Pystäriin 124 200d tekniikka?
Pystäriin 124 200d tekniikka?
Onkohan kukaan koskaan tehnyt moista muutosta?
Koneenkorvista ja kardaanista olis vinkit tarpeen, eli kumman kardaani on helpompi sovittaa tähän sekasikiöön. Ja sopiiko korvat jostain vai teenkö ihan ite?
Koneenkorvista ja kardaanista olis vinkit tarpeen, eli kumman kardaani on helpompi sovittaa tähän sekasikiöön. Ja sopiiko korvat jostain vai teenkö ihan ite?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mielenkiintoinen projekti. Jos joku sanoo kokemuksen syvällä rintaäänellä että "heittämällä kiinni", niin minä vaikenen mielelläni. Mutta yhden pystärin koneen&lootanvaihdon itse tehneenä minulla on mielessä seuraavat huomiot, joista kysymysmerkeillä varustetuista en ole varma:
- Joudut siirtämään öljynsuodattimen laipoilla toiseen paikkaan, ks kuva
- Joudut laittamaan W124sen lootan, mieluiten 5-vaihteisen
- Joudut lyhentämään ja sovittamaan vaihteensiirtimet ja -valitsimen, ja hitsaamaan vaihdekepin nupille pidemmän varren
- Muistaakseni käy W115/W123 kardaanin etupätkä suoraan kiinni W124 -lootaan, mutta joudut lyhentämään / teettämään ja tasapainottamaan kardaanin etupätkän
- Vaarana on, että kardaani kihnuttaa kiinni vaihteensiirtimen pultteihin, siitä selviää jättämällä ainakin yhden pultin vasemmasta reunasta pois
- Onko W124 -lootassa kiinni oleva kardaani horisontaalisesti suorassa pystärin kardaanin tukikumin&laakerinpitimen kanssa vai joudutko turaamaan tilalle W124sen vastaavan osan? Mitenkä peräosa suhtautuu tähän? Ja tarvitseeko nivelakselin ylipäätään olla suorassa?:roll:
- Joudut siirtämään öljynsuodattimen laipoilla toiseen paikkaan, ks kuva
- Joudut laittamaan W124sen lootan, mieluiten 5-vaihteisen
- Joudut lyhentämään ja sovittamaan vaihteensiirtimet ja -valitsimen, ja hitsaamaan vaihdekepin nupille pidemmän varren
- Muistaakseni käy W115/W123 kardaanin etupätkä suoraan kiinni W124 -lootaan, mutta joudut lyhentämään / teettämään ja tasapainottamaan kardaanin etupätkän
- Vaarana on, että kardaani kihnuttaa kiinni vaihteensiirtimen pultteihin, siitä selviää jättämällä ainakin yhden pultin vasemmasta reunasta pois
- Onko W124 -lootassa kiinni oleva kardaani horisontaalisesti suorassa pystärin kardaanin tukikumin&laakerinpitimen kanssa vai joudutko turaamaan tilalle W124sen vastaavan osan? Mitenkä peräosa suhtautuu tähän? Ja tarvitseeko nivelakselin ylipäätään olla suorassa?:roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Orkkis tekniikalla päästään varmasti vastaavaan käyttövarmuuteen kuin W124 tekniikalla dieseleistä puhuttaessa.Polttoaineenkulutus on asia erkikseen mutta kuka niitä laskee,en minä ainakaan.jaro kirjoitti:Ö-suodattimen siirto oli jo tiedossa. Nelivaihteiseen laatikkoon joutuu tässä tapauksessa tyytymään.
Entäs koneenkorvat?
Syy tähän projektiin on saada 124 käyttövarmuus.
Suurempana houkuttimena on että vanhemmalla mallilla kuskin pää kuluu huomattavasti vähemmän kuin tusina-autossa
auto w123 200D/300DT vm, -81
Oisin paremminkin sitä mieltä, että vanhalla parempaan, jos on koneet samassa iskussa. Ei tarvi vaihdella kansipahviakaan puolessa matkassa, kuten alumiinikantisiin.jari_w123 kirjoitti:Orkkis tekniikalla päästään varmasti vastaavaan käyttövarmuuteen kuin W124 tekniikalla dieseleistä puhuttaessa..jaro kirjoitti: Syy tähän projektiin on saada 124 käyttövarmuus.
