Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hei vaan
Onko hiukkasuodattimen toiminnassa ollut nyt jälkeenpäin mitään merkillistä, minkä olisit pannut merkille ?
Onko puhdistuspoltot onnistuneet, vaikka termostaatti on ollut viallinen, ymmärtäisin sen silloin niin, että lämmöt ei oikein olisi nousseet.
Kulutushan ei sitten lopulta ole juuri sen kummallisempi, kun ilman hiukkaspönttöäkään voisi odottaa, vai ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Moi Tuikku


Mitään vikailmoituksia ei ole tullut ohjelmoinnin jälkeen. Saattaa olla, että puhdistuspoltto menee useammin päälle nykyään, ainakin ajotietokoneen toimintasädemittauksesta päätellen. Mutta ihan mutua vaan kuitenkin. Hyvin toimii moottoripuoli kuitenkin nyt, jos keväällä ihmettelis lisää coolerin vaihdon myötä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hiukan päivitystä, kuinka matka on sujunut.

7.1.2010-25.7.2010 välillä ajettu 17618Km ja polttoainetta käytetty 1492,84 litraa. Keskikulutus on ollut tuolla välillä siis 8,47 litraa/100km. Puolet on maantie ajoa, josta melko suuri osa on ollut kevytperävaunu kuomun kanssa perässä. Talvi oli myös kylmä, joka osaltaan on nostanut kulutusta työmatka-ajon osalta.

Remontit ja huollot:

20.4.2010 197600km Oikea takaiskari vaihdettu ehjään käytettyyn. Mehut olivat pihalla. Katsastettu heti perään ilman huomatuksia. savuarvo 0.01.

1.6.2010 202048Km Öljyt ja suodatin vaihdettu moottoriin. Castrol Edge Sport, 229.51 luokiteltu

25.7.2010 207123Km Kilpivalonpolttimot vaihdettu.
Viimeksi muokannut JP74, Ti 27.07.2010 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, minulla on se todellinen kulutus jossain seitsämässä litrassa.
Puolitoista litraa lisää suuremmasta moottorista, autosta ja automaatista kuulostaa ihan loogiselta... ja vähän niinkuin "oikeutetultakin".

Hiukkaspöntön hyvä puoli on juuri tuo savuttomuus.
Kunhan sitä ei ohjelmalla pilata.
Ottaa sieltä sen tehon, mikä suosiolla tulee, eikä yritäkkään mitään maata mullistavaa tehopakettia.
Muutamista olen sen nyt kuitenkin poistanut ohjelmasta, mutta mitenkään en halua sen puolesta ruveta "liputtamaan".
Sen hiukkasasian kanssa on monta ratkaisua, joista se poisto on vaan yksi.
Minusta tämä Japen malli on kuitenkin se paras.
Kattoo vasta sitten niitä jatkotoimenpiteitä, kun sen kanssa ei tule huonostikkaan enää toimeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

mielenkiintoinen päivämääräkoodi, miten tulkitaan ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

kttopar kirjoitti:mielenkiintoinen päivämääräkoodi, miten tulkitaan ?
Täh? Nyt en ymmärrä, mitä tarkoitat?
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Nyt käsitän. Vuosilukua ei ole ollenkaan vaan km määrä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

kttopar kirjoitti:Nyt käsitän. Vuosilukua ei ole ollenkaan vaan km määrä.
Laitappa ne asetukset kohilleen.?

:shock:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Päivitetäämpäs hiukan tilannetta tällä osastolla.

Edellisen tilannepäivityksen (25.7.2010) jälkeen on ajettu 12508 Km ja polttoainetta käytetty 987,68
litraa. Keskikulutus on ollut 7,9 litraa satasella tällä tarkkailujaksolla.

Tehtyjä remontteja:

9.10.2010 213400km Oikea takaiskari hajosi jälleen. Meni ihan lötkoköksi ja alkoi armottoman kolinan. Tämä iskari oli käytetty, jonka olin vaihtanut jo kertaalleen. Nyt hennoin ostaa tähän nurkkaan uuden Bilsteinin iskarin. Tiedän, että iskarit pitäisi vaihtaa parina, mutta ko. hetkellä rahat olivat hiukan tiukalla. Perä rauhoittui selvästi uuden iskarin myötä.

