A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Ennen vanhaan ruostumiseen suhtauduttiin Mersulla vakavammin.
Tietysti aineetkin olivat paremmat, kun ympäristöasiat eivät haitanneet ja rahaakin sai käyttää enemmän.
Nykyään vallalla on ajattelu, että auton kuuluukin ruostua tai hajota vanhana, jotta uusiakin ostettaisiin.
Lisäksi uuden valmistustekniikan käyttöönotto voi aina olla riski ja alihankkijat voivat mokata, kun on
paineita pienentää kuluja.
Viimeiset tinkimättä tehdyt Mersut olivat 201, 124, 129 ja 140.
Omassa 1998 SL:ssa on katsastusmiehen mukaan "pohja kuin uudessa autossa".
Edes pakoputken kiinnitysmuttereissa ei ollut katsastuksessa ruostetta. Samaten 1991 w124:ssa
ruostetta ei näy. Ruostesuojaajan mukaan pohja oli parempi kuin monissa 3 vuotta vanhoissa autoissa.
Tietysti aineetkin olivat paremmat, kun ympäristöasiat eivät haitanneet ja rahaakin sai käyttää enemmän.
Nykyään vallalla on ajattelu, että auton kuuluukin ruostua tai hajota vanhana, jotta uusiakin ostettaisiin.
Lisäksi uuden valmistustekniikan käyttöönotto voi aina olla riski ja alihankkijat voivat mokata, kun on
paineita pienentää kuluja.
Viimeiset tinkimättä tehdyt Mersut olivat 201, 124, 129 ja 140.
Omassa 1998 SL:ssa on katsastusmiehen mukaan "pohja kuin uudessa autossa".
Edes pakoputken kiinnitysmuttereissa ei ollut katsastuksessa ruostetta. Samaten 1991 w124:ssa
ruostetta ei näy. Ruostesuojaajan mukaan pohja oli parempi kuin monissa 3 vuotta vanhoissa autoissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Anteeksi pieni sivuaskel aiheessa mutta onko ruoste myös W220:n yleinen ongelma? 

1991 W140 300 SE
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
On, erityisesti etulokarien kaaret mätänee...
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Ruoste ei ole valitettavasti ainoa w220:n ongelma.
Consumer Reports:n mukaan w220 oli USA:n vähiten luotettava sedan 2004.
Elektroniikkaa on paljon ja siinä on ollut vikoja.
http://www.forbes.com/global/2004/1220/025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Honest John: Mitä tulee varoa, kun ostaa w220:n
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
Consumer Reports:n mukaan w220 oli USA:n vähiten luotettava sedan 2004.
Elektroniikkaa on paljon ja siinä on ollut vikoja.
http://www.forbes.com/global/2004/1220/025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Honest John: Mitä tulee varoa, kun ostaa w220:n
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Jos Vehon tuotetekninen päällikkö puolusteli 90-00 luvulla tv:n asiaohjelmassa väyrysien ruosteita marginaalisina ja, että he eivät ole niitä yleisesti tavanneet, niin kyllä on niin paskapuhetta kuin ikinä voi olla. Oikein ketuttaa tuollainen valehtelu, kun kuitenkin samaan aikaan ovia ja luukkuja vaihdeltiin urakalla väyrysiin. Mihin kaikkeen tuo maaginen mersun tähti pystyykään-se sokaisee ihmiset luulemaan siitä mitä vaan. Mersuhan on oikeastaan ollut väyrysten osalta ilmeisesti maailman ruostuvin automalli, kun puhutaan nykyautoista ja siihen päälle vielä muut ongelmat-miksi ihmiset ei voi ajaa Nissaneilla, Mazdoilla, Peugeoteilla ja muilla kestävillä autoilla-eikö ego anna periksi nöyrtyä kansankulkineisiin? Muiden merkkien commonrail-koneetkin on mersujen koneita paremmin suunniteltuja-SUUTTIMIEN KIINNITYS!!
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Kiitokset herroille vastauksista.
