E420cdi -05 vikakoodit
E420cdi -05 vikakoodit
Otsikonmukainen auto meni johonkin vikatilaan ja laatikko ei vaihda pienempää ohitustilanteissa ja muutenkaan ei kierrä kiihdyttäessä yli 2000rpm. Luin vikakoodit ja seuraavia antoi:
3148-001 tämä poistui yksitellen nollauksella
3002-002
3004-002 tämä poistui nollauksella
2593-001 tämä poistui nollauksella
2953-002
ko. operaation jälkeen eka starttauksella moottorin vikavalo pysyi sammuneena, mutta heti petään syttyi taas palamamaan ja sama ongelma vaivaa edelleen. Tämän jälkeen en enää lukenut koodeja joten en tiedä ilmestyikö nuo poistetut takaisin sinne.
Jokin noista viittaa ilmeisesti partikkelifilterin sensoriin tms? Pystyykö noista päättelemään kummanpuolen sensorissa voi olla ongelma? Ja olisiko kenelläkään noista enempää tietoa?
3148-001 tämä poistui yksitellen nollauksella
3002-002
3004-002 tämä poistui nollauksella
2593-001 tämä poistui nollauksella
2953-002
ko. operaation jälkeen eka starttauksella moottorin vikavalo pysyi sammuneena, mutta heti petään syttyi taas palamamaan ja sama ongelma vaivaa edelleen. Tämän jälkeen en enää lukenut koodeja joten en tiedä ilmestyikö nuo poistetut takaisin sinne.
Jokin noista viittaa ilmeisesti partikkelifilterin sensoriin tms? Pystyykö noista päättelemään kummanpuolen sensorissa voi olla ongelma? Ja olisiko kenelläkään noista enempää tietoa?
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
3148: DPF täyttöaste liian korkea.Julmis kirjoitti:Otsikonmukainen auto meni johonkin vikatilaan ja laatikko ei vaihda pienempää ohitustilanteissa ja muutenkaan ei kierrä kiihdyttäessä yli 2000rpm. Luin vikakoodit ja seuraavia antoi:
3148-001 tämä poistui yksitellen nollauksella
3002-002
3004-002 tämä poistui nollauksella
2593-001 tämä poistui nollauksella
2953-002
ko. operaation jälkeen eka starttauksella moottorin vikavalo pysyi sammuneena, mutta heti petään syttyi taas palamamaan ja sama ongelma vaivaa edelleen. Tämän jälkeen en enää lukenut koodeja joten en tiedä ilmestyikö nuo poistetut takaisin sinne.
Jokin noista viittaa ilmeisesti partikkelifilterin sensoriin tms? Pystyykö noista päättelemään kummanpuolen sensorissa voi olla ongelma? Ja olisiko kenelläkään noista enempää tietoa?
3002-002: B28/8 DPF eropaineen tunnistin, signaaalijännite liian alhainen.
3004-002: DPF ilmamassan läpivirtauksen valvonta, virtausvastus liian matala.
2593-001: M44 kiertovesipumppu välijäähdytin, virta kiinni iso.
2593-002: M44 kiertovesipumppu välijäähdytin, virta liian pieni
Milläs nämä on luettu? Eikö testeri kertonut edes mistä ohjainlaitteesta (helpottaisi koodien poimintaa)?
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Jollakin kiinalaisella testerillä. Oisko joku puhunut jostakin Starista tms. Kyllä varmaan testeri kertoi paljon muutakin mutta en itse sitä käyttänyt niin ei ole mitään muuta tietoa kuin nuo ja sitten jokin 211-029 lukeman kaveri käski ottaa ylös.DBFI kirjoitti:3148: DPF täyttöaste liian korkea.Julmis kirjoitti:Otsikonmukainen auto meni johonkin vikatilaan ja laatikko ei vaihda pienempää ohitustilanteissa ja muutenkaan ei kierrä kiihdyttäessä yli 2000rpm. Luin vikakoodit ja seuraavia antoi:
3148-001 tämä poistui yksitellen nollauksella
3002-002
3004-002 tämä poistui nollauksella
2593-001 tämä poistui nollauksella
2953-002
ko. operaation jälkeen eka starttauksella moottorin vikavalo pysyi sammuneena, mutta heti petään syttyi taas palamamaan ja sama ongelma vaivaa edelleen. Tämän jälkeen en enää lukenut koodeja joten en tiedä ilmestyikö nuo poistetut takaisin sinne.
