SAA POISTAA
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x om606??
noh nyt on ehjä kansi ostettu. sitten vaan niputusta ja pumppu pitäs teettää mutta jonoa on kuulemma ainaki elokuulle..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
onko merkitystä kun suuttimen alle tulevassa tiivisteessä on eri kokoinen reikä kuin vanhassa? tyyliin vanhassa 10mm ja uudessa 8mm.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Mun tietääkseni se reikä on palanu vaan isommaks, muuta en tiiä. Itellä oli vähän jopa soikeat ne vanhat reijät.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
noh noh kansi paikassaa ja pakosarjaa ja ahtia soviteltu. melko tiukka sovite tuo kompura kotelo ja hukkaportti. 0-3mm jää rakoa riippuen kompurakotelon asennosta.
täytyykö vauhtipyörän pultit uusia kun ne kerran avaa? ja kuuluuko siinä n.50mm neliskanttisessa reiässä vauhtipyörän takana olla joku kumi tulppa tms.? kun sieltä on hyvin hiekkaa ja paskaa päässy vauhtipyörän taakse.
täytyykö vauhtipyörän pultit uusia kun ne kerran avaa? ja kuuluuko siinä n.50mm neliskanttisessa reiässä vauhtipyörän takana olla joku kumi tulppa tms.? kun sieltä on hyvin hiekkaa ja paskaa päässy vauhtipyörän taakse.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Semmonen muovinen suojus kuuluu ainakin jos on automaattiloota, siis se kolo josta turbiinin pultit saa auki.
Ellei suojusta ole / löydy helposti niin roudarinteippiä pala, tosin itse olen näköjään ajellut taas koko aukinaisena
Ellei suojusta ole / löydy helposti niin roudarinteippiä pala, tosin itse olen näköjään ajellut taas koko aukinaisena

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
jes juurikin se pikku pojan nyrkin kokonen reikä. täytyypä huomenna kysyä ihan paljonko marmori tisikillä uus tulppa maksais. toisessa 2,5d koneessakaan kun sitä ei ollut.
mutta mites vauhtiksen pultit, uusitaanko?
mutta mites vauhtiksen pultit, uusitaanko?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
en tiiä kuuluuko uusia. ite vetelin vaan vanhat pultit locktitellä kiinni. hyvin (ainakin toistaseks) toiminu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
autodata kerto ettei tarvi uusia. 35nm +90 astetta. ostin uuden läpän siihen lohkon reikään ja makso oikee 2,80e 

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
oisko vinkkejä turbon öljyn paluulle? menolle teetän letkun alkuperäisestä paikasta lähtemään.
hiljaa hyvä tulee.. ehkä se tämän kesän aika ois jo nipussa koko auto
hiljaa hyvä tulee.. ehkä se tämän kesän aika ois jo nipussa koko auto

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
lohkon ihan alareunaan.. joissakin lohkoissa on "sokeapaikka" johon on helppo porata ja "Kytkeä" ja jos ei ole niin samaan paikkaan jokatapauksessa. eli ö-pohjan yläpuolelle mieluusti. olen kyllä nähnyt hyvin toimivana semmoisenkin että ö-pohjaan on porattu ja kytketty mutta se vaan ei aina ilmeisesti toimi tms 

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
miksei alkuperäseen kohtaan? 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
siksei ku mä luulin että tää on vapariKummeli kirjoitti:miksei alkuperäseen kohtaan?



2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
joo siis paikkahan on tiedossa mutta lähinnä siitä putkesta oisin halunnu vinkkejä
helpoinha ois sellane joo joo putki missä molemmissa päissä laippaan hitsattu 10cm putkea ja ne yhdistetään jollakin kumi letkulla ja klemmareilla.