Takaisin vaan tutkailemaan W140 S300 TD:tä. Tai sitte 725tds tai 730d Bemareita. Audin A8 kiinnosti mutta se 2,5 V6 TDI syö nokka-akseleita mennen tullen.
Takaisin vaan tutkailemaan W140 S300 TD:tä. Tai sitte 725tds tai 730d Bemareita. Audin A8 kiinnosti mutta se 2,5 V6 TDI syö nokka-akseleita mennen tullen.

1991 W140 300 SE
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Tuollaiset tutkimukset ovat oikein hyviä meikäläiselle. Saisivatpa vaan enemmän näkyvyyttä mediassa. Kas kun eihän tommosia kukaan halua niin saan sitten itselleni halvemmalla (W220 tai W221) kun on seuraavan autonvaihdon aika...JarkkoN kirjoitti:Ruoste ei ole valitettavasti ainoa w220:n ongelma.
Consumer Reports:n mukaan w220 oli USA:n vähiten luotettava sedan 2004.
Elektroniikkaa on paljon ja siinä on ollut vikoja.
http://www.forbes.com/global/2004/1220/025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Honest John: Mitä tulee varoa, kun ostaa w220:n
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
C220d T 4-Matic
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
vara-avain toimii, joten vika onkin avaimessa, jossa ei tietenkään ole mitään takuuta.
Laitoin ruostevauriokorjaus asiasta valituksen kuluttajariitalautakunnalle. Kuluttaja-asiamies oli ainakin sitä mieltä puhelimessa, että loput maksaa myyjä.
Nyt korjataan (vaihdetaan) tehtaan päätöksen mukaisesti (4 ovea), mutta katsotaan miten 20% prosentin osuuden käy.
Maahantuoja (=veho) ei ota mitään vastuuta. Vetoaa tehtaan päätökseen.
Raision veho vai onko se Veho Turku (=auton myyjä) ei ota mitään vastuuta. Vetoaa tehtaan ja maahantuojan kanssa tehtävään yhteistyöhön?
Se tässä ihmetyttää, että minun ruostunut b-mersu on 31.10-2005 otettu käyttöön ja nyt 59tkm ajettu. Ostettu ja kaikki huollot tehty Vehossa.
Soitin yhdelle entiselle w245 omistajalle ja hänen auto oli 5-2006, 100tkm ajettu, huollettu merkkihuollossa (ei vehossa) ja hänen ruosteiseen b-mersuun vaihdettiin vajaa puoli vuotta sitten kaikki (5kpl) ovet 100% tehtaan piikkiin?
Voisiko vähän ajettu auto ruostua hitaammin kuin paljon tien päällä ollut??
Tehtaan päätöksistä puuttuu logiikka, asia on muutenkin lähes huippusalaista, josta pitää puhua kuiskaten ja mahdollisimman vähän, mieluiten ei ollenkaan.
Raision Vehon kanta myyjänä on pettymys ja heidän asiantuntemuksensakin on vähintään kyseenalainen. Ostaessani autoa tiedustelin vakionopeuden säätimen jälkiasennusta- myyjä selvitti- ei onnistu. Tältä palstalta selvisi, että kylläpä onnistuu. Soitin Lahden Mega autoon- myyjä selvitti- Kyllä onnistuu - alkuperäinen säädin+ ohjelmointi- koko paketti alle 500,-

Laitoin ruostevauriokorjaus asiasta valituksen kuluttajariitalautakunnalle. Kuluttaja-asiamies oli ainakin sitä mieltä puhelimessa, että loput maksaa myyjä.
Nyt korjataan (vaihdetaan) tehtaan päätöksen mukaisesti (4 ovea), mutta katsotaan miten 20% prosentin osuuden käy.
Maahantuoja (=veho) ei ota mitään vastuuta. Vetoaa tehtaan päätökseen.
Raision veho vai onko se Veho Turku (=auton myyjä) ei ota mitään vastuuta. Vetoaa tehtaan ja maahantuojan kanssa tehtävään yhteistyöhön?