Jokin noista viittaa ilmeisesti partikkelifilterin sensoriin tms? Pystyykö noista päättelemään kummanpuolen sensorissa voi olla ongelma? Ja olisiko kenelläkään noista enempää tietoa?
3002-002: B28/8 DPF eropaineen tunnistin, signaaalijännite liian alhainen.
3004-002: DPF ilmamassan läpivirtauksen valvonta, virtausvastus liian matala.
2593-001: M44 kiertovesipumppu välijäähdytin, virta kiinni iso.
2593-002: M44 kiertovesipumppu välijäähdytin, virta liian pieni
Milläs nämä on luettu? Eikö testeri kertonut edes mistä ohjainlaitteesta (helpottaisi koodien poimintaa)?
Pitää ottaa laitetta uudestaan lainaan ja tutkia. Millaisia tietoja sieltä pitäisi ottaa ylös että auttaisi asiaa?
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Kaikki liityvät moottorin,
Mootrin ohjausyksikön alta,
Aluksi
Tarkista sulakkeet,
Eropaine anturin(en) putket ja varsinkin ne kumiletkut sieltä anturin(en)
Läheltä,
Vasen egr ventiili (näkyykö sen muovi kuupan alla nokea)
Onko ahto vuotoja,
Mootrin ohjausyksikön alta,
Aluksi
Tarkista sulakkeet,
Eropaine anturin(en) putket ja varsinkin ne kumiletkut sieltä anturin(en)
Läheltä,
Vasen egr ventiili (näkyykö sen muovi kuupan alla nokea)
Onko ahto vuotoja,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Eikö se välijäähdyttimen kiertovesipumppu kannattaisi myös tarkistaa? Pari vikakoodia viittasi suoraan pumpun ohjauksiin eikä niinkään toimimattoman pumpun seurannaisvaikutuksiin (niitäkin taisi olla lisänä).CDI203 kirjoitti:Kaikki liityvät moottorin,
Mootrin ohjausyksikön alta,
Aluksi
Tarkista sulakkeet,
Eropaine anturin(en) putket ja varsinkin ne kumiletkut sieltä anturin(en)
Läheltä,
Vasen egr ventiili (näkyykö sen muovi kuupan alla nokea)
Onko ahto vuotoja,
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Juu pumppu ja sen systeemit tarkistaa myös,DBFI kirjoitti:Eikö se välijäähdyttimen kiertovesipumppu kannattaisi myös tarkistaa? Pari vikakoodia viittasi suoraan pumpun ohjauksiin eikä niinkään toimimattoman pumpun seurannaisvaikutuksiin (niitäkin taisi olla lisänä).CDI203 kirjoitti:Kaikki liityvät moottorin,
Mootrin ohjausyksikön alta,
Aluksi
Tarkista sulakkeet,
Eropaine anturin(en) putket ja varsinkin ne kumiletkut sieltä anturin(en)
Läheltä,
Vasen egr ventiili (näkyykö sen muovi kuupan alla nokea)
Onko ahto vuotoja,
aloitin noista usein aikaa vievistä kohteista,
mistä osan pystyy tarkistamaan/pois sulkemaan melko helposti vaikka ei juuri olisi *:ria käytössä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E420cdi -05 vikakoodit
No niin, otin lukulaitteen omaan käteen ja tutkailin itse mitä sieltä löytyy ja tältä näytti:
"CDI 5-Common Rail Diesel Injection 0014467240"-rivillä oli -F- eli vika päällä(?).