19.10.2010 214079km Iskarin vaihdon yhteydessä tutkin etupään kolinoita ja löysin väljän raidetangonpään apumiehen puolelta. Nyt päätin olla poikkeuksellisen viisas ja ostin KL:stä molemmille puolille raidepäät, kun aurauskulman joutuu kuitenkin säätämään. Eipä tarvitse tehdä kohta uudestaan samaa työtä.

Raidetangon päitä vaihtaessa huomasin, että molemmissa yläpallonivelissä on aavistus väljää.Onneksi korjaamon piippuhyllyltä löytyi kaksi ehjää käytettyä w211 yläpalloa. Joku kun on vaihdatellut noita pareittain varulta ja isäukko on ottanut ehjän jemmaan. Onneksi tässä minun autossa on pulteilla kiinni olevat yläpallonivelet, kun edellisessä vuosimallissa nivelet ovat kiinteänä ylätukivarressa alunperin. Itse vaihtotyö on naurettavan helppo. Kolme pulttia auki tukivarresta ja yksi nivelen päästä. Rakenne on muuten aivan sama periaatteessa, kuin w115 ylätukivarressa :roll: Tosin w115 tukivarsi on peltiä, w211 alumiinia. Pitäisi oikeastaan ottaa kuva osista rinnakkain vertailun vuoksi.

Säädin aurauskulmat ja koeajolla totesin auton olevan merkittävästi parempi ajaa, kuin ennen "huoltoa".

Alusta on nykyään kovilla, kun muutin huonon hiekkatien päähän asumaan. Joka päivä, kun ajaa 3.5 kilometriä kuoppaista tietä moneen kertaan, niin epäilemättä se kuluttaa painava keulaisen auton niveliä nopeammin.

7.12.2010 218329km Ajotietokone oli hetken kysellyt huoltoa. Vaihdoin moottoriöljyn ja suodattimen. Öljyksi laitoin Teboilin Diesel Diamondia 229.51 luokituksella. Samalla vaihdoin naftan- ja ilmansuodattimen.

Kova pakkaskausi ei ole aiheuttanut mitään ongelmia käyntiinlähdön tai lämpiävyyden kanssa. -30 asteen pakkasella moottorin lämpö nousee n. 25 min ajon jälkeen yli 80 asteen. Vanhasta muistista keula on tukossa, lähinnä henkistä vaikutusta? Muutaman kerran olen ladannut akkuja yön yli ihan varulta. Autossa on edelleen paikoillaan alkuperäin 06/04 leimattu 70Ah:n alkuperäinen MB akku. Myös pikku akku näyttäisi alkuperäiseltä. Jos nyt kyykähtäisikin, niin en olisi pahoillaan. Molemmat akut vaihtuvat heti, kun alkavat yhtään oireilemaan. En viitsi mielellään olla virtaa ottamassa...

Nyt pakkaskaudella auto on ollut tosi pirteä kulkemaan, kun pikkucooleri on saanut ilman viilenemään. Niimpä tilasin joulupukilta coolerin jemmaan. Kennon koko on 550*230. Moninkertaisten mittailujen perusteella tämä olisi mahdollista saada mahtumaan pienellä sovittamisella.

Kuva
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Polttoainetta on mennyt 853,32 litraa, ajettu 9800km. Kulutus siis 8,7 litraa satasella.
7.1.2010-25.7.2010 välillä ajettu 17618Km ja polttoainetta käytetty 1492,84 litraa. Keskikulutus on ollut tuolla välillä siis 8,47 litraa/100km
Edellisen tilannepäivityksen (25.7.2010) jälkeen on ajettu 12508 Km ja polttoainetta käytetty 987,68
litraa. Keskikulutus on ollut 7,9 litraa satasella tällä tarkkailujaksolla.
Tällaisista viesteistä selviää millaista kulutusta kyseisen mallisella autolla on odotettavissa, ei niistä "viidellä litralla menee" - kiihkoiluista joita usein tälläkin foorumilla saa lukea.
Kulutushan on pysynyt kohtuullisena auton ja moottorin koon huomioon ottaen, vielä kun oli maininta siitäkin että kuomukärry on ollut usein vedossa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kulutus on näköjään kokoajan tippunut, mistähän lie johtuu. Pieni kuomukärry on tosiaan vedossa usein, kun anoppilasta kulkee polttopuuta aina paluukuormassa. Ilmanvastus vaikuttaa tosiaan kulutukseen ainakin litran satasella ajotietokoneen peusteella.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja koyama »