Se tässä ihmetyttää, että minun ruostunut b-mersu on 31.10-2005 otettu käyttöön ja nyt 59tkm ajettu. Ostettu ja kaikki huollot tehty Vehossa.
Soitin yhdelle entiselle w245 omistajalle ja hänen auto oli 5-2006, 100tkm ajettu, huollettu merkkihuollossa (ei vehossa) ja hänen ruosteiseen b-mersuun vaihdettiin vajaa puoli vuotta sitten kaikki (5kpl) ovet 100% tehtaan piikkiin?
Voisiko vähän ajettu auto ruostua hitaammin kuin paljon tien päällä ollut??
Tehtaan päätöksistä puuttuu logiikka, asia on muutenkin lähes huippusalaista, josta pitää puhua kuiskaten ja mahdollisimman vähän, mieluiten ei ollenkaan.
Raision Vehon kanta myyjänä on pettymys ja heidän asiantuntemuksensakin on vähintään kyseenalainen. Ostaessani autoa tiedustelin vakionopeuden säätimen jälkiasennusta- myyjä selvitti- ei onnistu. Tältä palstalta selvisi, että kylläpä onnistuu. Soitin Lahden Mega autoon- myyjä selvitti- Kyllä onnistuu - alkuperäinen säädin+ ohjelmointi- koko paketti alle 500,-




--B--
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Tuo S-sarja voi olla halpa hankkia, mutta kallis pitää. Osat ja korjaukset ovat hintavia.mol kirjoitti:Tuollaiset tutkimukset ovat oikein hyviä meikäläiselle. Saisivatpa vaan enemmän näkyvyyttä mediassa. Kas kun eihän tommosia kukaan halua niin saan sitten itselleni halvemmalla (W220 tai W221) kun on seuraavan autonvaihdon aika...JarkkoN kirjoitti:Ruoste ei ole valitettavasti ainoa w220:n ongelma.
Consumer Reports:n mukaan w220 oli USA:n vähiten luotettava sedan 2004.
Elektroniikkaa on paljon ja siinä on ollut vikoja.
http://www.forbes.com/global/2004/1220/025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Honest John: Mitä tulee varoa, kun ostaa w220:n
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... ection=bad" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos onnistuu ostamaan vähän ajetun ja ruosteettoman tai ei välitä ruosteista, niin ruoste ei ole ongelma.
Jos osaa korjata itse (vaatii kunnon diagnostiikkalaitteen), niin tuo korjauskaan ei maksa mahdottomia.
Nuo sähköviat vaan ovat joskus hankalia korjata.
Saattaisin itsekin ajaa S221:lla, jos siinä olisi mahdollisuus kuljettaa kalastusvälineitä. Toisaalta E-sarjakin riittää hyvin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Muista pyytää kirjallisena se tehtaan päätös itsellesi! Liekö edes viittineet kysyä mitään tehtaan päätöstä tosta asiasta, se on vaan niin helppo sanoa ja väittää että tehdas päättää sitä tätä ja tota... Sinuna veisin auton esim. Espooseen Mersun vauriokorjaamolle, siellä on ihan oma äijä joka on keskittynyt pelkästään noihin ruoste- ja maalitakuuasioihin. Esim. vuosia sitten kun Väyrysten ruostemurheista oli asiaa, niin soitto vaan Lommilaan ja puhelimessa sovittiin ajankohta millon näytetään ruostunutta etupalkkia ja sen kadonnutta peltisuojusta -> paikan päälle -> heti päätös, että tehdas korvaa kaiken ja sovittiin sitten vaan päivä millon korjaus suoritetaan ja se tehtiinkin sitten hyvin (oli jopa ruiskutettu massat etupalkin ja sen pellin väliin, kun oli muutenkin autossa tuoreet massat. Ei kyselty mitään huoltokirjoja tms. ja kyseesessä oli sillon 8 vuotta vanha juuri samaisena vuonna 2005 maahan Saksasta uitettu auto...kari30 kirjoitti: Maahantuoja (=veho) ei ota mitään vastuuta. Vetoaa tehtaan päätökseen.