Sen aukaistuaan löytyi seuraavaa:
2593-002 Check component M 44 (charge air cooler circulation pump) Current INSUFFICIENT
3002-002 Check component B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)). The signal is too low
Parikertaa nollasin vikamuistin ja tarkistin uusiksi niin kerran ilmestyi tälläinen noitten kahden lisäksi:
3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high. Tämä poistui seuraavassa nollauksessa eikä ilmestynyt enää sen jälkeen.
Muuta tietoa en ottanut sieltä ylös. Mistäkähän tuon kiertovesipumpun löytää konehuoneesta? Huomenna pitää nostaa auto ylös ja rueta tutkimaan. Ja kuinka tuon sensorin voi itse mitata?
Ja oisko muita vinkkejä tai mitä tietoja tuolta ohjelmasta tarvitsisi etsiä/ottaa talteen?
"CDI 5-Common Rail Diesel Injection 0014467240"-rivillä oli -F- eli vika päällä(?).
Sen aukaistuaan löytyi seuraavaa:
2593-002 Check component M 44 (charge air cooler circulation pump) Current INSUFFICIENT
3002-002 Check component B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)). The signal is too low
Parikertaa nollasin vikamuistin ja tarkistin uusiksi niin kerran ilmestyi tälläinen noitten kahden lisäksi:
3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high. Tämä poistui seuraavassa nollauksessa eikä ilmestynyt enää sen jälkeen.
Muuta tietoa en ottanut sieltä ylös. Mistäkähän tuon kiertovesipumpun löytää konehuoneesta? Huomenna pitää nostaa auto ylös ja rueta tutkimaan. Ja kuinka tuon sensorin voi itse mitata?
Ja oisko muita vinkkejä tai mitä tietoja tuolta ohjelmasta tarvitsisi etsiä/ottaa talteen?
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
M44 on auton oikeassa etunurkassa alhaalla. Sullahan on se Star lainassa, siitä löytyy myös WIS, esimerkiksi tämä dokkari: ar09.41-p-6925tj.
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Tuo B28/8 on hiukkassuodattimen paine-eroanturi. Rupeaa jossain vaiheessa antamaan väärää tietoa ja aiheuttaa moottorinohjauksen menon vikatilaan. Kl-varaosasta saa uuden noin 50 eken hinnalla. Anturille tulevien putkien puhallus puhtaaksi anturin vaihdon yhteydessä kannattaa. Aluksi voi päästä vähäksi aikaa eroon tuosta virheilmoituksesta pelkällä putkien puhalluksella.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Joo siinä coolerin oikealla puolella se pumppu jököttää, jos tosiaan stari on, niin voit kokeilla sitä pumppua käytellä sillä.
Kunnossa ollessaan on aika hiljainen.
Sun autossa se on kyllä jo niitä parempia loppupään malleja, notta eikai se lopu ihan heti.
Pohjapanssarin kautta pääsee kurkkiin.
Kunnossa ollessaan on aika hiljainen.
Sun autossa se on kyllä jo niitä parempia loppupään malleja, notta eikai se lopu ihan heti.
Pohjapanssarin kautta pääsee kurkkiin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Siis kaikki vika koodit poistui ja koe ajon jälkeen ei myöskään löydy mittän koodia?Julmis kirjoitti:No niin, otin lukulaitteen omaan käteen ja tutkailin itse mitä sieltä löytyy ja tältä näytti:
"CDI 5-Common Rail Diesel Injection 0014467240"-rivillä oli -F- eli vika päällä(?).
Sen aukaistuaan löytyi seuraavaa:
2593-002 Check component M 44 (charge air cooler circulation pump) Current INSUFFICIENT
3002-002 Check component B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)). The signal is too low
Parikertaa nollasin vikamuistin ja tarkistin uusiksi niin kerran ilmestyi tälläinen noitten kahden lisäksi:
3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high. Tämä poistui seuraavassa nollauksessa eikä ilmestynyt enää sen jälkeen.
Muuta tietoa en ottanut sieltä ylös. Mistäkähän tuon kiertovesipumpun löytää konehuoneesta? Huomenna pitää nostaa auto ylös ja rueta tutkimaan. Ja kuinka tuon sensorin voi itse mitata?