JP74 kirjoitti:Kulutus on näköjään kokoajan tippunut, mistähän lie johtuu. Pieni kuomukärry on tosiaan vedossa usein, kun anoppilasta kulkee polttopuuta aina paluukuormassa. Ilmanvastus vaikuttaa tosiaan kulutukseen ainakin litran satasella ajotietokoneen peusteella.
Jospa se edellinen omistaja on ajellut körö körö kirkkoon tyylillä :!: Olisiko ollut läpeensä nokeentunut kone ?
peräkärryn veto kuorma päällä vaikuttaa kutoskoneeseenkin.Käy lämpimämpänä mitä normaalisti ja mahd. karstat palaa pois.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Keskikulutus on epäilemättä noussut kovan pakkastalven takia.

Kuva

Lämpöä kuitenkin on riittänyt. Tuossa kuvassakin lämmöt yli 80 astetta. Roikassa ulkona n.3tuntia ja ehkä viisi minuuttia tyhjäkäyntiä ennen liikkeellelähtöä. Tuon tyhjäkäynnin takia kulutus on noin korkealla kuvaus hetkellä.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja tony »

Tätä oli mukava lueskella, mukavaa kun jaksat "päivittää" ja kertoa kulutuksesta jne... mun vuotta vanhempi samanlainen kuluttaa n 9,3 josta 80% kaupunkiajoa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
kepa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 295
Liittynyt: Ma 02.06.2008 08:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja kepa »

Kerranki asiallinen perheauto :wink:
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tänä vuonna autoon tehtyjä huoltoja tai remontteja.

223000 27.1.2011 Vaihdoin konehuoneen pikkuakun lähes uuteen. Erääseen w211een oli vaihdettu turhaan pari kertaa tuo akku, sain muutaman kuukauden vanhan lahjoituksena.Vanha akku ei oireillut mitenkään, vaikka olikin alkuperäinen vk 22/04 valmistettu. Hankasin tuolla moottoripyörää käyntiin, soveltuu hyvin siihen käyttöön.

225500 20.2.2011 Takajarrupalat alkoivat olla lopussa, näyttöön tuli ilmoitus jarrujen kuluneisuudesta. Palojen vaihdossa ei ollut mitään ihmeellistä. Pistin ovet varulta lukkoon, ettei vahingossa tule ammuttua mäntiä pihalle satuloista sähköjarrujen avulla. Tunnistinjohdot lähtivät ehjinä irti vanhoista paloista, kannatti vaihtaa ajoissa.

Samalla vaihdoin kuskinpuoleisen xenonpolttimon uuteen Philpsiin ihan koemielessä. Paikalla oli myös Philpsin polttimo, lie alkuperäinen? Auton puolivalot ovat mielestäni vähän huonot. Uusi polttimo kirkasti hiukan valoa, mutta ei tarpeeksi. Tätä kirjoittaessa Kiinasta on tulossa kirkkaat linssit umpiohin, foorumin innoittamana.

227 100 13.3.2011 Ajattelin katsastaa auton ensi viikolla. Oikealta takaa on kuulunut pieni kolahtelu montuissa ja huomasin narinanivelessä aavistuksen väljää. Nivelen vaihto onnistui, mutta rakenne olikin erilainen, kuin aikaisemmissa kohtaamissani. Nivel itsessään on sama, kuin muissakin mersuissa käsittääkseni. Alatukivarsi on kaksiosainen ja nivel on puristettu alumiinisten tukivarsien väliin. Niveltä ei pysty vaihtamaan purkamatta alatukivartta irti. Tukivarren irroituksessa suurin ongelma oli saada tee-se-itse menetelmillä ilmapussi tyhjäksi. En saanut pussissa kiinni olevaa sähköliitintä auki, mutta perän takaa löytyi toinen sähköliitin, joka aukesi. Syötin akkulaturilla virtaa satunnaisesti töpseliin ja niin vain alkoi suhina kuulumaan, kun oikeat pinnit löytyivät. Sitten hommassa ei enää ollutkaan mitään mystistä, isotöisempi vaan, kuin "normaali" narinanivel. Kun joskus vaihdan kuskin puolen nivelen, pitää ottaa kamera mukaan.