Raision veho vai onko se Veho Turku (=auton myyjä) ei ota mitään vastuuta. Vetoaa tehtaan ja maahantuojan kanssa tehtävään yhteistyöhön?
...
Tehtaan päätöksistä puuttuu logiikka, asia on muutenkin lähes huippusalaista, josta pitää puhua kuiskaten ja mahdollisimman vähän, mieluiten ei ollenkaan.
Raision Vehon kanta myyjänä on pettymys ja heidän asiantuntemuksensakin on vähintään kyseenalainen.
Sitä ennen kävin virallisessa tehtaan auditoimassa huoltopisteessä Tynninharjun autohuollossa, sieltä sanottiin vaan "juu ei noita enää korvata, se on niin tyyppivika, mutta voidaan kyllä myydä ja vaihtaa siihen uus etupalkki ja sen peltinen suoja".
Jo tuolloin opin, että noin eri toimipisteiden välillä toi on ihan arpomista. Se on varmaan nykypäivänä vielä pahempaa...
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Ei ne anna sitä tehtaan päätöstä! Olen useaan kertaan pyytänyt. Kertovat vain tehtaan korvausprosentin, ei mitään perusteluja eikä mitään mustaa valkoisella.
Asiassa ohjattiin suoraan Suutarilan Vehoon. Ohjaus tapahtuu Vehon huoltonumeroon soittaessa. Asun itse Espoossa ja yritinkin voida viedä autoa Lommilaan, mutta Suutarila on heidän mukaan ainoa paikka, jossa näitä selvitellään??
Kyllä tästä avoimuus ja rehellisyys on kaukana!
Asiassa ohjattiin suoraan Suutarilan Vehoon. Ohjaus tapahtuu Vehon huoltonumeroon soittaessa. Asun itse Espoossa ja yritinkin voida viedä autoa Lommilaan, mutta Suutarila on heidän mukaan ainoa paikka, jossa näitä selvitellään??
Kyllä tästä avoimuus ja rehellisyys on kaukana!
--B--
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Suutarila on ihan täys haistapaska-paikka. Siellä saa venata palveluakin aina vähintään puol tuntia, ja sitte tulee joku 18-vee kossi pätemään... Viimeksi kun siellä kävin, niin oli pakko valittaa palvelusta aika ylhäiseen portaaseen -> seurauksena oli, että paikan johtaja soitteli ja pahoitteli, ja muidenkin läheisten toimipisteiden porukat oli pitäny palaveria miten ei pidä palvella asiakasta...
Jos ei homma etene ja asut pk-seudulla, niin suosittelen Tikkurilassa Aamuruskontiellä olevaa Peltikorjaamo Parviaista. Ne on hyviä maalaamaan ja ihan mukavia tyyppejäkin, ja on paljon kokemusta W169:stä, W220, W210, W211, W203, Vitot ja muutenkin Mersujen ongelmista...
Jos ei homma etene ja asut pk-seudulla, niin suosittelen Tikkurilassa Aamuruskontiellä olevaa Peltikorjaamo Parviaista. Ne on hyviä maalaamaan ja ihan mukavia tyyppejäkin, ja on paljon kokemusta W169:stä, W220, W210, W211, W203, Vitot ja muutenkin Mersujen ongelmista...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
kari30 kirjoitti:Ei ne anna sitä tehtaan päätöstä! Olen useaan kertaan pyytänyt. Kertovat vain tehtaan korvausprosentin, ei mitään perusteluja eikä mitään mustaa valkoisella.
Asiassa ohjattiin suoraan Suutarilan Vehoon. Ohjaus tapahtuu Vehon huoltonumeroon soittaessa. Asun itse Espoossa ja yritinkin voida viedä autoa Lommilaan, mutta Suutarila on heidän mukaan ainoa paikka, jossa näitä selvitellään??