Ja oisko muita vinkkejä tai mitä tietoja tuolta ohjelmasta tarvitsisi etsiä/ottaa talteen?
mutta auto ei ota kierroksia kuin sen ~3000rmp?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Kirjoitin ilmeisesti epäselvästi. Ei, vaan tämä "3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high" ilmestyi yhdesti ja poistui kun yritin nollata vikakoodeja useamman kerran peräkkäin. Nuo muut 2kpl vikoja on ja pysyy kokoajan ja myös tuo vikatila ajaessa on edelleen.CDI203 kirjoitti:Siis kaikki vika koodit poistui ja koe ajon jälkeen ei myöskään löydy mittän koodia?Julmis kirjoitti:No niin, otin lukulaitteen omaan käteen ja tutkailin itse mitä sieltä löytyy ja tältä näytti:
"CDI 5-Common Rail Diesel Injection 0014467240"-rivillä oli -F- eli vika päällä(?).
Sen aukaistuaan löytyi seuraavaa:
2593-002 Check component M 44 (charge air cooler circulation pump) Current INSUFFICIENT
3002-002 Check component B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)). The signal is too low
Parikertaa nollasin vikamuistin ja tarkistin uusiksi niin kerran ilmestyi tälläinen noitten kahden lisäksi:
3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high. Tämä poistui seuraavassa nollauksessa eikä ilmestynyt enää sen jälkeen.
Muuta tietoa en ottanut sieltä ylös. Mistäkähän tuon kiertovesipumpun löytää konehuoneesta? Huomenna pitää nostaa auto ylös ja rueta tutkimaan. Ja kuinka tuon sensorin voi itse mitata?
Ja oisko muita vinkkejä tai mitä tietoja tuolta ohjelmasta tarvitsisi etsiä/ottaa talteen?
mutta auto ei ota kierroksia kuin sen ~3000rmp?
Kun ei tuo Star:n käyttö ole vielä hallussa niin kuinka tuota pumppua voi sillä koekäyttää?
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Menet sinne cdi puolelle ja sieltä ohjaukset muistaakseni, sieltä pystyy käytteleen eri komponentteja.
Vai olikos se lontooksi sulla, cdi203:n muistanee varmaan paremmin.
Vois illalla omasta autosta kattoo.
Vai olikos se lontooksi sulla, cdi203:n muistanee varmaan paremmin.
Vois illalla omasta autosta kattoo.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Sitä Star'ia voi kahvipöydässä vähän kokeilla simulaattorilla niin näkee paremmin mitä sillä saa tehtyä ja hoksaa mitkä jutut on turvallisia, simulaatiossa ei saa omaa autoa "rikki".Julmis kirjoitti: Kun ei tuo Star:n käyttö ole vielä hallussa niin kuinka tuota pumppua voi sillä koekäyttää?
CDI-ohjainlaitteelle kuten useimmille ohjainlaitteille on se "Ohjaukset" valikko ja sieltä "M44 (kiertovesipumpun välijäähdytin)", F2 ja perään F3 tai F4, pumppu päälle ja pois.
Sinulla taisi olla se DAS softa laitettu englanninkielelle, se olisi helppo muuttaa suomeksi, myös kunnolla eikä vain suoralla linkillä DAS32R2.exe tiedostoon kuten "kiinalaiset" paketin kasaajat yleensä tekevät.
Nuo menu-valikot englanninkielisessä versiossa ovat Actuations, M44 (charge air cooler circulation pump)...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Julmis kirjoitti:Kirjoitin ilmeisesti epäselvästi. Ei, vaan tämä "3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high" ilmestyi yhdesti ja poistui kun yritin nollata vikakoodeja useamman kerran peräkkäin. Nuo muut 2kpl vikoja on ja pysyy kokoajan ja myös tuo vikatila ajaessa on edelleen.CDI203 kirjoitti:Siis kaikki vika koodit poistui ja koe ajon jälkeen ei myöskään löydy mittän koodia?Julmis kirjoitti:No niin, otin lukulaitteen omaan käteen ja tutkailin itse mitä sieltä löytyy ja tältä näytti:
"CDI 5-Common Rail Diesel Injection 0014467240"-rivillä oli -F- eli vika päällä(?).
