Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
avzz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 14.09.2010 02:14
Paikkakunta: Kouvola

Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja avzz »

Vika olis sellanen että kun alkaa moottorijarruttamaan , niin kuuluu hirveä rohina . Rohina kuuluu ainoastaa 1-2-3 vaihteilla . Ääni katoaa kun painaa kaasua tai laittaa kytkimen pohjaan... Ääntä on vaikea ajaessa paikallistaa.
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja Roobert »

painelaakeri/paineasetelma veikataan täältä, tahi sitten laatikko on hajoomassa, mitä lie muut mieltä? :roll:
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eihän vika voi olla kytkimessä jos ääni häviää kun painaa kytkimen pohjaan uskoisin että laatikon laakereissa on vikaa,
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laatikon laakerit...
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja Roobert »

laatikon puolella tosin varmemmin vikaa, mutta voi se vika minun mielestä olla kytkimen puolellakin, eihän kytkin ole rasituksessa kun poljin on lattiassa, mutta veto päällä paineasetelma+laakeri joutuu koville :roll:
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Uskoisin vakaasti noihin laatikon laakereihin eikö 1-2-3 olo eri akselilla kuin 4 vaihde tuolla laatikossa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Roobert kirjoitti:laatikon puolella tosin varmemmin vikaa, mutta voi se vika minun mielestä olla kytkimen puolellakin, eihän kytkin ole rasituksessa kun poljin on lattiassa, mutta veto päällä paineasetelma+laakeri joutuu koville :roll:
Painelaakeri on rasituksessa ainoastaan silloin, kun painetaan kytkintä. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Harri126 kirjoitti:
Roobert kirjoitti:laatikon puolella tosin varmemmin vikaa, mutta voi se vika minun mielestä olla kytkimen puolellakin, eihän kytkin ole rasituksessa kun poljin on lattiassa, mutta veto päällä paineasetelma+laakeri joutuu koville :roll:
Painelaakeri on rasituksessa ainoastaan silloin, kun painetaan kytkintä. :wink:
voi se silti siellä ääntää :roll:
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Moottorijarrutus + rohina w124 e230

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Olis pari kysymystä painelaakerista..

Eli kuinka väljä sen pitää olla siihen akseliinsa nähden? Itsellä ehkä milli väljää eli selvä välys.. Ja itse laakeri, sormella pyörittäessä/tunnustellessa tuntuu väljää, mutta häviääkö välys kun laakeria painetaan? Laakeri pyörii minun mielestä nätisti. Ajossa ollessaan vapaalla kytkin ylhäällä piti ääntä, poljin pohjassa ei ääntänyt, eli painelaakeri kunnossa?
Vastaa Viestiin