vanhimmat CDI mersut
vanhimmat CDI mersut
oon tässä pähkäilly, että jos sitä vaihtais autoo. mielessä on pyöriny 124 koppanen, C koppanen ja sitten väyrynen. moottorina pitäis olla diiseli. noi esikammiokoneet on tuttua ja turvallista tekniikka, mikään niissä ei yllätä ja kaikki, mitä pitää korjata on suht helppoa ja onnistuu meikäläisen työkaluilla. sitten noi luukkaan pumpulla varustetut moottorit melkein jätän kokonaan väliin. laiskoja ja pumppuvikasia. mutta mitenkäs on CDI tekniikan laita? siitä ei ole oikein mitään sen suurempaa henk koht kokemusta. mitä nyt välillä ajanut millon milläkin CDI mersulla. hienostuneita, pienikulutuksisia ja tehokkaitahan ne on verrattuna esikammiokoneisiin, mutta kuinkas on korjaukset, viat ja sen semmoset tekniset jutut? meneekö ikä, terveys ja kaikki rahat, kun CDI mottiin tulee joku vika?
jos kyseisestä tekniikasta foorumilaisilla on enemmänkin kokemusta, niin kertokaahan toki. kaikki vikojen ilmenemiset ja korjausjutut kiinnostaa. kaikista eniten ehkä se, että kuinka niitä pystyy tämmönen tavan tallaaja korjaileen ja mitä se maksaa!? piristysjututkin tietty, mutta ensisijaisesti ihan vaan kunnossapito jne.
jos kyseisestä tekniikasta foorumilaisilla on enemmänkin kokemusta, niin kertokaahan toki. kaikki vikojen ilmenemiset ja korjausjutut kiinnostaa. kaikista eniten ehkä se, että kuinka niitä pystyy tämmönen tavan tallaaja korjaileen ja mitä se maksaa!? piristysjututkin tietty, mutta ensisijaisesti ihan vaan kunnossapito jne.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: vanhimmat CDI mersut
Ite oon ajanu 100tkm 200cdi:llä ja ainoa koneeseen tehty asia on suuttimiin joku korjaussarja tms, kun tyhjäkäynti humppas välillä. Hintaa oli 600e töineen. Eikai noissa muuta "tyyppivikaa" ole kuin noi suuttimet, jotka nekin alkaa kai olla vaihto/korjauskunnossa vasta tossa 500tkm jälkeen? Tietysti jotkut puhuu että imusarja menis tukkoon noissa, mutta omassa yli 700tkm ajetussa ei ollut imusarjassa kuin pieni nokikerros vain seinämillä..
W210 E320cdi
Re: vanhimmat CDI mersut
Itsellä kanssa takana 100 tkm cdi koneisilla ja yhden ilmamäärämittarin oon joutunu vaihtamaan sinä aikana. Niin ja tietenkin ohjelman molempiin autoihin Mun mielestä näissä koneissa on käyttöominaisuudet ja kulutus erinomaisessa balanssissa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: vanhimmat CDI mersut
Peran kysymys on kyllä pirun hyvä. Muilla foorumeilla on ollut vastaavanlaisista kysymyksistä eli uudempi suhteessa vanhempi, jne... ja on saatu aikaan pienimuotoisia sotia. Niitä lukemalla saa sitä todellista tietoa.
En tietenkään toivo tänne mitään muuta kuin asiallisia kommenttia
Itselle ei auton ostohinta ole tärkein mutta luotettavuus ja edulliset korjauskulut on miellyttävää.
En tietenkään toivo tänne mitään muuta kuin asiallisia kommenttia
Itselle ei auton ostohinta ole tärkein mutta luotettavuus ja edulliset korjauskulut on miellyttävää.