Suurempana houkuttimena on että vanhemmalla mallilla kuskin pää kuluu huomattavasti vähemmän kuin tusina-autossa
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mulla on molemmat; kolmelitranen OM606 W124 diesel ja uudemmalla, täysrempatulla OM616lla varustettu pystäri, eli 2,4 litrainen. Molempien syöttöjä on säädetty asianmukaisemmaksi, ja lisäksi laitoin huvikseni OM616seen W124sen suuttimet.
Pystäri kuluttaa jotain litran pari satasella enemmän kuin W124, mutta mutta: täysrempattuna tuo OM616 on ihan kertakaikkisen mukava moottori, simppeli, kulkee säädöissään miellyttävästi ja muutenkin on sellaista menneen maailman charmia.. Ja istuu pystärin konehuoneessa kotonaan.
Pystäri kuluttaa jotain litran pari satasella enemmän kuin W124, mutta mutta: täysrempattuna tuo OM616 on ihan kertakaikkisen mukava moottori, simppeli, kulkee säädöissään miellyttävästi ja muutenkin on sellaista menneen maailman charmia.. Ja istuu pystärin konehuoneessa kotonaan.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Jos joku vain neuvoo millä tohon vanhaan 220:seen saa 124-200d kylmäkäynnistys/ kylmäkäyttö ominaisuudet, niin saa swappi jäädä tekemättä.
Perhepiirissä olen vanhojen mersujen ominaisuuksiin tutustunut jo vuodesta-77, sekä noin 17 vuoden aikana 11 erilaista meseä omistanut.
Tollasessa vanhassa on talvella roikassa olo aika vähintään kaksinkertainen 124:seen verrattuna (kovilla pakkasilla vielä käytetty sisätilan lämppäriä konehuoneessa ja huopia nokkapellillä)
Kylmällä pystärillä onnistuneen käynnistyksen jälkeen kun suuntaa taipaleelle niin sillä tottumattomampi tappais itsensä Ekat 10 kilsaa vauhti on noin 60-70,kun taas 124 200d:llä pääsee hyvin liikenteen sekaan.(kyllä, minulla on ollut myös 190d-65 )
Perhepiirissä olen vanhojen mersujen ominaisuuksiin tutustunut jo vuodesta-77, sekä noin 17 vuoden aikana 11 erilaista meseä omistanut.
Tollasessa vanhassa on talvella roikassa olo aika vähintään kaksinkertainen 124:seen verrattuna (kovilla pakkasilla vielä käytetty sisätilan lämppäriä konehuoneessa ja huopia nokkapellillä)
Kylmällä pystärillä onnistuneen käynnistyksen jälkeen kun suuntaa taipaleelle niin sillä tottumattomampi tappais itsensä Ekat 10 kilsaa vauhti on noin 60-70,kun taas 124 200d:llä pääsee hyvin liikenteen sekaan.(kyllä, minulla on ollut myös 190d-65 )
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Joo, mulla oli talvikäytössä kymmenen vuotta sitten "Keltainen kauhistus" eli 300 TD -82, jossa oli osia tusinasta autosta. Kerran hyytyi kovassa pakkasessa Jyväskylän Rajakadulle, mutta se oli ihan oma moka, laiskottelin suodattimien vaihdossa.
Kyllä se talvella oli aika kaamea lämmitettävä, liekö metallin määrä koneessa vai huonoksi mennyt lohkolämmittimen vastus vai mikä.
Mutta en muista sen kumminkaan ihan huono olleen käynnistymään sitten kun sen sai lämmitettyä. Mutta sun 220D onkin se vanhoilla hehkuloilla..
Sulle on varmaan turha mainita talviniksejä, kun mersukokemusta tuntuu olevan, mutta silti - minun ehdotukseni talviehostukseen: uusi vastus lohkolämmittimeen, kunnon akku ja kunnon öljyt, hehkut uusiksi, suutinkärjet vaihtoon ja tietysti suodatinten vaihto aina enne talvea. Mitäs ne vanhan kansan automiehet lisäskään kovalla pakkasella naftan sekaan?
Kyllä se talvella oli aika kaamea lämmitettävä, liekö metallin määrä koneessa vai huonoksi mennyt lohkolämmittimen vastus vai mikä.
Mutta en muista sen kumminkaan ihan huono olleen käynnistymään sitten kun sen sai lämmitettyä. Mutta sun 220D onkin se vanhoilla hehkuloilla..
Sulle on varmaan turha mainita talviniksejä, kun mersukokemusta tuntuu olevan, mutta silti - minun ehdotukseni talviehostukseen: uusi vastus lohkolämmittimeen, kunnon akku ja kunnon öljyt, hehkut uusiksi, suutinkärjet vaihtoon ja tietysti suodatinten vaihto aina enne talvea. Mitäs ne vanhan kansan automiehet lisäskään kovalla pakkasella naftan sekaan?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Tekee koneremontin pystärin koneeseen niin saa myös kylmänä käyntiin .Maksaa tietysti enemmän kuin vaihtaa konetta mutta sillä tyylillä kylmäkäynnistykset on varmoja.Itsellä oli pystäri jossa oli kunnossa oleva kone.Sen sai käyntiin vielä -28 pakkasessa ja muutaman minuutin kuluttua sillä pystyi lähtemään jo liikenteeseen ja hyvin kulki sen mitä rajoitukset antoivat myöten.Päätös on kuitenkin sinun eli jos ajat vanhuksella kovimmillakin pakkasilla niin uudempi moottori saattaa olla hyvä vaihtoehto.
auto w123 200D/300DT vm, -81
No jos ens talven koittais pystärillä tollasenaan.Edellisestä talviautoilusta vanhalla mersulla jäi vähän huono maku ( om 617 126 kopassa ja automaatti perässä) Käymään kyllä aina lähti roikasta mutta kulku kylmänä tosi tahmeaa Bensaa kait naftan sekaan laitettiin, paljonko se ei oo tiedossa? Tää pystäri on uus hankinta eli ens talvi näyttää tavat.
Pikahehkut ainakin on ja nyt vielä hörähtää ku palmun alta ilman lämmitystä. Jos pelaa talven ok. ni olkoon oma kone, old school on aina muodissa
Pikahehkut ainakin on ja nyt vielä hörähtää ku palmun alta ilman lämmitystä. Jos pelaa talven ok. ni olkoon oma kone, old school on aina muodissa
Niinpä,mulla on käyttiksenä/harrasteautona W123 200D (3,0)johon tein koneremontin harrastepohjalta.Ajattelin ekaks että laitan W124 300D motin mutta kuitenkin tuo moottori joka autossa olisi voinut alkujaankin olla vei voiton.Kyllä lähtee hyvin käymään kylmänä ja käy lämmettyään todella nätisti eikä kylmänäkään hullummin .
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6919837858
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6919837858
auto w123 200D/300DT vm, -81
Suurin ongelma mun mielestä käyttöominaisuuksissa on toi sairaan laiska kulku ennen kuin on oikeesti käyttölämmin. Taitaa vika silti olla nykyään omassa päässä jos haluu ajaa tyylikkästi talvellakin niin toi asia täytyy vaan hyväksyä. Talven jos toimii ni toi 124:nen joutaa paaliin/osamyyntiin (ruosteinen ja nyt vielä rekan raiskaama, eli ihan vainaa)
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Oma on hivenen kankea liikkumaan n. -30 pakkasella mutta kun määrätietoisin ottein laittaa sen liikkumaan niin äkkiä alkaa meno maistua. Pumppu vielä säädätykseen ja ajoitus kohdalleen niin pitäs liikkua. Itellä ei koneessa ole ollut havaittavaa tehonalennusta, mutta ei sitä viitsi kylmänä aivan kiusatakaan. Aivan viime 'talvina' ei ole kovista pakkasista tarvinnut unelmoidakaan..
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Morjens,
mites tämän projektin kanssa kävi? Meinaan vain kun omasta pystärin OM615:stä katkesi ketju ja kone on aika entinen niin meinasin jos tekisi samanlaisen vaihdoksen. Vaihdelaatikossakin on vikaa ja perä jollottaa joten samapa tuo jos pistää samalla uusiksi kaiken. Kyseessä ihan käyttöauto ja ainoat kriteerit ovat taloudellisuus ja kestävyys.