Kyllä tästä avoimuus ja rehellisyys on kaukana!
tässä hyvin helppo ja halpa konsti.
marssi lähimpään lakiasiaintoimistoon ja pyydä tekemään kirje veholle jossa vaaditaan saada asiakkaan osa tehtaan korvauskäsittelystä ja päätöksestä saksaksi ja suomeksi....plaaplaa.
tämä maksaa 200€ ja vastaus tulee varmasti päivässä....voin luvata.
.

Opel, "weird lieben autos"....
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Mihin sitä lakiasiaintoimistoa tarvitaan?LopenUupunut kirjoitti:kari30 kirjoitti:Ei ne anna sitä tehtaan päätöstä! Olen useaan kertaan pyytänyt. Kertovat vain tehtaan korvausprosentin, ei mitään perusteluja eikä mitään mustaa valkoisella.
Asiassa ohjattiin suoraan Suutarilan Vehoon. Ohjaus tapahtuu Vehon huoltonumeroon soittaessa. Asun itse Espoossa ja yritinkin voida viedä autoa Lommilaan, mutta Suutarila on heidän mukaan ainoa paikka, jossa näitä selvitellään??
Kyllä tästä avoimuus ja rehellisyys on kaukana!
tässä hyvin helppo ja halpa konsti.
marssi lähimpään lakiasiaintoimistoon ja pyydä tekemään kirje veholle jossa vaaditaan saada asiakkaan osa tehtaan korvauskäsittelystä ja päätöksestä saksaksi ja suomeksi....plaaplaa.
tämä maksaa 200€ ja vastaus tulee varmasti päivässä....voin luvata.
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
tj86430 kirjoitti:Mihin sitä lakiasiaintoimistoa tarvitaan?LopenUupunut kirjoitti:kari30 kirjoitti:Ei ne anna sitä tehtaan päätöstä! Olen useaan kertaan pyytänyt. Kertovat vain tehtaan korvausprosentin, ei mitään perusteluja eikä mitään mustaa valkoisella.
Asiassa ohjattiin suoraan Suutarilan Vehoon. Ohjaus tapahtuu Vehon huoltonumeroon soittaessa. Asun itse Espoossa ja yritinkin voida viedä autoa Lommilaan, mutta Suutarila on heidän mukaan ainoa paikka, jossa näitä selvitellään??
Kyllä tästä avoimuus ja rehellisyys on kaukana!
tässä hyvin helppo ja halpa konsti.
marssi lähimpään lakiasiaintoimistoon ja pyydä tekemään kirje veholle jossa vaaditaan saada asiakkaan osa tehtaan korvauskäsittelystä ja päätöksestä saksaksi ja suomeksi....plaaplaa.
tämä maksaa 200€ ja vastaus tulee varmasti päivässä....voin luvata.
.
Ei mihinkään jos on kova jätkä (esim. halvatun pappa

muussa tapauksessa lakitoimiston kirje on sopiva peloite ja veho ei varmasti halua ennakkotapausta asiasta seiskalehteen....

ja eiköhän tuo lakitoimisto ole ihan hyvä vaihtoehto jos ei kerran yksityishenkilölle anneta tuota paperia...?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Seuraava käyntini Vehossa tulee kyllä olemaan viimeinen. Se on käynti, kun käyn hakemassa autoni sieltä. Milloin, siitä ei tosin ole mitään tietoa.
Auto on nyt ollut kolme päivää pajalla ja useista soittoyrityksistä huolimatta Mersun työnjohtajaa ei saa langan päähän. Jätin keskuksen ehdotuksesta soittopyynnön, mutta soittoa ei kuulunut, vaikka sulkemisaikaan oli kuitenkin kaksi tuntia aikaa. Ovet oli etukäteen maalattu, joten kuinkahan kauan niiden vaihtamiseen menee?
Auto on nyt ollut kolme päivää pajalla ja useista soittoyrityksistä huolimatta Mersun työnjohtajaa ei saa langan päähän. Jätin keskuksen ehdotuksesta soittopyynnön, mutta soittoa ei kuulunut, vaikka sulkemisaikaan oli kuitenkin kaksi tuntia aikaa. Ovet oli etukäteen maalattu, joten kuinkahan kauan niiden vaihtamiseen menee?
--B--
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Olisikohan maalattavaa löytynyt lisää?
W213 220d +W242 electric drive
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Meitin rouvan autosta kun mennä kesänä vaihdettiin kaikki luukut uusiin, niin taisipa tuo olla hyvinkin viikon ko. remontissa. Ja kyllä siihen ovien vaihtamiseen aikaakin menee, kun kaikki nippelit vanhoista puretaan ja uusiin siirretään. Työnjohto oli tuolloin se puoli hommaa, josta vain hyvää sanottavaa. Maalarikin teki hyvää työtä. Sen kokoamisen suorittanut "kesäpoika" ei suurta suitsutusta sitten enää saanutkaan. Mutta kun sen töppäilyjä sitten puolitoistaviikkoa jälkeenpäin paikkailtiin, niin meillä oli uusi auto perseen alla käytössä koko ajan. Että jotain yritystä kuitenkin.kari30 kirjoitti:Seuraava käyntini Vehossa tulee kyllä olemaan viimeinen. Se on käynti, kun käyn hakemassa autoni sieltä. Milloin, siitä ei tosin ole mitään tietoa.
Auto on nyt ollut kolme päivää pajalla ja useista soittoyrityksistä huolimatta Mersun työnjohtajaa ei saa langan päähän. Jätin keskuksen ehdotuksesta soittopyynnön, mutta soittoa ei kuulunut, vaikka sulkemisaikaan oli kuitenkin kaksi tuntia aikaa. Ovet oli etukäteen maalattu, joten kuinkahan kauan niiden vaihtamiseen menee?
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Pieni kuluttajakin voi näköjään saada oikeutta suurta vastaan, suuri kiitos kuluttajariitalautakunnalle!! Eilen tupsahti postilaatikosta Veholta hyvityslasku, jossa palautetaan maksamani 20% osuus. Kuoressa ei ollut mitään saatetta tms mukana, joten ei kun soitto Vehoon. Asia oli kuulemma "otettu tehtaalla uudelleen käsittelyyn" ja sieltä tuli korjattu 100% korvauspäätös edellisen 80% sijaan. Tätähän ei olisi tapahtunut ilman valitustani kuluttajariitalautakuntaan.
Kuluttajariitalautakunnasta tulee vielä varmaankin postia aiheeseen liittyen.
Kuluttajariitalautakunnasta tulee vielä varmaankin postia aiheeseen liittyen.
--B--
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Onnittelut. Oliko lisää maalattavaa?
W213 220d +W242 electric drive
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Kiitos.
Auto oli neljä päivää laitettavana. Olivat tehneet etu- ja talokasuojiin häivytysmaalausta+ lokareiden lakkaus, jotta sävyerot saa tasattua.
Oli kuulemma tullut tehtaalta uusi päätös 100% korvauksesta. Kun kysyin, pitäisikö minun olla kuluttajariitalautakuntaan yhteydessä, että tietävät tämän muutoksen, niin vastaus oli " ei tarvitse, kyllä ne tietää"
Lopputulos on ihan hyvä, mutta ilman asian riitauttamista olisin 1250,- köyhempi. Kusetuksen maku jäi kuitenkin suuhun, mutta eiköhän sen saa lomalla vaikka oluella huljuteltua pois.
Jatkossa teetän huollot ym. asioinnit jossakin muualla kuin Vehossa!
Hei hei Veho.
Auto oli neljä päivää laitettavana. Olivat tehneet etu- ja talokasuojiin häivytysmaalausta+ lokareiden lakkaus, jotta sävyerot saa tasattua.
Oli kuulemma tullut tehtaalta uusi päätös 100% korvauksesta. Kun kysyin, pitäisikö minun olla kuluttajariitalautakuntaan yhteydessä, että tietävät tämän muutoksen, niin vastaus oli " ei tarvitse, kyllä ne tietää"

Lopputulos on ihan hyvä, mutta ilman asian riitauttamista olisin 1250,- köyhempi. Kusetuksen maku jäi kuitenkin suuhun, mutta eiköhän sen saa lomalla vaikka oluella huljuteltua pois.
Jatkossa teetän huollot ym. asioinnit jossakin muualla kuin Vehossa!
Hei hei Veho.
--B--
- Hakkapeliitta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: La 05.09.2009 11:48
- Paikkakunta: Tampere
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Itselläni on W202 vm. 1999. Kolme vuotta sitten Veho teki kaverin samanlaiseen autoon lokareiden ja takaluukun maalaukset takuuna, toissa vuonna eivät suostuneet edes tehtaalta kysymään asiaa. SIIS EIVÄT EDES KYSYNEET!
Tampereen Veho kysessä, Lielahdessa. Äärimmäisen paskaa palvelua. Toivottavasti en koskaan tarvitse heidän palvelujaan missään, autoa en ainakaan osta sieltä.
Jouduin lopulta maalauttamaan auton omaan tiliini, en halunnut ruosteen leviävän enempää.
Tampereen Veho kysessä, Lielahdessa. Äärimmäisen paskaa palvelua. Toivottavasti en koskaan tarvitse heidän palvelujaan missään, autoa en ainakaan osta sieltä.
Jouduin lopulta maalauttamaan auton omaan tiliini, en halunnut ruosteen leviävän enempää.
ex-W202 200T CDI 1999
ex-W203 200T CDI 2005
ex-W203 200T CDI 2005
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Mulla on omakohtaista kokemusta MobiloLife:n täysin mielivaltaisesta soveltamisesta. Oma autoni, Mersun ML 320 CDI VM 2005/2006 (2. sukupolvi), alkoi ruostumaan maalipinnan alla siten, että molempien etuovien takaosaan ilmestyi kuplia maalin alle (...säältä suojassa olevaan sisäpintaan) ja takalukuu alkoi ruostua koristelistan kohdalta, takalasin alta. Käytin autoni Vehossa Suutarilassa kuvattavana toukokuussa 2011, jonka jälkeen lähti Veholta "hakemus" Saksaan tehtaalle, seuraavasti: pyydettiin kaksi uutta etuovea, sekä takaluukun uudelleenmaalaus. Tehtaan vastaus oli seuraava: Mersu maksaa korjauksesta 80 % ja omaan piikkiin menisi 20 %. Rahallisesti oma osuus olisi 1400 euroa. Vehon henkilö suositteli hyväksymään tehtaan tarjouksen, koska mm. koritakuu ei hänen mielestään koske peltiä, ainoastaan auton runkoa. Ja kyyseessähän ei (vielä) ollut puhkiruostuminen, vaan ainoastaan alkava ruoste. Näin ollen korjaus ei ollenkaan kuulunut MobiloLifen piiriin, vaan oli puhdasta hyväntekeväisyyttä tehtaalta, ns. good will korjaus. Kohtuullista, eikö?kari30 kirjoitti:6/2008 tuulilasi
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/mers ... teongelmia
.... ja kuitenkin korvaavat vain osan omasta mokasta.
Tästä korjauksesta en saa mitään lisäarvoa autolleni, päinvastoin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Pe 08.07.2011 21:41
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Oiskohan mitään mahkuja saada veholta kinuttua ruostekorjausta vm2000 väykkään, Onhan auto kuitenkin jo yli kymmenen vuotta vanha. On kyllä ruosteisimpia 2000 luvun autoja nämä meset. Ikävä piirre muuten hyvässä autossa...
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
kari30 kirjoitti:Pieni kuluttajakin voi näköjään saada oikeutta suurta vastaan, suuri kiitos kuluttajariitalautakunnalle!! Eilen tupsahti postilaatikosta Veholta hyvityslasku, jossa palautetaan maksamani 20% osuus. Kuoressa ei ollut mitään saatetta tms mukana, joten ei kun soitto Vehoon. Asia oli kuulemma "otettu tehtaalla uudelleen käsittelyyn" ja sieltä tuli korjattu 100% korvauspäätös edellisen 80% sijaan. Tätähän ei olisi tapahtunut ilman valitustani kuluttajariitalautakuntaan.
Kuluttajariitalautakunnasta tulee vielä varmaankin postia aiheeseen liittyen.
Olitko ostanut autosi uutena vai käytettynä, miten perustelit asiaa kuluttajariitalautakunnalle? EDIT: Ostit käytettynä Veholta, siis... Eli periaatteessa olet samassa tilanteessa kuin minä ruostumisen osalta, tosin minä ostin auton käytettynä yksityishenkilöltä.
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Tuskinpa se mistä olet autosi ostanut muuttaa juurikaan noita ruostetakuu korjauksen kustannuskuviosta.
Asioi ensin vehossa jonka jälkeen joudut todennäköisesti asioimaan kuluttajansuojalautakunnan kanssa (vai mikähän se oikea termi on tällä hetkellä).
Asioi ensin vehossa jonka jälkeen joudut todennäköisesti asioimaan kuluttajansuojalautakunnan kanssa (vai mikähän se oikea termi on tällä hetkellä).
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Hmm, näinköhän oma saksantuonti 2000 väykky menis vielä tehtaan piikkiin takaluukun maalaus ja kontista ne kaks nyrkin mentävää reikää... Oikeastaan riittäisi jos sais jonkun hyvitys-summan niin maalauttaisin koko roskan mustaksi
(tai hoitaisin tuon ruosteenpoiston ja eston ensin jossain ja sitten maalaisin päälle juuri niinkuin itse haluan)
Ja onhan sitä väitetty että suomen suolatiet ne autot ruostuttaa. Täyttä jauhantaa, koska saksa on pullollaan noita väykkyjä joista on yhtälailla vaihdettu ovet ja maalailtu helmoja sieltä täältä.

Ja onhan sitä väitetty että suomen suolatiet ne autot ruostuttaa. Täyttä jauhantaa, koska saksa on pullollaan noita väykkyjä joista on yhtälailla vaihdettu ovet ja maalailtu helmoja sieltä täältä.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Nojaa, minun on vain vaikea ymmärtää millä perusteella kuluttajariitalautakunta voisi katsoa, että Mersun on pakko paikata alkava ruostevaurio, jos ehtojen mukaan kuitenkin on kyseessä puhkiruostumisturva... Toki alkava ruostevario tulee lopulta johtamaan puhkiruostumiseen, mutta onko kuluttajariitalautakunta hyväksynyt tämän näkökannan aikaisemmin?sportsman kirjoitti:Tuskinpa se mistä olet autosi ostanut muuttaa juurikaan noita ruostetakuu korjauksen kustannuskuviosta.
Asioi ensin vehossa jonka jälkeen joudut todennäköisesti asioimaan kuluttajansuojalautakunnan kanssa (vai mikähän se oikea termi on tällä hetkellä).
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
joku noissa tietyn ikäisissä mersuissa mättää, minähän en tunnetusti autoani pese ja tuo oma ducato esim. on vähemmän ruosteessa, mitä firman vanha väyrynen ja se sentään on ylimaalattukin jo kerranblackslide kirjoitti:
Ja onhan sitä väitetty että suomen suolatiet ne autot ruostuttaa. Täyttä jauhantaa, koska saksa on pullollaan noita väykkyjä joista on yhtälailla vaihdettu ovet ja maalailtu helmoja sieltä täältä.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: A/B sarja ruostuu, veho valehtelee..
Kyllä ne siellä sulle nauraa piilossa selkäs takana jos meet kysyynvanahanaama kirjoitti:Oiskohan mitään mahkuja saada veholta kinuttua ruostekorjausta vm2000 väykkään, Onhan auto kuitenkin jo yli kymmenen vuotta vanha. On kyllä ruosteisimpia 2000 luvun autoja nämä meset. Ikävä piirre muuten hyvässä autossa...