Re: vanhimmat CDI mersut
Riippuu toki tallaajasta. Työkalu pakkia joutuu (ehkä) päivittämään. ilman kattavaa torx sarjaa ei tee CDI:n kanssa mitään, kun taas vanhan M104:sen luota en ole niitä löytänyt. (hyvä niin) vaikka väykkyjä on molemmat.pera8x kirjoitti:jos kyseisestä tekniikasta foorumilaisilla on enemmänkin kokemusta, niin kertokaahan toki. kaikki vikojen ilmenemiset ja korjausjutut kiinnostaa. kaikista eniten ehkä se, että kuinka niitä pystyy tämmönen tavan tallaaja korjaileen ja mitä se maksaa!? piristysjututkin tietty, mutta ensisijaisesti ihan vaan kunnossapito jne.
Naapuri voorumin puolella on dealerin tekemä "Väykyn" ostajan opas.
Sieltä vaan lukemaan. CDI väykky alle, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: vanhimmat CDI mersut
Tämä juttu sattui sopivasti, kun itsekin tuollaisen kanssa on nyt alkanut rakentaa yhteiseloa. Ja tosiaan melkoisen pätevältä kamppeelta tuo tuntuu. Jos olisin potkinut veekasia samaan tapaan kuin mitä tuo dieseli sai osakseen ensimmäisellä tankillisella, niin kulutus olis varmaan sitten ekan kerran reilusti ylittänyt EU-normit. CDI:llä taisi mennä vielä reilusti alle .
Mitä itse olen myös ymmärtänyt, niin suuttimen tiivisteet on ongelma numero uno. Jostain mielen sopukoista muistan myös, että laturit olis näissä jotenkin ei heikko, mutta kallis lenkki. Voikohan tuota mitenkään ennakoida/huoltaa niin että tulee jatkoaikaa? Täytyy varmaan käydä lukaisemassa dealerin teksti.
Mitä itse olen myös ymmärtänyt, niin suuttimen tiivisteet on ongelma numero uno. Jostain mielen sopukoista muistan myös, että laturit olis näissä jotenkin ei heikko, mutta kallis lenkki. Voikohan tuota mitenkään ennakoida/huoltaa niin että tulee jatkoaikaa? Täytyy varmaan käydä lukaisemassa dealerin teksti.
Re: vanhimmat CDI mersut
ihan asiallista kommenttia tullut. hyvä, ettei tullut mitään "CDI on parempi, kun esikammio" keskusteluja. elikkäs mielessä on vaihtaa ton oman käyttis ST:n tilalle jotakin CDI tekniikkaista mersua, taikka sitten pitää toi vanha ja luotettava ST mese ja vaihtaa vaimon perus 190 turbodiiseli johonkin CDI kikottimeen, taikka sitten kolmantena on myydä toi ST pois ja ostaa vaimolle joku CDI mese ja leikkiä sitten itte tolla vaimolta jäävällä pikkumesellä.
todella hankala tilanne. sitä kun on vuosien saatossa tottunut korjaan lähinnä vaan tota OM601-603 sarjan tekniikka. se on niin tuttua ja turvallista. mikään ei yllätä ja kaiken pystyy ja osaa korjata. sitten, kun hankkii jotakin uutta, niin aina on se pitkä ja vaivalloinen tie opetella sitä uutta tekniikkaa. eikä ne oppirahat aina niin pieniksikään jää. toisessa vaakakupissa taasen pääsis tutustuun uudempaan ja kehittyneempään tekniikkaan, kulutus olis pienempi ja käytännön teho ehkä pikkasen nykyaikasempaa. toki ohjelmaahan tommonen pikku CDI tarttee vähintäänkin, että tulee nykypäivän tasolle.
eihän noissa meitin nykysissä autoissa mitään vikoja, tai puutteita ole, minkä takia niitä tarvis alkaa vaihtaan. olis vaan kiva päivittää kalustoa ja alkaa tutustuun pikkuhiljaa nykyaikasempiin mersuihin.
todella hankala tilanne. sitä kun on vuosien saatossa tottunut korjaan lähinnä vaan tota OM601-603 sarjan tekniikka. se on niin tuttua ja turvallista. mikään ei yllätä ja kaiken pystyy ja osaa korjata. sitten, kun hankkii jotakin uutta, niin aina on se pitkä ja vaivalloinen tie opetella sitä uutta tekniikkaa. eikä ne oppirahat aina niin pieniksikään jää. toisessa vaakakupissa taasen pääsis tutustuun uudempaan ja kehittyneempään tekniikkaan, kulutus olis pienempi ja käytännön teho ehkä pikkasen nykyaikasempaa. toki ohjelmaahan tommonen pikku CDI tarttee vähintäänkin, että tulee nykypäivän tasolle.
eihän noissa meitin nykysissä autoissa mitään vikoja, tai puutteita ole, minkä takia niitä tarvis alkaa vaihtaan. olis vaan kiva päivittää kalustoa ja alkaa tutustuun pikkuhiljaa nykyaikasempiin mersuihin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: vanhimmat CDI mersut
Hanki tommonen vähän isompi CDI, niin on nykypäivä riittävästi läsnä, vaikkei mitään päivitteliskään. Kulku on sen verran tervettä, että vaimokin on pitkästä aikaa innoissaan autostaan. Yleensä kiinnostus on rajoittunut siirtymiseen paikkojen A ja B välillä.pera8x kirjoitti: toki ohjelmaahan tommonen pikku CDI tarttee vähintäänkin, että tulee nykypäivän tasolle.
Re: vanhimmat CDI mersut
kuutisenkymmentä tuhatta ajettu nyt 200 cdi väyrysellä. Autoon tehtiin ostohetkellä lähes 700 euron remontti polttoainejärjestelmään (en kysellyt sen kummemmin mitä tehtiin) jonka jälkeen kone on pelannut täysin moitteetta. Sitten 450tkm kohdalla meni tosiaan sitten se em. kalliihko laturi 730 euroa töineen. Muuten ei ole tarvinut korjailla oikeastaan mitään, ja nekin vähät on onnistunut itse laittamaan kuntoon. Mutta se ruoste... sitä kukkaa on tosiaan jokapuolella. Onneksi mulle ei oo väliä auton ulkonäöllä, kunhan se lähtee avaimista käyntiin aamuisin, ja kulkee niin pitkälle kun tankissa on naftaa. Itseasiassa just ajoin asuntovaunun kans tampereelta porin kautta tänne kämpille (n 450km) ja neljännestankki on naftaa vielä jälellä, eli kulutus on jopa asuntovaunun kans inhimillisellä tasolla. vielä kun huomioi että mittarissa on tosiaan lähes puoli miljoonaa, ajokilometreistä ei ole tarkkaa tietoa, mutta entisestä taksista vois veikata että puolet on jopa mittarissa
Eli tekniikka ei mun mielestä ainakaan ole juurikaan heikompaa kuin w124 ikiliikkujissa.
Eli tekniikka ei mun mielestä ainakaan ole juurikaan heikompaa kuin w124 ikiliikkujissa.
Re: vanhimmat CDI mersut
jees. joku tommonen 5 pyttynen, tai tietty isompikin CDI olis hieno laite, mutta niihin tuskin on hetikään varaa. tai tarkemmin ei ole kiinnostusta ottaa lainaa, taikka laittaa rahaa niin paljoa. mutta mutta. eikös 200, tai 220 CDI ole ihan kelpo peli? kulutus ainakin on pieni ja tietty, jos jotakin suutinvikaa tms. tulee, niin ei ole, kun 4 niitä suuttimia korjattavana.
paljonkos noissa 4 pyttysissä on tehoja/vääntöjä vakiona? ja paljonko niihin saa ilman mitään ahtimenvaihto projekteja? jos joku 130-150 heppaa on, taikka on saavutettavissa, niin kyllähän sillä jo ajelee.
paljonkos noissa 4 pyttysissä on tehoja/vääntöjä vakiona? ja paljonko niihin saa ilman mitään ahtimenvaihto projekteja? jos joku 130-150 heppaa on, taikka on saavutettavissa, niin kyllähän sillä jo ajelee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: vanhimmat CDI mersut
Prefacelifteissä 200CDIssä 102hp, 220CDIssä 125hp. Faceliftin myötä tulee vähän lisää 116/143hp. Digituning kertoo että saatavilla on lastulla 150/170hp. Väännöt nousee 345/370Nm:iin lastun myötä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: vanhimmat CDI mersut
Osta cdi-koneinen, mahdolliset erot vanhempiin moottorimalleihin selviävät kyllä ajan myötä.
oulaistenliikenne.fi
Re: vanhimmat CDI mersut
Eihän tuommoinen 200 cdi ole mikään kiihdytysauto. Mutta ohituskiihtyvyys on mielestäni riittävä, tuonne 140 paikkeille tahtoo nousta joka ohituksessa ihan huomaamatta. Ja sen verran oon koittanu että 150 vauhissa kun painaa kaasun pohjaan, niin huomaa vielä että alkaa kiihtymään.
Etenkin verrattuna edelliseen c220d malliin, niin teho ja vääntö ovat huimat. Onhan noissa 320 cdi koneissa vielä kuitenkin melkein tuplat tuohon kaksataseen verrattuna, jos tykkää voimasta enempi.
Etenkin verrattuna edelliseen c220d malliin, niin teho ja vääntö ovat huimat. Onhan noissa 320 cdi koneissa vielä kuitenkin melkein tuplat tuohon kaksataseen verrattuna, jos tykkää voimasta enempi.
Re: vanhimmat CDI mersut
180tkm itsellä takana w210 200cdi. Yks suutin on menny jumiin joka makso 170€. Suuttimien tiivisteet vaihdettiin samalla kaikkiin. Imusarjan läpät jouduin poistaan 320tkm kohdalla jonka jälkeen ei ongelmia. Kulut oli itsetehtynä noin 75€ tiivisteisiin. Nyt mittarissa 430tkm ja hyvin kulkee. Öljyä ei syö yhtään. Farmari ois nyt kattelussa ja 220 cdi sais olla. Toi neloskone ainakin on melko varma kampe ja kestää. V6 cdi myös talossa mut se on jo sit vähän uudempi cdi...
Re: vanhimmat CDI mersut
Voi hitto. Kyllä nyt Cdi Sprintteri kuskeja hemmotellaan http://www.tuningstudio.fi/portal/tuote ... egory=2602" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vanhimmat CDI mersut
Jos rahkeet kestää, niin om646-mallin 200, tai 220cdi. Korkeapainepumppu on umpipäätyinen (ei tiivistemurheita) ja muutenkin koko pa-järjestelmä on paremmin mietitty. Siirtopumppu on tankin päässä ja moottoritilan o-rengas muoviletkuhelvetti (ilmavaivat paremmin eliminoitu) on korvattu rehellisillä letkuilla ja klemmareilla. Virityspotentiaaliahan näissä on ja paljon. Edullisimmasta päästä nämä 646 koneiset autot eivät ihan vielä ole, mutta ehkä pieni odotus kannattaa.. Esikammiokoneiden käyttövarmuuteen tottuneelle suosittelisin näin (ja varmasti sohaisin nyt kusiaispesää). Itse ajan om612 vanhemman mallin koneella ja vuotavat pumput, ilmavaivat, sekä tankin tasauspumppuongelmat ovat tulleet monin tavoin tutuiksi.pera8x kirjoitti: mutta mutta. eikös 200, tai 220 CDI ole ihan kelpo peli? kulutus ainakin on pieni ja tietty, jos jotakin suutinvikaa tms. tulee, niin ei ole, kun 4 niitä suuttimia korjattavana.
Cdit on JOKATAPAUKSESSA hienoja laitteita, pieniruokaisia ja hyvin vääntäviä, enkä näe yhtäkään syytä olla ostamatta moista voimanpesää.
Re: vanhimmat CDI mersut
Semmonen ero cdi ja kammiokoneiden itse ropaamisen välillä on, että cdi:ssä melkeen tarvitaan diagnostiikkavermeet itselle...helpottaa aika tavalla. No, niitä carsoftin purkkeja saa toki dealextremestä halvalla, eikä sen käyttäminen ole edes vaikeaa.
Re: vanhimmat CDI mersut
mitäs noi tietokonevehkeet maksaa? siis kokonaisuudessaan, että pääsee auton kanssa yhteyteen ja, että voi vielä muutellakkin jotakin parametrejä, jos on tarve. tarvii ilmeiseti jonkun laitteen, taikka tietokoneen, ohjelman ja piuhan. vai olenko ymmärtänyt jotakin väärin. toimiiko perusläppärillä + softa + piuha?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: vanhimmat CDI mersut
Tuosta luettavaa ensihätään. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... odinlukija" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vanhimmat CDI mersut
Meillä on nyt 100tkm yhteensä vaimon kanssa noilla allekirjotuksen cdi autoilla. Ei mitään suutin, laturi, imusarja, egr eikä muutakaan moottori ongelmia. En tiedä onko jotain joskus vaihdettu jo.
Tossa w211 on ollu softaus melkein alusta asti. 200cdi ja 175hp/400nm pitäs olla. Onhan se aika tykki sportti moodilla . Ei tarvi yhtään enempää jos meinaa kortin ja hengen säilyttää. Ohi pääsee aina. 70-140km/h tunnissa kiihtyy ihan samalla voimalla eikä hyydy yhtään. 5.1L/100km menee kun ei kaasuttule eikä jarruttele pitemmällä matkalla. Ei taida noi isommat koneet mennä paljon alle 6L/100km?
Tossa w211 on ollu softaus melkein alusta asti. 200cdi ja 175hp/400nm pitäs olla. Onhan se aika tykki sportti moodilla . Ei tarvi yhtään enempää jos meinaa kortin ja hengen säilyttää. Ohi pääsee aina. 70-140km/h tunnissa kiihtyy ihan samalla voimalla eikä hyydy yhtään. 5.1L/100km menee kun ei kaasuttule eikä jarruttele pitemmällä matkalla. Ei taida noi isommat koneet mennä paljon alle 6L/100km?
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: vanhimmat CDI mersut
tää kuulostaa ihan hyvältä. toi kulutuspuoli on mulle vähän suhteellinen käsite. jos ja kun diiselistä puhutaan, niin kuluts saa olla suhteellisen isokin, mutta tehoo tarvii olla sit sen mukaan. noi meitin nykyset autot kuluttaa aika paljon diiseleiks. toinen kuluttaa jotakin 6-8 litraa sadalla ja toinen sitten 7-8 litraa sadalla. ihan ok kulutuksia vielä mun pussille. jos jonkun pirtsakan mersun ostais, missä tehoo olis vaikka 200 heppaa, niin ei se 7 litraakaan satasella liikaa ole nykyaikasemmassa mersussa, kun on tottunu noihin vanhempiin, mitkä kuluttaakin jotain.ana007 kirjoitti:Meillä on nyt 100tkm yhteensä vaimon kanssa noilla allekirjotuksen cdi autoilla. Ei mitään suutin, laturi, imusarja, egr eikä muutakaan moottori ongelmia. En tiedä onko jotain joskus vaihdettu jo.
Tossa w211 on ollu softaus melkein alusta asti. 200cdi ja 175hp/400nm pitäs olla. Onhan se aika tykki sportti moodilla . Ei tarvi yhtään enempää jos meinaa kortin ja hengen säilyttää. Ohi pääsee aina. 70-140km/h tunnissa kiihtyy ihan samalla voimalla eikä hyydy yhtään. 5.1L/100km menee kun ei kaasuttule eikä jarruttele pitemmällä matkalla. Ei taida noi isommat koneet mennä paljon alle 6L/100km?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E