Sen aukaistuaan löytyi seuraavaa:
2593-002 Check component M 44 (charge air cooler circulation pump) Current INSUFFICIENT
3002-002 Check component B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)). The signal is too low
Parikertaa nollasin vikamuistin ja tarkistin uusiksi niin kerran ilmestyi tälläinen noitten kahden lisäksi:
3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high. Tämä poistui seuraavassa nollauksessa eikä ilmestynyt enää sen jälkeen.
Muuta tietoa en ottanut sieltä ylös. Mistäkähän tuon kiertovesipumpun löytää konehuoneesta? Huomenna pitää nostaa auto ylös ja rueta tutkimaan. Ja kuinka tuon sensorin voi itse mitata?
Ja oisko muita vinkkejä tai mitä tietoja tuolta ohjelmasta tarvitsisi etsiä/ottaa talteen?
mutta auto ei ota kierroksia kuin sen ~3000rmp?
Kun ei tuo Star:n käyttö ole vielä hallussa niin kuinka tuota pumppua voi sillä koekäyttää?
Väärin ymmärsin
no kuitenkin jos se "3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high"(liika tuhkaa pönikässä viesti)
pysyy poissa on pönikkä tuskin tukossa
(etkä vahingossa"ei tosin ihan vahingossa onnistu" nollannut/kaliproinut sitä uudeellen tyhjäksi täytenä, näin olivat tehnneet yhteen jossain vaiheesa vehossa kun olivat pakko polttoa koittaneet tehdä vaikka auto ei ollut edes käynnissä poltto yritysten aikana)
niin vika tilan syy on melko varmasti ne uudellen tulevat
2593-002 Check component M 44 (charge air cooler circulation pump) Current INSUFFICIENT(välijäähdytimen kiertovesi pumppu"mikä melkken yhtä surkea kapistus kuin joisakin oleva lämppärin kierto vesi pumppu M13")
sitä on toisiaan helppo testatta sieltä mainituista actuations valikon kautta, pistää pumppun pyörimään ja sammlla napputeele siihen voi lähteä viellä toimintaan, johto irti komento päälle ja mitatta tuleeko virtaa silloin, laitta virtaa suorran siinne moottorille
3002-002 Check component B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)). The signal is too low (eropaine anturi/tunnistin)
hiukan hankalmpi tarkistella, mutta tämänkin tarkistuksen tulee ohjeet kun klikka sen vika koodin kohdallla,
itse anturi harvemmin on rikki yleensä herja johtuu niistä letkuista mitkä on siinä kiinni"vuotoja niissä tai jossain ahto puolella" tai sitten ne niihin tulevat mettali putket tukossa/murtuneet, myös johtoja on kulunut puhki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Tutkin pumppua ja Starilla yritin pyörittää sitä niin ei tapahtunut mitään. Mittasin tulevan jännitteen siitä pumppua ohjaavasta johdosta joka oli alle 1volt, tosin todella paskalla mittarilla, nyt on parempi mittari ja mittaan seuraavaksi uudestaan. Kytkin pumppuun 12v ja se kyllä pyörii moitteetta, joten pumppu on ok.
Kattelin sulakkeet läpi ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Osaisko joku sanoa missä on tämän pumpun sulake tarkalleen tietäis varmistaa asian uudestaan vielä.
EDIT:
Pumpulle todellakin tulee Starin:n OFF- sekä ON-asennossa 1volt. Joten jännite puuttuu jostakin syystä.
Onko tämä partikkelfilteri molempien ahtimen jälkeiset pallonmuotoiset osat vai yksi kappale joka on laatikon jälkeen oleva osa?
Mersuntehtaalle pitäisi pikkuisen antaa reklamaatiota kun tutkailin niin laatikon alimmat 4kpl pultit oli irti ja yksi jäänyt jonnekkin matkanvarrelle (auton historian tietäen niin ei ole laatikkoa käytetty pois 99% varmuudella).
