 alla. Onhan joillakuilla vaikka mitä +17 tuuman matalaprofiili nakkeja ja tyytyväisiäkin ovat, ainakin ulkonäköön...
Löysärunkoisilla kumeksilla tuntuu kulkevan itsestään suoraan urista välittämättä. Säädöt tehty aika vasta, raporttia ei ole tallessa mutta niihin tehdasarvoihin laitettu ja kaikki on noin muuten "vakiota" paitsi tuo rengaskoko ja tyyppi. Nuo renkaat muuten ihan hyvät ja eivät kulu juuri ollenkaan, vähän vajaa 30tkm ajettuna ja pintaa jäljellä vielä 7,5-8mm eli kompromissi eri ominaisuuksien välillä. +100km/h nopeuksissa tuntuu että rupeaa menemään paremmin suoraan.
Edessä taitaa olla pikkasen reipas 2mm ja takana pikkasen vajaa 1mm aurausta 15" vanteen uloimmasta reunasta mitattuna.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Jep, kansanautossa minullakin energy saverit, ajettu 45tkm, mutta se mikä "ihmetyttää" niissä on se, että alkujaankaan ei ole kuin 6mm kuviota. Siispä jos turvallisuusrajalle jota autorengasliitto suosittaa ajaa niin vain 1mm on kulumisvaraa. Siis 5mm on raja missä pitäisi renkaat vaihtaa turvallisuuden nimissä.
Sorry asian vierestä selittelyt, alunperin siis pointti oli näihin renkaisiin sekaantumisella se että eri kumeksilla saadaan aivan eri ajo-ominaisuudet ja toisiin autoihin ja mieltymyksiiin sopii jotkut ja toisiin tai toisille ei. Mitkäs on kumit tässä aloittajan kaverin kärryssä ja tai paineet?
Sorry asian vierestä selittelyt, alunperin siis pointti oli näihin renkaisiin sekaantumisella se että eri kumeksilla saadaan aivan eri ajo-ominaisuudet ja toisiin autoihin ja mieltymyksiiin sopii jotkut ja toisiin tai toisille ei. Mitkäs on kumit tässä aloittajan kaverin kärryssä ja tai paineet?
300td -91, manuaali.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Michelin energyt siellä näytti olevan vuodelta 2008. Varmasti pitää paikkansa, että ovat kestävät renkaat, sillä ainakin kovalta tuntuvat eli rengasääntä enemmän kuin esim. isäni Kumhoilla olevassa autossa. Tosiaan renkaat molemmissa 195/65/15 eli vakiokamaa. Rengaspainetta on aikalailla 2,0-2,1 edessä ja 2,2-2,3 takana.roiala kirjoitti:Jep, kansanautossa minullakin energy saverit, ajettu 45tkm, mutta se mikä "ihmetyttää" niissä on se, että alkujaankaan ei ole kuin 6mm kuviota. Siispä jos turvallisuusrajalle jota autorengasliitto suosittaa ajaa niin vain 1mm on kulumisvaraa. Siis 5mm on raja missä pitäisi renkaat vaihtaa turvallisuuden nimissä.
Sorry asian vierestä selittelyt, alunperin siis pointti oli näihin renkaisiin sekaantumisella se että eri kumeksilla saadaan aivan eri ajo-ominaisuudet ja toisiin autoihin ja mieltymyksiiin sopii jotkut ja toisiin tai toisille ei. Mitkäs on kumit tässä aloittajan kaverin kärryssä ja tai paineet?
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
voisko ajettavuus ongelma nyt vain johtua liian matalista rengaspaineista... nykyrenkaat on suunniteltu paljon suuremmille paineille (ainakin + 0.5 bar kautta linjan), mitä silloin auton valmistusajankohtana on lätkäisty niitä suosituspaineita sinne polttoaine luukun kanteen...kardaani kirjoitti:Rengaspainetta on aikalailla 2,0-2,1 edessä ja 2,2-2,3 takana.
kokeile laittaa eteen ja taakse 2.7 bar. ja kerro mitä vaikutti
onhan se nyt selvä, että auto vetelee urissa, jos sillä ajetaan "tyhjillä" renkailla
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Onkos tämä nyt tietoa vai mutua. Siis että on suunniteltu suuremmille paineille ja sitä kautta ilmoitettuja paineita pitäisi korottaa. Ainakin Nokian ja misukan taulukoissa ei ole suositellut paineet yhtään isommat kuin ennenkään?!! toki taulukot pari vuotta vanhoja joita katselin taannoin.
No,se lie selvä että nyky renkaissa "paremmat" rungot ja kestävät painetta paremmin säilyttäen muotonsa.
No,se lie selvä että nyky renkaissa "paremmat" rungot ja kestävät painetta paremmin säilyttäen muotonsa.
300td -91, manuaali.
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Mulla on normikokoiset Michelin Energy Saverit 195/65-15 ja rengaspaineet autonvalmistajan suosittelemat 2,0 edessä ja takana. Tää menee kuin juna eikä vetele urissakaan vaikka iskunvaimentmet ovat jo tiensä päässä. Renkaat kuluvat tasaisesti.
Bilsteinit on nyt tilattu joka kulmaan - mitenkähän ne voivat parantaa hyvää ajettavuutta entisestään???
Bilsteinit on nyt tilattu joka kulmaan - mitenkähän ne voivat parantaa hyvää ajettavuutta entisestään???
1991 W140 300 SE
Re: Hyvät ohjauskulma-arvot W124:selle?Säädetty-ei hyvä (kuv
Mittaappa korkeus vanteen keskeltä kaaren reunaan edestä ja takaa niin tiedetään, että millä korkeudella sun auto on.Finn kirjoitti:Mulla on normikokoiset Michelin Energy Saverit 195/65-15 ja rengaspaineet autonvalmistajan suosittelemat 2,0 edessä ja takana. Tää menee kuin juna eikä vetele urissakaan vaikka iskunvaimentmet ovat jo tiensä päässä. Renkaat kuluvat tasaisesti.
Bilsteinit on nyt tilattu joka kulmaan - mitenkähän ne voivat parantaa hyvää ajettavuutta entisestään???