Samalla vaihdoin perään Teboilin synteettiset 75w 90 öljyt. Koko talvi piti tämä tehdä kitkojen peinentämiseksi, mutta nyt vasta sain aikaiseksi.

Etuparkit vaihtuivat toisiin ledivaloihin, kun toinen ledi alkoi vilkkumaan. Tässä pitää olla Canbuster malli, kun alkuperäinen on hehkulamppu.

Huomenna leimalle ja sitten suunnittelemaan coolerin vaihtoa ihan konkreettisesti.

EDIT 15.3.2011

Leima tuli ilman huomautuksia. Etuiskarit olivat hikoilleet öljyä pihalle, ne joutuu näköjään uusimaan jossain vaiheessa.
Kuva
Viimeksi muokannut JP74, Ti 15.03.2011 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mukavaa että joku jaksaa raportoida tarkasti miten elämä auton kanssa sujuu, siitä peukku Japelle! 8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Jube kirjoitti:Mukavaa että joku jaksaa raportoida tarkasti miten elämä auton kanssa sujuu, siitä peukku Japelle! 8)
Harrastusta tämäkin. Siinä mielessä mukava harrasteauto, että kaikki pultit aukeaa helposti.

Mutta ompahan faktaa w211 rempoista ja kulutuksista, kunhan muutaman vuoden jatkan topiccia. Ei tarvitse mutuilla.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tänään harrastettiin lisää.

Kuva

Kiinasta saapui paketti, jossa oli kirkkaat linssit xenonvaloihin. Alkuperäinen on aavistuksen hailakampi ja jotenkin huonommin tehdyn oloinen, kuin kiinan pojan versio. Kuten joku muukin on huomannut, puolivalot eivät ole kovin tehokkaat, ainakaan vanhempana. Idea koko hommaan lähti tästä topicista:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=94227" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

Kuvassa umpion sisällä näkyvä linssi vaihdettiin siis molempiin umpiohin.
Kuva
Kuva

Lampun "lasin" saa irti kuumentamalla koko höskän. Hyvä resepti on noin 10 min ja 125 astetta avatessa ja kasatessa näin lyhyesti kerrottuna.

Lopullinen valoteho parani ihan silminnähden polttimomyyjien +20 prosenttia verran. Homma kannatti ainakin omasta mielestäni. Jostakin kun saisi vaan uudet "lampunlasit" , jotka ovat muovia. Mulla ne on aika hiekkapuhalletut ja osa valosta hukkuu niihin.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja RikuK »

[quote="JP74"]
Kuva

Lampun "lasin" saa irti kuumentamalla koko höskän. Hyvä resepti on noin 10 min ja 125 astetta avatessa ja kasatessa näin lyhy

Hauska kuva. :mrgreen: Tässä on juurikin sitä oikeanlaista tee-se-itse meininkiä!
Teuvo320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 07.10.2009 21:41

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Teuvo320 »

JP74 kirjoitti: Nyt pakkaskaudella auto on ollut tosi pirteä kulkemaan, kun pikkucooleri on saanut ilman viilenemään. Niimpä tilasin joulupukilta coolerin jemmaan. Kennon koko on 550*230. Moninkertaisten mittailujen perusteella tämä olisi mahdollista saada mahtumaan pienellä sovittamisella.
Moro. Joko olet kuulerin laittamista nokalle miettiny. Rohkasuna vaan, että kyllä tuon koon pitäisi ihan hyvin keulille sopia, 600x300x76 kennollakin vielä saa sopimaan. Mukavasti paranevat ahtoilman olosuhteet, kun laitat tuon uuen kuulerin.
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja C280 »

RikuK kirjoitti:
JP74 kirjoitti: [ http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2973627.jpg ]

Lampun "lasin" saa irti kuumentamalla koko höskän. Hyvä resepti on noin 10 min ja 125 astetta avatessa ja kasatessa näin lyhy

Hauska kuva. :mrgreen: Tässä on juurikin sitä oikeanlaista tee-se-itse meininkiä!
Samaa mieltä kuvasta :D mitäs parempi puolisko tuumas uunin lainasta? :mrgreen:
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Cooleri ei ole nokilla, ei ole ollut mahdollisuutta jättää autoa yhtään seisomaan.