Kattelin sulakkeet läpi ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Osaisko joku sanoa missä on tämän pumpun sulake tarkalleen tietäis varmistaa asian uudestaan vielä.
EDIT:
Pumpulle todellakin tulee Starin:n OFF- sekä ON-asennossa 1volt. Joten jännite puuttuu jostakin syystä.
Onko tämä partikkelfilteri molempien ahtimen jälkeiset pallonmuotoiset osat vai yksi kappale joka on laatikon jälkeen oleva osa?
Mersuntehtaalle pitäisi pikkuisen antaa reklamaatiota kun tutkailin niin laatikon alimmat 4kpl pultit oli irti ja yksi jäänyt jonnekkin matkanvarrelle (auton historian tietäen niin ei ole laatikkoa käytetty pois 99% varmuudella).
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Kokeilitko toimiiko sähköflekti, jos vaikka pre-fuse 71 olisi palanut? Sinulla kun on se Star niin avaapa WIS:istä esim. dokkari PE0716P210199DJ niin näet miten johdotus menee ja saat mittailtua mihin se jännite jää matkalla M44:lle. Jos ei ole sulakkeessa vikaa eikä johtoliitoksissa niin sen flektin ohjausyksikön voisi tarkistaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
pönikän tunnistat siitä että sen molempiin päihin menee pienet putket(niiten päästä löytyy se anturi)Julmis kirjoitti: Onko tämä partikkelfilteri molempien ahtimen jälkeiset pallonmuotoiset osat vai yksi kappale joka on laatikon jälkeen oleva osa?
Mersuntehtaalle pitäisi pikkuisen antaa reklamaatiota kun tutkailin niin laatikon alimmat 4kpl pultit oli irti ja yksi jäänyt jonnekkin matkanvarrelle (auton historian tietäen niin ei ole laatikkoa käytetty pois 99% varmuudella).
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Yritin kokeilla jo eilen tuote flektiä mutta oli akun jännite jo laskenut alle 12,5v mikä on rajana Starilla jos aikoo flektiä pyörittää. Pitää testata nyt sitä.DBFI kirjoitti:Kokeilitko toimiiko sähköflekti, jos vaikka pre-fuse 71 olisi palanut? Sinulla kun on se Star niin avaapa WIS:istä esim. dokkari PE0716P210199DJ niin näet miten johdotus menee ja saat mittailtua mihin se jännite jää matkalla M44:lle. Jos ei ole sulakkeessa vikaa eikä johtoliitoksissa niin sen flektin ohjausyksikön voisi tarkistaa.
Osaako kukaan sanoa missä on tuon pumpun rele. Googlen kuvahaku antaa m44 fuse haulla tälläisen kuvan http://media.photobucket.com/group/imag ... -1.jpg?o=1" onclick="window.open(this.href);return false; mutta ei ole mun autossa ainakaan tuollaista sulake-/reletelinettä.
EDIT: WIS LÖYTYI
Partikkelifilterin paikka selvisi jo pienellä ajattelulla mutta kiitos varmistuksesta.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Pumppu alkoi tottelemaan käskyjä kun ensin käytti flektiä Starin kautta ja sitten nollasi vikakoodit. Vikavalo sammui mittaristosta ja laatikko alkoi toimimaan normaalilla pehmeydellä. Aikaisemmin siis kun laittoi D:lle tai R:lle niin nykäisi aika reilusti vaikka piti jarrulla normaalisti paikallaan.
Tehot/kierrokset edelleen kateissa mutta johtunee tuosta B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)-vikakoodista. Täytyy siihen rueta perehtymään kunhan auto hieman jäähtyy ettei polta sormiaan.
LISÄPÄIVITYSTÄ:
Ei auttanut eropaineanturin putkien puhallus, putket oli aivan puhtaat. Olipahan ahtaassa välissä koko DFP-anturi :/. Kun ajoin vikakoodeja useammankerran peräkkäin niin sillointällöin tuli tuo "3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high", mutta oletan että ko. häiriö johtuu anturiviasta.