helpoinha ois sellane joo joo putki missä molemmissa päissä laippaan hitsattu 10cm putkea ja ne yhdistetään jollakin kumi letkulla ja klemmareilla.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Sellanen on itellä. Pistä vaan isoa letkua ja ei tiukkoja mutkia, ettei mene lämmön vaikutuksesta löysänä kurttuun.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
projekti e t e n e e... hitaasti.
kannattaako tuo pakosarja vuorata palanauha kankaalla vai mikä lie?
kannattaako tuo pakosarja vuorata palanauha kankaalla vai mikä lie?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
en tiedä onko suurta vaikutusta lyhyissä sarjoisa mutta kun tehtiin mallia metriä pitkä pakosarja tatsunin turbotuksessa niin siinä auttoi joskin verran. tarkoitat vissiin kuienkin sitä nauhaa joka pyöritellään siihen ymärille?
w201 om605
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
jea juurikin sellasta lämpöeristys nauhaa.jekku90 kirjoitti:en tiedä onko suurta vaikutusta lyhyissä sarjoisa mutta kun tehtiin mallia metriä pitkä pakosarja tatsunin turbotuksessa niin siinä auttoi joskin verran. tarkoitat vissiin kuienkin sitä nauhaa joka pyöritellään siihen ymärille?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
mitäpä öljyä suosittelette??
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
ei suositella mitään öljyä.. ei viittis kyllä ilmankaan ajaa
mikäs on turbiinin pulttien nyyttöni?

mikäs on turbiinin pulttien nyyttöni?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
ei kait siihen momenttia tarvii
laittaa sen verran kiinni että pysyy. itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia

w201 om605
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
jeah. sitten ku mää laitan nii kovi et pysyy ni yleensä sen verta kiristää että uudestaa löystyy ja sit varovasti vähän vieläjekku90 kirjoitti:ei kait siihen momenttia tarviilaittaa sen verran kiinni että pysyy. itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
nii paljo että alkaa pyöriä helpommin ja sitte vähä takasi...



It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
velivenäläisen momenttiin: pyörittää niin kauan että napsahtaa ja sitten puolikierrosta talaisin 

w201 om605
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
joo tai sitten sillee ku suomessa ainaki kannen kiristyksessä ku kahestaan tekee ni toinen juo kaljaa vieressä ja kertoo aina koska on momentissajekku90 kirjoitti:velivenäläisen momenttiin: pyörittää niin kauan että napsahtaa ja sitten puolikierrosta talaisin

mut oikeesti onko mitää momenttia annettu? perseestä tuo korjaus kirjakin kun siellä ei oo oikein mitää momentteja kerrottu..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Periaatteessa M8 pultti vedetään 25nm. Noi muistaakseni oli kovia joten voi vetästä melkein sen 40nm. ite laitan noi aina liiman kanssa kiinni. Voin huomenna tarkistaa mikä momentti noille on annettu kun pitää yksi turbiini kiristellä.
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Niin ja voiskoha tästä olla apua?
http://www.w124performance.com/service/ ... ission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.w124performance.com/service/ ... ission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
ehdin jo kirrata ne. se ois sitte melkeinpä paketti valmis autoon nostettavaks.Mr300 kirjoitti:Niin ja voiskoha tästä olla apua?
http://www.w124performance.com/service/ ... ission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
minkäs kokonen cooleri pitäs vähintään olla? ku tohon on joku jo laittanu n.500x150x70 coolerin ja suurempaa ei oikein mahdu ilman suurempia modailua ku on ilmastointi. vähän mietityttää että ois liian pieni kyseiseen kokoonpanoon..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
Onko sulla kuvia tosta rojektista missää? Ettinnän alla o nahkasisusta jos sattus kohtuu hinnalla löytää! Toi väri sopii kyllä mun silmää tommosee farkkuu. 

W211 320cdi, w211 270cdi, W903 316, 2x 300tdt s124, w110 67vm + paljon muita
Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x
onha noita kuvia vähäsen mutten osaa lisätä niitä tähä. väri on iha jees. on noit sisustoja välillä tarjolla alta tonnin.++++++ kirjoitti:Onko sulla kuvia tosta rojektista missää? Ettinnän alla o nahkasisusta jos sattus kohtuu hinnalla löytää! Toi väri sopii kyllä mun silmää tommosee farkkuu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru