4300 kierrosta on kyllä hyvä vaihtamishetki ainakin 200 cdi:lle.Vääntö riittää seuraavalla vaihteella.Ei notkahdusta ja vanhuksen polttoainejärjestemäkin pysyy pitempään tikissä.tuikku kirjoitti:.
Kyllähän siihen täyskaasun tilanteeseenkin voi vaikuttaa, laittaa vetoja sinne asti, missä haluaa vaihdon tapahtuvan.
Jokatapuksessahan nuo laatikot haluaa väkisellä sen vaihdon pian 4500rpm jälkeen tehdä.
Se sopii mulle oikein hyvin.
Näille vanhanmallisille suuttimille siinä on kierroksia jo aivan tarpeeksi.
Ja seuraavalla vaihteellakin kierokset on vielä päälle kolmen tonnin, eli ei pitäisi mitenkään rajoittaa, vaikka on suurempikin ahdin.
Vetoalueella kyllä pysyy.
tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Sepäseveskola kirjoitti:Mikäs siinä vaiheistossa teki asian hankalaksi ? Eikös se ajeta suurimmalle vaihteelle, niin meinasiko se vaihtaa pienempää silmään kun pisti pedaalin lattiaan ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Itse kävin myös kiusaamassa omaani rullilla. Eihän siitä mitään tahtonut tulla. Nelosella yritettiin vedätellä, mutta kova hinku sillä oli vaihtaa kolmoselle. Monella erillaisella yrityksellä saatiin parit kohtuulliset käyrät, toisessa vääntö miellyttää ja toisessa teho. Käyrien mallista en osaa sanoa mitään.
Tuo laatikon uusi tapa toimia sen sijaan on erittäin hyvä. Tuntuu että suorituskyky nousi paljon ilman tehon lisäystä.
Millä tavalla noi käyrät saatiin aikaiseksi?
Tuo laatikon uusi tapa toimia sen sijaan on erittäin hyvä. Tuntuu että suorituskyky nousi paljon ilman tehon lisäystä.
Millä tavalla noi käyrät saatiin aikaiseksi?
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Pitäis olla ihan vaan inertiapenkki.
Tai sellainen, jossa on "kiinteä" jarru.
Ne muuttuvalla jarruvoimalla varustetut penkit ei nyt kokemuksesta vaan mersulle sovellu, vaikka ne muuten varmaan parempia ja kalliimpiakin on.
"Omin päin" muuttuva vastus sotkee mersun paineohjatun ohjelman ja oppivan laatikon toimintaa, ... se ei nyt ole kenenkään vika, mutta niin se vaan näyttää nyt olevan.
Kiinteä jarru olisi sillä hyvä olla, että saa sen ahdon nousemaan, se kun on näille tärkeä - tehoa ei tule, jos ahdot ei nouse ja pysy ylhäällä.
Pitäis olla ihan vaan inertiapenkki.
Tai sellainen, jossa on "kiinteä" jarru.
Ne muuttuvalla jarruvoimalla varustetut penkit ei nyt kokemuksesta vaan mersulle sovellu, vaikka ne muuten varmaan parempia ja kalliimpiakin on.
"Omin päin" muuttuva vastus sotkee mersun paineohjatun ohjelman ja oppivan laatikon toimintaa, ... se ei nyt ole kenenkään vika, mutta niin se vaan näyttää nyt olevan.
Kiinteä jarru olisi sillä hyvä olla, että saa sen ahdon nousemaan, se kun on näille tärkeä - tehoa ei tule, jos ahdot ei nouse ja pysy ylhäällä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
tuikku kirjoitti:.
Loppuu pikkuahtimilla puuhastelu.
Aika ison näköinen ahdin on Tuikulle tulossa.
Vai näyttääkö vain,viimeaikoina kun tullut käpisteltyä ainoastaan cdi:n vakioahtimien kanssa .
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Eikös joku samalla suunnalla aika osuvasti todennut, että parempi liikaa kuin liian vähän...kilander kirjoitti: Aika ison näköinen ahdin on Tuikulle tulossa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Vastaus voisi kuulu 4 -sylinteristen alivoima osioon, mutta tulkoon nyt tänne kunnes vajaa syliteriset on kukistettu
Juu, ja samoin Paloviidan ajatuksiin yhtyen:
Tärkeintä ei ole voitto, vaan Murska Voitto! 6-1!
Ja semmoinen penkki olisi kiva mistä 300hv:n kammosta päästään eroon, mutta kuulema Kajaanin semmoinen penkkipoika on syntynyt ! (heti sinne mahdollisimman moni testaamaan, että penkki saa tarvittavia toistoja ja rispektiä jossa syötetyt syötöt toteutuu).
Vai pittääkö sitä lähteä varttimailille riehumaan perheautoilla?
Vääntö 570 nm, 4 sylinterinen mopo, 2500rpm, sitten vähän laatikko ahistaa, muttei vieläkään mene vikatilaa.
Näillä syötöillä mitkä mese savutta nielee, luoja yksin (tuikku) tietää mitä tehoja siellä lopulta on?
Eli vahva on, yli 120 tkm vedelty yli 230 hv tehoilla ja yli 500 Nm väännöillä, nyt jo mittarissa 356 tkm ja toimii vain.
Mutta paskojahan nää w211:t on, ainakin esson baarin puheissa?
Tuossa viimeisin lappu penkistä, missä hyvä vastus alussa, mutta sitten vaste ja ahto hyytyy??
Uploaded with ImageShack.us
Juu, ja samoin Paloviidan ajatuksiin yhtyen:
Tärkeintä ei ole voitto, vaan Murska Voitto! 6-1!
Ja semmoinen penkki olisi kiva mistä 300hv:n kammosta päästään eroon, mutta kuulema Kajaanin semmoinen penkkipoika on syntynyt ! (heti sinne mahdollisimman moni testaamaan, että penkki saa tarvittavia toistoja ja rispektiä jossa syötetyt syötöt toteutuu).
Vai pittääkö sitä lähteä varttimailille riehumaan perheautoilla?
Vääntö 570 nm, 4 sylinterinen mopo, 2500rpm, sitten vähän laatikko ahistaa, muttei vieläkään mene vikatilaa.
Näillä syötöillä mitkä mese savutta nielee, luoja yksin (tuikku) tietää mitä tehoja siellä lopulta on?
Eli vahva on, yli 120 tkm vedelty yli 230 hv tehoilla ja yli 500 Nm väännöillä, nyt jo mittarissa 356 tkm ja toimii vain.
Mutta paskojahan nää w211:t on, ainakin esson baarin puheissa?
Tuossa viimeisin lappu penkistä, missä hyvä vastus alussa, mutta sitten vaste ja ahto hyytyy??
Uploaded with ImageShack.us
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Joo, ahtopaine ei jostain syystä nouse sinne ~kahteen kiloon, jolloin syöttöjä jää tulematta.
Ei ole kaikki syötöt pelissä vielä tuossa.
Joo, ahtopaine ei jostain syystä nouse sinne ~kahteen kiloon, jolloin syöttöjä jää tulematta.
Ei ole kaikki syötöt pelissä vielä tuossa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tähän on semmoinen ratkaisu olemassa kuin että ohjelmoi moottorinohjauksen starilla manuaaliksi ja se lakkaa kertomasta laatikolle syöttömääriä yms. Sitten laatikon toiminta on sama kuin vikatilatoiminta, eli nakkaa heti isompaa ja kickdown ei toimi. Eikä reagoi ollenkaan kaasun toimintaan.tuikku kirjoitti:Sepäseveskola kirjoitti:Mikäs siinä vaiheistossa teki asian hankalaksi ? Eikös se ajeta suurimmalle vaihteelle, niin meinasiko se vaihtaa pienempää silmään kun pisti pedaalin lattiaan ?
Mutta sitä en tiedä miten turbiinin modulointipaineet yms käyttääntyy.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ei lukitu täysin(ainakaan normi laatikon vikatilassa)tapio89 kirjoitti: Mutta sitä en tiedä miten turbiinin modulointipaineet yms käyttääntyy.
vaihtamis onkelma tulee vaikka laatikon laitta *:rila penkitys tilaan?
melko "umpi puulta" tuntuu kun laatikosta ottaa sen tepselin irti,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Käy mirmir samalla reissulla tässä Kuopiossa, katotaan vaikka KTS:llä että syötöt toteutuu.
Kyllä kuormaa saadaan varmasti riittävästi.
Saataisiin vertailua penkkien välillä. Vielä kun Ohenmäessä poikkeaa niin saa ainakin miellyttävät tulokset .
Tänään s211 320Cdi vakiona 211/510 ja ohjelmoituna 252/580, syötöt 90-92 milliä n. 4000rpm asti.
Edit: en itse asiassa katsonut mihin asti 90 milliä pysyi, lähti lopussa laskemaan ja vedon lopetin n. 4300-4400 rpm.
Ei näyttänyt ahtolämpöjä KTS:llä, varmasti oli riittävästi.
Kyllä kuormaa saadaan varmasti riittävästi.
Saataisiin vertailua penkkien välillä. Vielä kun Ohenmäessä poikkeaa niin saa ainakin miellyttävät tulokset .
Tänään s211 320Cdi vakiona 211/510 ja ohjelmoituna 252/580, syötöt 90-92 milliä n. 4000rpm asti.
Edit: en itse asiassa katsonut mihin asti 90 milliä pysyi, lähti lopussa laskemaan ja vedon lopetin n. 4300-4400 rpm.
Ei näyttänyt ahtolämpöjä KTS:llä, varmasti oli riittävästi.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Vakionahan tuossa 320cdi,ssä on ~78milliä syöttöjä max väännön kohdalla.TDIfreak kirjoitti:Käy mirmir samalla reissulla tässä Kuopiossa, katotaan vaikka KTS:llä että syötöt toteutuu.
Kyllä kuormaa saadaan varmasti riittävästi.
Saataisiin vertailua penkkien välillä. Vielä kun Ohenmäessä poikkeaa niin saa ainakin miellyttävät tulokset .
Tänään s211 320Cdi vakiona 211/510 ja ohjelmoituna 252/580, syötöt 90-92 milliä n. 4000rpm asti.
Eli nousua on luokkaa 15% - minkä dynotulos todellakin oikeaksi todistaa.
Neljässä tonnissa vakiona luokkaa 64milliä syöttöjä - eli lisäystä on siellä luokkaa 40%
Ja se vieläpä testerillä todennettuna ja uskoisin minä muutenkin, tuossa moottorissa on rajoittimet näistä tämän perheen moottoreista korkeimmalla.
Muttamutta, tuolla syöttömäärällä olisi pitänyt tulla vielä parikymmentä heppaa enemmänkin.
Joko siis auto savuttaa ankarasti, tai syöttömäärän antama teho "kummallisesti" katoaa jonnekkin savutta, tai KTS ei kerro oikein syöttömäärää, tai dyno ei kerro tehoa oikein.
Ohenmäen penkin oikeellisuuteen en ota kantaa.
Mutta tarkka se kyllä on, millinkin jos otan pois, tai lisään ohjelmaan, se näkyy siellä ja vieläpä siinä kohden, mihin muutoksen teit.
Minun mielestäni ne jarrulliset dynot on paljon epäluotettavampia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Hyvin tuntuu vetoja olevan. Ja tuo kaasupolkimen kartan muokkaus toi ajettavuuteen toivottua keveyttä.Tänään s211 320Cdi vakiona 211/510 ja ohjelmoituna 252/580, syötöt 90-92 milliä n. 4000rpm asti.
Edit: en itse asiassa katsonut mihin asti 90 milliä pysyi, lähti lopussa laskemaan ja vedon lopetin n. 4300-4400 rpm.
Ei näyttänyt ahtolämpöjä KTS:llä, varmasti oli riittävästi.
Mitä peilistä tuli taakse vilkuiltua kiihdytyksissä, niin ei siellä savua ollut havaittavissa.
Kotimatka sujui ruuhkasta huolimatta mukavasti.
Kiitokset vielä Tdifreekille
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Juu, sehän tässä on hyvä, että jos jotain kyseenalaistaa, niin asiat tuppaa kehittymään etiäpäin. Mutta onneksi se 4 sylinteristen cdi merssujen 300 hv:n kammo pitää aistit herkkänä. Nimimerkillä 4 vuotta sitä haavelleina. Kyllä se vielä jostain esiin kaivetaan. Eihän sillä lapulla niin hirveesti väliä ole, mutta ihan vähän ahistaa, ainakin forumi respesktisissä kuitenkin. Mutta onneksi tämäkin kulkine pelittää ja vetelee arkiajossa oikein mainiosti. Eli ketään morkaamatta, kaivellaahan ne ahistukset esille tästäkin aiheesta. Suomalaiset tuppaa kuitenkin lopulta ongelmat ratkaisevan.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Tuommoista olis nyt kehitteillä.
Ahdasta taas kerran vähän on, mutta taitaa tuonne alas mahtua ja kerrankin saa ahtoputken lähdölle helpon reitin, laturin alta jo valmiiksi.
Sellainen ongelma pikkuinen, että minkälaisella työkalulla saan käännettyä tuon ahtolähdön suoraan alaspäin ?
Pitääkö siihen ostaa jotain, vai onko joku keino.
Tuommoista olis nyt kehitteillä.
Ahdasta taas kerran vähän on, mutta taitaa tuonne alas mahtua ja kerrankin saa ahtoputken lähdölle helpon reitin, laturin alta jo valmiiksi.
Sellainen ongelma pikkuinen, että minkälaisella työkalulla saan käännettyä tuon ahtolähdön suoraan alaspäin ?
Pitääkö siihen ostaa jotain, vai onko joku keino.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Otat ison sokan kompurapesän takaa irti ja käännät oikeaan asentoon? Onko tuo 40 superi?
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Jos ei oo oikeita pihtejä kannattaa hitsata m6 mutterit sen pannan nokkiin nii ei lipsu pihit.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Kiitos Jeemu, jotain tällaista kaipasin.
Ahdin on 35-Holsetti.
Kiitos Jeemu, jotain tällaista kaipasin.
Ahdin on 35-Holsetti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
ei kannata sitä kiristys rengasta kokonaan ottaa pois vaan just pihdeillä painaa vähä kasaan ja pyöräyttää nimittäin tosi kettumainen laittaa takasin ainakaan ite en ole vielä helppoa tekniikkaa keksinyt äkkii menee vaan akseli ja siipikin pilalle kun koittaa yksin runnoo ja varmaa joo kannattaa hitsata siihen stopparit.
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
No, joo
Kyllä tuo varmasti mahtuu, mutta turhaan kyllä ilakoin ahtoputken helppoudesta.
Kyllä siinä joutuu taistelun käymään, että saa sopimaan - normisetti.
Koetin käännellä ahtimen sellaiseen asentoon, että edes pikkuisen helpottaisi pakosarjan tekoa.
Omassa tallissa on nyt tuo pahuksen eemeli levällään, että siinä hitsailu/rälläköinti on käytännössä kyllä mahdotonta - tila ei riitä.
Jospa tuon joku kerkiäisi kasaan hitsailla, ettei tarvitsisi ihan pihalle pajaa perustaa - täytyy tässä kysellä, vaikka selväähän se on, ettei tämän takia kyllä kukaan odota hitsikypärä päässä ja pistooli kätösessä.
Mutta, pikkuhiljaa.
Ja kyllä se todellakin ihan hyvin mahtuu lopulta, niinkuin nyt kuvasta näkyy.
No, joo
Kyllä tuo varmasti mahtuu, mutta turhaan kyllä ilakoin ahtoputken helppoudesta.