Lähinnä kiinnostaa kävikö se 124:n kone suoraan joillakin alkuperäiskorvakkeilla sinne konehuoneeseen koska en osaa/viitsi/halua itse tehdä korvakkeita?
mites tämän projektin kanssa kävi? Meinaan vain kun omasta pystärin OM615:stä katkesi ketju ja kone on aika entinen niin meinasin jos tekisi samanlaisen vaihdoksen. Vaihdelaatikossakin on vikaa ja perä jollottaa joten samapa tuo jos pistää samalla uusiksi kaiken. Kyseessä ihan käyttöauto ja ainoat kriteerit ovat taloudellisuus ja kestävyys.
Lähinnä kiinnostaa kävikö se 124:n kone suoraan joillakin alkuperäiskorvakkeilla sinne konehuoneeseen koska en osaa/viitsi/halua itse tehdä korvakkeita?
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Miksei vaikka M115 nelos bensa, halpa ja yksinkertainen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Nyt olisi entiset romut pois konehuoneesta ja voi ruveta miettimään mitä tilalle, mutta ensin pitää kyllä paikata puhkiruostunut tulipelti ja hifistellä vähän muutakin.
Ei mielellään bensaa kun tulee ajettua aika paljon. 123:n 240:n ja 300:n olisi saatavissa, mutta jos kuitenkin laittaisi 124:n koneen...Aapo.T kirjoitti:Miksei vaikka M115 nelos bensa, halpa ja yksinkertainen.
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Toi kylmäkäynnistys on aikas lailla vanhojen mersujen parjauksen kohde mut moniko tietää miten usein tulis venttiilit säätää? Mun 240d 3.0 on kulkenut edellisestä säädöstä noin 150 tkm ja lähtee tosi huonosti käymään (tarvii piiiiitkän hehkun)
tein itse ja säästin
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
15tkm on venttiilien tarkistus/säätö väli.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Siis hehkuttaako pitkään? Vai eikö starttaa hehkureleen antamalla ajalla? (ja jos joku sanoo että ei W115 ole hehkurelettä, niin 240D 3.0ssa on hehkurele siellä kojetaulun syövereissä)GMB kirjoitti:Toi kylmäkäynnistys on aikas lailla vanhojen mersujen parjauksen kohde mut moniko tietää miten usein tulis venttiilit säätää? Mun 240d 3.0 on kulkenut edellisestä säädöstä noin 150 tkm ja lähtee tosi huonosti käymään (tarvii piiiiitkän hehkun)
Uus akku kehiiin uudet hehkut, tuolla myydään palstalla joku just pari viikkoa sitten myö täyttä satsia vanhoja Boschin hehkuloita..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Lyhyesti: ei käy. Kumityynyt ja korvakkeet ovat kahdesta täysin erilailla toteutetusta automallista.Lähinnä kiinnostaa kävikö se 124:n kone suoraan joillakin alkuperäiskorvakkeilla sinne konehuoneeseen koska en osaa/viitsi/halua itse tehdä korvakkeita?
Minä olen dieselöinyt W115sen uudemmalla W123sen OM617lla.
On aika ikävä savotta kaiken kaikkaan. Kaikkea pientä joutuu nysväämään jumalattomasti, ennen kun auton saa edes joten kuten mersumaiseen kulkuun ja tuntoon. Esim. kaasuvivusto, voihan Pertti! Olen tehnyt kaasuvivuston viisi kertaa, eikä tunto ole vieläkään ole ihan sellainen kuin pitää. Ihan millimetritouhua. Ja W124ssa se toimii vielä vaijerilla, joten siitä vaan askartelemaan.. Täytyy kysäistä kaverilta jolla on W123ssa OM606, että miten kaasuvivuston siinä toteutettu.
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Ma 30.05.2011 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Jos venttiilit on viimeksi säädetty 150tkm sitten, en itte kyllä kattelis hehkureleeseen päinkään ennenkuin olisin säätänyt ne venttiilit. Voisin vaikka lyödä vetoa että kantavat jo ihan kohtalaisen pahasti.Petteri Kivimäki kirjoitti:Siis hehkuttaako pitkään? Vai eikö starttaa hehkureleen antamalla ajalla? (ja jos joku sanoo että ei W115 ole hehkurelettä, niin 240D 3.0ssa on hehkurele siellä kojetaulun syövereissä)GMB kirjoitti:Toi kylmäkäynnistys on aikas lailla vanhojen mersujen parjauksen kohde mut moniko tietää miten usein tulis venttiilit säätää? Mun 240d 3.0 on kulkenut edellisestä säädöstä noin 150 tkm ja lähtee tosi huonosti käymään (tarvii piiiiitkän hehkun)
Uus akku kehiiin uudet hehkut, tuolla myydään palstalla joku just pari viikkoa sitten myö täyttä satsia vanhoja Boschin hehkuloita..
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
^No juu tietty, mutta viittasinkin tolla hehkureleen&hehkujen tarkistuksella tuohon "piiiitkäään hehkutukseen"..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Mun Langi oli dieselöity vuonna -79 ilmeisesti 240D 3.0 eli ihan pystärin vitoskoneella. Silti koneen kumityynyjen kiinnityskorvakkeet oli hitsattu uusiksi, "jotta koneen sai mahtumaan" Tuo etupään apurunko (vai mikä se onkaan nimeltään) jää ylimääräiseksi, jos joku tarvii koneenvaihtoprojektiin. Neloskone ei kuulemma istunut hyvin tuon kanssa, ja kutoskonetta en viitsi edes yrittää.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Jes, kuulostaa rohkaisevalta Kaipa sinne sitten on se OM616 laitettava, eikös siinä ainoa ero ollut se suodattimen jalka. Ja mitä kaasuvivustoon tulee niin aika sätös on entinenkin kun auto on ilmeisesti dieselöity aika hätäisesti, (200:n bensa alkujaan) on rälläköity ja hitsailtu jatkoa jatkon perään ja loput rautalangalla ja kuminauhalla.Petteri Kivimäki kirjoitti: Lyhyesti: ei käy. Kumityynyt ja korvakkeet ovat kahdesta täysin erilailla toteutetusta automallista.
Minä olen dieselöinyt W115sen uudemmalla W123sen OM617lla.
On aika ikävä savotta kaiken kaikkaan. Kaikkea pientä joutuu nysväämään jumalattomasti, ennen kun auton saa edes joten kuten mersumaiseen kulkuun ja tuntoon. Esim. kaasuvivusto, voihan Pertti! Olen tehnyt kaasuvivuston viisi kertaa, eikä tunto ole vieläkään ole ihan sellainen kuin pitää. Ihan millimetritouhua. Ja W124ssa se toimii vielä vaijerilla, joten siitä vaan askartelemaan.. Täytyy kysäistä kaverilta jolla on W123ssa OM606, että miten kaasuvivuston siinä toteutettu.
No hätäkös tuolla on, pitää miettiä asiaa rauhassa. Tosin nurkassa lojuisi M102-ruisku 4v laatikolla, vaan taitaa olla yhtä vaikea projekti kuin OM601:nkin. Kierrätyksestä puheen ollen, metsän reunassa lojuu M110:n perässä ollut automaattilaatikko, kävisiköhän se OM616/7 moottoriin ja näinköhän sillä enää tekee mitään kun on ollut ainakin 5 vuotta säiden armoilla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11
Re:
Et millään viitsisi etsiä tuota kuvaa näytille? Mittailin rullamitan kanssa W124 200D:n konehuonetta ja jotenkin tuntuu, että ilmanputsarin kotelo osuisi siihen tukirautaan vai mikälie siinä jarrutehostajan edessä vinottain, ei sitä putkea siihen varmaan koristeeksi ole laitettu niin ei uskalla poiskaan ottaa. Akun teline on niin laho, että se pitää uusia jokatapauksessa joten samalla siirtää akun toiselle puolelle.Aapo.T kirjoitti:Tommonen pystäri oli kesällä kangasalan pystärimiitingissä, kuvankin nappasin, pitää koittaa ettiä se näkösälle..
Re: Pystäriin 124 200d tekniikka?
Startilla tulee myös ahdasta ohjaussimpukan vieressä, mutta ilmeisesti kuitenkin mahtuu jotenkin olemaan?