Täytyy rueta KL-varaosien sivuilta etsimään uutta tilalle.
Tehot/kierrokset edelleen kateissa mutta johtunee tuosta B28/8 (Pressure differential sensor (DFP)-vikakoodista. Täytyy siihen rueta perehtymään kunhan auto hieman jäähtyy ettei polta sormiaan.
LISÄPÄIVITYSTÄ:
Ei auttanut eropaineanturin putkien puhallus, putket oli aivan puhtaat. Olipahan ahtaassa välissä koko DFP-anturi :/. Kun ajoin vikakoodeja useammankerran peräkkäin niin sillointällöin tuli tuo "3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high", mutta oletan että ko. häiriö johtuu anturiviasta.
Täytyy rueta KL-varaosien sivuilta etsimään uutta tilalle.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Vielä kerran auttakaa tällepäivälle. En löydä tuolta KL-varaosien sivuilta tuota anturia mistään. Tuolla kyllä olisi http://cgi.ebay.de/MERCEDES-W203-211-ST ... 2ea065463b" onclick="window.open(this.href);return false;
Anturin numero on A0051537728
Anturin numero on A0051537728
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Ei niillä ole kaikkia antureita luettelossa kanattaa soittaa sinne ja kysyä niin selviää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Näin arvelinkin asian olevan. Täytyy maanantai aamuna soittaa ja kysäistä.arska10 kirjoitti:Ei niillä ole kaikkia antureita luettelossa kanattaa soittaa sinne ja kysyä niin selviää
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Nykyinen osanumero on A0061539528, tuo '7728 on kaikkein vanhin osa, korvattu kolme kertaa uudella osalla.Julmis kirjoitti:Vielä kerran auttakaa tällepäivälle. En löydä tuolta KL-varaosien sivuilta tuota anturia mistään. Tuolla kyllä olisi http://cgi.ebay.de/MERCEDES-W203-211-ST ... 2ea065463b" onclick="window.open(this.href);return false;
Anturin numero on A0051537728
Meinaatko ensimmäiseksi ostaa uuden anturin vai teitkö jo nuo toimenpiteet joihin CDI203 opasti?
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Minäkin tuskailin tuon anturivian kanssa kolme kuukautta. Nyt on uudella anturilla pärjännyt 3 viikkoa ilman vikailmoituksia. Anturi löytyi tuolta KL:stä
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Putket ehjät, samoin kumiletkut. Ahtovuotoa en ole havainnut, aika ahdas tuo v8 konehuoneesta joten kaikkea ei todellakaan näe.DBFI kirjoitti:Nykyinen osanumero on A0061539528, tuo '7728 on kaikkein vanhin osa, korvattu kolme kertaa uudella osalla.Julmis kirjoitti:Vielä kerran auttakaa tällepäivälle. En löydä tuolta KL-varaosien sivuilta tuota anturia mistään. Tuolla kyllä olisi http://cgi.ebay.de/MERCEDES-W203-211-ST ... 2ea065463b" onclick="window.open(this.href);return false;
Anturin numero on A0051537728
Meinaatko ensimmäiseksi ostaa uuden anturin vai teitkö jo nuo toimenpiteet joihin CDI203 opasti?
Missä tuo "Vasen egr ventiili (näkyykö sen muovi kuupan alla nokea)" siaitsee? Sen vois vielä tutkia huomenissa. Ei hirveenä jää vaihtoehtoja kuin se anturi.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Anturi paikallaan ja vika poissa.
Sitten ilmestyi seuraava vaiva, jännite pääsi tipahtamaan niin alas että juuri ja juuri lähti käyntiin aiheuttaen reilusti vikakoodeja. Muut sain nollattua mutta aac:hen jäi jokin automatic heater-vika päälle. Täytyy huomenna tutkia tarkemmin.
Sitten ilmestyi seuraava vaiva, jännite pääsi tipahtamaan niin alas että juuri ja juuri lähti käyntiin aiheuttaen reilusti vikakoodeja. Muut sain nollattua mutta aac:hen jäi jokin automatic heater-vika päälle. Täytyy huomenna tutkia tarkemmin.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
Hyvä että alkaa tulemaan kuntoon,Julmis kirjoitti:Anturi paikallaan ja vika poissa.
Sitten ilmestyi seuraava vaiva, jännite pääsi tipahtamaan niin alas että juuri ja juuri lähti käyntiin aiheuttaen reilusti vikakoodeja. Muut sain nollattua mutta aac:hen jäi jokin automatic heater-vika päälle. Täytyy huomenna tutkia tarkemmin.
Saattoi sen sulake kärähtää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E420cdi -05 vikakoodit
CDI203 kirjoitti:Hyvä että alkaa tulemaan kuntoon,Julmis kirjoitti:Anturi paikallaan ja vika poissa.
Sitten ilmestyi seuraava vaiva, jännite pääsi tipahtamaan niin alas että juuri ja juuri lähti käyntiin aiheuttaen reilusti vikakoodeja. Muut sain nollattua mutta aac:hen jäi jokin automatic heater-vika päälle. Täytyy huomenna tutkia tarkemmin.
Saattoi sen sulake kärähtää
Ei ollut webasto ongelma. Jokin sähkölämmitin herjasi vikakoodia ja sen sain nollattua. Töistä pihaan ajaessani syttyi jälleen vikavalo. Star jälleen kiinni autoon ja siellä oli taas tämä 3148-001 The fill level of the diesel particulate filter is too high ja coolerin kiertovesipumppu oli taas toimintakyvytön. Muutamaan otteeseen nollasin koodeja ja lopuksi tuo partikkelfiltteri koodi poistui, mutta tuo pumppu ei alkanut enää toimimaan.
Ajossa ei huomaa mitään ongelmaa eikä vikavalo pala vaikka pumppu ei ole toiminnassa, ainoastaan vikakoodi löytyy starilla. Onko kukaan tutkinut mitä vaikutusta tuolla pumpulla on auton toimivuuteen?
Entä tuo partikkelfilter-ongelma? Jos se on vaihtokunnossa niin paljonko uusi maksaa, onko vaihto-osa kuin Bmw:ssä? Entä jos siitä repii sisukset pois ja yhdistää paineanturin letkut pöntön etupuolelta anturille (anturi vaatii varmaankin jonkinlaisen paineen että ei herjaa vikaa), niin meneekö päästöistä leimalla läpi?
Nyt ei kyllä enää syttynyt vikavalo vaikka ajelin normaalisti ja starttailin yms kokeiluja tein.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E420cdi -05 vikakoodit
En mielestäni mitään webastosta maininnut?
vaan sen sähkölämittimen sulakeesta,
Vika valo ei välttämättä sytyheti,
Pönikän hiukaspönikän sisusten poiston jälkeen
pitää moottorin ohjaus ohjelmaa käsitellä jos pelkästään poistaa sen tulee vikatila
(uusi pönikkä luokaa ~1600-2400€)
E:jäi pois siitä vesipumpusta ei välttämättä tule vikatilaa,
niin Kauan kun lämpö pysyy jotenkin tolkuissan"eikä ehkä sitenkään" lämmön nousu tiputta vaan tehoa
(kovin pitkä aikaisesta risan/ilman pummpua olosta ei tietoa aiheuttako lopulta jossain vaiheessa viktilan vaikka lämpö pysyisi)
vaan sen sähkölämittimen sulakeesta,
Vika valo ei välttämättä sytyheti,
Pönikän hiukaspönikän sisusten poiston jälkeen
pitää moottorin ohjaus ohjelmaa käsitellä jos pelkästään poistaa sen tulee vikatila
(uusi pönikkä luokaa ~1600-2400€)
E:jäi pois siitä vesipumpusta ei välttämättä tule vikatilaa,
niin Kauan kun lämpö pysyy jotenkin tolkuissan"eikä ehkä sitenkään" lämmön nousu tiputta vaan tehoa
(kovin pitkä aikaisesta risan/ilman pummpua olosta ei tietoa aiheuttako lopulta jossain vaiheessa viktilan vaikka lämpö pysyisi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659