Kyllä siinä joutuu taistelun käymään, että saa sopimaan - normisetti.
Koetin käännellä ahtimen sellaiseen asentoon, että edes pikkuisen helpottaisi pakosarjan tekoa.
Omassa tallissa on nyt tuo pahuksen eemeli levällään, että siinä hitsailu/rälläköinti on käytännössä kyllä mahdotonta - tila ei riitä.
Jospa tuon joku kerkiäisi kasaan hitsailla, ettei tarvitsisi ihan pihalle pajaa perustaa - täytyy tässä kysellä, vaikka selväähän se on, ettei tämän takia kyllä kukaan odota hitsikypärä päässä ja pistooli kätösessä.
Mutta, pikkuhiljaa.
Ja kyllä se todellakin ihan hyvin mahtuu lopulta, niinkuin nyt kuvasta näkyy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Tämmönen tuli pakosajasta:
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Muutenhan siitä tuli sellainen, kun sovittiin, mutta vähän turhankin hyvän näköinenhän tuo on tähän rotteloon.
No, jospa tuosta tulis Holsetin paras kaveri.
Mielenkiinnolla kyllä odottelen, miten alkaa tuossa cdi,n kupeessa tonkimaan.
Osaisikko joku ihan kuvasta sanoa, mistä saisi tuollaiseen hukkaportin (billetti?) kelloon jousia 2bar ja 2,2bar ja 2,4bar.
Vai meneekö jonkilaiseksi rajapaineventtiili-temppuiluksi.
Muutenhan siitä tuli sellainen, kun sovittiin, mutta vähän turhankin hyvän näköinenhän tuo on tähän rotteloon.
No, jospa tuosta tulis Holsetin paras kaveri.
Mielenkiinnolla kyllä odottelen, miten alkaa tuossa cdi,n kupeessa tonkimaan.
Osaisikko joku ihan kuvasta sanoa, mistä saisi tuollaiseen hukkaportin (billetti?) kelloon jousia 2bar ja 2,2bar ja 2,4bar.
Vai meneekö jonkilaiseksi rajapaineventtiili-temppuiluksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Kovin on putket eripituisia,Petehri kirjoitti:Tämmönen tuli pakosajasta:
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20320cdi/P7310016.jpg ]
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20320cdi/P7310017.jpg ]
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20320cdi/P7310006.jpg ]
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20320cdi/P7310020.jpg ]
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/Sekalaista/Pakosarja%20320cdi/P7310024.jpg ]
eikös niiten olisi parempi liityä yhteen vasta siinä turbon lähellä?
Jos ihan maksimi hyötyä osista hakee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Ainakin jäykistys prikka jousen ja kopan väliintuikku kirjoitti:.
Muutenhan siitä tuli sellainen, kun sovittiin, mutta vähän turhankin hyvän näköinenhän tuo on tähän rotteloon.
No, jospa tuosta tulis Holsetin paras kaveri.
Mielenkiinnolla kyllä odottelen, miten alkaa tuossa cdi,n kupeessa tonkimaan.
Osaisikko joku ihan kuvasta sanoa, mistä saisi tuollaiseen hukkaportin (billetti?) kelloon jousia 2bar ja 2,2bar ja 2,4bar.
Vai meneekö jonkilaiseksi rajapaineventtiili-temppuiluksi.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Onko hukkaportissa liitännät molemmin puolin kalvoa ? jos niin: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=295800#295800" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin en nyt ymmärrä oletko tiputtamassa kokonaan tietokoneen ohjaamaan ahtopainetta pois pelistä ja tilalle tulee täysin 'mekaaninen' ahtopaineen ohjaus ?
Jäykistysprikat lyhentää aina liikematkaa, mutta tokkopa sillä on merkitystä, tai mistä sen tietää...itse hakisin kuitenkin jäykempää jousta mieluummin.