Tuo lampunpaisto tapahtui porukoiden keittiössä, joten parempi puolisko ei stressaantunut :wink:
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Eikös noi "lasit" sais vielä kiillottamalla aika hyväks?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Roger »

Joko olet cooleria kerennyt sovitteleen? Itellä sama operaatio lähiaikoina edessä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Roger kirjoitti:Joko olet cooleria kerennyt sovitteleen? Itellä sama operaatio lähiaikoina edessä.
Kyllä on jäänyt tuunaukset toistaiseksi tekemättä. Pitää saada toinen auto (w123) siksi aikaa tilalle, että saa tehtyä muutoksen kunnolla, käyttövarmuus ei saa kärsiä. autoa kun tarvii kokoajan.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja villeeino »

jouset tuli perille, tänään hain. Ens viikolla pääsee sovittelee...Kiitos!

-ville
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

villeeino kirjoitti:jouset tuli perille, tänään hain. Ens viikolla pääsee sovittelee...Kiitos!

-ville
Toivottavasti paranee noilla, mielenkiintoista tietää, miten käy.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kulutuspäivitystä tälle vuodelle.

1.1.2011-16.7.2011 ajettu 19751 kilometriä ja tankattu 1590,45 litraa. Keskikulutus on siis 8,05. Ihan ok, ottaen huomioon kovan talven ja runsaasti perävaunun vetoa.

Remontteja ja huoltoja:

232666 14.5.2011 Takaluukku maaluutettu ja oiottu, kun kolhin perävaunun aisalla. Luukussa oli myös jonkin verran ruostetta listan alla. MB-tähti uusittu luukkuun, kun hajosi irtiotettaessa.

236500 22.6.2011 Öljyt+suodatin. Teboil Diamond Diesel.

237500 2.7.2011 Uusittu etuiskarit, Bilsteinit. Etujouset vaihdettu jäykempiin, nyt koodilla 1.vihreä ja kolme keltaista. Vanhat olivat 1.vihreä ja kaksi keltaista. Keulaa nostettu tarkoituksella noin 30mm "maasturikäytön" vuoksi. Samalla perää nostettu siirtämällä airmaticin anturia apurungossa. Koska keula kolisi kovasti, vaihdoin varulta alapallot. Melko hankala homma äkistään, piti turvautua pitkästä aikaa prässiin. Samalla höngällä uusin vakaajan pallonivelet alatukivarteen ja kuskin puolen välitangon. Kolinat hävisivät, mutta missään nivelessä ei ollut väljää. Todennäköisesti ääntä pitivät vain iskarit. Mutta ompahan taas harrastettu.

Keulan noston jälkeen aurauskulma oli sekaisin, säädin kohdalleen. Takana pysyi ennallaan.

Tulevia remontteja:

Takaoviaukossa näkyy olevan ruostetta tuossa alakulmassa molemmin puolin. Vakiopaikka näköjään w211:ssa. Ruosteesta ei näköjään pääse täysin eroon tässäkään mallissa, muuten tykkään autosta kaikinpuolin.

Tuunikipuoli jäissä.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: Japen w211 tarinaa ja kokemuksia

Viesti Kirjoittaja villeeino »

JP74 kirjoitti:
villeeino kirjoitti:jouset tuli perille, tänään hain. Ens viikolla pääsee sovittelee...Kiitos!

-ville
Toivottavasti paranee noilla, mielenkiintoista tietää, miten käy.

Unohtunut kirjoittaa tänne, tosin pitkään meni ennen kun ne sain alle...auton keula laski normaali tasolle, eli ei juurikaan madaltunut niinkuin olin toivonut mutta paljon parempi näin kuin niillä entisillä...ja onhan toki keula vähän jämäkämpikin kuin aiemmin.

Eli kiitokset jousista ja kiitos myös APP-Autokorjaamolle jotka jouset asensi ja paljon muutakin osaa mersuun vaihtanut. eli suosittelen http://app-autokorjaamo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Vastaa Viestiin