108 CDI VIRITTÄMINEN???
108 CDI VIRITTÄMINEN???
Olis kauhe hinku isontaa viton 108 cdi: n turboa ja laittaa ulkoinen hukka portti, mut hiema on tossa turbo hommassa kysymyksiä, onko kenelläkään tieto, sopiiko mikään isompi turbo suoraan pakarin laipoihin? ja miten viton "boxsi" suhtautuu jos sieltä jää turbon paine tiedot pois, mekaanisen hukkaportin muutoksen kautta, missä kohtaa kannattaa suutimia isontaa?, ja muita hyviä vinkkejä olisi kiva saada kokeneilta harrastajilta:-)
Re: 108 CDI VIRITTÄMINEN???
Miksi ulkoinen hukkaportti? Vai meinaatko dumppia asentaa?
Tuosta koneesta saa reippaasti tehoa ulos kun laittaa välijäähdyttimen ja uuden ohjelman.
Tuosta koneesta saa reippaasti tehoa ulos kun laittaa välijäähdyttimen ja uuden ohjelman.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: 108 CDI VIRITTÄMINEN???
Ei sieltä painetiedot jää pois vaikka askartelisi ulkoisen portin, tosin siinä nyt ei vain ole oikein järkeä sellaista alkaa sinne askartelemaan. Lueppas tuon nimimerkin tuikku tarinat kannesta kanteen niin siinä on sinulle viritysopasta CDI moottoreiden maailmasta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 108 CDI VIRITTÄMINEN???
Lisäksi ulkoisen portin ohjaus on yleensä paineela ja alkuperäisen alipaineela,
Mistä seuraa "pikkusen" askartelua että seuraa Pyyntiä
Mistä seuraa "pikkusen" askartelua että seuraa Pyyntiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 108 CDI VIRITTÄMINEN???
Orkkis turbohan on pieni, ja käsittääkseni mikään isompi ei käy suoraan laippaan. Eli adapteria tai uutta pakosarjaa. Tuolla alkuperäisellä taitaa joku 150 kaakkia olla järkevä maksimi. Turboa vaihtamalla taidetaan päästä lähelle 200 heppaa. Vääntöähän taitaa jo vakiokokoonpanolla saada ihan sen minkä voimansiirto kestää.
Re: 108 CDI VIRITTÄMINEN???
.
Juu, olen AM,n kanssa samaa mieltä.
Tekniikka ja ohjelmakin hyvin lähellä hukkaportillista henkilömallia.
Samoin suuttimet.
Sinne parinsadan tuntumaan riittää.
Suurempi cooleri ja suurempi ahdin, kolmen baarin mappi.
Jos todella vetoja haluaa, pitää korkeapainepummpu vaihtaa useampipyttyisestä moottorista, muuten loppuu tuotto.
270cdi,n ahdin toiminnallisesti käy hyvin tuohon.
Sitä en osaa sanoa, saako sen mahtumaan.
Juu, olen AM,n kanssa samaa mieltä.
Tekniikka ja ohjelmakin hyvin lähellä hukkaportillista henkilömallia.
Samoin suuttimet.
Sinne parinsadan tuntumaan riittää.
Suurempi cooleri ja suurempi ahdin, kolmen baarin mappi.
Jos todella vetoja haluaa, pitää korkeapainepummpu vaihtaa useampipyttyisestä moottorista, muuten loppuu tuotto.
270cdi,n ahdin toiminnallisesti käy hyvin tuohon.
Sitä en osaa sanoa, saako sen mahtumaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5