Kauhea kötöstys tuo pakosarja, heitä romukoppaan
CDI203: Tässä tukkimallin sarjassa juurikin halutaan tehdä se eripituisina "putkina" mutta suorinta ja lyhintä mahdollista reittiä. Nimeämättömien internetlähteiden mukaan tuo malli on maailman ehdottomasti paras
Tosin en nyt ymmärrä oletko tiputtamassa kokonaan tietokoneen ohjaamaan ahtopainetta pois pelistä ja tilalle tulee täysin 'mekaaninen' ahtopaineen ohjaus ?
Jäykistysprikat lyhentää aina liikematkaa, mutta tokkopa sillä on merkitystä, tai mistä sen tietää...itse hakisin kuitenkin jäykempää jousta mieluummin.
Kauhea kötöstys tuo pakosarja, heitä romukoppaan
CDI203: Tässä tukkimallin sarjassa juurikin halutaan tehdä se eripituisina "putkina" mutta suorinta ja lyhintä mahdollista reittiä. Nimeämättömien internetlähteiden mukaan tuo malli on maailman ehdottomasti paras
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Joo, pakosarja on tasan takitilleen sellainen, kun halusin.CDI203 kirjoitti: Kovin on putket eripituisia,
eikös niiten olisi parempi liityä yhteen vasta siinä turbon lähellä?
Jos ihan maksimi hyötyä osista hakee
Minulla on omista, samanlaisista niin hyviä kokemuksia.
Tuollaisella ahdin käytännössä herää parhaiten, eikä putkien halkaisiatkaan saa olla liian suuret.
Mitään huippujahan tässä ei haetakkaan, 70hv/syl riittää, mutta mahdollisimman tarkkaan pitäisi saada cdi,n käyttökelpoinen kierroslukualue hyödynnytettyä.
Eli 1000rpm->4500rpm.
Mikäli nyt yhtään oikein toimintaperiaatetta ymmärrän, niin tuollakeinon vielä jaettuna + jaettu pakopesä, niin pitäisi toimia.
En ymmärrä, että jos joku kanava tulee luontojaan lyhyemmäksi, niin että miksi sitä pitäisi erikseen jatkaa, että siitäkin tulisi pitkä.
Tässä halutaan, että ne pakopulssit mahdollisimman voimakkaana kulkeutuisi ahtimelle asti, sekoittamatta toisiaan ja tällä keinon se mielestäni hyvin onnistuu.
Tämä ei ole hieno, tämä on vaan hyvä - ja se riittää mulle - toivottavasti ei tarvi vielä syödä sanoja...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
.
Joo, ihan mekaaninen toteutus - ainakin ensialkuun, tulee.
Ei loppujen lopuksi niin hankale saada hyvinkin toimimaan.
Pitää vaan tosiaan olla ahdin, joka pystyy reilusti haluttuun paineeseen - on hyviä kokemuksia aiheesta.
Joo, ihan mekaaninen toteutus - ainakin ensialkuun, tulee.
Ei loppujen lopuksi niin hankale saada hyvinkin toimimaan.
Pitää vaan tosiaan olla ahdin, joka pystyy reilusti haluttuun paineeseen - on hyviä kokemuksia aiheesta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Joku varmaan sen pystyisi laskemaankin, millä kierrosluvulla kolmosesta tuleva pulssi ottaa ykkösestä tulevan pulssin kiinni, kun sillä on etumatkaa tuo 10?cm. Tuskin ainakaan 4500 rpm. Ilmeisesti aiheeseen vaikuttaa vielä painekkin ja muutama muu asia. Sitten vaikka se sen tekeekin ja ne matkaavat siellä käsikynkkyä niin ketäkö se loppujen lopuksi haittaa, tuo jaettu pakopesä tekee sen, ettei pakopulssi kuitenkaan ampaise takaisin toiseen sylinteriin sotkemaan sen poistotahtia.
itse en jaksa laskea (siis osaa )
itse en jaksa laskea (siis osaa )
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi
Meinaakko että 35:lla mennään 400 yli? Varmaan kyllä herää jollain 12 pesällä ihan hyvin mutta 400 ja yli
ellei sitten oo joku erikois hybridi?
ellei sitten oo joku erikois hybridi?